Vandaag is de Samsung (SM-T110) tablet voor mijn moeder aangekomen, komt van Ibood.
Hiervoor had ze ook eentje, een Chinese, maar op een keer werkte deze plots niet meer (kon niet meer op internet).
Dus ik begin deze Samsung tablet in te stellen,
ze heeft een google account en
bij de wizard in het begin kan je een bestaand google account instellen.
Dit wou maar niet lukken (kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen).
Toen heb ik die wizards maar overgeslaan en de tablet volledig laten opstarten zodat ik alle apps zag etc.
Ik startte toen de browser op om te zien of ik op internet kon, want ik had daarvoor het wifi gedeelte al ingesteld,
gewoon op het huisnetwerk aangekoppeld. Maar zo te zien kon ik niet surfen. Wat dus wel perfect ging met mijn laptop en met alle andere draadloze toestellen zoals ook smartphones.
Toen heb ik maar een draadloze hotspot opgezet met mijn smartphone en zo te zien kon ik toen wel surfen met de tablet. Heeft zelfs heel wat updates gedaan. Ik heb ten ook nog de WPA2 beveiliging afgezet van mijn router en toen ging het ook niet.
Wat dan wel vreemd is, is dat ik de tablet zie staan op de pagina (192.168.1.1) van de router (TP-Link TL-WR1043ND).
Mac filtering staat niet aan op de router.
Ik heb ook nog een Acces Point hangen aan de TL-WR1043ND router en als ik de tablet verbind met deze AP dan kan ik ook niet surfen, ik kan zelfs niet surfen naar de interne webpagina van de router, dat is namelijk 192.168.1.1
Wat zou hier het probleem kunnen zijn, want nu vermoed ik ook dat die andere tablet niet stuk is, maar dat het iets te maken heeft met de router ?
Android Tablet en Wifi
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Ik heb dit ook bij een oude android gsm, die nog 2.2 of 2.3 draait, terwijl mijn 4.2 draaiende tablet geen probleem heeft. Mischien ligt het aan de android versie?
Edit: ik kan wel surfen, enkel niet inloggen in mijn account
[
Post made via mobile device ]
Edit: ik kan wel surfen, enkel niet inloggen in mijn account
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Indien je denkt dat het de router of tablet is:
- Reboot, desnoods reset?
- Reboot, desnoods reset?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Heb ik ook al geprobeerd, alsook een firmware update, ben nu maar bezig terug de BBOX2 in dienst te zetten.
Zodat deze een draadloos signaal uitzend want ik heb het net snel even getest en dan werkt het ook.
Het lijkt erop dat de tablet niet compatibel is met producten van TP-Link.
Zodat deze een draadloos signaal uitzend want ik heb het net snel even getest en dan werkt het ook.
Het lijkt erop dat de tablet niet compatibel is met producten van TP-Link.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Heb ik recent voor gehad met een tab 3 7inch. De klok en datum stonden toen verkeerd.AnD schreef: bij de wizard in het begin kan je een bestaand google account instellen.
Dit wou maar niet lukken (kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen).
Dit gaf ook problemen met SSL certificaten waardoor ik ook geen internet had.