Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als dat zo zou zijn gaan de zenders ervantussen... wie gaat dan investeren in producties, en dan heb ik het over vlaamse programma's?
Want iemand moet eerst met geld over de brug komen he.. voor niks kom jij ook je kot niet uit he? ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Laat de vrt enkel de haar door de wet opgelegde programma's maken en verplicht gratis verspreiden en dat de productiehuizen hun programma's rechtstreeks tot bij de consument brengen zoals Netflix bijvoorbeeld
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Didymus schreef:
Slafes schreef:Thomas, op een eerdere versie van hun Faq stond dat ze de hardware integraal zouden vergoeden indien.... Dat is helemaal verdwenen.
Ze hebben gisteren op FB nog naar die blogpost verwezen waar het nog wel degelijk vermeld staat:
Omdat we willen aantonen dat de antwoorden in onze FAQ geen loze praatjes zijn, betalen we je de aankoop van bhaalu Mobiel (€49), Stick (€125) of Box (€365) terug indien binnen de 2 jaren na aankoop toch via een finaal vonnis of arrest zou worden aangetoond dat bhaalu niet door de wettelijke beugel kan.
De garantie waarover ze het hebben in hun FAQ verwijst volgens mij eveneens daar naar:
(...) Ook de garantie op bhaalu blijft onverminderd geldig.
PS: Spreek jij Grieks? :)
Dat is volgens mij helemaal niet gelijk aan "ook de garantie..."

Tot het zover is, ik wil het eens zien dat ze het kunnen terugbetalen... Weepeetv ging mij ook nog 2 maanden terugstorten half januari, wel, zoals verwacht nog steeds niets gezien en op mail reageert niemand meer. Mooie garanties, mooie woorden maar ik geloof er niets van, en vermits het al van de website verdwenen is... Telt die blogpost voor mij al lang niet meer.

Ik spreek geen Grieks, waarom? :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het jammere is wel dat Bhaalu nu continue iedereen zit te spammen via hun facebook account en via mail om nog snel wat klanten bij te verdienen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

welke spam krijg jij dan? Ik heb niets ontvangen, ook niet via facebook
de koe zegt boe
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Daar ben ik ook wel benieuwd achter.
Enkel een valentijnsactie gehad 2 dagen geleden, het voorlaatste bericht is van 23-12-2013.
Valt mee toch?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Inderdaad die valentijnsactie. Vandaag 2 mailtjes hierover, gisteren 2, eergisteren 2, ...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:En uiteindelijk moeten de zenders niet afkomen dat ze moeten investeren in apparatuur omdat allemaal op te nemen, wanneer ik me niet vergis is het al jaren zo, dat de zenders wettelijk verplicht zijn hun uitzendingen op te nemen en een hele tijd bij te houden ? dus diezelfde content verhuren ze dan....
Om hun uitzendingen op te nemen heb je één PC'eetje nogdig (om het simplistisch voor te stellen)... voor je content te streamen in VOD heb je wel iets anders nodig. Nu ja, blijkbaar lukt het voor Bhaalu om die infrastructuur op te zetten voor 5 euro per maand, dus als de zenders willen kan men iets gelijkaardigs voorzien (wat men ook heeft gedaan met Stievie).

Op zich is dit de discussie niet... de vraag is hier of iemand die reeds een abonnement heeft bij een provider de programma's mag opnemen (en of hij dit nu zelf doet met een ouderwetse videorecorder of een cloud dienst mag daarbij eigenlijk niets uitmaken) om later opnieuw te bekijken ?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Slafes schreef:Dat is volgens mij helemaal niet gelijk aan "ook de garantie..."
Waar slaat "de garantie" dan volgens jou wel op?
Slafes schreef:Ik spreek geen Grieks, waarom? :)
Omdat je me Thomas hebt genoemd. :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: de vraag is hier of iemand die reeds een abonnement heeft bij een provider de programma's mag opnemen (en of hij dit nu zelf doet met een ouderwetse videorecorder of een cloud dienst mag daarbij eigenlijk niets uitmaken) om later opnieuw te bekijken ?
Dat is voor ons als eindgebruiker de vraag. De vraag in de rechtbank zal technischer zijn.
Mag bhaalu tvv opnemen om te herverdelen onder al zijn klanten, de meerderheid net niet tvv?
Ze kunnen zich feitelijk niet wegsteken achter het verhaal dat iedere klant (ohja lid) individueel zijn opname maakt in de cloud want "in den feite" is het dus helemaal niet zo!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

fout natuurlijk, want volgens mij dagen ze bhaalu niet voor de rechter, maar right brain
en right brain zorgt enkel voor hardware en software

