Hallo iedereen
Ik heb ik hier een simpele voip adapter (SPA2102). Dient enkel voor af en toe naar Duitsland te bellen.
Sinds dat wij overgestapt zijn van Scarlet met een Sagem naar Belgacom met een bbox3 heb ik een klein probleempje.
Als de bbox3 een ander ip krijgt, verliest de adapter zijn verbinding. Op de status pagina krijg ik dan "Registration State: Failed" te zien.
Dit gebeurde bij de sagem niet. Daar heb ik gewoon maandenlang niet naar gekeken.
Wat heb ik ingesteld:
- Eerst teruggebracht naar fabrieksinstellingen
- Networking Service op brigde gezet (gewoon DHCP ook al getest)
- static ipgegeven
- Remote management geactiveerd
- nomado gegevens ingevuld
In het begin werkt het altijd. Maar na een ander ip gekregen te hebben, werkt het niet meer.
Ik ben hier absoluut geen held in, misschien dat ik iets vergeten heb in te stellen.
Alvast bedankt!
VOIP adapter icm bbox3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Misschien de ATA adapter een eigen PPPoE sessie laten maken zoals philippe_d op een ander topic vermeld?
(Hier linkje hoe dat moet gebreuren op de SPA2102: http://www.voipvoip.com/linksys-spa-2102/ )
"Zoals je zelf aangeeft, gebruik je deze (oude) FritzBox als IP Client. Dit geeft inderdaad voor gevolg dat deze niet kan weten wanneer een PPPoE sessie op de B-box3 werd vernieuwd.
Ik zou deze FritzBox een eigen PPPoE sessie laten opbouwen
Internet Verbinding selbst aufbauen (NAT Router mit PPPoE oder IP
Zugangsdaten werden benötigt (PPPoE)
Wählen Sie Ihren Internetanbieter aus: Anderer Internetanbieter
Benutzername = uw Belgacom login (gx123456@SKYNET)
Kennwort = uw DSL paswoord
Nu zal de FritzBox - volledig onafhankelijk van de B-box3 - een eigen publieke IP krijgen, en zal je dus geen last meer hebben van de PPPoE verbrekingen (je kan die zelfs manueel instellen op 24u).
Nadeel: de FritzBox is niet meer te bereiken vanuit je LAN (tenzij je vooraf de remote access ingesteld hebt: vanuit je LAN zit je aan de WAN zijde van de FritzBox ...)"
Bron: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... on#p530782
(Hier linkje hoe dat moet gebreuren op de SPA2102: http://www.voipvoip.com/linksys-spa-2102/ )
"Zoals je zelf aangeeft, gebruik je deze (oude) FritzBox als IP Client. Dit geeft inderdaad voor gevolg dat deze niet kan weten wanneer een PPPoE sessie op de B-box3 werd vernieuwd.
Ik zou deze FritzBox een eigen PPPoE sessie laten opbouwen
Internet Verbinding selbst aufbauen (NAT Router mit PPPoE oder IP
Zugangsdaten werden benötigt (PPPoE)
Wählen Sie Ihren Internetanbieter aus: Anderer Internetanbieter
Benutzername = uw Belgacom login (gx123456@SKYNET)
Kennwort = uw DSL paswoord
Nu zal de FritzBox - volledig onafhankelijk van de B-box3 - een eigen publieke IP krijgen, en zal je dus geen last meer hebben van de PPPoE verbrekingen (je kan die zelfs manueel instellen op 24u).
Nadeel: de FritzBox is niet meer te bereiken vanuit je LAN (tenzij je vooraf de remote access ingesteld hebt: vanuit je LAN zit je aan de WAN zijde van de FritzBox ...)"
Bron: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... on#p530782
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
De vraag is of dat voor jou een probleem is.Sparky schreef:Ik heb ik hier een simpele voip adapter (SPA2102). Dient enkel voor af en toe naar Duitsland te bellen.
Als de bbox3 een ander ip krijgt, verliest de adapter zijn verbinding. Op de status pagina krijg ik dan "Registration State: Failed" te zien.
Gezien je deze adapter alleen gebruikt om af en toe eens uit te bellen, moet deze niet per definitie geregistreerd blijven.
Het registreren bij een VoIP provider is in principe alleen nodig voor inkomende gesprekken (zodat de provider weet waar het inkomend gesprek gerouted moet worden).
Heel waarschijnlijk zal jou ATA bij de éérste poging om uit te bellen, zich opnieuw registreren?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
@sparky
Voor mijn nieuwsgierigheid: Heeft het geholpen om een PPPoE sessie te doen?
Voor mijn nieuwsgierigheid: Heeft het geholpen om een PPPoE sessie te doen?
Internet: edpnet internet vdsl