Nieuwe versie van huidige Motorola SBV6120E modem?
Hallo,
Ik kreeg gisteren telefoon van Telenet dat ze mijn modem willen vervangen. Het gaat hier om de modem-only Motorola SBV6120E DOCSIS 3.0 die zal vervangen worden.
Ik vroeg waarom ze dit wouden doen. Ik wou in geen geval de huis-tuin-en-keukenmodem met ingebouwde wifi/router in de plaats krijgen. Dit was niet het geval.
Men wil simpelweg een nieuwe versie van mijn huidige modem in de plaats zetten die verder identiek hetzelfde zou zijn omdat men zogezegd al problemen gehad heeft met de SBV6120E versie.
Nu, ik heb sinds ik deze router heb (2011?) nooit uitval gehad, noch internetproblemen, ik onderhoud ook een aantal bedrijfsnetwerken waarbij diezelfde modem wordt gebruikt, ook hier nooit problemen mee ondervonden.
In het verleden is mijn modem enkel vervangen geweest door een wezenlijk defect of omdat men naar een snellere verbinding ging overschakelen (100 Mbit op eurodocsis 3.0).
Ik heb voorlopig niet toegezegd. Heeft iemand al dezelfde vraag gekregen en weten jullie over welke nieuwe modem het gaat? Is er misschien een andere reden waarom Telenet een goed functionerende modem wil vervangen?
Ik kreeg gisteren telefoon van Telenet dat ze mijn modem willen vervangen. Het gaat hier om de modem-only Motorola SBV6120E DOCSIS 3.0 die zal vervangen worden.
Ik vroeg waarom ze dit wouden doen. Ik wou in geen geval de huis-tuin-en-keukenmodem met ingebouwde wifi/router in de plaats krijgen. Dit was niet het geval.
Men wil simpelweg een nieuwe versie van mijn huidige modem in de plaats zetten die verder identiek hetzelfde zou zijn omdat men zogezegd al problemen gehad heeft met de SBV6120E versie.
Nu, ik heb sinds ik deze router heb (2011?) nooit uitval gehad, noch internetproblemen, ik onderhoud ook een aantal bedrijfsnetwerken waarbij diezelfde modem wordt gebruikt, ook hier nooit problemen mee ondervonden.
In het verleden is mijn modem enkel vervangen geweest door een wezenlijk defect of omdat men naar een snellere verbinding ging overschakelen (100 Mbit op eurodocsis 3.0).
Ik heb voorlopig niet toegezegd. Heeft iemand al dezelfde vraag gekregen en weten jullie over welke nieuwe modem het gaat? Is er misschien een andere reden waarom Telenet een goed functionerende modem wil vervangen?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
De SBV6120E ondersteund 'slechts' 4 downstream channels, waar de nieuwe all-in-ones (CH6643E) en modem-only (CV6181E) ondersteuning hebben voor 8x DS channel bonding. Volgens mij gebruikt Telenet momenteel maar 4x DS channels, maar mogelijk wil men dat in de toekomst uitbreiden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Op het forum van de concurentie (mag het even, tik) staat er meer info over deze swap. Waarschijnlijk zit er een nieuw abo aan te komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik heb sinds deze week zo een modem ipv de oude.
De nieuwe modem is een beke kleiner dan de oudere versie en staan er symbolen op ipv teks (link , receive ect ect is vervangen door symbolen-
En voor de rest kan ik niets nieuw zien erop.
Is wel stabieler voor mij dan de oudere
De nieuwe modem is een beke kleiner dan de oudere versie en staan er symbolen op ipv teks (link , receive ect ect is vervangen door symbolen-
En voor de rest kan ik niets nieuw zien erop.
Is wel stabieler voor mij dan de oudere
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
Omdat mijn schoonouders nog geen 3 jaar trouwe klant zijn (fibernet + tv + tel) kregen ze via de telefoon te horen dat ze de laatste nieuwe digicorder mogen afhalen en ook dat er een nieuwe modem geplaatst zal worden. Gejuich alom en dat allemaal echt gratis!
Wat een omgekeerde logica, ikzelf zaagde al een tijdje om die nieuwe digicorder maar kreeg die niet, tenzij 50 euro betaald wordt. Toeval of niet, toen mijn ouwe digicorder kapot ging kreeg ik simpelweg het nieuwe model omdat er daar geen stock meer was van de ouwe modellen
Een tijdje later officiële verkondiging dat er omwisseling mogelijk is mits betaling.
