Telenet stelt ultimatum aan voetbalclubs

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als deze week niets meer beslist wordt over het voetbalcontract, krijgen ze het praktisch niet meer georganiseerd. Met die boodschap voert Telenet de druk op bij de Pro League, de vereniging van eersteklasseclubs

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 140129_051
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ze hebben misschien schrik van een eventueel tegenbod van Belgacom...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Eerder FOX denk ik
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik denk dat het eerder met dit te maken heeft :

http://www.satellitemagazine.com/?actio ... Vlaanderen

Sent from my iPad using Tapatalk HD
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Er is nog een ander aanbod v/d Italianen.
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... tbal.dhtml

Dit bod gaat om een gegarandeerd bedrag,en niet zoals bij Telenet,waarbij het bod nog afhangt van andere factoren.
sjerk
Starter
Starter

Tim H. schreef:Ze hebben misschien schrik van een eventueel tegenbod van Belgacom...
Vers van de pers, Belgacom wil mee in een joint venture stappen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140130_00955402
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Nu willen ze ineens samenwerken als er geruchten zijn ivm een derde speler...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag mij af of Belgacom hier zich niet(gemakkelijk) laat rollen door Telenet.Mss toch nog het beste als een derde (Italiaanse)partij de zaken in de hand neemt??
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen is er al heel wat veranderd.Belgacom wil o.a. absoluut niet dat Telenet in Vier en Vijf stapt.Belgacom zal zichzelf blijven,en gewoon verder doen,wat ze nu doen(dus Belgacom zal niet in een tv zender stappen).
Belgacom zei gisteren wel in een project te willen stappen waar Telenet meedoet met de Pro League.Eventueel een jv dus tussen Telenet,Belgacom,en de Pro League
Maar Telenet ziet dat blijkbaar niet zo zitten,en er is ongenoegen ontstaan nu bekend is geraakt dat Belgacom ook met de Pro League(apart) heeft gepraat.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 feb 2014, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Het is zo ver,het voetbalaanbod gaat naar de Italianen!!

http://www.demorgen.be/dm/nl/3325/Eerst ... nnen.dhtml
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet en Belgacom hadden beide beter de handen in elkaar geslagen...
Nu moeten de rechten dus, in samenwerking met de Italianen, aan de man gebracht worden. Loten 1, 2 en 3 zullen over live-coverage gaan en zowel exclusief als niet-exclusief aangeboden worden. Voor Telenet en Belgacom is er dus nog geen man overboord.
... de kansen zijn er nog maar de Italianen doen dit natuurlijk ook niet gratis.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan nog leuk worden als Belgacom en Telenet niet willen samenwerken :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goh, leuk... in welk opzicht... we staan terug waar we oorspronkelijk stonden... beide kunnen gaan bieden op (exclusieve) rechten.

Door hun afgunst voor elkaar zal het hun alléén meer kosten... en ook de kijker indirect.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik bedoel dat zowel Telenet als Belgacom nu zouden zeggen tegen de Italianen : "foert, ge moogt ze hebben". Dus noch voetbaluitzendingen op BGC, noch op TN. Niet dat dit zal gebeuren (helaas) maar we mogen eens lachen ook hé :)

Telefonie = EDPnet + OVH
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Nu nog wachten op formule1 of skysport f1 rechten :roll:
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Ik vind het altijd absurd dat zelfs kwaliteitskranten (de standaard, de morgen) gemiddeld de helft van de sportpagina's volkladden met voetbal, 1/4e wielrennen en alle andere sporten samen krijgen wat minieme artikeltjes. Hetzelfde scenario op tv: wereldkampioenschap F1 bijvoorbeeld word niet live uitgezonden als er een "kermiskoers" als pakweg de Brabantse pijl, waarvan er massa's zijn, doorgaat.

BE-LA-CHE-LIJK en totaal niet representatief IMHO naar de interesses van de consument. Ja er zullen wel meer mensen voetbal volgen dan andere sporten maar echt niet naargelang de verdeling die men hanteert in de media.

