Bhaalu : de toekomst van televisiekijken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Bhaalu TV Innovatie strijdt niet tegen TV creativiteit:
De laatste dagen ontstond er veel commotie rond bhaalu, onze cloud videorecorder met de TV kijkervaring van de toekomst. Elke baanbrekende verandering – of noem het innovatie – brengt commotie mee, denk maar aan de uitvinding van de TV, die kinderen dom zou maken. Of van de grammofoonplaat, die boeken zou verdringen. Of van de stoomtrein, waardoor koeien zouden schrikken en geen melk meer zouden geven. Vandaag is ‘bhaalu de beer’ de gebeten hond, die de mediavrede zou bedreigen.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... 072995.htm
De laatste dagen ontstond er veel commotie rond bhaalu, onze cloud videorecorder met de TV kijkervaring van de toekomst. Elke baanbrekende verandering – of noem het innovatie – brengt commotie mee, denk maar aan de uitvinding van de TV, die kinderen dom zou maken. Of van de grammofoonplaat, die boeken zou verdringen. Of van de stoomtrein, waardoor koeien zouden schrikken en geen melk meer zouden geven. Vandaag is ‘bhaalu de beer’ de gebeten hond, die de mediavrede zou bedreigen.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... 072995.htm
-
- Deel van't meubilair
Waar hun onderbouwing prima is heb ik toch een probleem met hun 2e punt;
... is het niet zo dat Bhaalu standaard alles opneemt (zonder dat je hiervoor zelf iets moet doen) ?Mensen maken hun kopieën dus zelf. Als er geen consument een kopie maakt, dan zal het bhaalu systeem ook geen enkele kopie bevatten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Neen, bij installatie selecteer je "neem alles op". Dus jij als gebruiker maakt de beslissing. Je kan er ook voor kiezen niet alles op te nemen en slechts van 1 zender, of je kan er ook voor kiezen iets _niet_ op te nemen.
Als gebruiker bepaal je dus zelf wat je opneemt in de cloud.
Als gebruiker bepaal je dus zelf wat je opneemt in de cloud.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
330 handtekeningen vind ik toch al een mooi resultaat. Toch zeker over een onderwerp waar de gemiddelde persoon weinig van snapt.quakesos schreef:Vlaamse TV-Kijkers eisen zelf te kunnen beslissen over "WELKE" TV-programma ze bekijken, "WANNEER" ze te bekijken en "HOE" zij ze willen bekijken.
https://www.change.org/petitions/ingrid ... ok-rechten
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
De petitie is dan misschien wel oprecht en met goede intenties... maar met openers als "WIJ EISEN" vrees ik niet dat je ver gaat komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Nieuws inzake de hangende rechtzaak: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140211_00974299
Repliek van CEO right brain (bhaalu dus in feite) inzake de mediacommotie: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... 072995.htm
Mijn persoonlijke repliek op het 2e artikel: puntje 3 in het artikel weergeeft IMHO absoluut niet hoe het technisch, in de praktijk eraan toe gaat. Zie enkele pagina's terug de discussie inzake. Net daar gaat het IMHO om draaien in de rechtzaak.
Repliek van CEO right brain (bhaalu dus in feite) inzake de mediacommotie: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... 072995.htm
Mijn persoonlijke repliek op het 2e artikel: puntje 3 in het artikel weergeeft IMHO absoluut niet hoe het technisch, in de praktijk eraan toe gaat. Zie enkele pagina's terug de discussie inzake. Net daar gaat het IMHO om draaien in de rechtzaak.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Dan vind je de nPVR dienst van Belgacom ook onwettig?
Want bij nPVR is het ook niet zo dat jij een individuele copie van je opname maakt op de serves van Belgacom!
Belgacom bewaart gewoon alle uitzendingen (van alle zenders die je met nPVR kan opnemen) op hun servers gedurende 30 dagen.
De gebruiker neemt dan ook zelf niet fysisch op, maar laat aan het systeem weten welke uitzending hij nog eens wil herbekijken.