En nu smijten ze ermee. lol.
De modem hebben ze daar later dan vervangen (was nochtans reeds een docis 3.0), ook gratis blijkbaar.
De nieuwe digicorder is nu blijkbaar nóg een nieuwer model dat de mijne.
Persoonlijk hebben ze mij nog niet gecontacteerd... vermoedelijk omdat ik al langer klant ben zekers
Wat een omgekeerde logica, ikzelf zaagde al een tijdje om die nieuwe digicorder maar kreeg die niet, tenzij 50 euro betaald wordt. Toeval of niet, toen mijn ouwe digicorder kapot ging kreeg ik simpelweg het nieuwe model omdat er daar geen stock meer was van de ouwe modellen
Een tijdje later officiële verkondiging dat er omwisseling mogelijk is mits betaling.
En nu smijten ze ermee. lol.
De modem hebben ze daar later dan vervangen (was nochtans reeds een docis 3.0), ook gratis blijkbaar.
De nieuwe digicorder is nu blijkbaar nóg een nieuwer model dat de mijne.
Persoonlijk hebben ze mij nog niet gecontacteerd... vermoedelijk omdat ik al langer klant ben zekers
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Blijkbaar binnenkort upgrade van Fibernet XL met meer snelheid (nieuwe modem zou compatibeler zijn met de software in mechelen)Slafes schreef:Op het forum van de concurentie (mag het even, tik) staat er meer info over deze swap. Waarschijnlijk zit er een nieuw abo aan te komen.
De andere abo's zullen dan ook wel stijgen in snelheid.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik wil niet enkel meer snelheid. Meer snelheid en meer volume ok, maar enkel snelheid loont niet...Patje schreef:Blijkbaar binnenkort upgrade van Fibernet XL met meer snelheid (nieuwe modem zou compatibeler zijn met de software in mechelen)Slafes schreef:Op het forum van de concurentie (mag het even, tik) staat er meer info over deze swap. Waarschijnlijk zit er een nieuw abo aan te komen.
De andere abo's zullen dan ook wel stijgen in snelheid.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
bij mij zijn ze vrijdag ook de modem komen vervangen.
Ze hadden me maandag gebeld om een afspraak te maken en dit omdat de 'oude' modem problemen zou vertonen en dat er binnenkort een snelheidsupgrade gaat aankomen.
De technieker wist ook niet de details van de upgrade, die krijgen ze niet mee. Maar heb terug een modem only laten plaatsen en dit zonder problemen.
120mbit is toch al snel genoeg
Maar goed als er een gratis snelheids upgrade aankomt zult ge me ni horen klagen hoor.
Ze hadden me maandag gebeld om een afspraak te maken en dit omdat de 'oude' modem problemen zou vertonen en dat er binnenkort een snelheidsupgrade gaat aankomen.
De technieker wist ook niet de details van de upgrade, die krijgen ze niet mee. Maar heb terug een modem only laten plaatsen en dit zonder problemen.
120mbit is toch al snel genoeg
Maar goed als er een gratis snelheids upgrade aankomt zult ge me ni horen klagen hoor.
Mijn modem werd ook vervangen maar ik zit nu met een gebrom op mijn telefoonlijn. Dus komt er nog maar eens iemand terug om de modem ter hervervangen.
De nieuwe modem ziet er ook niet echt stevig uit (plastiek).
Cheerio,
Sjekke
[ Post made via mobile device ]
De nieuwe modem ziet er ook niet echt stevig uit (plastiek).
Cheerio,
Sjekke
@ dotslasher.
Welk nieuw type van modem hebben ze geplaatst? De cv618e of een nieuwe met wifi?
En in hoeverre klopt de informatie dat men hierdoor binnenkort nog sneller zou kunnen (= boven de 120mb)
Er zou mij een technieker opbellen met meer uitleg omdat ik nu niet onmiddellijk toehap.
Bij upgrade naar docsis 3.0 heb ik hemel en aarde bewogen om de modem only te krijgen, die nu zomaar afgeven zie ik niet zitten. Mijn systeem werkt al jaren zonder problemen met achter de modem only een dlink router DIR-825. En aan 115mb/sec
Welk nieuw type van modem hebben ze geplaatst? De cv618e of een nieuwe met wifi?
