Petitie lokt al bijna 40.000 tegenstanders rekeningrijden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op het net circuleert een petitie die tegenstanders van de kilometerheffing wil verenigen. Aanleiding is het pilootproject dat op 17 februari wordt gelanceerd om gegevens te verzamelen die als basis moeten dienen voor het rekeningrijden.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jden.dhtml
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jden.dhtml
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Betalen om in de file te staan.
Rekeningrijden: dat doen we toch al via de aankoop van diesel/benzine (itt internationaal vervoer).
Rekeningrijden: dat doen we toch al via de aankoop van diesel/benzine (itt internationaal vervoer).
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Euh neen, je betaald enkel voor de gereden kilometers, als je stilstaat betaal je enkel maar je brandstof.silencer schreef:Betalen om in de file te staan.
Rekeningrijden: dat doen we toch al via de aankoop van diesel/benzine (itt internationaal vervoer).
Het enige dat je nu betaald zijn BTW op de aankoop van een nieuwe wagen, verkeersbelasting (jaarlijks) en uw inschrijving (eenmalig). Ondanks dat het hier in België redelijk duur is om met een wagen rond te rijden zijn er genoeg europese landen waar ze een veelvoud betalen voor minder auto.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Koop in Nederland maar eens een Diesel, of ga daar maar eens tanken...
Het omgekeerde is ook waar, er zijn ook landen zoals Luxemburg en Duitsland waar het goedkoper is...
Het omgekeerde is ook waar, er zijn ook landen zoals Luxemburg en Duitsland waar het goedkoper is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, je betaald per gereden kilometer maar je zal er niet minder door stilstaan in de file. Ik ben er niet voor, in Nederland hadden ze ook een proefproject en daar hebben ze het aan de kant gezet omdat het te duur bleek, in België proberen ze het toch nog eens want ze zien weer een geldkoe. Komt daar bij dat er binnen de korste keren wel weer mensen zijn die via wat omwegen kunnen zorgen dat de teller foute info doorgeeft en de mensen die het eerlijk spelen zouden het dan weer moeten bekopen zoals gewoonlijk.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Klopt. Veel verkeer moet je niet altijd als negatief ervaren. Je moet het soms ook als potentie voor de economie bezien.
Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat "lijkt" alleen maar zo.proz schreef:Je betaalt per gereden kilometer, ik vind dat rechtvaardiger dan het huidige systeem.
Kijk eens verder wat de impact is.
De kilometerprijs is voor iedereen gelijk. De zuinige kleine auto (of Hybrid) rijder betaalt hetzelfde dan de Hummer (of andere dikke bak).
Men zou bij invoering van de heffing de wegenbelasting laten vallen ter compensatie. Na 4000 Km spits/snelweg begint een 7 ficale PK meer te kosten dan wat wegenbelasting zou kosten, een wagen met wegenbelasting van €1500 mag 50000Km rijden vooraleer hij "verlies" draait.
Wie een bedrijfswagen heeft en dus zijn wagen/brandstof "gratis" (ik weet het, er is looncompensatie) zal de heffing ook wel op "de firma" zetten.
Nog nadelen: Wie op de baan is voor zijn werk, koerierdiensten, bouw, thuisverpleging... zal deze kost doorrekenen aan de klant waardoor alles weer duurder wordt.
Aangezien er ook zal moeten betaald worden in de "daluren" zal er minder recreatief gereden worden (dagje aan zee, Plopsa, ...) waardoor de horeca minder klanten over de vloer krijgt.
Tot slot, wie voor €1200/maand gaat werken en daar €100 heffing moet voor betalen omdat het openbaar vervoer geen optie is mag een maandloon afgeven om te "mogen" gaan werken.
Dat men eerst werk maakt van alternatieven, de treinen zitten nu al overvol en als er overdag een treinbegeleider een slag in zijn gezicht krijgt is de kans groot dat je 's avonds niet thuis geraakt. De stiptheid gaat ook achteruit.
En nee, ik weet ook niet hoe de files op te lossen maar de heffing met de tarieven zoals nu vooropgesteld gaan voor de doorsnee chauffeur een serieuze hap uit het budget kosten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Rechtvaardiger is het systeem misschien wel, maar niet als heel veel personen een veelvoud gaan mogen betalen van de huidige verkeersbelasting. De tarieven die nu gevraagd worden zijn gewoon veel te hoog. Ook wordt er geen onderscheid gemaakt tussen vervuilende en minder vervuilende wagens, zoals nu wel het geval is.
Ook betwijfel ik dat het fileprobleem met deze maatregel zal opgelost worden, veel mensen hebben geen alternatief voor de auto en vertrouwen op hun wagen om elke dag naar het werk, school,.. te rijden. Die gaan zeker de wagen niet thuislaten. Personen met een bedrijfswagen zullen zelf niet extra moeten betalen en gaan dus ook hun rijgedrag waarschijnlijk niet veranderen.
Conclusie is dat het fileprobleem niet opgelost zal worden, maar dat de werkende mens met een privevoertuig het gelag zal mogen betalen.
Ook betwijfel ik dat het fileprobleem met deze maatregel zal opgelost worden, veel mensen hebben geen alternatief voor de auto en vertrouwen op hun wagen om elke dag naar het werk, school,.. te rijden. Die gaan zeker de wagen niet thuislaten. Personen met een bedrijfswagen zullen zelf niet extra moeten betalen en gaan dus ook hun rijgedrag waarschijnlijk niet veranderen.
Conclusie is dat het fileprobleem niet opgelost zal worden, maar dat de werkende mens met een privevoertuig het gelag zal mogen betalen.