Ik ben aldus geheel voor: hou die rechten maar netjes bij italianen, ik hoop dat ze ze niet kwijtraken aan de straatstenen. Hopelijk een jaartje eens wat minder voetbalaandacht in België, gaat de Italiaanse firma failliet voordat de Pro League al het "gegarandeerde geld" effectief gekregen heeft waardoor de rechten het jaar erop aan een getemperde prijs word verkocht waar iedereen (buiten de Pro League) beter van word.

edit: "italiaanse" firma blijkt eigenlijk Londen based te zijn. Verder zullen ze, gezien hun portfolio, allicht niet snel failliet gaat moesten ze de Belgische rechten niet herverkocht krijgen. Daar gaat mijn droom :bang:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ceo van telenet is tegen een samenwerking

bron : http://digitaletv.wordpress.com/2014/02 ... alrechten/
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Uit het artikel: "De clubs zeggen dat het extra geld wel ten goede komt van de kwaliteit van het voetbal". Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat de wedstrijden in een hoge(re) resolutie uitgezonden gaan worden?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Jack : lees eens goed : "kwaliteit van het voetbal" niet "kwaliteit van de uitzendig van de voetbal". Waarschijnlijk bedoelen ze dat ze hun spelerkes nog wat meer geld gaan toestoppen of nog wat meer geld gooien als er spelers moeten aangekocht worden...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Weet ik wel; was sarcastisch bedoeld hoor. :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lirec schreef:BE-LA-CHE-LIJK en totaal niet representatief IMHO naar de interesses van de consument. Ja er zullen wel meer mensen voetbal volgen dan andere sporten maar echt niet naargelang de verdeling die men hanteert in de media.
Inderdaad... moest men in internet evenveel investeren (in verhouding voetbal kost versus inkomsten) dan hadden we nu het beste internet van de aarde en ruime omgeving.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad,met het extra geld kunnen de clubs dure (en hopelijk betere)spelers aankopen.Telenet is in een eerste reactie niet van plan mee te doen aan een bod,(wrsl doen ze dat wel,maar zeggen ze neen,om de prijzen niet op de drijven).Het is in ieder geval het beste voor de Italianen dat alle providers kunnen/zouden instappen,zo kunnen ze ook het meeste geld kunnen binnenhalen,ik zie het echt niet gebeuren dat ze Belgacom zo zot gaan krijgen om een reuzachtig Excl. bod te doen,dat hebben ze een drietal jaren geleden trouwens ook niet gedaan.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 feb 2014, 10:46, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

eigenlijk als ze zoveel geld krijgen zouden de clubs iedere week de politie enzo moeten betalen, en niet de gemeenschap.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

En dan durven diezelfde clubs nog geld vragen aan de gemeenschap via monde van een aantal politici
Hun zakken zijn blijkbaar nog nie genoeg gevuld
Sport moet terug sport worden en geen jacht op nog meer winst op kap van de supporters
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Inderdaad,met het extra geld kunnen de clubs dure (en hopelijk betere)spelers aankopen.
Dat geloof je toch zelf niet?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Ben er wat laat en off-topic mee, maar het moet van mijn hart.
Hetzelfde scenario op tv: wereldkampioenschap F1 bijvoorbeeld word niet live uitgezonden als er een "kermiskoers" als pakweg de Brabantse pijl, waarvan er massa's zijn, doorgaat.
Dit is een volkomen non-argument. F1 was afgelopen seizoen op Vier en de koers bijna steeds op Sporza. Daarenboven raad ik je aan om F1 op BBC te kijken, een heel andere aanpak van verslaggeving (eigen interviewploeg in de pitlane met Eddie Jordan!) en geen reclame. Da's wat ander dan Kriske Wauters en zijn vriendjes..

Een wieler- én F1-fan.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

serialchiller schreef:F1 was afgelopen seizoen op Vier
Zelfkastijding is niet aan mij besteed :roll: In de studio wat leuteren en ondertussen naar F1 Live Timing kijken is geen verslaggeving.
F1 is hier nog alleen op RTBf te volgen, bedankt TN om BBC van de analoge kabel te halen. Wisselt men trouwens niet af BBC/ITV?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

proximusboyke schreef:eigenlijk als ze zoveel geld krijgen zouden de clubs iedere week de politie enzo moeten betalen, en niet de gemeenschap.
Bij mijn weten wordt dit ook meebetaald door de club. Dit terzijde hoop ik dat de consument bij elke provider voetbal kan zien aan een redelijke prijs (wie dit wenst natuurlijk)
r2504 schreef:Inderdaad... moest men in internet evenveel investeren (in verhouding voetbal kost versus inkomsten) dan hadden we nu het beste internet van de aarde en ruime omgeving.
Dan zie ik dit toch liever geïnvesteerd in duurzame wegen en dergelijke.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:Dan zie ik dit toch liever geïnvesteerd in duurzame wegen en dergelijke.
Het gaat hier over de inkomsten van Telenet... en ik denk niet dat ze dat daarvoor gaan gebruiken :lol:
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Klopt, was ff 2 dingen door mekaar aan het halen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