En in hoeverre klopt de informatie dat men hierdoor binnenkort nog sneller zou kunnen (= boven de 120mb)
Er zou mij een technieker opbellen met meer uitleg omdat ik nu niet onmiddellijk toehap.
Bij upgrade naar docsis 3.0 heb ik hemel en aarde bewogen om de modem only te krijgen, die nu zomaar afgeven zie ik niet zitten. Mijn systeem werkt al jaren zonder problemen met achter de modem only een dlink router DIR-825. En aan 115mb/sec
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men kan verschillende kanalen bundelen waardoor het inderdaad mogelijk is nog hogere snelheden te behalen.Danvos schreef:En in hoeverre klopt de informatie dat men hierdoor binnenkort nog sneller zou kunnen (= boven de 120mb)
Nu ja... zitten we daar dan op te wachten (tenzij de uploadsnelheid) ?
Klopt wat je schrijft, met de huidige docsis 3.0 zou met snelheden kunnen halen tot 400mb/sec
Docsis 3.1 modems komen ten vroegste in 2015 op de markt en zouden snelheden halen tot 10gb/sec, een concurrentie voor de glasvezel tot voor de deur.
Dus waarom zou ik mijn huidige modem only ruilen? Wat steekt daar echt achter?
Docsis 3.1 modems komen ten vroegste in 2015 op de markt en zouden snelheden halen tot 10gb/sec, een concurrentie voor de glasvezel tot voor de deur.
Dus waarom zou ik mijn huidige modem only ruilen? Wat steekt daar echt achter?
-
- Deel van't meubilair
Het is wel niet alléén de EuroDocsis standaard welke bepalend is (je cijfers zijn maximums) maar ook de effectief gebruikte hardware.
De SBV6120E heeft namelijk zowel up/down slechts 4 streams, dus ongeveer 220 Mbps down/120 Mbps up.
De specificaties van de cv618e kan ik niet meteen vinden... geen idee of hij dus meer streals aankan of niet.
De SBV6120E heeft namelijk zowel up/down slechts 4 streams, dus ongeveer 220 Mbps down/120 Mbps up.
De specificaties van de cv618e kan ik niet meteen vinden... geen idee of hij dus meer streals aankan of niet.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
De specs van de CV6181E kan je hier vinden. En die ondersteunt (zoals ik hierboven al had vermeld) inderdaad 8 in plaats van 4 downstream channels.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ook net dat telefoontje ontvangen, om een afspraak te maken. Toen ik duidelijk maakte dat ik in geen geval een router wenste, kon de afspraak ineens niet doorgaan. Er werd genoteerd dat ik een modem only wenste en er zou eerst iemand langskomen om te zien of er inderdaad conflicten zouden kunnen optreden, en mijn installatie niet zou kunnen werken met een router. Zeer vreemd.
Btw, ze vervangen hem dan mss wel met een toestel dat meer channels aankan, ik heb het gevoel dat het hen vooral te doen is om alle verouderde modem only installaties om te zetten in combi routers (vergeet niet dat modem only modellen nog tot vrij recent werden geinstalleerd). Ik werd dadelijk de voordelen aangeprezen van de nieuwe router, die allesineen is en minder bakjes zou betekenen
Btw, ze vervangen hem dan mss wel met een toestel dat meer channels aankan, ik heb het gevoel dat het hen vooral te doen is om alle verouderde modem only installaties om te zetten in combi routers (vergeet niet dat modem only modellen nog tot vrij recent werden geinstalleerd). Ik werd dadelijk de voordelen aangeprezen van de nieuwe router, die allesineen is en minder bakjes zou betekenen
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Hier thuis hebben ze vorige week ook plots uit het niets gebeld om een afspraak te maken voor een update van de modem.
Toen ik dan via Twitter openbaar mijn verhaal ging halen bij Telenet en hen duidelijk maakte dat bij de modem/router combinatie het abonnement zou opgezegd worden, was dat plots de ideale installatie en was een update plots niet meer nodig. De afspraak werd door Telenet vlotjes geannuleerd.