Laatst gewijzigd door Jordy1990 09 feb 2014, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
wel: met het verhogen van bruggen dat ze nu overal bezig zijn, en die continu werken op de autostrade...on4bam schreef:En nee, ik weet ook niet hoe de files op te lossen maar de heffing met de tarieven zoals nu vooropgesteld gaan voor de doorsnee chauffeur een serieuze hap uit het budget kosten
dat ze het chinese concept een keer overwegen:
zou heel veel geld kosten, en heel veel werk, maar zou heel veel oplossen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Eens uitgelachen zullen ze inderdaad het gelag moeten betalenJordy1990 schreef:de werkende mens met een privevoertuig het gelach zal mogen betalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
on4bam schreef:Eens uitgelachen zullen ze inderdaad het gelag moeten betalenJordy1990 schreef:de werkende mens met een privevoertuig het gelach zal mogen betalen.
Owh, inderdaad een serieuze fout. :O ondertussen verbeterd
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Geloof je dat nu zelf? Technisch gezien is dat concept een ramp: http://fixoahu.blogspot.be/2012/09/enou ... e-bus.htmlSplitter schreef:wel: met het verhogen van bruggen dat ze nu overal bezig zijn, en die continu werken op de autostrade...on4bam schreef:En nee, ik weet ook niet hoe de files op te lossen maar de heffing met de tarieven zoals nu vooropgesteld gaan voor de doorsnee chauffeur een serieuze hap uit het budget kosten
dat ze het chinese concept een keer overwegen:
zou heel veel geld kosten, en heel veel werk, maar zou heel veel oplossen.
Zelfs in China kijken ze de kat uit de boom: http://www.globaltimes.cn/beijing/socie ... 10075.html
En we hebben het er al over gehad: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=37981
Daarbij komt ook nog eens kijken dat zoiets enkel in metropolen te implementeren valt, die je liefst vanuit het niets kan opbouwen. In Vlaanderen leven we daarvoor veel te versplinterd.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
je link dat het concept een ramp is, komt van de mening van 1 persoon... niet dadelijk een deftige verdediging dat het idee een "ramp" is.
dat het nog niet in gebruik is... tsja, waarom draait de wereld nog steeds rond kernenergie ipv zonne energie, etc etc...
maar we hebben het er al over gehad, idd, en ik heb geen zin om hier terug een discussie over te beginnen.
maar: het concept - laten we de uitvoering even aan de kant zetten wegens teveel discussie - is goed.
als je dat dan combineert met mensen die thuis KUNNEN werken, thuis te laten werken, en eventueel het goederenverkeer te limiteren (bv enkel snachts),
dan zijn de files ook grotendeels opgelost.
blijft nog de files in de grotere steden, maar hoe je die oplost... geen idee?
ondertunnelen of een ring errond leggen voor doorgaand verkeer, en enkel lokaal verkeer toelaten?
maar hoe definieer je dan weer lokaal verkeer natuurlijk
dat het nog niet in gebruik is... tsja, waarom draait de wereld nog steeds rond kernenergie ipv zonne energie, etc etc...
maar we hebben het er al over gehad, idd, en ik heb geen zin om hier terug een discussie over te beginnen.
maar: het concept - laten we de uitvoering even aan de kant zetten wegens teveel discussie - is goed.
als je dat dan combineert met mensen die thuis KUNNEN werken, thuis te laten werken, en eventueel het goederenverkeer te limiteren (bv enkel snachts),
dan zijn de files ook grotendeels opgelost.
blijft nog de files in de grotere steden, maar hoe je die oplost... geen idee?
ondertunnelen of een ring errond leggen voor doorgaand verkeer, en enkel lokaal verkeer toelaten?
maar hoe definieer je dan weer lokaal verkeer natuurlijk
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Zonder de nodige sociale en andere correcties, ben ik hier geen fan van.
- Mensen met veel geld, kunnen blijven rijden
- Mensen die het niet breed hebben, komen nog meer in de armoede terecht (of moeten op hun welvaart inboeten).
Als we in de file staan, zijn we allemaal gelijk (arm of rijk). Niet in Amerika, daar zijn bepaalde staten, waar men toestaat op de pechstrook te rijden, mits men hiervoor betaald. Krijg je dus klasse verdeling. Net zoals, wie meer betaalt, moet niet aanschuiven in de rij, bij een pretpark, etc.
Een positief punt aan het idee is, dat we (misschien) meer zouden stil staan, bij wat met de auto rijden kost. Ik zeg wel misschien. Want daarvoor heb je een mentaliteitsverandering nodig (en die moet van binnenuit komen). Je kan overigens ook maar veranderen, in wat mogelijk is.
Iemand die alle dagen de kinderen naar school moet brengen, naar Brussel voor zijn werk en geen kans heeft op een deftige verbinding met het openbaar vervoer, etc. Die is dan gesjost, door dit rekening rijden.
Om niet te zeggen, dat dergelijke kosten zeker doorgerekend zullen worden. Dus het leven duurder zullen maken. En de afronding naar 5 cent (het verdwijnen van de 1 en 2 cent muntjes) komt al op ons af
Groetjes,
Gent32m
- Mensen met veel geld, kunnen blijven rijden
- Mensen die het niet breed hebben, komen nog meer in de armoede terecht (of moeten op hun welvaart inboeten).
Als we in de file staan, zijn we allemaal gelijk (arm of rijk). Niet in Amerika, daar zijn bepaalde staten, waar men toestaat op de pechstrook te rijden, mits men hiervoor betaald. Krijg je dus klasse verdeling. Net zoals, wie meer betaalt, moet niet aanschuiven in de rij, bij een pretpark, etc.
Een positief punt aan het idee is, dat we (misschien) meer zouden stil staan, bij wat met de auto rijden kost. Ik zeg wel misschien. Want daarvoor heb je een mentaliteitsverandering nodig (en die moet van binnenuit komen). Je kan overigens ook maar veranderen, in wat mogelijk is.
Iemand die alle dagen de kinderen naar school moet brengen, naar Brussel voor zijn werk en geen kans heeft op een deftige verbinding met het openbaar vervoer, etc. Die is dan gesjost, door dit rekening rijden.
