Fritzbox-App Voip

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
giebel
Starter
Starter

Ik heb mij recent de app "FRITZ!App Fon" geïnstalleerd, die mij de gelegenheid geeft om mijn smartphone als FritzFon te gebruiken, binnen een bepaald bereik rond de FritzBox.
Wat ik mij afvraag... Kan ik deze app ook gebruiken om buiten het FritzBox bereik (op bijvoorbeeld een andere locatie met WLAN access) te bellen via mijn Voip account...?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Ja, dat kan. Je moet dan een VPN-verbinding opzetten op je smartphone of pc/Mac. Ga in de UI van je fritzbox naar systeem/gebruikers. Daar moet je VPN activeren en zie je ook de instellingen. Die hangen samen met je gebruikersnaam en wachtwoord. De app gedraagt zich als een binnenhuistelefoon, dus als je belregels ingesteld hebt (bijv. Nummers met 04 moeten via dat abonnement...) worden die ook toegepast als je via de app belt vanop locatie.

Sent from my iPad using Tapatalk
giebel
Starter
Starter

Merci van het snelle antwoord. (Ik ga het straks eens proberen...)
Ik ben nog niet volledig thuis into VPN... Zou deze VPN verbinding ook opgezet kunnen worden om vanop een andere locatie eveneens toegang te krijgen tot mijn NAS drive (die gekloppeld is aam nijn FritzBox)...? Of is dat een ander verhaal...? (Ik dacht namelijk begrepen te hebben dat de Telenet modems de poorten blokkeren om dergelijke verbinding te maken...)
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

De VPN activeren is niet straight forward. Er is een goede tutorial op internet hier en hier.
De instructies volgen en je zet zo een VPN op. Daarna kan je met de Fritzbox-App Voip bellen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

giebel schreef:Zou deze VPN verbinding ook opgezet kunnen worden om vanop een andere locatie eveneens toegang te krijgen tot mijn NAS drive (die gekoppeld is aan mijn FritzBox)...? Of is dat een ander verhaal...?
Met een VPN zou je normaal alles kunnen doen, wat je thuis, op je eigen LAN, ook kan doen.
giebel schreef: Wat ik mij afvraag... Kan ik deze app ook gebruiken om buiten het FritzBox bereik (op bijvoorbeeld een andere locatie met WLAN access) te bellen via mijn Voip account...?
Een andere mogelijkheid (naast VPN) is om jouw smartphone toe te voegen als een IP phone op je FritzBox, en op je Smartphone een SIP client te gebruiken. Op die manier moet het ook mogelijk zijn om uit te bellen via je eigen SIP accounts.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

VPN is overigens veel eenvoudiger geworden sinds firmware 6. Je hoeft geen aparte software meer te gebruiken. Kan vanuit de box.

Sent from my iPad using Tapatalk
giebel
Starter
Starter

Bestaat er een mogelijkheid om bepaalde FritzBox software te installeren op mijn PC, zodanig dat ik mijn PC (en headset bijvoorbeeld) als "FritzFon" kan gebruiken?

[Mod Edit] berichten samengevoegd in jouw bestaande FritzFon topic
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Je kan een softphone proberen zoals x-lite

Edit: zie ook deze topic hoe dat juist moet en hoe je via het internet kan bellen/opnemen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=479391

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Ik gebruik MicroSIP: lichtgewicht, cleane en simpele interface, open source, gratis, geen reclames.

Voor de geïnteresseerden: http://www.microsip.org
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”