De Vlaamse omroepen trekken gezamenlijk naar de rechtbank tegen Right Brain, het bedrijf boven televisieplatform Bhaalu. Het is lang niet de enige juridische hindernis die het bedrijf moet nemen.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 7-3120.art

het antwoord op de rechtbank is dan ook heel simpel voor right brain : wij nemen niet op ---> we zijn dus akkoord met je uitspraak... en uiteinlijk blijft het lopen zoals het is :-D

Het enige ze dan eigenlijk kunnen proberen, is duizende bhaalu leden van de vereniging voor de rechter dagen -> succes ermee :twisted:
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

De leden zijn niet de eerste aansprakelijk, het bestuur wel. Wie is het bestuur?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

right brain is niet het bestuur van de vereniging van bhaalu

volgens mij zijn dat andere mensen (heb het ooit wel ergens gelezen). Dus kunnen ze inderdaad die mensen voor de rechtbank halen... (zijn we weeral iets verder...)

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ribr ... %CC%88.pdf
edit:
6
12
.
Benoeming bij de op
richting
12.1.
De Bestuurders
waren
bij de oprichting van de Vereniging:
1.
Bart Van Coppenolle
2.
Philip Vandormael
3.
Erik Duyck
De Bestuurders benoem
d
en:
Tot Voorzitter:
Bart Van Coppenolle
Tot
Algemeen Bestuurder
:
Philip Vandormael
Tot Penningmeester:
Erik Duyck
en right brain interface :

right brain interface NV (naamloze vennootschap) -> hasselt
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Andere personen zeg je?

De vereniging en bhaalu hebben hun zetel op hetzelfde adres. Meer nog :

Tech Name: Philippe Vandormael
Tech Organization: RIBRAIN NV
Tech Street: Kempische Steenweg 293 bus 1
Tech City: Hasselt
Tech Postal Code: 3500
Tech State/Province:
Tech Country: BE
Tech Phone: +32.495584453

De voorzitter van de vereniging heeft wel degelijk met rightbrain te maken. Meer nog hij is zelfs de oprichter van rightbrain! :wink:
Bart Van Coppenolle en Philippe Vandormael, de voormalige drijvende krachten achter Metris, hebben het bedrijf Ribrain opgericht.
http://www.express.be/sectors/nl/media/ ... 134962.htm
Omdat we willen aantonen dat de antwoorden in onze FAQ geen loze praatjes zijn, betalen we je de aankoop van bhaalu Mobiel (€49), Stick (€125) of Box (€365) terug indien binnen de 2 jaren na aankoop toch via een finaal vonnis of arrest zou worden aangetoond dat bhaalu niet door de wettelijke beugel kan.
Een der puntjes in mijn bedenkingen staat zelfs zwart op wit :
6.1.
De Leden en hun eventuele rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de
Vereniging
, hebben geen recht op een aandeel in de eventueel behaalde winsten en
hebben geen recht op opbrengsten uit de Vereniging waardoor zij zich individueel
verrijken.
Bij uittreding, uitsluiting of overlijden kunnen zij nooit teruggave of vergoeding vorderen
voor gestorte bijdragen of gedane inbrengen.
In geval van ontbinding van de Vereniging, om welke reden ook, moet het vermogen van
de Vereniging worden bestemd tot een doel dat aansluit bij het doel van de Vereniging
en mag het niet worden uitgekeerd aan de Leden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ja, en... right brain interface is het software bureau achter de bhaalu vereniging

Je gaat dus bvb ook niet azareus, utorrent, vuze voor de rechtbank halen, omdat ze daarmee illegale software zouden kunnen downloaden. Het zou een beetje zijn, alsof je dreambox voor de rechter sleept, omdat er met hun boxen aan cardsharing gedaan wordt.
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Totaal onrelevante voorbeelden. Voor zover ik weet is bhaalu vooralsnog geen p2p systeem waarbij de eindverbruiker verantwoordelijk is.
Wie neemt er wat waar op en hoe komt dit dan bij jou terecht? En dan bedoel ik niet in toogpraatzin "we zullen zeggen.." maar in de praktijk, in den feiten zoals de mannen in toga het graag noemen.
Rightbrain mag dat programma maken, bhaalu zou dit mogen gebruiken. In tegenstelling tot alle voorbeelden die jij noemt zorgen bhaalu en/of rightbrain niet enkel voor de infrastructuur maar ook voor wat erop beschikbaar is!