Om niet te zeggen, dat dergelijke kosten zeker doorgerekend zullen worden. Dus het leven duurder zullen maken. En de afronding naar 5 cent (het verdwijnen van de 1 en 2 cent muntjes) komt al op ons af
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Sinds wanneer is 1 persoon niet in staat om pro of contra argumenten te bedenken voor een bepaald idee? Het is toch de inhoud die telt? Heb je het vorige topic al eens doorgelezen en er kritisch over nagedacht? Het systeem is uitgevonden voor metropolen zoals Peking, niet voor het versplinterde Vlaanderen. Er zijn trouwens genoeg topics over dit systeem waar ze hun bedenkingen uitten: https://www.google.be/search?q=straddli ... ercity.comSplitter schreef:je link dat het concept een ramp is, komt van de mening van 1 persoon... niet dadelijk een deftige verdediging dat het idee een "ramp" is.
dat het nog niet in gebruik is... tsja, waarom draait de wereld nog steeds rond kernenergie ipv zonne energie, etc etc...
maar we hebben het er al over gehad, idd, en ik heb geen zin om hier terug een discussie over te beginnen.
maar: het concept - laten we de uitvoering even aan de kant zetten wegens teveel discussie - is goed.
als je dat dan combineert met mensen die thuis KUNNEN werken, thuis te laten werken, en eventueel het goederenverkeer te limiteren (bv enkel snachts),
dan zijn de files ook grotendeels opgelost.
blijft nog de files in de grotere steden, maar hoe je die oplost... geen idee?
ondertunnelen of een ring errond leggen voor doorgaand verkeer, en enkel lokaal verkeer toelaten?
maar hoe definieer je dan weer lokaal verkeer natuurlijk
Ja, in theorie is het systeem leuk, maar in praktijk is het op dit moment onwerkbaar en zijn de klassieke zaken zoals trein en metro betere alternatieven.
Enfin, het is trouwens beter om naar de oorzaken te zoeken van onze autoverslaving ipv enkel workarounds:
Wonen op het platteland is nog steeds goedkoper, met alle gevolgen van dien: de grote baanwinkels die de doorstroming op steenwegen verstoren; je hebt de auto nodig om naar de bakker/slager/bank te gaan, enz. In sommige gemeenten er is dan nog geen ringweg waardoor de drukke steenweg dwars door het dorp loopt, en je goed gek moet zijn om te voet naar de bakker te gaan omdat het veiliger is om de auto te nemen voor die 500 meter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Laat maar komen als de verkeersbelasting en belasting op inverkeerstelling afgeschaft worden. En ze mogen dan ook geen rekening houden met de eco score.
Zo is het betaalbaar om met een dikke auto als weekendauto te gebruiken waar je toch maar paar 1000 meer rijdt.
Zo is het betaalbaar om met een dikke auto als weekendauto te gebruiken waar je toch maar paar 1000 meer rijdt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Zo'n systeem is er al, de accijns op brandstof. Betaal naar gelang gebruik en vervuiling, zeer eenvoudig, geen technische truckjes nodig!
Rekeningrijden invoeren gaat veel geld kosten en tijd.. Zie ook de trajectcontrole bij Gent, hoelang duurde het voordat dat werkte?
Er moeten overal apperatuur geplaatst worden, kastjes in de auto, omkoping sommen etc.
En wie denkt dat daarna de wegenbelasting zal dalen of wegvallen, politici kunnen maar 1 ding, en das belasting verhogen, verlagen of afschaffen zijn ze niet echt goed ( resultaten uit het verleden laten dit goed zien )
Geld tekort, ja maar de wegenbelasting brengt meer op dan dat er aan wegen wordt uitgegeven...
[ Post made via mobile device ]
Rekeningrijden invoeren gaat veel geld kosten en tijd.. Zie ook de trajectcontrole bij Gent, hoelang duurde het voordat dat werkte?
Er moeten overal apperatuur geplaatst worden, kastjes in de auto, omkoping sommen etc.
En wie denkt dat daarna de wegenbelasting zal dalen of wegvallen, politici kunnen maar 1 ding, en das belasting verhogen, verlagen of afschaffen zijn ze niet echt goed ( resultaten uit het verleden laten dit goed zien )
Geld tekort, ja maar de wegenbelasting brengt meer op dan dat er aan wegen wordt uitgegeven...
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wie gaat dat kastje trouwens betalen... en waar is je privacy naartoe als men constant weet waar ieder voertuig rijdt ?
Eerst schreeuwen we moord en brand voor het NSA schandaal... maar op hetzelfde moment plaatsen we ons land vol met camera's, willen we iedere internet verbinding opslaan, zouden we iedere auto een GPS geven die alles constant moet doorsturen, ...
Trouwens iemand die gelooft dat dit het file probleem zal oplossen... dan ben je toch echt supernaief !
Dit is de zoveelste belasting voor hetzelfde.
Eerst schreeuwen we moord en brand voor het NSA schandaal... maar op hetzelfde moment plaatsen we ons land vol met camera's, willen we iedere internet verbinding opslaan, zouden we iedere auto een GPS geven die alles constant moet doorsturen, ...
Trouwens iemand die gelooft dat dit het file probleem zal oplossen... dan ben je toch echt supernaief !
Dit is de zoveelste belasting voor hetzelfde.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Als er dan toch een 'privacy' probleem is, is het volgende idee misschien een oplossing :
Jaarlijks of maandelijks uw tellerstand doorgeven, zoals de gas en elektriciteit. Geen apparatuur op de weg nodig, geen controle....
Jaarlijks of maandelijks uw tellerstand doorgeven, zoals de gas en elektriciteit. Geen apparatuur op de weg nodig, geen controle....
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
ja, dat klopt. Maar het begrip 'rekeningrijden' is zéér rekbaar. Ook de péage in Frankrijk en de hoge taksen op de brandstof zijn een vorm van rekeningrijden.
