Uitgever E-maaltijdcheques verzet zich tegen afschaffing

Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Monizze, een van de vier uitgevers van elektronische maaltijdcheques, is niet te spreken over de speculatie rond de afschaffing. Na jaren investeren zou de sector zo 82 miljoen euro omzet mislopen.

Born: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/uit ... 578990.htm
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Monizze schreef:“Welk signaal geef je naar buitenlandse bedrijven als zo’n dingen om de twee jaar kunnen veranderen?”
Wie richt er nu ook een bedrijf op dat valt of staat met een bepaalde wetgeving. U 100% richten op een niche voor de overheid is gewoon oerdom!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Investeren in je bedrijf en functies, op vraag van een overheid, om dan na drie jaar al je investeringen verloren zien gaan, opnieuw naar aanleiding van diezelfde overheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De overheid had nooit de electronische maaltijdcheque mogen invoeren... maar het onding meteen moeten afschaffen. Eén eenvoudige regel op je loonfiche en alles was opgelost.

De maaltijdcheque in welke vorm dan ook is gewoon een kunstmatig iets dat totaal geen toegevoegde waarde heeft... behalve bedrijfjes als Monizze rijk maken.

Ik wil anders ook wel dergelijk kunstmatig bedrijf oprichten... voortaan krijg je "schoenen" cheques per dag dat je naar je werk komt :bang:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

bedrijfsschoenen met een stankkaart Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

r2504 schreef:De overheid had nooit de electronische maaltijdcheque mogen invoeren... maar het onding meteen moeten afschaffen. Eén eenvoudige regel op je loonfiche en alles was opgelost.

De maaltijdcheque in welke vorm dan ook is gewoon een kunstmatig iets dat totaal geen toegevoegde waarde heeft... behalve bedrijfjes als Monizze rijk maken.

Ik wil anders ook wel dergelijk kunstmatig bedrijf oprichten... voortaan krijg je "schoenen" cheques per dag dat je naar je werk komt :bang:
Het lijkt erop dat je niet begrepen hebt waar de maaltijdcheques vandaan komen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Geef dan eens wat meer uitleg...
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Schoeiselpremies bestaan in sommige sectoren...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Net zoals andere kleding vergoedingen... Hangt er allemaal vanaf in welke sector je werkt. :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, mn moeder krijgt een budget van €25 per jaar om er nieuwe schoenen mee te kopen als gezinshulp. Nu weet ik niet wat voor schoenen jullie kopen maar voor €25 ga je niks in huis halen dat voldoet aan de arbeidsvoorwaarden/arbeidscontract met betrekking tot aangepast schoeisel :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:Investeren in je bedrijf en functies, op vraag van een overheid, om dan na drie jaar al je investeringen verloren zien gaan, opnieuw naar aanleiding van diezelfde overheid.
Een goed commercieel bedrijf beslist over investeringen op basis van hun contracten en/of toekomst visie.
Als je maar één (grote) klant hebt, en je bent niet gedekt door een langlopend contact, dan ben je als bedrijf zelf verantwoordelijk voor wat je met "eyes open" hebt getekend.

En als je een goed contract hebt, dan is het niet illegaal of onetisch om een contract te verbreken. Elk goed contract bevat onderhandelde clausules voor de gevallen dat één van de partners tekortschiet in zijn verplichtingen, incl. afgesproken schadevergoedingen.

Als de overheid overweegt om maaltijdcheques af te schaffen, dan moet een privé onderneming daar zich niet tegen verzetten. het is niet de taak van de overheid om privé ondernemingen te sponsoren, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Wacht maar tot ze de dienstencheques afschaffen of veel duurder maken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

krisken schreef:Klopt, mn moeder krijgt een budget van €25 per jaar om er nieuwe schoenen mee te kopen als gezinshulp. Nu weet ik niet wat voor schoenen jullie kopen maar voor €25 ga je niks in huis halen dat voldoet aan de arbeidsvoorwaarden/arbeidscontract met betrekking tot aangepast schoeisel :-)
Net zoals een 7 euro maaltijdcheque (in gunstige gevallen) bij velen niet genoeg is om zich te voorzien van eten ;)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Met 7 euro zal je ongeveer juist toekomen voor het kopen van de ingrediënten: aardappelen, vlees, groenten. Met die 7 euro ga je (na aankoop van de ingrediënten) niet toekomen om: stroom of gas te betalen voor het klaarmaken van dat eten, water om de groenten en aardappelen te spoelen. Voeding klaarmaken stopt namelijk niet met het aankopen van de ingrediënten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

In theorie dekken de betaalde kosten NIET alle kosten. Maar is het de meerkost dat de mensen moeten betalen. Dat was de geest achter de betaalbaarheid en terugbetaling door de overheid.

25 euro extra om betere schoenen te kopen.
7 euro extra dat de kostprijs die men extra zou betalen op restaurant bij gebrek aan intern restaurant.

Natuurlijk is men na verloop van tijd de bedoeling vergeten en is dat enkel maar gewoon als cash-vervangend gaan zien.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Men zou beter de ecocheques afschaffen want dat zou echte ondingen die je moeilijk of niet aan de straatstenen kwijt raakt want men koopt niet alle dagen bij wijze van spreken een boormachine of wat dan ook. :x
Maaltijdcheques kun je altijd gemakkkelijk kwijt raken, een mens moet toch iedere dag eten en drinken kopen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

apestaart: ik heb hier al vaak geschreven over het gebruik van Ecocheques. Ik krijg er elk jaar voor 250 euro. Ik geef ze uit bij 1 DHZ in Lebbeke. NIet alleen zijn de prijzen daar 10 à 15% lager dan in om het even welke andere winkel. Je kan je EC daar gebruiken voor ALLES. En dat gaat van diervoeder over gereedschap, via bouwmaterialen, materiaal voor de tuin, kerstmateriaal, barbecues, keukenapparatuur (mixer, grillplaat, wafelijzer...), shampoo, tandpasta, vaatwastabletten, schoonmaakproducten... Eigenlijk alles behalve voeding. Logisch dat ik daar vaak over de vloer kom. Geen haan die er naar kraait wat ik met mijn EC daar koop. In tegenstelling tot andere zaken waar je eerst moet vragen (AVEVE) of je een bepaald product mag betalen met EC en die dan ook nog een pak duurder zijn ook. Mij niet meer gezien. EC geef ik steevast uit in dezelfde DHZ.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Je kan je EC daar gebruiken voor ALLES.
Ik zou dergelijke zaken hier toch maar niet te vaak vermelden... de handelaar zou er wel eens ernstige problemen mee kunnen krijgen.

Wees blij dat er zo'n handelaars bestaan... hou ze dus in ere !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Vervanging maaltijdcheque door maaltijdvergoeding weggestemd

De senaatscommissie Financiën en Economische Aangelegenheden heeft woensdagnamiddag het wetsvoorstel van Rik Daems (Open Vld) en Ethienne Schouppe (CD&V) weggestemd dat de maaltijdcheques wilde vervangen door een maaltijdvergoeding die rechtstreeks op de rekening van de werknemer zou gestort worden. De vier commissieleden van Open Vld, CD&V en N-VA moesten bij de stemming de duimen leggen tegen hun 9 collega’s van PS, sp.a, MR en Ecolo.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140312_01021355
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Het is op zijn minst een goede zaak dat het compromis het niet gehaald heeft. Een unieke bankterminal voor die maaltijdbetaalkaart... Wie bedenkt nu zoiets? :bang:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Politiekers :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”