Belgacom TV Replay: een nieuwe manier van televisie kijken

Nieuws omtrent telecom
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

De test periode van Replay beviel mij door de relaxte/andere/meerdere manieren van tv kijken ondanks de korte (36u) tijdspanne om terug te kijken..
Ik heb me toch ingeschreven (tjdens het inschrijvings proces stond er wel een regel dat de koper het niet meer kan annuleren ? weird)

Nog iemand die zich ingeschreven heeft en op dit moment een server error heeft op de mobile replay functie ? (computer/tablet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cptKangaroo schreef:Een digitale kopie enkele dagen opslaan kost werkelijk niks
In de zin van storage niet, wel in de zin van het terug on-demand te streamen aan meer dan een miljoen potentiele klanten.

Het is niet omdat je iets in de cloud steekt dat het plots niets meer kost... dus dat hieraan een kostprijs is verbonden lijkt me normaal.

Dat men plots functionaliteit zoals doorspoelen betalend gaat maken is echter iets waar ik me niet in kan vinden (voor een eigen opname van zelfs een jaar geleden heb je namelijk die beperking niet). Het is dus duidelijk dat men gewoon artificiële beperkingen introduceert voor puur geld gewin (en wie zegt dat ze dit morgen ook niet zullen doen voor je eigen opnames ?).
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

philippe_d schreef:Wellicht omdat vandaag TV replay officiëel is uitgerold (voor Vlaanderen en Brussel), en dus betalend wordt?
  • TV Replay waarmee de kijker programma’s kan bekijken die de afgelopen 36 uur werden uitgezonden (3 euro per maand).
  • TV Replay+ waarmee de kijker niet alleen programma’s van de afgelopen 36 uur kan bekijken maar bovendien de mogelijkheid heeft om in het gekozen programma door te spoelen (7 euro per maand).
http://www.belgacom.be/tvreplay
1. Het zijn dus de Vlamingen die moeten dokken. Waarom niet gans België, waarom niet in Wallonië?
2. Als men het algemeen betalend gaat maken, dan vliegt de televisie hier buiten. Geen excuus, dan is het een luxe product die onbetaalbaar is geworden voor mij. Werk nochtans voltijds. We betalen nu al veel te veel voor onze telecom producten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Okee, laten we Contador inhuren om die kostprijs eens te vermelden: "cero, cero cero cero cero cero... ". Niks dus, afgerond. En hun hele tv systeem is een opgenomen stream -- de kostprijs om daar een oude ipv nieuwe opname tussen te steken, weet Contador ook.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

1. Het zijn dus de Vlamingen die moeten dokken. Waarom niet gans België, waarom niet in Wallonië?
2. Als men het algemeen betalend gaat maken, dan vliegt de televisie hier buiten. Geen excuus, dan is het een luxe product die onbetaalbaar is geworden voor mij. Werk nochtans voltijds. We betalen nu al veel te veel voor onze telecom producten.
Replay is niet officieel gelanceerd in Wallonie en gezien de zenders is het duidelijk waarom. Niemand moet replay betalen als men het niet gebruikt. Niks politiek gedoe zoals vlaanderen vs wallonie nodig dus.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Is dat van mij te simpel gesteld dat die dienst voor iedereen gratis zou moeten zijn? Men zou die 3 euro kostprijs kunnen recupereren van het verplicht reclame kijken, straffer nog, BC zou daar perfect (deels) eigen reclame blokken kunnen instoppen, of enkel verplicht reclame bij het starten van de uitzending. Wil je dan de optie om geen reclame te hebben, dan zou men een dienst kunnen maken waarin er effectief geen reclame zit en daar geld voor vragen, dat zou ik nog snappen eerlijk gezegd.