Gewoon per kilometer, zou ook kunnen.
Alleen in bepaalde (tijd)zones (met elektronische detectie) zou ook kunnen.
Een gecombineerd systeem zou bijvoorbeeld ook kunnen : per kilometer een bepaald bedrag, en per zone een hoger bedrag.
Uiteraard vind ik dat het rekeningrijden niet zodanig mag zijn dat het peperduur wordt voor degenen die op de baan MOETEN zijn.
Ergens een gulden middenweg : iets duurder voor de frequente weggebruiker, en iets goedkoper voor degenen die de wagen weinig gebruiken, gewoon om mensen aan te moedigen om ook eens een alternatief te zoeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta ook op de eerste rij om te protesteren als ze weer geld uit onze zakken kloppen.
Maar heeft er nu niemand eens bij stil gestaan, hoe lang deze aardkloot al die ecologische aanvallen nog gaat verdragen? Doe dat eens tijdens een file, want dan dan sta je toch stil... Tijd genoeg om stil te staan bij zo'n zaken.
Iedereen vindt het maar normaal dat Vlaanderen en ook daarbuiten, gewoon platgewalst wordt door vervoer.
Gewoon per kilometer, zou ook kunnen.
Alleen in bepaalde (tijd)zones (met elektronische detectie) zou ook kunnen.
Een gecombineerd systeem zou bijvoorbeeld ook kunnen : per kilometer een bepaald bedrag, en per zone een hoger bedrag.
Uiteraard vind ik dat het rekeningrijden niet zodanig mag zijn dat het peperduur wordt voor degenen die op de baan MOETEN zijn.
Ergens een gulden middenweg : iets duurder voor de frequente weggebruiker, en iets goedkoper voor degenen die de wagen weinig gebruiken, gewoon om mensen aan te moedigen om ook eens een alternatief te zoeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta ook op de eerste rij om te protesteren als ze weer geld uit onze zakken kloppen.
Maar heeft er nu niemand eens bij stil gestaan, hoe lang deze aardkloot al die ecologische aanvallen nog gaat verdragen? Doe dat eens tijdens een file, want dan dan sta je toch stil... Tijd genoeg om stil te staan bij zo'n zaken.
Iedereen vindt het maar normaal dat Vlaanderen en ook daarbuiten, gewoon platgewalst wordt door vervoer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Zolang ze van de oldtimers blijven, mij niet gelaten... lekker goedkoop rijden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit gaat keihard... de 100.000 zijn bereikt en iedere seconde zie je de teller verder omhoog gaan.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dit is natuurlijk weer een non-discussie, heel dat gedoe van kilometerheffing gaat er heus niet komen.
De voorlaatste keer dat ze er over spraken zou het enkel maar voor (buitenlandse) vrachtwagens zijn. De keer erna zouden ze het in de vorm van een vignet willen doen.
Elke keer is het weer iets anders en zoals gewoonlijk gaan de gewonnen inkomsten toch niet gebruikt worden voor het verbeteren van de infrastructuur, als het er dan door zou komen.
Dit is weer typisch eens rollen met de spierballen voor de verkiezingen.
De voorlaatste keer dat ze er over spraken zou het enkel maar voor (buitenlandse) vrachtwagens zijn. De keer erna zouden ze het in de vorm van een vignet willen doen.
Elke keer is het weer iets anders en zoals gewoonlijk gaan de gewonnen inkomsten toch niet gebruikt worden voor het verbeteren van de infrastructuur, als het er dan door zou komen.
Dit is weer typisch eens rollen met de spierballen voor de verkiezingen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Jongens toch... ze hebben weer iets gevonden om de autogebruiker nog wat meer te pesten inderdaad.
Een wegennet dat al jaren verwaarloosd word, daar spreekt men niet over, nee vooral uitpakken met het aantal nieuwe fietspaden dat men weer heeft aangelegd.
En als er weer eens een begroting niet klopt vrees ik dat we het toch hebben zitten en word er dit weer wel doorgedrukt, begrijpe wie kan.
Openbaar vervoer trekt op niets, de treinen rijden prehistorisch traag en buslijnen worden a volonté geschrapt.
Nee? in de stad Antwerpen gaat men binnenkort van 30 naar 2 buslijnen heb ik onlangs vernomen, bussen mogen enkel nog tot de rand en daar moet iedereen maar overstappen op de tram.
Hahaha..... die zitten nu al overvol tijdens de spitsuren.
Kan al tellen als alternatief voor het rekening rijden. :-/
Ik ga denk ik een electrische fiets kopen ofzo...
Een wegennet dat al jaren verwaarloosd word, daar spreekt men niet over, nee vooral uitpakken met het aantal nieuwe fietspaden dat men weer heeft aangelegd.
En als er weer eens een begroting niet klopt vrees ik dat we het toch hebben zitten en word er dit weer wel doorgedrukt, begrijpe wie kan.
Openbaar vervoer trekt op niets, de treinen rijden prehistorisch traag en buslijnen worden a volonté geschrapt.
Nee? in de stad Antwerpen gaat men binnenkort van 30 naar 2 buslijnen heb ik onlangs vernomen, bussen mogen enkel nog tot de rand en daar moet iedereen maar overstappen op de tram.
Hahaha..... die zitten nu al overvol tijdens de spitsuren.
Kan al tellen als alternatief voor het rekening rijden. :-/
Ik ga denk ik een electrische fiets kopen ofzo...
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
als we het kostenplaatje even er niet bijhalen is een "ideale" oplossing niet zo ondenkbaar...