Toen ik dan via Twitter openbaar mijn verhaal ging halen bij Telenet en hen duidelijk maakte dat bij de modem/router combinatie het abonnement zou opgezegd worden, was dat plots de ideale installatie en was een update plots niet meer nodig. De afspraak werd door Telenet vlotjes geannuleerd.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Een aantal weken geleden ook een gelijkaardig telefoontje gehad. Natuurlijk erop aan gedrongen dat ik geen HGW wil omdat dit teveel conflicten geeft bij de huidige setup van het netwerk hier. Ook heb ik een upgrade uitgevoerd naar een wifi-AC compatibele router (d-link DIR 868) met IPv6 support met een ruimere functionaliteit dan deze van telenet.
Het werd genoteerd en ik ging later gecontacteerd worden.
Ik had echter begrepen dat ze een upgrade plannen naar ipv6 en men vreest voor conflicten met verouderde consumenten routers. Vandaar de upgrade naar een HGW waarbij ze geen conflicten verwachten.
Overigens ben ik voorstander dat telenet een lijst samensteld van consumenten routers welke de upgrade doorstaan zodat er in sommige gevallen geen modemswap dient te gebeuren. Men kan eventueel de klant de tijd geven vóór de definitieve stopzetting van IPv4 een modem uit dit segment te plaatsen.
Het werd genoteerd en ik ging later gecontacteerd worden.
Ik had echter begrepen dat ze een upgrade plannen naar ipv6 en men vreest voor conflicten met verouderde consumenten routers. Vandaar de upgrade naar een HGW waarbij ze geen conflicten verwachten.
Overigens ben ik voorstander dat telenet een lijst samensteld van consumenten routers welke de upgrade doorstaan zodat er in sommige gevallen geen modemswap dient te gebeuren. Men kan eventueel de klant de tijd geven vóór de definitieve stopzetting van IPv4 een modem uit dit segment te plaatsen.
-
- Deel van't meubilair
Net ook telefoon gehad van Telenet dat ik toch zo'n goede klant was (ik was al aan het wachten op een korting ) maar toen vertelde de dame me dat ik nog steeds m'n allereerste modem had (blijkbaar is de administratie bij TN niet echt van een hoog niveau) en dat men die wou komen vervangen door de nieuwste wireless HGW.
Ik heb de dame duidelijk gemaakt dat ik enkele jaren geleden nog maar een nieuwe modem only heb gekregen... waarop ze vroeg ik of een modem only wenste te behouden. Ik heb haar dan nogmaals duidelijk gemaakt dat ik inderdaad totaal geen HGW wil en mijn huidige modem wenste te behouden wat blijkbaar geen enkel probleem was... ze ging het zo noteren.
Ik heb de dame duidelijk gemaakt dat ik enkele jaren geleden nog maar een nieuwe modem only heb gekregen... waarop ze vroeg ik of een modem only wenste te behouden. Ik heb haar dan nogmaals duidelijk gemaakt dat ik inderdaad totaal geen HGW wil en mijn huidige modem wenste te behouden wat blijkbaar geen enkel probleem was... ze ging het zo noteren.
-
- Elite Poster
Zijdelings, ik heb mn allereerste modem nog, zo'n gietijzeren onding dat tonnen weegt en ni kapot te krijgen is
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Allereerste modem van telenet uit gietijzer?
Waren dat niet de motorola cybersurfer Wave's dan?
Waren dat niet de motorola cybersurfer Wave's dan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Ik zat bij UPC destijds.
Dat waren van die grijze bakken met koelvinnen aan de zijkant.
Dat waren van die grijze bakken met koelvinnen aan de zijkant.
Hier ook telefoon gehad om de modem te vervangen, huidige is SBV6120E.
De persoon aan de telefoon heeft het ook genoteerd dat ik geen nieuwe modem wil zonder verdere vragen te stellen, zo moet da zijn.
De persoon aan de telefoon heeft het ook genoteerd dat ik geen nieuwe modem wil zonder verdere vragen te stellen, zo moet da zijn.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
those memories!krisken schreef:Waren dat niet de motorola cybersurfer Wave's dan?
het eerste breedbandinternet dat hier na inbel in huis kwam...