ik blijf me echt vragen stellen waarom wij Belgen het normaal vinden om meerdere keren langs de kassa te passeren voor iets wat we al betaald hebben eigenlijk. Als ik vergelijk met Nederland, daar is dat gewoon gratis... CFR uitzendinggemist en dergelijke platformen meer.
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Moet toegeven dat ik Lord wel volg: als Belgacomklant had je digitale TV. Alle functionaliteit die je had blijft bewaard (harddisk recording, nPVR inclusief doorspoelen op de opgenomen programma's). Erg in lijn met klassieke VCR of DVD-R. Prijs hiervan verandert ook niet.
Wat Replay toevoegt is dat je in staat bent, zelfs als je het niet opgenomen hebt, toch een programma op te vragen dat de laatste 36 uur liep. Gevolg: je kan te laat thuiskomen, de tijd nemen om de kinderen hun Wii spelletje te laten afspelen, ondertussen rustig pintje erbij te pakken en dan de voetbalmatch die al een half uur bezig is toch te bekijken. Biedt dat toegevoegde waarde: zeker, toch voor mensen die niet altijd een sterk geplande TV avond hebben zoals ikzelf. Is mij dat 3 € waard: absoluut. Wil ik ook bijbetalen om vooruit te kunnen spoelen? Waarschijnlijk wel, het lijkt vooral gemakkelijk om flexibeler te kunnen kijken. Ik betaalde 5,95€ voor Net Gemist omdat er wat Ketnetfanaten in huis zijn, ik denk erover dit te wisselen voor Replay+ (meer zenders, en wat ze binnen de dag niet gezien hebben zullen ze ook wel niet meer missen...).

Wie denkt dat een commercieel bedrijf de toegevoegde waarde voor zijn klanten niet mag trachten om te zetten in winst gelooft nog in Sinterklaas (en die ouwe rakker is tot nader order niet beursgenoteerd). Bovendien: als de zenders zelf 9,95€ vragen voor Stievie geloof je toch nooit dat ze Belgacom daar een gratis concurrent voor gaan laten lanceren? Ik twijfel er niet aan dat in deze situatie op zijn minst een belangrijk stuk van de 7€ naar de zenders gaat.
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Slafes schreef:BC zou daar perfect (deels) eigen reclame blokken kunnen instoppen, of enkel verplicht reclame bij het starten van de uitzending.
Dit is nu iets dat je niet mag als distributeur: je mag een signaal van A naar B brengen, maar je mag het niet veranderen (wat ook logisch is: mocht BC al de reclame op VTM vervangen door reclame voor 4G etc, ontvangt VTM uiteraard geen geld meer van Procter & Gamble voor Pampersreclame: niemand zal die reclame immers zien).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je begreep me niet goed en als ik het nalees is het inderdaad voor interpretatie vatbaar... Eigen BC reclame is voor mij dus reclame die BC er voor laat starten, er tussen geeft, maar die NIET over bc zelf gaat, wel de normale aanbieders van wasmiddelen en dergelijke die dus bvb per opvraging een bepaald bedrag aan BC betalen, en BC betaalt per opgevraagde uitzending een deel aan de zenders.

Ik denk dan aan het systeem Hulu. Daar heeft men enkele minuten voor het programma reclame, maar dat is niet de reclame die de dag van de uitzending wordt uitgezonden. In mijn ogen ook niet abnormaal he, die bedrijven betalen voor een reclameblok, dat nog eens heruitzenden in uitgesteld kijken vind ik toch wel raar. Ook het doorspoelen is raar. Voor een betalende dienst zou dit gewoon reclamevrij moeten zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat met testers? Zitten die automatisch in het betalend systeem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Neen, de testers hebben hun TV replay nog tot en met 26/2/2014 gratis, daarna wordt hun TV replay gedeactiveerd.
Wil men nadien terug TV replay dan moet ofwel TV replay aan € 3/maand of TV replay+ aan € 7/maand activeren.
Ik moet er wel op wijzen dat de 2 eerste maanden gratis is, daarna betalend; men kan de TV replay ten al tijde opzeggen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik vind 3€ om iets te kunnen bekijken waar ik al voor betaald heb al veel (naar mijn mening heb ik ervoor betaald bij mijn abbo, of ik er nu wel of niet naar keek, en zou dit gratis moeten zijn), laat staan dat niet alle zenders erop zitten, ook niet alle programmas van de zenders die er wel opzitten wegens "rechten", en je verliest ook nog ns het recht op doorspoelen (waar je nog ns extra voor zou moeten betalen). Die zijn zot zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