- die bussen zoals ik hogerop al aanhaalde (die dus over auto's kunnen rijden etc etc) invoeren op de autostrade
- aan elke afrit een platform maken waar deze bussen kunnen stoppen
- vanaf die afrit een busplatform aanleggen dat de stad verbindt met de rest
- in drukbevolkte gebieden dan ook een tram/metro aanleggen die verbinding heeft met het centrum van elk (deel)dorp,
treinstations en drukke bushaltes
op die manier krijg je bijna alles volledig met elkaar verbonden en kan er volledig gebruik gemaakt worden van openbaar vervoer...
om een voorbeeld te geven:
stel dat ik in, laat ons zeggen, herentals moet zijn.
(ik ben van beringen)
de opties nu zijn:
de auto, ofwel wandelen + bus naar hasselt of diest + trein naar herentals
dan zou het worden:
1) bus naar autostrade
2) die chinese brug/bus dinges tot in herentals
3) daar verder met de bus
met dit uit te schrijven heb ik trouwens nog een mogelijkheid in mijn hoofd gekregen...
het ondertunnelen van de autostrade en een metro aanleggen onder de autostrade?
mits goed uitgewerkt zouden er geen ongevallen mogen gebeuren (enkel metro, vaste rails, vaste max snelheid, aparte stroken / richting),
en kunnen de haltes gelijk worden gelegd aan de huidige op & afritten... als er dan van daaruit bussen ingelegd kunnen worden,
is er ook een verminderde hoeveelheid file? (stel bv dat vrachtvervoer ook mogelijk zou zijn per metro, dan kan het van vrachtwagens overgeladen worden, en kan vrachtverkeer verboden worden op de autostrades)
just thinking out loud...
- die bussen zoals ik hogerop al aanhaalde (die dus over auto's kunnen rijden etc etc) invoeren op de autostrade
- aan elke afrit een platform maken waar deze bussen kunnen stoppen
- vanaf die afrit een busplatform aanleggen dat de stad verbindt met de rest
- in drukbevolkte gebieden dan ook een tram/metro aanleggen die verbinding heeft met het centrum van elk (deel)dorp,
treinstations en drukke bushaltes
op die manier krijg je bijna alles volledig met elkaar verbonden en kan er volledig gebruik gemaakt worden van openbaar vervoer...
om een voorbeeld te geven:
stel dat ik in, laat ons zeggen, herentals moet zijn.
(ik ben van beringen)
de opties nu zijn:
de auto, ofwel wandelen + bus naar hasselt of diest + trein naar herentals
dan zou het worden:
1) bus naar autostrade
2) die chinese brug/bus dinges tot in herentals
3) daar verder met de bus
met dit uit te schrijven heb ik trouwens nog een mogelijkheid in mijn hoofd gekregen...
het ondertunnelen van de autostrade en een metro aanleggen onder de autostrade?
mits goed uitgewerkt zouden er geen ongevallen mogen gebeuren (enkel metro, vaste rails, vaste max snelheid, aparte stroken / richting),
en kunnen de haltes gelijk worden gelegd aan de huidige op & afritten... als er dan van daaruit bussen ingelegd kunnen worden,
is er ook een verminderde hoeveelheid file? (stel bv dat vrachtvervoer ook mogelijk zou zijn per metro, dan kan het van vrachtwagens overgeladen worden, en kan vrachtverkeer verboden worden op de autostrades)
just thinking out loud...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, privacy gewijs ook een heel gedoe. Bij mij komt zo'n gps er alvast niet in, of die zal snel "defect" zijn.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Daar ben ik het volledig mee eens: verhoog gewoon de accijnzen en er wordt onmiddellijk rekening gehouden met hoeveel kilometers je rijdt, hoeveel je wagen verbruikt en hoe'n zware voet je hebt!!qless schreef:Zo'n systeem is er al, de accijns op brandstof. Betaal naar gelang gebruik en vervuiling, zeer eenvoudig, geen technische truckjes nodig!
Enige probleem is dat ons landje maar een zakdoek groot is en zodra de accijnzen nog wat omhoog gaan is het voor bijna iedereen interessant om in 't buitenland te gaan tanken.
Het aanpakken van zulke problemen moeten daarom op een grotere schaal (en vermoedelijk hierdoor ook een stuk trager) aangepakt worden.
Als Europa voor wat regelgeving zorgt hebben we allemaal zo geen bakje in onze auto nodig!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
In heel die discussie, die ik niet echt aan het volgen ben, heb ik nog maar weinig gehoord van : http://www.slimweg.be/Woon-Werk/voor_we ... /index.htm
Wordt dit aangepast/afgeschaft? Als je in de schijf van 40k zit, en je doet maar 50km/dag naar het werk, dan 'krijg' je dus een 43km/werkdag als privé mogelijkheden. De 3000 euro belastingaftrek, zal dan wat , zo'n 1200-1300 euro netto opleveren? Nogmaals, kan zijn dat ik de plannen omtrent dit niet gehoord heb
Wordt dit aangepast/afgeschaft? Als je in de schijf van 40k zit, en je doet maar 50km/dag naar het werk, dan 'krijg' je dus een 43km/werkdag als privé mogelijkheden. De 3000 euro belastingaftrek, zal dan wat , zo'n 1200-1300 euro netto opleveren? Nogmaals, kan zijn dat ik de plannen omtrent dit niet gehoord heb
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Accijnzen verhogen heeft geen zin vermits er zo'n 500.000 bedrijfswagens rondrijden... Die rijden volgens studies ook nog eens ongeveer 9000 km meer per jaar dan de gemiddelde wagen. België is het enige land in de EU waar ze zo zwaar subsidies geven voor het stalen ros.
Bekijk het eens dat vooral de werkende mens zonder bedrijfswagen hard wordt aangepakt met rekeningrijden.
Dat men de mentaliteit van de Belg moet veranderen, daar moet men op spelen. Nu neemt men de auto om naar de bakker te gaan, de kinderen aan school af te zetten, en voor elke minieme afstand... We gaan zelfs op onze vrije dag in de file staan om te gaan shoppen!