Wat is het (technisch) verschil tussen bhaalu en Belgacom nPVR?
PS
Het "recht op thuiscopie" wordt door Belgacom en Telenet ook niet gerespecteerd.
Als je iets hebt opgenomen van een boeketzender (waarop je tijdelijk was geabonneerd), dan kan je je eigen opname zelfs niet meer bekijken van zodra je niet meer op die zender bent geabonneerd.
Hoe legaal is dat ???
Want bij nPVR is het ook niet zo dat jij een individuele copie van je opname maakt op de serves van Belgacom!
Belgacom bewaart gewoon alle uitzendingen (van alle zenders die je met nPVR kan opnemen) op hun servers gedurende 30 dagen.
De gebruiker neemt dan ook zelf niet fysisch op, maar laat aan het systeem weten welke uitzending hij nog eens wil herbekijken.
Wat is het (technisch) verschil tussen bhaalu en Belgacom nPVR?
PS
Het "recht op thuiscopie" wordt door Belgacom en Telenet ook niet gerespecteerd.
Als je iets hebt opgenomen van een boeketzender (waarop je tijdelijk was geabonneerd), dan kan je je eigen opname zelfs niet meer bekijken van zodra je niet meer op die zender bent geabonneerd.

Hoe legaal is dat ???
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Deel van't meubilair
Waar zie je dan het probleem ? Je zou kunnen zeggen dat Bhaalu WEL de opnames maakt voor jou omdat het hun infrastructuur is (al is de vraag of dat strikt gezien door de wet verboden is), maar dan zou ik bijvoorbeeld ook geen videorecorder mogen huren (al koopt iedereen natuurlijk een toestel) om thuis zelf m'n opnames te maken.lirec schreef:Mijn persoonlijke repliek op het 2e artikel: puntje 3 in het artikel weergeeft IMHO absoluut niet hoe het technisch, in de praktijk eraan toe gaat. Zie enkele pagina's terug de discussie inzake. Net daar gaat het IMHO om draaien in de rechtzaak.
In ieder geval door het feit dat we hier dergelijke discussies moeten voeren denk ik dat het duidelijk is dat de zenders gewoon een kunstmatig iets in leven trachten te houden (protectionisme) wat op termijn gewoon niet realistisch is. Laat ons hopen dat de rechter zich niet laat meeslepen in dergelijke discussies en voldoende heeft aan artikel 1 en 2 uit het Bhaalu verweer.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 30 keer
Komt de HD er dan ook aan?
Heeft nog iemand dit probleem met de Bhaalu box, als er bijvoorbeeld een bepaald iets afspeelt (vooral nieuwsuitzending) dat het beeld bovenaan precies een beetje lijnen vertoond .. heel erg vreemd..

Heeft nog iemand dit probleem met de Bhaalu box, als er bijvoorbeeld een bepaald iets afspeelt (vooral nieuwsuitzending) dat het beeld bovenaan precies een beetje lijnen vertoond .. heel erg vreemd..
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
In de knack duidelijk de ceo van bhaalu die zijn verdediging aanvoert maar op punt 3 heeft hij een probleem.
Als belgacom/telenet klant zonder tvv abo is het onmogelijk om legaal opnames van tvv te maken! Het zou kunnen als ik tvv zwartkijk.
Bhaalu is de tussenorganisatie die die opnames voor mij maakt.
Daar kunnen zij volgens mij toch gewoon niet onderuit hoor.
Als belgacom/telenet klant zonder tvv abo is het onmogelijk om legaal opnames van tvv te maken! Het zou kunnen als ik tvv zwartkijk.
Bhaalu is de tussenorganisatie die die opnames voor mij maakt.
Daar kunnen zij volgens mij toch gewoon niet onderuit hoor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
Neen: de verschillen zijn:philippe_d schreef:Dan vind je de nPVR dienst van Belgacom ook onwettig?