ITnetadmin schreef:Ik vind 3€ om iets te kunnen bekijken waar ik al voor betaald heb al veel
Excuseer mij. Wat heb jij voor wat betaald ? Jij hebt betaald voor de broadcast. Is dit inclusief opname ? Absoluut niet ! Wat moest je vroeger doen om iets te kunnen herbekijken ? Je moest een (zeer) dure videorecorder kopen. En dat niet alléén, je moest ook (zeer) dure cassettes kopen.

Je bent waarschijnlijk (veel) te jong om dit nog te kennen, maar het was een hele (dure) investering om te kunnen genieten van "replay". Je verkoopt hierbij dan ook klinkklare nonsens !
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

gbmed, we leven dan ook in 2014 en niet meer in de spreekwoordelijke analoge oertijd.

Eigenlijk heb je er al voor betaald want... Je kon met je abo dat programma wel degelijk de moment zelf gezien hebben. De uitspraak wordt nog realistischer als je stelt dat ik het programma gezien heb, maar wil herbekijken (ja, er zijn zo'n mensen.)

Nu kun je stellen dat je voor de uitzending betaald hebt, of je kunt stellen dat je extra voor een opnamedienst moet betalen.

Nogmaals, die extra opname dienst kan perfect betaald worden van inkomsten die men kan genereren door reclame blokken verplicht te maken. Waarom lukt het in de US en NL wel om dit gratis aan te bieden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nu kun je stellen dat je voor de uitzending betaald hebt, of je kunt stellen dat je extra voor een opnamedienst moet betalen
Je stelt dat verkeerd.

De opnamedienst blijft gratis, want je kan nog steeds je harde schijf gebruiken of npvr.
Je betaalt wel (ALS OPTIE en NIET VERPLICHT, voor de slechte verstaanders) voor een op aanvraag catalogus die onbeperkt opnames heropvragen aanbiedt van de programma's van de laatste 36 uur op een aantal zender, tegen 3 euro per maand met reclame, en 7 euro per maand waarbij je reclame kan doorspoelen.

Eigenlijk kan je het draaien en keren zoveel je wilt, maar hier komt het op neer ongeacht wat anderen iedereen wil doen geloven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

knuppel schreef:Wie denkt dat een commercieel bedrijf de toegevoegde waarde voor zijn klanten niet mag trachten om te zetten in winst gelooft nog in Sinterklaas (en die ouwe rakker is tot nader order niet beursgenoteerd). Bovendien: als de zenders zelf 9,95€ vragen voor Stievie geloof je toch nooit dat ze Belgacom daar een gratis concurrent voor gaan laten lanceren? Ik twijfel er niet aan dat in deze situatie op zijn minst een belangrijk stuk van de 7€ naar de zenders gaat.
Ik ben het ook 100% eens met deze uitspraak.
Niemand verplicht je extra te betalen, het staat iedereen toch vrij om zelf te beslissen of deze dienst resp. 3€ of 7€ pm waard is.

Ik vind het een gezond principe dat extra diensten (met meerwaarde) duurder zijn, en dat gebruikers die deze niet nodig hebben, en tevreden zijn met de basis dienst, er niet moeten voor bijdragen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Lord Utopia schreef: Je betaalt wel (ALS OPTIE en NIET VERPLICHT, voor de slechte verstaanders) voor een op aanvraag catalogus die onbeperkt opnames heropvragen aanbiedt van de programma's van de laatste 36 uur op een aantal zender, tegen 3 euro per maand met reclame, en 7 euro per maand waarbij je reclame kan doorspoelen.
Maar ook weer aan het principe van stievie, waarbij de helft niet bekijkbaar is (grijs)
De programma’s die beschikbaar zijn met TV Replay en TV Replay+ worden in uw tv-gids aangeduid met het symbool >