Als dat wil zeggen: rekeningrijden om de wagen te ontmoedigen (niet enkel per km, maar eventueel ook andere systemen) dan zeg ik ja, en vooral voor de mensen die het systeem van bedrijfswagens misbruiken om duizenden kilometers voor privé gebruik te rijden... Als men het geld dat de overheid hiermee int dan investeert in beter openbaar vervoer en snelle fietsverbindingen dan is mijn JA nog meer aanwezig.
Bekijk het eens dat vooral de werkende mens zonder bedrijfswagen hard wordt aangepakt met rekeningrijden.
Dat men de mentaliteit van de Belg moet veranderen, daar moet men op spelen. Nu neemt men de auto om naar de bakker te gaan, de kinderen aan school af te zetten, en voor elke minieme afstand... We gaan zelfs op onze vrije dag in de file staan om te gaan shoppen!
Als dat wil zeggen: rekeningrijden om de wagen te ontmoedigen (niet enkel per km, maar eventueel ook andere systemen) dan zeg ik ja, en vooral voor de mensen die het systeem van bedrijfswagens misbruiken om duizenden kilometers voor privé gebruik te rijden... Als men het geld dat de overheid hiermee int dan investeert in beter openbaar vervoer en snelle fietsverbindingen dan is mijn JA nog meer aanwezig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
@slafes.
Gedeeltelijk akkoord. EERST moet men voor een alternatief zorgen. De spitstreinen/bussen zitten overvol en er IS geen extra capaciteit om de mensen op te vangen die de auto zouden willen laten staan. Eens die er is kan men verder. Nu wil men een heffing invoeren zonder dat er een valabel alternatief is.
Bedrijfswagens zijn een ander probleem. Ze worden niet alleen gebruikt voor het werk maar ook privé. Ik ken mensen die met de bedrijfswagen naar Frankrijk gingen skiën en daarbij net voor de Franse grens nog voltankten. In Frankrijk werd een minieme hoeveelheid getankt om terug te geraken tot aan de eerste pomp in België. Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn van bedrijfswagens. Dat men deze auto's geeft om gewoon mee naar/van kantoor te rijden is helemaal onnodig en is enkel omdat de auto minder belast is dan het equivalent in loon.
Misschien kan men eens een simulatie maken waarbij voor iedereen een loon betaald wordt en fiscale trucs als bedrijfswagen/eco- en maaltijdcheques en andere voordelen niet meer gebruikt worden. Bedrijfswagens nog enkel voor werkverkeer (klantenbezoek).
Gedeeltelijk akkoord. EERST moet men voor een alternatief zorgen. De spitstreinen/bussen zitten overvol en er IS geen extra capaciteit om de mensen op te vangen die de auto zouden willen laten staan. Eens die er is kan men verder. Nu wil men een heffing invoeren zonder dat er een valabel alternatief is.
Bedrijfswagens zijn een ander probleem. Ze worden niet alleen gebruikt voor het werk maar ook privé. Ik ken mensen die met de bedrijfswagen naar Frankrijk gingen skiën en daarbij net voor de Franse grens nog voltankten. In Frankrijk werd een minieme hoeveelheid getankt om terug te geraken tot aan de eerste pomp in België. Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn van bedrijfswagens. Dat men deze auto's geeft om gewoon mee naar/van kantoor te rijden is helemaal onnodig en is enkel omdat de auto minder belast is dan het equivalent in loon.
Misschien kan men eens een simulatie maken waarbij voor iedereen een loon betaald wordt en fiscale trucs als bedrijfswagen/eco- en maaltijdcheques en andere voordelen niet meer gebruikt worden. Bedrijfswagens nog enkel voor werkverkeer (klantenbezoek).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, zo belasten we onze bedrijven - die het al enorm moeilijk hebben - nog wat meerSlafes schreef:Accijnzen verhogen heeft geen zin vermits er zo'n 500.000 bedrijfswagens rondrijden...
Misschien omdat die mensen ook overdag naar klanten moeten rijden... het lijkt me nogal logisch dat een bedrijfswagen meer wordt gebruikt.Slafes schreef:Die rijden volgens studies ook nog eens ongeveer 9000 km meer per jaar dan de gemiddelde wagen.
Of ben je echt zo naief te denken dat ik gemiddeld iedere dag 30 km extra ga rijden ? Nu ja, firmawagen bashen heb je al weer gedaan.
Iedereen zal betalen of de gevolgen voelen (openbaar vervoer dat helemaal in het honderd loopt)... het zal naief zijn te denken dat iemand hieraan ontsnapt.Slafes schreef:Bekijk het eens dat vooral de werkende mens zonder bedrijfswagen hard wordt aangepakt met rekeningrijden.
De mentaliteit van de Belg is dat hij graag efficient op z'n bestemming geraakt... je moet die mentaliteit niet veranderen, wel de middelen welke hij daarvoor kan gebruiken (en neen, da's niet iets afnemen zonder een VOLWAARDIG alternatief te bieden).Slafes schreef:Dat men de mentaliteit van de Belg moet veranderen, daar moet men op spelen. Nu neemt men de auto om naar de bakker te gaan, de kinderen aan school af te zetten, en voor elke minieme afstand... We gaan zelfs op onze vrije dag in de file staan om te gaan shoppen!
Ja ja mensen met een bedrijfswagen rijden iedere dag 10 toertjes rond de kerk omdat ze toch zo graag in de auto zitten en de diesel toch gratis isSlafes schreef:en vooral voor de mensen die het systeem van bedrijfswagens misbruiken om duizenden kilometers voor privé gebruik te rijden... Als men het geld dat de overheid hiermee int dan investeert in beter openbaar vervoer en snelle fietsverbindingen dan is mijn JA nog meer aanwezig.