10mbps en geen limieten, zalig was dat!
tot ze een 2tal weken later ineens limieten en cap op de snelheid invoerden
dat deed even pijn, proeven van die snelheid om dan terug ingeperkt te worden,
maar het was nog steeds een stuk beter dan inbel internet natuurlijk.
ik zou zeggen "beeld je nu eens een keer in..." maar er zijn nog altijd mensen die op 4mbps zitten,
dus ik zal het maar niet zeggen zeker
-
- Elite Poster
Ik kan me het merk van de mijne nimeer herinneren, maar het waren er van die zware met ijzeren koelvinnen, die ze in Leuven bij Chello (later UPC) gebruikten voor kotnet. Als ik hem terugvind laat ik iets weten
-
- Deel van't meubilair
Na x-aantal telefoontjes kreeg ik vandaag volgende brief van Telenet;
Spijtig genoeg snapt men bij Telenet nog steeds niet dat een internetERVARING meer is dan louter snelheid
We zullen dus eens zien hoe eenvoudig we een modem-only kunnen behouden... ik zal dus uitkijken naar een EMTA-CV6181E (of zijn er nog andere modem onlies die voldoen ?).Telenet werkt continu aan het verbeteren van jou internetervaring. Zo zullen we in de toekomst je internetsnelheid nog verder verhogen dan de supersnelle 120 Mbps waarmee je nu al surft. Je huidige modem is daar niet meer voor geschikt. Om steeds van het snelste internet te kunnen blijven genieten, heb je daarom een nieuwe modem nodig. Deze komen wij graag gratis installeren bij jou thuis.
Spijtig genoeg snapt men bij Telenet nog steeds niet dat een internetERVARING meer is dan louter snelheid
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Gietijzer? En ik die dacht dat die van mij uit bakeliet al oud was...ITnetadmin schreef:Zijdelings, ik heb mn allereerste modem nog, zo'n gietijzeren onding dat tonnen weegt en ni kapot te krijgen is
-
- Deel van't meubilair
Tof, in de brief staat...
In ieder geval de afspraak is uiteindelijk gelukt... afwachten nu.
... echter indien je deze menu's volgt heb je "een copie van je laatste factuur aangevraagd met een kost van 5 euro"Contacteer ons via het nummer 015.66.66.66. Kies in het menu voor 1 - 2 - 1 en maak een afspraak wanneer deze gratis installatie jou het best past.
In ieder geval de afspraak is uiteindelijk gelukt... afwachten nu.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Recent telefoon gehad voor een afspraak vast te leggen voor een modem-swap op advies van telenet. Er was me belooft om een modem-only te plaatsen.r2504 schreef:Na x-aantal telefoontjes kreeg ik vandaag volgende brief van Telenet;
We zullen dus eens zien hoe eenvoudig we een modem-only kunnen behouden... ik zal dus uitkijken naar een EMTA-CV6181E (of zijn er nog andere modem onlies die voldoen ?).Telenet werkt continu aan het verbeteren van jou internetervaring. Zo zullen we in de toekomst je internetsnelheid nog verder verhogen dan de supersnelle 120 Mbps waarmee je nu al surft. Je huidige modem is daar niet meer voor geschikt. Om steeds van het snelste internet te kunnen blijven genieten, heb je daarom een nieuwe modem nodig. Deze komen wij graag gratis installeren bij jou thuis.
Tot de technieker kwam en opdracht had gekregen om een HGW te plaatsen. Dit was hij verplicht voor alle residentiele klanten. Maar omdat ik bleef aandringen een modem alleen te plaatsen vond hij het niet erg. Zo had hij ook minder in te stellen. Een EMTA-CV6181E is het geworden.
-
- Elite Poster
Ze beloven het dus nog altijd om je met een kluitje in het riet te sturen, a la "als de technieker eenmaal daar staat met een hgw durven ze toch niet weigeren". Zucht...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Als ze gewoon zouden toelaten dat gebruikers de HGW in bridge kunnen zetten zouden ze al die problemen niet hebben bij telenet...
-
- Elite Poster
Denk je dat laatste echt?
Ik zou ze alleszins ni vertrouwen om die bridge mode ni terug af te zetten als iedereen overgeschakeld is.
Ik zou ze alleszins ni vertrouwen om die bridge mode ni terug af te zetten als iedereen overgeschakeld is.
-
- Deel van't meubilair
Lol... de technieker stond aan de voorkeur en ik merkte meteen een combi in z'n tas op (ik zag de gele poortjes).