Vanaf deze datum zullen niet alle programma’s van de zenders beschikbaar zijn via TV Replay/TV Replay+. Dit komt omdat de zenders niet voor alle programma’s de rechten hebben om ze uitgesteld uit te zenden.
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... wwodFC0A9w

En waarbij je dan betaald voor iets... waarbij je dan maar moet gaan gokken, of het bekijkbaar is...
als het vergelijkbaar is met stievie, blijkt dat dan toch zwaar teleurstellend te zijn
de koe zegt boe
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Is er hier ook een replay+ klant die een security stream server error krijgt als hij gebruik wil maken van de replay functie op tablet/computer sinds gisteren ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Ik vind het een gezond principe dat extra diensten (met meerwaarde) duurder zijn
Het probleem is dat het geen extra dienst is... het is een extra beperking die je terug mag afkopen.

Nogmaals... geen probleem met extra betalen voor cloud services... niet met chantage voor het terug ter beschikking stellen van de mogelijkheid tot reclame skippen !

Trouwens 36u... hoe belachelijk kan het nog zijn :bang:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Naar het schijnt is er uit de enquete naar boven gekomen dat de meesten zeker niet willen betalen voor TV Replay
en ook niet veel willen betalen voor TV Replay+

Dus vraag ik mij af of het anders wel een succes zal worden, ik vrees er voor !!!!!!
Laatst gewijzigd door jackho 19 feb 2014, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

3 euro voor 36h terug te keren is een prijs die ik graag zou betalen moest Telenet dit aanbieden. Ze zijn dan wel met iets soortgelijk bezig die verder in de tijd terug gaat, maar de prijs zal navenant zijn Telenet kennende....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

r2504 schreef:Het probleem is dat het geen extra dienst is... het is een extra beperking die je terug mag afkopen.
Om mezelf even te quoten... betalen voor reclame door te spoelen is even absurd als betalen voor een caller ID op je telefoonlijn... iedere centrale heeft dit namelijk standaard maar het wordt bewust uitgezet om er nadien opnieuw geld voor te vragen.
Yargo schreef:3 euro voor 36h terug te keren is een prijs die ik graag zou betalen moest Telenet dit aanbieden.
Wat ben je in hemelsnaam met 36u... trouwens een tip... neem Bhaalu voor 5 euro en je hebt geen enkele beperking en een zinvolle periode !
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Behalve bij de VRT worden programma's gemaakt met oa. reclame inkomsten. Het probleem is dat je tegenwoordig heel eenvoudig kan opnemen, pauzeren en reclame doorspoelen, heel leuk voor de tv-kijker, veel minder leuk voor de zenders. Met tv replay zorgen ze dat je je programma's niet meer moet opnemen, en hopen ze de groep die nu vanalles opneemt te laten kijken via TV replay inclusief reclame, of die groep te laten betalen voor de reclame die ze skippen via TV replay+.

We moeten ook een beetje realistisch zijn hé, die TV programma's worden niet voor niks gemaakt. Mogelijk blijven er teveel centen plakken bij Belgacom of Telenet, maar dat is een andere discussie, de zenders moeten hun inkomsten ergens uithalen. Je kan niet én klagen dat er alleen nog brol is op tv, én verwachten dat het allemaal zo weinig mogelijk mag kosten. Opnieuw, of we hier in België teveel betalen en of die centen misschien aan de verkeerde vingers (dus niet de TV makers) blijven plakken is een andere discussie.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