En als je gelooft dat er van rekeningrijden één cent naar de mobiliteit gaat dan ben je een dwaas.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het gaat hier niet over mobiliteit maar over extra belastingen bovenop bestaande belastingen... denk je nu echt dat onze regering enige interesse heeft in mobiliteit ? Kijk maar eens wat men in Nederland doet aan infrastructuur werken en vergelijk dit maar eens met Belgie... af en toe een putje opvullen met wat asfalt omdat er anders ongelukken gebeuren is het enige wat men doet in Belgie.on4bam schreef:EERST moet men voor een alternatief zorgen.
Dat een bedrijfswagen ook gebruikt wordt voor privé lijkt me geen probleem... of moeten al die mensen ook nog eens een eigen wagen aankopen ? Trouwens bezitters van een bedrijfswagen betalen ook extra belasting voor dit privé gebruik (maar dat vergeten de firmawagen bashers nogal eens snel). Als je het probleem van de firmawagen wil oplossen zorg je voor voorwaarden zoals minstens x-aantal dagen per jaar bij klanten (en dan vallen meteen alle mensen af die er nu één hebben maar iedere dag op hetzelfde bureautje zitten... daar is de firmawagen niet voor voorzien).on4bam schreef:Bedrijfswagens zijn een ander probleem. Ze worden niet alleen gebruikt voor het werk maar ook privé.
Tja, een telefoon en internet op het werk zijn ook niet voorzien om privé gesprekjes te doen en te Facebooken. Het is aan de werkgever om te bepalen of dit aanvaardbaar is of niet (en privé gebruik van een firmawagen is nu éénmaal een onderdeel van het voordeel).on4bam schreef:Ik ken mensen die met de bedrijfswagen naar Frankrijk gingen skiën en daarbij net voor de Franse grens nog voltankten. In Frankrijk werd een minieme hoeveelheid getankt om terug te geraken tot aan de eerste pomp in België.
Waarom denk je dat onlangs een aantal banken hun werknemers (welke iedere dag op hetzelfde bureautje zitten) de mogelijkheid hebben geboden te kiezen voor een firmawagen... net omdat het fiscaal aantrekkelijk is en het anders gewoon niet te betalen is. De firmawagen is hier niet de schuld van... wel de enorme lasten op arbeid in Belgie !on4bam schreef:Misschien kan men eens een simulatie maken waarbij voor iedereen een loon betaald wordt en fiscale trucs als bedrijfswagen/eco- en maaltijdcheques en andere voordelen niet meer gebruikt worden. Bedrijfswagens nog enkel voor werkverkeer (klantenbezoek).
Maar om één of andere reden wil men in Belgie nooit de oorzaak aanpakken... maar wel de gevolgen extra belasten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
@r2504
Kijk dat is het probleem met schrijven op een forum. Tenzij je blz vol schrijft kan je je punt niet maken...
Uiteraard lost men de mobiliteit niet op. Dure studies ten spijt kan/wil men dit niet oplossen. En zoals altijd denkt men dat een extra taks aangewezen is.
Probeem met files: kilometerheffing, probleem met obesitas: taks op ongezonde voeding, roken ongezond: hogere taks op sigaretten. Voor elk probleem is er een en dezelfde oplossing.. we gaan dat extra belasten.
Ik heb niets tegen bedrijfswagens maar zoals altijd in B is de geest en de letter van de wet niet hetzelfde. Men geeft een bedrijfswagen aan iemand die van huis naar kantoor en terug rijdt om fiscale redenen. Dat systeem klopt niet. Een bedrijfswagen moet dienen om je werk uit te voeren. Betaal een normaal loon en laat die persoon zelf zijn transport regelen. Dat die wagen voordeliger is betreft belastingen zou niet mogen zijn. Uiteraard betalen we te veel belastingen, wordt arbeid te zwaar belast en draait alles zo vierkant dat er van de vele belastingen een deel "verloren" gaat zodat er te weinig overblijft als werkingsmiddelen.
Mobiliteit oplossen in België zal serieuze investeringen vragen. Het spoorwegennet is verouderd en met zou de noord-zuid verbinding die nu door Brussel loopt (en waar het minste probleem op het hele net vertragingen veroorzaakt) moeten omleiden. Frequentere treinen, meer bussen. Dat alles kost geld natuurlijk en uitbreiding van het spoor lijkt zelf onhaalbaar door plaatsgebrek. Ondertussen tuft iedereen om weg naar het werk door een aantal gemeentekernen omdat de mensen naast de "grote baan" wonen. In Nederland moet je meestal van de grote weg af voor je naar een dorp rijdt maar dat hier implementeren lukt ook niet meer. Soms legt men dan een "ring" aan maar veel lost dat ook niet op.
Kijk dat is het probleem met schrijven op een forum. Tenzij je blz vol schrijft kan je je punt niet maken...
Uiteraard lost men de mobiliteit niet op. Dure studies ten spijt kan/wil men dit niet oplossen. En zoals altijd denkt men dat een extra taks aangewezen is.
Probeem met files: kilometerheffing, probleem met obesitas: taks op ongezonde voeding, roken ongezond: hogere taks op sigaretten. Voor elk probleem is er een en dezelfde oplossing.. we gaan dat extra belasten.
Ik heb niets tegen bedrijfswagens maar zoals altijd in B is de geest en de letter van de wet niet hetzelfde. Men geeft een bedrijfswagen aan iemand die van huis naar kantoor en terug rijdt om fiscale redenen. Dat systeem klopt niet. Een bedrijfswagen moet dienen om je werk uit te voeren. Betaal een normaal loon en laat die persoon zelf zijn transport regelen. Dat die wagen voordeliger is betreft belastingen zou niet mogen zijn. Uiteraard betalen we te veel belastingen, wordt arbeid te zwaar belast en draait alles zo vierkant dat er van de vele belastingen een deel "verloren" gaat zodat er te weinig overblijft als werkingsmiddelen.