-bgc/tn/tvv hebben inderdaad financiele akkoorden en allicht afspraken wat kan en niet kan. Zoniet begrijp ik niet waarop belgacom de mogelijkheden van npvr zo sterk zou beperken (geen gelijktijdige serieopnamen, enkel herbekijken wat je vooraf aangeeft te willen opnemen, ...)
-bij bgc en tn kan je enkel opnemen binnen de aangeboden mogelijkheden. Er is geen optie: "neem alles maar altijd op ja" De box is, opnieuw allicht wegens afspraken, goed "dichtgetimmerd". Enkel bij tvv kan je in principe alles doen wat je wilt, je persoonlijke investeringen om massaal opname's te maken zijn echter enorm hoog.
-bgc/tn/tvv bezitten zelf de rechten met akkoord van de zenders en leid dit niet af van derden. Ze kunnen hierdoor garanderen dat jij kan opnemen/herbekijken waar je recht op hebt en dat dit aanbod stopt eens je er geen recht meer op hebt. Zoals eerder aangehaald is dit inzake bhaalu relatief moeilijk en is misbruik vanuit de consument vrij makkelijk. Hoewel het misbruik dan wel start vanuit de consument, "verspreid" bhaalu in zo'n geval wel nog steeds illegaal de content naar de onrechtmatige gebruiker.
Voor alle duidelijkheid: ikzelf persoonlijk vind het bhaalu concept als consument schitterend. De rechtmatigheid ervan echter, gegeven de huidige wetgeving is IMHO echter zeer wankel. Dit is het enige wat ik duidelijk wil maken en dat is ook het enige waarover een rechtbank zich zal uitspreken.
terzijde:
Het bovenstaande realiseren is echter niet zo makkelijk, hoofdzakelijk omdat de zenders als prijszetting per consument een veelvoud wensen te vragen van de huidige vergoeding die ze ontvangen van de klassieke distributeurs. Stievie faalt doordat het ontoegankelijk is voor andere zenders en gegeven de content te hoog is geprijst met te veel beperkingen hoe je de content effectief kan bekijken.Ik persoonlijk zou niets liever wensen dan dat ik :
-per zender kan bepalen of ik deze wens te ontvangen
-per zender kan bepalen of ik al dan niet meer wens te betalen om hun programma's onbeperkt te herzien (en al dan niet nog meer wens te betalen om reclame te kunnen doorspoelen)
Als dit mogelijk zou zijn :
-kan ik als consument echt bepalen voor welke content ik wens te betalen waardoor de kwaliteit potentieel omhoog kan (kwaliteitszenders kunnen potentieel immers meer geld ontvangen dan nu).
-Is er geen discussie meer van zenders inzake signaalintegriteit (ik vergoed hun om de integriteit te omzeilen: extra betalen voor reclame door te spoelen).
-Zijn de zenders niet in onmin met de distributeurs (deze verdienen immers enkel op "aanvullende diensten" die ze daardoor zo goed mogelijk zullen maken, ze kapitaliseren niet op de content op zich).
-De consument betaald echt naar "verbruik" en wie geen nood heeft aan massa's zenders betaald allicht een pak minder dan nu, zelfs wanneer je kiest (betaald voor) de vermoedelijk meest gebuiksvriendelijke tv on demand catalogus die je je maar kan inbeelden. (+zenders kunnen bvb verkiezen hun programma's betalend aan te bieden op tv on demand aan wie geen abonnement heeft op hun kanalen zodat hun potentiële klant steeds de gehele markt blijft)
-Al het bovenstaande uiteraard op alle mogelijke manieren en via elk platform toegankelijk is (app, tv app, webbrowser, dedicated program,....
-
- Deel van't meubilair
Je maakt een opname van een "zender".... niet van een distributeur (door welk kabeltje het binnen komt zal niets veranderen aan het signaal).Heronic schreef:Als belgacom/telenet klant zonder tvv abo is het onmogelijk om legaal opnames van tvv te maken!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Ik bedoelde eerder op het technisch verschil tussen bhaalu en Belgacom nPVR.wied schreef:het verschil is er wel degelijk: BGC heeft een (financieel) akkoord met de zenders...