gbmed schreef:Jij hebt betaald voor de broadcast. Is dit inclusief opname ? Absoluut niet ! Wat moest je vroeger doen om iets te kunnen herbekijken ? Je moest een (zeer) dure videorecorder kopen. En dat niet alléén, je moest ook (zeer) dure cassettes kopen.
Je hebt gelijk, maar de vervanging van de videorecoder is wel reeds inbegrepen bij het abonnement: dat is de (n)PVR functie waarbij je vooraf aanduidt wat je wil opnemen.
TV Replay is achteraf iets bekijken zonder dat je het vooraf hebt ingesteld om op te nemen. Ik was ook een van de testers en het geeft wel extra comfort vind ik. Je kiest zelf wanneer je voor de TV gaat zitten om een programma te bekijken, zonder ofwel eerst er aan te moeten denken dat je iets moet opnemen ofwel dat je te vroeg voor de tv zit omdat het programma nog niet bezig is. Heel handig als je iets wil bekijken rond de tijd dat de kinderen naar bed moeten :)
Vroeger gaf ik ook iedere maand enkele euro's uit aan 'Net gemist' omdat we iets vergeten waren op te nemen.
Ik beschouw het dus als een comfortdienst en ok dat er een vergoeding voor gevraagd wordt als je ervan wil genieten. Voor ons volstaat de versie van 3 euro, de meeste zaken worden hier op de VRT-kanalen bekeken.
De 36-uur mag natuurlijk uitgebreid worden en zodra de juridische discussie rond Bhaalu uitgeklaard is, overweeg ik die investering ook wel.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Helemaal eens met Johcla.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

johcla schreef:het geeft wel extra comfort vind ik
Moest het voor alle zenders en programma's werken misschien wel... maar de gemiddelde kijker zal gewoon niet begrijpen waarom het niet altijd werkt.

Verder blijf ik erbij dat voor mij (iets persoonlijks dus) 36u gewoon belachelijk is... ik zit niet dagelijks voor het kastje... dus dan moet ik mijn kijkgewoonte nog steeds aanpassen (alléén schuift ze eventueel een dagje op).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, als het niet voor alle programma's werkt, is het zinloos. Zeggen van 'we gaan wat later naar huis, want we kunnen het dan via tv-replay bekijken' zit er dan ook weer niet in... want het kan even goed niet bekijkbaar zijn. Ik vraag me dan ook af of er mensen geld willen geven aan iets waarbij ze dan moeten gaan gokken of ze er iets aan hebben.

lol, van onze politiek moeten we het hebben :
Het doorspoelen van reclame is nooit gratis geweest. De prijs daarvan zat reeds in het abonnement van uw distributeur .
http://www.vlaamse-tv-kijkers.org/antwo ... ms-belang/
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Of zoals reeds eerder gezegd, maar velen negeren dat precies... Waarom zijn zulke opties in het buitenland wel gratis (met reclame) en dan nog eens VEEL langer dan 36u na uitzending te bekijken? Toch vreemd dat ze daar op die manier wel aan uit kunnen en hier lijkt dat de doodnormaalste zaak te zijn dat we er geld voor moeten neertellen.

Bhaalu is voor zijn geld veel meer waard dan TV replay op dit moment is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je ziet het verschil dan ook:

TV Replay is een product in samenwerking met de zenders, met de steun van de zenders
Bhaluu is een product niet in samenwerking met de zenders, zonder de steun van de zenders
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

vverbeke schreef:Behalve bij de VRT worden programma's gemaakt met oa. reclame inkomsten. Het probleem is dat je tegenwoordig heel eenvoudig kan opnemen, pauzeren en reclame doorspoelen, heel leuk voor de tv-kijker, veel minder leuk voor de zenders. Met tv replay zorgen ze dat je je programma's niet meer moet opnemen, en hopen ze de groep die nu vanalles opneemt te laten kijken via TV replay inclusief reclame, of die groep te laten betalen voor de reclame die ze skippen via TV replay+.