Misschien had de piraat der lage landen in zijn disclaimer moeten zetten :
Enkel te downloaden voor wie de zenders waarop mijn geuploade afleveringen staan in zijn abonnement zitten heeft!
Of beter nog, gewoon gezet :
Stort 5€ + copy van abonnement voor toegang tot hetzelfde materiaal via mijn ftp.
Dan had hij nu niet geruïneerd geweest?

Ik wil niet lastig doen, ik vind ook dat ik recht heb om te zien waarvoor ik betaald heb, ook al heb ik het gemist. Maar dergelijke discussies zijn eerder zinloos en oninteressant. Wat de positie van rightbrain/bhaalu is, hun sterke argument EN tegenargumenten is toch al iets interessanter.
Niet voor niks dat ik nog geen lid ben ;)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

voor mij geeft het ook allemaal niet. Ik heb alles gratis gekregen (gewonnen) :bdaysmile: en morgen heb ik toogdienst op de voetbalclub van mijn kids :banana:
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Aha morgen heb ik dorst waar moet ik zijn.. alles voor de vereniging he :beerchug: ;)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Eigenlijk is de hele discussie zinloos (maar wel leerrijk) over het "wat als" gedoe rond Bhaalu. Misschien moeten we eerst wachten tot een uitspraak?

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Elke discussie waarvan de uitkomst er niet toe doet is per definitie zinloos natuurlijk.
Ik bedoelde vooral dat ik denk dat iedereen hier het er in grote lijnen wel hetzelfde gedacht heeft over de "opnames van betaalde content". Daar is weinig interessants aan. Ik vind gewoon hun constructie ongelooflijk interessant. Ik denk dat ze met het laten varen van de voorwaarde dat je tvv moest hebben wel hun eigen verdediging in de voet geschoten hebben. Voor zoverre dat ze daarvoor al niet op het dunne lijntje liepen.

In elk geval hopelijk snel een finaal vonnis dat ik lid kan worden of voor een prijsje een 2e hands bhaalu box kan kopen ;)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

vandaag in de krant :
De tv-distributeurs, voornamelijk Telenet en Belgacom, moeten voortaan zowat 3 miljoen euro per jaar investeren in de productie van programma's van eigen bodem. Dat is het gevolg van een uitvoeringsbesluit dat vandaag werd goedgekeurd door de Vlaamse regering. Telenet belooft het bedrag niet door te rekenen aan de consument, Belgacom bestudeert de verplichting nog.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ma-s.dhtml

Alhoewel telenet beloofd dit niet door te rekenen aan de klant (1.3€/klant), ben ik ervan overtuigd, dat ze dat uiteindelijk wel gaan doen
de koe zegt boe
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

off-topic: belooft (tegenwoordige tijd):mad:

sent from my xperia z, using tapatalk 4
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

gelieve die opmerkingen te houden voor het 'schrijffouten' topic en verder on-topic te blijven :wink:
de koe zegt boe
quakesos
Starter
Starter
Bedankt: 12 keer

De Petitieactie loopt geleidelijk verder. Bedankt aan de mensen uit dit forum die al meegewerkt hebben. Vermits de quasi volledige Vlaamse Pers in handen is van de Mediagroepen achter de Vlaamse Zenders krijg ik mijn petitie boodschap NERGENS verdeeld. Het bericht van gisteren in Het Laatste Nieuws over de VERPLICHTE 3 miljoen Euro die Telenet en Belgacom aan Programma's moeten besteden, wordt NERGENS ANDERS vermeld. Het Laatste Nieuws zal gezien de reacties er onder al spijt hebben dat ze het gepubliceerd hebben. Ik wordt, net zoals in China, Rusland en Noord-Korea gewoon VERBODEN een reactie te posten. 3 maal geprobeerd en ALTIJD opnieuw in de prullenbak terechtgekomen. Een echte SCHANDE. Het is bijna miraculeus dat ik al aan 196 geraakt ben. Twitter, Facebook en User forums zoals Userbase zullen het dan maar zelf moeten doen. Het ongenoegen zit diep, maar het is duidelijk de boodschap van de Vlaamse Persgroepen om het Volk Dom Te Houden. Ik reken ook op jullie om mijn petitie te laten uitwaaien over alle horizonten, met de uitdrukkelijke vraag om zoveel als mogelijk te delen. De strijd zal gigantisch moeilijk zijn maar is zeker niet haalbaar. Elke politieker heeft vandaag of morgen schrik van zijn kiesvee. #TV2014 Slogan die de lading dekt :
Vlaamse TV-Kijkers eisen zelf te kunnen beslissen over "WELKE" TV-programma ze bekijken, "WANNEER" ze te bekijken en "HOE" zij ze willen bekijken.

https://www.change.org/petitions/ingrid ... ok-rechten
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

kiesvee doet braaf en volgzaam wat van ze verwacht wordt, namelijk kiezen tussen BGC en TN :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad! En al de rest is illegaal! Leve het duopolie.