Mobiliteit oplossen in België zal serieuze investeringen vragen. Het spoorwegennet is verouderd en met zou de noord-zuid verbinding die nu door Brussel loopt (en waar het minste probleem op het hele net vertragingen veroorzaakt) moeten omleiden. Frequentere treinen, meer bussen. Dat alles kost geld natuurlijk en uitbreiding van het spoor lijkt zelf onhaalbaar door plaatsgebrek. Ondertussen tuft iedereen om weg naar het werk door een aantal gemeentekernen omdat de mensen naast de "grote baan" wonen. In Nederland moet je meestal van de grote weg af voor je naar een dorp rijdt maar dat hier implementeren lukt ook niet meer. Soms legt men dan een "ring" aan maar veel lost dat ook niet op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Akkoord... zoals ik al schreef wil men in Belgie nooit de oorzaak oplossen.on4bam schreef:Voor elk probleem is er een en dezelfde oplossing.. we gaan dat extra belasten.
Akkoord... maar voor sommigen zijn alle mensen met bedrijfswagens profiteurs.on4bam schreef:Men geeft een bedrijfswagen aan iemand die van huis naar kantoor en terug rijdt om fiscale redenen. Dat systeem klopt niet. Een bedrijfswagen moet dienen om je werk uit te voeren.
Investeringen die men niet wil doen... nochtans zijn er massaal inkomsten verbonden aan de auto... maar die gebruikt men liever voor andere dingen (zelfs nog niet voor andere transportmiddelen). Het moet maar eens gedaan zijn met de automobilist (vaak de werkende mens) uit te persen zonder een volwaardig alternatief te bieden.on4bam schreef:Mobiliteit oplossen in België zal serieuze investeringen vragen. Het spoorwegennet is verouderd en met zou de noord-zuid verbinding die nu door Brussel loopt (en waar het minste probleem op het hele net vertragingen veroorzaakt) moeten omleiden. Frequentere treinen, meer bussen.
Graag terug on-topic... rekeningrijden heeft niets te maken met firmawagens.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Eigenlijk wel, de rekening van de heffing zal voor bedrijfswagenrijder ook wel door de firma gedragen worden en deze gaan dus hun gedrag al zeker niet aanpassen.r2504 schreef:Graag terug on-topic... rekeningrijden heeft niets te maken met firmawagens.
Voor de rest zal iedereen (behalve de groenen) het er wel over eens zijn dat de eindrekening voor de gewone burger weer eens hoger zal komen te liggen. Alleen daarom moet je tegen deze heffing zijn want dit gaat mensen met een laag loon en kleine wagen veel meer pijn doen dan de grote lonen. Mits de afstand om te gaan werken groot genoeg is valt stempelen en geen heffing betaling misschien wel voordeliger uit dan een klein loon waar de heffing nog moet van betaald worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
r2504, stop aub eens met luidkeels te verkondigen dat ik op bedrijfswagens zit te kappen... Jij hebt een bedrijfswagen en gebruikt deze waarvoor hij bedoelt is, maar denk je dat er 500.000 mensen die een bedrijfswagen hebben deze nodig hebben om naar klanten te rijden? Droom dan alvast verder, dan staat er heel de dag een file. Beetje realisme van uw kant uit mag altijd. Ook het: wij betalen daarvoor... Komaan, alles opgeteld haal je dat er puur op vlak van centen wel uit he. Als ik zelf een bedrijfswagen zou hebben zou ik er ook van profiteren, waarom niet. Wil dat dan zeggen dat het ok is? Dat is een heel andere discussie. In geen enkel EU land is deze regel zo voordelig als in België.
Als men de privé kilometers zou aanrekenen aan 6,5 tot 9 c per kilometer, ik denk dat we bij veel mensen met een bedrijfswagen een spectaculaire daling van gereden kilometers hebben. Ik hoor het graag in mijn vriendenkring hoe ze duizenden kilometers per jaar verkwanselen aan vrije tijds ritjes, ik heb al legio voorbeelden aangehaald (on4bam ook net nog eentje) en die lach jij weg... Wel ja, doe maar, mij niet gelaten.
Bij deze vind ik eveneens dat deze 500.000 wagens wel degelijk in de discussie thuishoren met rekeningrijden. Was trouwens ook het eerst gehoorde in mijn kennissenkring... Wij met een bedrijfswagen hebben daar geen last van, de baas betaalt toch.
Nogmaals, onze mentaliteit moet veranderen... Waarom gaan we niet dichter bij het werk wonen? Waarom nemen we voor een paar kilometer de heilige koe? Waarom niet meer glijdende werkuren? Waarom geen beter OV? Waarom geen dit en dat. Maar nee, als men maar durft raken aan onze koe op vier wielen gaan we massaal onze handtekening zetten om toch maar niet te moeten inzien waar we zelf deels verantwoordelijk voor zijn.
Als men de privé kilometers zou aanrekenen aan 6,5 tot 9 c per kilometer, ik denk dat we bij veel mensen met een bedrijfswagen een spectaculaire daling van gereden kilometers hebben. Ik hoor het graag in mijn vriendenkring hoe ze duizenden kilometers per jaar verkwanselen aan vrije tijds ritjes, ik heb al legio voorbeelden aangehaald (on4bam ook net nog eentje) en die lach jij weg... Wel ja, doe maar, mij niet gelaten.
Bij deze vind ik eveneens dat deze 500.000 wagens wel degelijk in de discussie thuishoren met rekeningrijden. Was trouwens ook het eerst gehoorde in mijn kennissenkring... Wij met een bedrijfswagen hebben daar geen last van, de baas betaalt toch.
Nogmaals, onze mentaliteit moet veranderen... Waarom gaan we niet dichter bij het werk wonen? Waarom nemen we voor een paar kilometer de heilige koe? Waarom niet meer glijdende werkuren? Waarom geen beter OV? Waarom geen dit en dat. Maar nee, als men maar durft raken aan onze koe op vier wielen gaan we massaal onze handtekening zetten om toch maar niet te moeten inzien waar we zelf deels verantwoordelijk voor zijn.