Bon 't is zover, 'k ga verhuizen. Of beter gezegd, ik ben intussen verhuisd.
Samen met alle andere nieuwe dingen is internet een van de mogelijke veranderingen. Nu heb ik hier toch al lang meegelezen in allerlei topics en zelf ook actief geweest in de telecomwereld om een idee te kunnen vormen over het aanbod en de technische mogelijkheden.
Voor alle duidelijkheid; 't gaat (opnieuw) over een adres in centrum Gent, en wat opzoeking geeft duidelijk weer dat 50Mbits geen probleem mag zijn. Waar tot voor kort de afstand tot de KVD 112m was volgens VDSLtool (oud adres), zal die nu naar alle waarschijnlijkheid (andere kant van straat) op minder dan 100m zijn (nieuw adres). Opnieuw voor alle duidelijkheid, voor mij is Telenet geen optie meer.
Veel opties zijn er natuurlijk niet, maar het gaat tussen Belgacom (obvious), EDPnet of Scarlet.
Ik ben nu wel reeds klant bij Belgacom, maar door een al maanden aanslepende betwisting inclusief dossier bij ombudsdienst is een verhuis aanvragen bij hen geen optie (momenteel).
Dus EDPnet en Scarlet blijven over. De vraag is nu vooral welke van beide het best meevallen qua service. Het voordeel van Scarlet is dat deze 35 EUR/maand is en momenteel met 50 EUR kosten met installatie etc. Het voordeel van EDPnet is dan weer dat ze hogere uploadsnelheden geven en dat er mogelijks geen cap is op 50Mbit maar 70Mbit mogelijk is (tenminste, als er genoeg klanten zijn in omgeving om hiervoor de extra capaciteit te voorzien). Beide zijn ook onbeperkt zonder FUP zo te zien (en niet zoals Belgacom met volume packs bijbestellen?), f*** smallband.
Rest de vraag, wat met vectoring. Is het aan te raden om bij Belgacom zelf te gaan/blijven of zouden de andere providers (mits ook compatibele modem, o-box) ook direct dezelfde voordelen ondervinden. En zal het bij Belgacom direct de snelheden 'gevoelig' omhoog krikken?
Shoot!
Verhuis; tijd voor nieuwe ISP?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Vectorizing zal nog een heel tijd duren vooraleer alle rops zijn uitgerust met deze technologie ( lees meerdere jaren).
Edpnet helpdesk is zeker beter dan Scarlet.
Scarlet daarentegen heeft "belgacom certified techniekers" wat wil zeggen als er een storing optreed de scarlet technieker oook toegang heeft tot het belgacom netwerk.
Edpnet helpdesk is zeker beter dan Scarlet.
Scarlet daarentegen heeft "belgacom certified techniekers" wat wil zeggen als er een storing optreed de scarlet technieker oook toegang heeft tot het belgacom netwerk.
-
- Elite Poster
Dat het tijd zal nodig hebben is een feit, maar ik vermoed dat ze op die plaats vrij snel zullen voorzien.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Moh? Na mijn schitterende herstelling toch nog verhuisd? En waar woon je nu? Kan je nu een antenne richten naar WirelessGent? 
Tis allemaal te zien wat je nodig hebt hé. Heb je ook telefoon/internet nodig dan kan je beter bij Scarlet gaan. Wil je bvb 10mbit upload dan is edpnet beter.

Tis allemaal te zien wat je nodig hebt hé. Heb je ook telefoon/internet nodig dan kan je beter bij Scarlet gaan. Wil je bvb 10mbit upload dan is edpnet beter.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Haha Krisken sorry maar inderdaad
contract was verlopen en met die toestanden daar... beter nog meer last vermijden
't is nu maar een beetje verder dan de Kouter, 't is op 't Laurentplein. 'k Heb alleszins opnieuw een terras, nu wel naar andere richting gericht dus geen idee of het nu wel zou kunnen
Ik wil vooral zo snel mogelijk internet zowel up als down (wie niet) en dit zonder limieten en traffic shaping zoals Telenet doet. Digitale tv of telefoon hoeft helemaal niet.
Maar een garantie op 70Mbit bij EDPnet is er natuurlijk nooit, hoewel de kans er in zit. Rest alleen de vraag of Vectoring nu al dan niet op termijn bij de anderen hetzelfde zal geven of beter, en of EDPnet ook van vectoring zal profiteren en of ze nu terug de O-box leveren gezien ze stopten door die problemen met Voip.

't is nu maar een beetje verder dan de Kouter, 't is op 't Laurentplein. 'k Heb alleszins opnieuw een terras, nu wel naar andere richting gericht dus geen idee of het nu wel zou kunnen

Ik wil vooral zo snel mogelijk internet zowel up als down (wie niet) en dit zonder limieten en traffic shaping zoals Telenet doet. Digitale tv of telefoon hoeft helemaal niet.
Maar een garantie op 70Mbit bij EDPnet is er natuurlijk nooit, hoewel de kans er in zit. Rest alleen de vraag of Vectoring nu al dan niet op termijn bij de anderen hetzelfde zal geven of beter, en of EDPnet ook van vectoring zal profiteren en of ze nu terug de O-box leveren gezien ze stopten door die problemen met Voip.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Aan jouw de keuze tussen goedkoopst (Scarlet) of snelst (EDPNet).iRockabizzydilly schreef:Dus EDPnet en Scarlet blijven over.
* Kwa service, zolang je ze niet echt nodig hebt, maalt het niets uit hé

* Kwa betrouwbaarheid is Scarlet misschien beter (100% Belgacom), maar nu EDPNet zijn fallback probleem in de POP van zone Gent opgelost heeft, zou dit geen rol meer mogen spelen.
* Wat vectoring betreft maakt het geen verschil (Belgacom, Snow, EDPnet, Scarlet). Van zodra Belgacom vectoring activeert op jouw ROP geldt dit voor alle ISP's die klanten heeft op deze ROP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Speed it is
Wat vectoring betreft, leek me logisch inderdaad. Maar wat met de vectoring ready whitelisted modems. Heeft EDPnet deze nog of levert men deze nog? (Voip probleem) of zou een Bbox3 van BGC ook moeten kunnen werken met EDPnet?

Wat vectoring betreft, leek me logisch inderdaad. Maar wat met de vectoring ready whitelisted modems. Heeft EDPnet deze nog of levert men deze nog? (Voip probleem) of zou een Bbox3 van BGC ook moeten kunnen werken met EDPnet?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou edpnet eend proberen. Als de snelheid dan toch niet beter is kan je na 6 maanden naar iemand anderd. Maar zo weet je het tenminste.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
'k Heb vanmiddag EDPnet aangevraagd, eerst wel gechat met een medewerker. Een positieve ervaring, zelfs technische vragen en vragen ivm whitelisting voor vectoring etc zonder ontwijken of niet begrijpen beantwoord. Een goede start.