Was die verbaast dat ik al meteen vertelde dat hij de verkeerde modem bij had
Veel problemen maakte hij er echter niet van (ze mogen ze dus terug plaatsen op verzoek)... volgens hem kan je zelfs van een HGW een modem-only maken (bij TN hebben ze hier een tooltje voor) wat ook niet onlogisch is.
Er blijken momenteel wel provisionerings problemen te zijn... m'n oude SBV6120E hangt er dus tijdelijk terug aan
Was die verbaast dat ik al meteen vertelde dat hij de verkeerde modem bij had
Veel problemen maakte hij er echter niet van (ze mogen ze dus terug plaatsen op verzoek)... volgens hem kan je zelfs van een HGW een modem-only maken (bij TN hebben ze hier een tooltje voor) wat ook niet onlogisch is.
Er blijken momenteel wel provisionerings problemen te zijn... m'n oude SBV6120E hangt er dus tijdelijk terug aan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Aan de andere kant kunnen ze je nu ook verplichten om een HGW te laten installeren.ITnetadmin schreef:Denk je dat laatste echt?
Bij belgacom laten ze dit nu toch ook toe. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen bij telenet.
-
- Deel van't meubilair
Probleem is opgelost... heb er zonet de CV6181E aan gehangen en werkt prima.r2504 schreef:Er blijken momenteel wel provisionerings problemen te zijn... m'n oude SBV6120E hangt er dus tijdelijk terug aan
Dat zou men kunnen... maar waarom zou je tevreden klanten pesten ?Avenger 2.0 schreef:Aan de andere kant kunnen ze je nu ook verplichten om een HGW te laten installeren.
Volgens de technieker was er trouwens redelijk wat protest tegen de HGW... daarom dat ze het nu ook terug zouden toelaten.
Weet er iemand welk toestel ze dan willen plaatsen ter vervanging van de SBV6220E variant met backup battery?
Want op het eerste zicht kan er in die EMTA-CV6181E geen batterij geplaatst worden. Vind er helaas geen manual van maar op de officiële pagina staat dit alleszins niet tussen de specs. Op de telenet site staan ook maar 2 modellen met batterij en ik vermoed deze beide oude modellen zijn.
Mensen met een alarminstallatie hebben ze destijds dit toestel aangeboden en dan moest je nog eens 75 euro neertellen voor de batterij hiervoor (de batterij is eigenlijk gekocht ipv gehuurd).Als ze deze dan persé willen vervangen hoop ik dat ze een gelijkwaardig toestel met die functionaliteit kunnen aanbieden.
En als hier een batterij in kan is deze dan compatibel met degene die in de 6220 zit?
Want ben uiteraard niet van plan nog eens dergelijke som neer te tellen gezien de huidige battetij nog prima werkt. Zij zijn immers vragende partij.
Dat ik daarnaast een modem-only versie wens te behouden spreekt voor zich
Want op het eerste zicht kan er in die EMTA-CV6181E geen batterij geplaatst worden. Vind er helaas geen manual van maar op de officiële pagina staat dit alleszins niet tussen de specs. Op de telenet site staan ook maar 2 modellen met batterij en ik vermoed deze beide oude modellen zijn.
Mensen met een alarminstallatie hebben ze destijds dit toestel aangeboden en dan moest je nog eens 75 euro neertellen voor de batterij hiervoor (de batterij is eigenlijk gekocht ipv gehuurd).Als ze deze dan persé willen vervangen hoop ik dat ze een gelijkwaardig toestel met die functionaliteit kunnen aanbieden.
En als hier een batterij in kan is deze dan compatibel met degene die in de 6220 zit?
Want ben uiteraard niet van plan nog eens dergelijke som neer te tellen gezien de huidige battetij nog prima werkt. Zij zijn immers vragende partij.
Dat ik daarnaast een modem-only versie wens te behouden spreekt voor zich
-
- Elite Poster
Update: gevonden!ITnetadmin schreef:Ik kan me het merk van de mijne nimeer herinneren, maar het waren er van die zware met ijzeren koelvinnen, die ze in Leuven bij Chello (later UPC) gebruikten voor kotnet. Als ik hem terugvind laat ik iets weten
Het waren Lancity cable modems, met ijzeren omhulsel en koelvinnen, en ze wogen een ton.
Hier een link met een fotootje, maar zoek gerust op "lancity cable modem"
http://www.phoenixgarage.org/show_article/60