Sommigen beweren dat de bhaalu opname in de cloud niet kan doorgaan als een "thuiskopie" omdat het de gebruiker zelf niet is die opneemt, maar bhaalu in jouw plaats.
Maar je kan toch exact hetzelfde zeggen van nPVR: het is ook niet de Belgacom TV klant die opneemt, maar Belgacom in zijn plaats?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
De term "zelf" moet je IMHO lezen als "de gebruiker die betaald en recht heeft op zender x heeft opdracht gegeven om programma y op te nemen, hij maakt hiervan gebruik van zijn recht op thuiskopie".
Dit recht op thuiskopie stamt uit een tijd dat je technologisch maximaal enkele uren opnames kon maken waarna de gebruiker minstens enkele handelingen moest stellen om verdere opnames mogelijk te maken. Intussen is het technologisch en kostgewijs mogelijk, als je consumenten bundelt, om alles op te nemen en dat word ook gedaan. Tot daar, akkoord, weinig tot geen verschil tussen bhaalu en bgc (de discussie legaliteit eigen vs andermans signaal opnemen&herverdelen, rechten afleiden uit contracten van uw consument met derden + de controleerbaarheid hiervan, de mogelijke aansprakelijkheid als verdeler wanneer uw consument u heeft misleid,....geheel buiten beschouwing gelaten).
Het verschil is echter:
-belgacom handhaaft, met bewust opgelegde beperkingen (vermoedelijk na overleg en akkoord met zenders om net dit soort rechtzaken te vermijden), min of meer het principe van waaruit de wetgeving werd opgesteld: "de gebruiker heeft opdracht gegeven om programma y op te nemen". Er is geen optie "neem alles maar op wat er bestaat", zelfs meer dan 1 gelijktijdige serieopname is bewust onmogelijk gemaakt. Je moet op die manier voor (bijna) elk programma apart effectief opdracht geven zodat je de opname "zelf" maakt (zie de -lees als- hierboven).
-bhaalu trekt het principe open naar de optie: "jaja, ik als gebruiker geef vanaf nu opdracht om alles wat er maar is op te nemen" waarna geen enkele handeling of opdracht meer gegeven moet worden. Je kan dit strikt genomen inderdaad mogelijk interpreteren dat de gebruiker opdracht heeft gegeven en zo "zelf" de opname maakt. Ik betwijfel echter ten sterkste of een rechter deze gedachtengang gaat volgen wanneer deze ook "de geest van de wet" in acht neemt.
Zoals ik al eerder zei: moest bhaalu de rechtzaak "winnen" omdat men, gezien de huidige wetgeving, toch binnen de lijntjes zou kleuren (wat ik dus niet verwacht) dan verwacht ik alsnog vrij snel een aanpassing van de wetgeving onder druk van de zenders. Deze kregen de signaalintegriteit er al doorheen geperst, ze bezitten aldus zeker voldoende invloed om ook hier de wetgeving aan te laten passen aan hun noden onder het mom "aanpassing aan de nieuwe technologische mogelijkheden".
Is dat goed voor hunzelf of de consument op lange termijn? Allicht niet helaas.
Dit recht op thuiskopie stamt uit een tijd dat je technologisch maximaal enkele uren opnames kon maken waarna de gebruiker minstens enkele handelingen moest stellen om verdere opnames mogelijk te maken. Intussen is het technologisch en kostgewijs mogelijk, als je consumenten bundelt, om alles op te nemen en dat word ook gedaan. Tot daar, akkoord, weinig tot geen verschil tussen bhaalu en bgc (de discussie legaliteit eigen vs andermans signaal opnemen&herverdelen, rechten afleiden uit contracten van uw consument met derden + de controleerbaarheid hiervan, de mogelijke aansprakelijkheid als verdeler wanneer uw consument u heeft misleid,....geheel buiten beschouwing gelaten).