(Gelieve je oude (VHS)-videorecorder ook onmiddellijk naar het dichtsbijzijnde politiebureau te brengen want sinds de zenders Stievie hebben uitgebracht zijn ontraceerbare video-opnames van Vlaamse tv-programma's een ernstig misdrijf.)
wied
Elite Poster
Elite Poster

stel dat we eens met z'n allen een sabbatjaar hielden, en onze abo's massaal zouden opzeggen!? Dat zou pas vuurwerk geven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Of iedereen DVB-T :).

VRT TV: Eén, Canvas en Ketnet/OP12
VRT radio (DAB): Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM, Sporza, Klara Continuo, MNM Hitbits en Nieuws+

RTBF TV: La Une, La Deux, La Trois, Euronews
RTBF radio: La Prem1ère, VivaCité, Musiq3, Classic 21, Pure FM, BRF

We betalen al voor de VRT via de belastingen (min of meer idem dito voor RTBF).
Het zal content aanbieders verplichten om minstens kwaliteit van de VRT te evenaren om nog klanten/abonnees te trekken ipv de drek aan lifestyle en spelprogramma's nu.

Aangevuld met een Netflix of iets dergelijks
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Is Bhaalu niet een beetje vergelijkbaar met Coyote, zij leveren ook hard- en software, maar de rest is aan de gebruiker zelf, perfect legaal...
pauwelyn
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

De VRT heb ik hier wel, RTBF nauwelijks (als het een goede dag is, ontvangst met veel blokken) DAarentegen ontvang ik wel het franse TNT :grin:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als je de RTBF ontvangt met blokjes, kan je een betere (duurdere) buitenantenne kopen met een versterk op/in.
Dan zal het vermoedelijk wel lukken.

Sowieso is het bereik van DVB-T niet landdekkend. VRT richt zich voornamelijk op VL en RTBF voornamelijk op Wallonië.
wied
Elite Poster
Elite Poster

interessante tips hier voor richten van deze antennes...

http://www.sat4all.com/forums/topic/338 ... ontvangen/

en terug on-topic dan :-)
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Zeer interessant topic dit, wansmakelijk hoe de 'media' zich verzet tegen de verspreiding alles wat met Bhaalu te maken heeft..
Ik wil niet weten hoeveel censuur er in het verleden al geweest is, al de kranten en tv-zenders behoren immers tot dezelfde mediagroepen.
Hierdoor gaat die petitie ook niet veel uithalen vrees ik..

In elk geval kan ik initiatieven zoals Bhaalu alleen maar aanmoedigen, het wordt hoog tijd dat ze bij BGC en TN is gaan beseffen dat de tijden veranderen en dat tv kijken nu eenmaal evolueert! Typisch dat zij hun verouderde technologieën bljiven opleggen en uitmelken tot ze niet meer anders kunnen.
Ik hoop dat ze ooit gepasseerd worden door dergelijk initiatief want het zijn echt consumenten-kloters.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Stel je eens voor dat deze site ooit in verkeerde handen zou komen
bartman
Elite Poster
Elite Poster

mag dit hier geplaatst worden? het is een stukje uit een artikel voor iedereen te lezen op site van De Standaard

Er zijn nog geen termijnen vastgelegd voor de rechtszaak tussen Right Brain Interface en de drie mediahuizen in het geschil omtrent Bhaalu, een online videorecorderdienst waarin onder meer de tv-zenders van Medialaan, SBS en VRT zijn opgenomen. De betrokken partijen raakten het dinsdag niet eens, waardoor de Antwerpse rechtbank van koophandel donderdag of volgende week dinsdag zelf een beslissing zal nemen. (Bron: Belga)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

de koe zegt boe
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.reprocopy.be/index.php?id=12 ... b0490e6070 :D

ik bezondig mij er ook aan hoor. :)

bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ik hoop dat Bhaalu al nagedacht heeft over de te volgen stappen mocht de rechtbank in hun nadeel spreken. Hoop dat ze niet naïef zijn en denken dat alles wel goed zal verlopen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

satsurfer schreef:http://www.reprocopy.be/index.php?id=12 ... b0490e6070 :D

ik bezondig mij er ook aan hoor. :)

't Zijn maar richtlijnen... :-)