We moeten ook een beetje realistisch zijn hé, die TV programma's worden niet voor niks gemaakt. Mogelijk blijven er teveel centen plakken bij Belgacom of Telenet, maar dat is een andere discussie, de zenders moeten hun inkomsten ergens uithalen. Je kan niet én klagen dat er alleen nog brol is op tv, én verwachten dat het allemaal zo weinig mogelijk mag kosten. Opnieuw, of we hier in België teveel betalen en of die centen misschien aan de verkeerde vingers (dus niet de TV makers) blijven plakken is een andere discussie.
Dat kon ik zelfs al in de jaren 80...
Afbeelding

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Slafes, dit werd inderdaad al veel gezegd, maar ik heb er eerlijk gezegd na wat zoeken niets over teruggevonden. Noch in Frankrijk (Orange, Free), noch in Nederland (KPN - "Programma gemist" wat overeenkomt met NetGemist bestaat enkel voor NL 1,2 en 3 maar niet voor de commerciële zenders - dit zou dus in het beheerscontract van de publieke omroepen kunnen zitten), noch in Duitsland bij DT hebben ze dergelijke functionaliteit. Als je geluk hebt moet je niet bijbetalen om te mogen opnemen op je PVR. Kan je zo een buitenland noemen waar deze dienst bestaat om nog maar te zwijgen van het feit of ze gratis is?

Misschien ook rekening houden met het feit dat in andere landen (vb. Frankrijk) distributeurs betaald worden om de kanalen te transporteren - zonder de distributeurs geen reclameinkomsten voor de zenders, het TNT aanbod wat overeenkomt met analoge kabel is in Frankrijk trouwens gratis beschikbaar, terwijl in België de zenders enorm veel macht hebben en betaald worden door de distributeurs. Remember de fuzz rond Belgacom en de Duitse zenders: Belgacom betaalde naar verluidt meer dan 1 miljoen om de zenders te mogen uitzenden, terwijl deze zenders in Duitsland gratis beschikbaar zijn. Opnieuw: als Belgacom/Telenet diensten willen toevoegen op TV passeren de zenders ongetwijfeld nog eens mee aan de kassa.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Je ziet het verschil dan ook:

TV Replay is een product in samenwerking met de zenders, met de steun van de zenders
Bhaluu is een product niet in samenwerking met de zenders, zonder de steun van de zenders
Een handvol zenders... En enkel via TV voor vijf, vijf HD, vtm, vtm HD, 2BE, 2BE HD, Vitaya, JIM, anne en VTMKzoom...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wel met de zenders met het grootste aantal kijkers, niet? Het lijkt me niet nodig om te gaan praten met Al Jazeera om hun nieuwsitems in het aanbod op te nemen?

Ik neem aan dat Belgacom wel blijft spreken met de zenders en ook andere populaire, kleinere zenders, zoals Discovery etc.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Absoluut, maar aan de andere kant maken ze reclame met tv overal. En daar kan je deze zenders niet op bekijken. Vind ik persoonlijk wel jammer.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

krisken schreef:Dat kon ik zelfs al in de jaren 80...
Nee, dat kon je niet, of had jij een batterij videorecorders in uw kelder staan die alle zenders tegelijkertijd continu opnamen zodat je niks moest programmeren en naar wens kon terugkijken? De functionaliteit van uw jaren 80 videorecorder is exact dezelfde als de opnamefunctionaliteit die je nu al hebt op uw decoder, zonder meerkost bovenop uw abonnement.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een batterij videorecorders had ik niet, maar ik betaalde hier niet voor bij (in tegenstelling tot nu met digitale tv) en het was langer houdbaar dan 36 uur (ik hoefde maar een nieuwe band te kopen). Nu ben je gelimiteerd aan 30 dagen (npvr) of tot je hdd vol is. En was mijn videorecorder stuk, dan ging ik naar de winkel achter een andere zonder spijt in het hart dat ik de opnames die ik had gemaakt niet meer kan bekijken...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb het woord chantage horen vallen, en ik kan daar alleen maar mee akkoord gaan.

Als er ooit vrije hardware keuze komt, en daar moet ns dringend werk van gemaakt worden, steek ik me binnen x aantal jaar zelf een toestel met een stel tuners voor de meest bekeken zenders, en wa hdds (storage is cheap, niwaar).