serialchiller schreef:Dit is een volkomen non-argument. F1 was afgelopen seizoen op Vier en de koers bijna steeds op Sporza. Daarenboven raad ik je aan om F1 op BBC te kijken, een heel andere aanpak van verslaggeving (eigen interviewploeg in de pitlane met Eddie Jordan!) en geen reclame. Da's wat ander dan Kriske Wauters en zijn vriendjes..
Het was slechts een illustratie inzake "alles moet wijken voor voetbal/wielrennen in Belgie", geen exact voorbeeld. Nogthans was het voorgaand seizoen al eens prijs als ik mij goed herinner: wedstrijd die niet live werd gegeven door BBC waarbij ook VIER het niet uitzond, mogelijk was het veldrijden dat voorrang kreeg.

Wanneer ik kan kijk ik wel degelijk op BBC, deze zenden echter nog maar de helft live uit en op BGC-tv is dat standaard in SD terwijl VIER op HD een behoorlijker mooier beeld geeft als je naar een 55 incher zit te staren. Vandaar dat ik toch frequent ook VIER (moet) gebruiken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als je al naar VIER moet uitwijken om F1 te volgen ben je slecht bezig. Ik heb geen zin om een uur lang naar een mislukte coureur te luisteren die er geen kloten van kent. En op de koop toe nog eens reclame heeft ook.

Dan nog liever een crappy webstream met banners links en rechts met deftige verslaggeving van SKY die sinds ze de rechten hebben pakken beter is dan de paar races die BBC nog uitzendt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Het is in ieder geval terug afwachten wat er nu gaat gebeuren feit is dat de Italianen de touwtjes in handen hebben,Belgacom heeft ondertussen wel al laten weten intresse te hebben maar.......niet aan gelijk welke prijs.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

In feite hebben investeerders zoals die italianen toch altijd een voorsprong he.
De binnenlandse (tn en bgc) komen uit op bod x.
Zo een grote investeerder heeft dan al gelijk een idee wat hij er evt in belgie aan kan verdienen. Gecombineerd met betere buitenlandse contacten, kennis en portefeuille zijn zij superieur tov de kleine lokale jongentjes.

Met wat geluk komt het voetbal alsnog op beide providers, als ze bieden wat ze de pro league boden. Met het enige verschil dat tn niet de "Don" van de belgische voetbalrechten zal zijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Goedkoper kan het niet worden denk ik dan, een extra tussenpersoon die er ook nog winst op wil maken. Ofwel wordt de winst verdeeld over de verschillende tussenpersonen (twijfelachtig met beursgenoteerde bedrijven :) ), ofwel zal iemand die extra winst moeten gaan betalen.

Gelukkig trek ik me al 20 jaar niks meer aan van het voetbal wereldje :angel:
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Misschien kunnen de spelers en clubs met het extra geld hun geldende fiscale voordelen laten vallen?
Ah nee, dat dient voor het gemiddelde brutoloon van de spelers te verhogen van 250 000 euro bruto (http://www.jobat.be/nl/artikels/belgisc ... eeds-meer/) naar 300 000 euro bruto :bang: ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk ook dat de Italianen geen exclusief contrakt gaan geven,maar aan alle providers hier in Belgie het voetbal verkopen,zo kunnen zij het meeste winst maken.Ik denk niet dat Telenet of Belgacom gastronomische bedragen gaan willen betalen,nu dat ze het onderspit moeten delven hebben.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Waarschijnlijk gaan de voetballiefhebbers de dupe van heel deze soap worden, want die Italiaanse partij gaat die voetbalrechten uitpersen zo hard ze kunnen.

Het beste scenario zou zijn dat zowel Belgacom als Telenet voor hun oorspronkelijke bod de niet-exclusieve rechten van die Italianen kunnen (en nog willen) kopen. Dan hoeven de voetballiefhebbers niet om te schakelen naar Belgacom/Telenet naargelang wie de rechten heeft. En dan zal een eventuele prijsstijging nog meevallen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben daar nog niet zo zeker van,de Italianen hebben immers nog andere grote competities in hun port,en kunnen op deze manier heel aantrekkelijke aanbiedingen maken.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Telenet en Belgacom gaan gewoon voetbal aanbieden en het zal duurder worden. Als ze het niet aanbieden dan streamen die Italianen dat toch gewoon tegen een maandelijks bedrag of ze gaan spreken met andere partners(tvv, bhaalu, mss netflix)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”