Het verschil is echter:
-belgacom handhaaft, met bewust opgelegde beperkingen (vermoedelijk na overleg en akkoord met zenders om net dit soort rechtzaken te vermijden), min of meer het principe van waaruit de wetgeving werd opgesteld: "de gebruiker heeft opdracht gegeven om programma y op te nemen". Er is geen optie "neem alles maar op wat er bestaat", zelfs meer dan 1 gelijktijdige serieopname is bewust onmogelijk gemaakt. Je moet op die manier voor (bijna) elk programma apart effectief opdracht geven zodat je de opname "zelf" maakt (zie de -lees als- hierboven).
-bhaalu trekt het principe open naar de optie: "jaja, ik als gebruiker geef vanaf nu opdracht om alles wat er maar is op te nemen" waarna geen enkele handeling of opdracht meer gegeven moet worden. Je kan dit strikt genomen inderdaad mogelijk interpreteren dat de gebruiker opdracht heeft gegeven en zo "zelf" de opname maakt. Ik betwijfel echter ten sterkste of een rechter deze gedachtengang gaat volgen wanneer deze ook "de geest van de wet" in acht neemt.
Zoals ik al eerder zei: moest bhaalu de rechtzaak "winnen" omdat men, gezien de huidige wetgeving, toch binnen de lijntjes zou kleuren (wat ik dus niet verwacht) dan verwacht ik alsnog vrij snel een aanpassing van de wetgeving onder druk van de zenders. Deze kregen de signaalintegriteit er al doorheen geperst, ze bezitten aldus zeker voldoende invloed om ook hier de wetgeving aan te laten passen aan hun noden onder het mom "aanpassing aan de nieuwe technologische mogelijkheden".
Is dat goed voor hunzelf of de consument op lange termijn? Allicht niet helaas.
- Heronic
- Elite Poster
Interessant argument maar aks het draadje waarlangs het binnenkomt niet zou uitmaken dan kan ik ook sickbeard als pvr gebruiken voor bv de vlaamse series van de vrt. Ik heb betaald voor de content en het fragment is bovendien opgenomen van de zender.r2504 schreef:Je maakt een opname van een "zender".... niet van een distributeur (door welk kabeltje het binnen komt zal niets veranderen aan het signaal).Heronic schreef:Als belgacom/telenet klant zonder tvv abo is het onmogelijk om legaal opnames van tvv te maken!
Dat is wat ik bedoel met : laten we zggen dat..
Het lijkt allemaal wel steek te houden maar is dat echt wel zo?
[

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Daar moet ik je tegenspreken. Ik heb nog altijd opnames staan van Telenet Prime, die stammen van het begin van mijn abbonement, toen ik die zenders er een tijdlang gratis bijkreeg als promo.philippe_d schreef: PS
Als je iets hebt opgenomen van een boeketzender (waarop je tijdelijk was geabonneerd), dan kan je je eigen opname zelfs niet meer bekijken van zodra je niet meer op die zender bent geabonneerd.![]()
Hoe legaal is dat ???
Die kan ik zelfs nu, jaren later, nog altijd bekijken.
[

- Heronic
- Elite Poster
Bij bgc kan je die gratis opnames achteraf niet meer bekijken. Ook bij tn zijn er al meldingen van geweest. Dit is al eens ergens ter sprake gekomen op ub. Er moet een moment geweest zijn waar ze dit onmogelijk gemaakt hebben. Het zou best kunnen dat opnames van voor dat moment dus niet afgeschermd zijn.
[
Post made via mobile device ]
[

Ik heb ook zo'n gewonnen box zonder SSD erin. Bij mij lukte het booten vanaf usb als je het kleine printplaatje met flashgeheugen aan de onderkant van het mobo verwijderd. Bios startup is dan zichtbaar en erin geraken zal ook wel lukken waarschijnlijk.bodohamwi ch schreef:Nochtans, zo ziet mijn box eruit:
En bhaalu start op zonder problemen.