Sorry, dit is en blijft voor mij het afnemen van een functionaliteit die je wel hebt in je digicorder (zijnde doorspoelen) en er geld voor bijvragen. En ik ben zeker dat er nog mensen dit zo gaan zien. En het excuus van "je betaalt omdat je het net gemist hebt" vliegt bij mij ook niet; ik vind "net gemist "en consoorten even onethisch op dat vlak. Maja, ik ben voorstander van de providers als "dumb pipes" natuurlijk.

Ik betaal nl voor mijn tv. Je krijgt het de gemiddelde Belg moeilijk uitgelegd dat hij 1) betaalt voor zijn tv, en dan 2) nog moet bijbetalen EN functionaliteit verliest. De meeste gemiddelde belgen zullen heus geen onderscheid maken tussen provider en zenders, en zien tv als iets waar ze voor betaald hebben, en dit is 2x betalen voor hetzelfde (toegang tot de zenders en al hun programmas).

En vergeet niet: de grootste concurrentie heeft nog altijd voorsprong op alles:
- gratis
- geen beperking van tijd
- geen beperking in doorspoelen
- geen beperking in soorten programmas
- user friendly, universeel formaat en dus bruikbaar op alle toestellen
En zolang die concurrentie op alle vlakken niet alleen goedkoper, maar ook beter qua service is, zullen de bedrijven blijven achterlopen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef: Ik betaal nl voor mijn tv. Je krijgt het de gemiddelde Belg moeilijk uitgelegd dat hij 1) betaalt voor zijn tv, en dan 2) nog moet bijbetalen EN functionaliteit verliest. De meeste gemiddelde belgen zullen heus geen onderscheid maken tussen provider en zenders, en zien tv als iets waar ze voor betaald hebben, en dit is 2x betalen voor hetzelfde (toegang tot de zenders en al hun programmas).
De gemiddelde Belg kan je dit makkelijk uitleggen. Wat moeilijke woorden in steken, wat met de waarheid draaien, doen geloven dat hij echt wel veel mist en hupla, die knikt "ja" en volgt de rest van de kudde gehoorzaam zonder zich verder vragen te stellen. Er moeten overheidscampagnes aan te pas komen om de gemiddelde Belg eens te laten kijken naar alternatieve operatoren, dat zegt genoeg!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

knuppel schreef:Slafes, dit werd inderdaad al veel gezegd, maar ik heb er eerlijk gezegd na wat zoeken niets over teruggevonden. Noch in Frankrijk (Orange, Free), noch in Nederland (KPN - "Programma gemist" wat overeenkomt met NetGemist bestaat enkel voor NL 1,2 en 3 maar niet voor de commerciële zenders - dit zou dus in het beheerscontract van de publieke omroepen kunnen zitten), noch in Duitsland bij DT hebben ze dergelijke functionaliteit. Als je geluk hebt moet je niet bijbetalen om te mogen opnemen op je PVR. Kan je zo een buitenland noemen waar deze dienst bestaat om nog maar te zwijgen van het feit of ze gratis is?
Toch iets beter zoeken. :)

Wel, de Nl 1, 2, 3, dat is toch te vergelijken met onze VRT kanalen? Net gemist kost hier toch wel degelijk geld. TV replay voor deze kanalen ook. Als we over de plas gaan kijken, dan zie ik daar verschillende platformen, oa van enkele Amerikaanse zenders zelf. Met mijn VPN kan ik bvb perfect een hoop Hulu series bekijken, en op bepaalde zenders hun websites ook verschillende recente series streamen. Ook de BBC iPlayer is gratis. Voor Duitsland of Frankrijk of nog andere talen ben ik niet op de hoogte, ik kijk er dan ook nooit naar.

Trouwens, onze staatszenders... Deze zijn al bijna zo commercieel als andere zenders, en normaal moeten die boodschappen van sponsors zijn of van algemeen nut. Ik zie dus niet in waarom we voor zo'n dienst van onze openbare netten nog eens bij de kassa moeten passeren. Tenslotte betalen we deze zelf al van ons belastinggeld.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”