Dat van booten vanaf USB stick als je de SSD eruit haalt, had ik ook al gelezen. Bij mij lukt dat echter niet (heb al geprobeerd een UBCD stickje te booten), vandaar dat ik vroeg of iemand al in de BIOS is geraakt?
Het is inderdaad spijtig dat HD nog niet uit is gekomen voor Bhaalu. Misschien heeft dit te maken met het feit dat de er voor VIA chrome9 chipset amper Linux drivers beschikbaar zijn. Is ook een van de redenen dat Openelec niet beschikbaar is voor VIA chipset based systemen.
-
- Elite Poster
In een niet al te druk bekeken programma, en zo laten ze toch zien dat ze 'neutraal' zijn...
Mon œil !
Mon œil !

-
- Elite Poster
Goh, ik denk dat je die angst 50/50 mag verdelen.
Op dit ogenblik kan het echt alle kanten uit. 't is niet dat het zo'n duidelijke situatie is. Kijk alleen al maar naar de commentaren hier op 't forum. Allemaal mensen met een eigen gedacht. En hoe graag we het ook willen, er zijn er ook bij die het minder positief inzien. Terwijl je toch zou denken dat iedereen hier is voor vooruitgang (en dat zijn we ook denk ik).
Only time will tell.
Op dit ogenblik kan het echt alle kanten uit. 't is niet dat het zo'n duidelijke situatie is. Kijk alleen al maar naar de commentaren hier op 't forum. Allemaal mensen met een eigen gedacht. En hoe graag we het ook willen, er zijn er ook bij die het minder positief inzien. Terwijl je toch zou denken dat iedereen hier is voor vooruitgang (en dat zijn we ook denk ik).
Only time will tell.
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat er in een recent verleden al het decreet voor signaalintegriteit is toegekend aan de zenders.
De vraag is hoe een rechter dat zal zien in relatie tot Bhaalu.
De vraag is hoe een rechter dat zal zien in relatie tot Bhaalu.
-
- Deel van't meubilair
Het staat reeds in het TN topic... dus ik ga het niet cross posten... maar evenzeer van toepassing op Bhaalu.
Lees dus alvast dit eens... http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=40442
Telenet trekt dus mee met Bhaalu ten strijde tegen de zenders !
Lees dus alvast dit eens... http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=40442
Telenet trekt dus mee met Bhaalu ten strijde tegen de zenders !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
met Bhaluu zou ik niet durven stellen....ze halen aan dat je bij Bhaluu wel mag uitgesteld kijken...en zij niet gebonden zijn aan de signaalintegriteit.... Elk voor zichzelf dus....
sent from my xperia z, using tapatalk 4
sent from my xperia z, using tapatalk 4
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... maar als TN hiermee het decreet kan teniet doen dan ligt de weg voor Bhaalu zo goed als helemaal open !
-
- Deel van't meubilair
Trouwens vanmorgend was er reclame voor Bhaalu op Radio Nostalgie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
bhaalu, TN, BGC TV replay. Plots gebeurt er veel tegelijkertijd, zou het dan toch de goede kant uitgaan!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Heronic
- Elite Poster
Of word het decreet herzien want we weten aan welke kant de politiek staat..r2504 schreef:Inderdaad... maar als TN hiermee het decreet kan teniet doen dan ligt de weg voor Bhaalu zo goed als helemaal open !
-
- Elite Poster
Hier komt niets binnen, enig idee hoe een update kunt forceren?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Die update heb ik enige dagen geleden gehad...denk 2/3 dagen
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Daar vrees ik voor... Bij Weepee ging ik ook geld terugkrijgen. PEUT!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
van Bhaalu vrees ik er ook voor.....een box van 360 € + activatie? en wetende dat ze op het einde van hun Latijn/mogelijkheden zitten.
Van weepee geen geld ontvangen? Ze zijn niet van de rapste, maar zal er wel van komen?
Van weepee geen geld ontvangen? Ze zijn niet van de rapste, maar zal er wel van komen?