Ik ben van plan (na jaren trouwe klant) Dommel op te zeggen en te switchen naar Belgacom. Ik lees hier op het forum wel vele berichtjes van mensen bij wie de verhuis niet echt aangenaam verlopen is, wat me toch een beetje schrik doet krijgen. Hoe ben ik het best dat ik dit aanpak? Moet ik eerst een nieuw abonnement bij Belgacom nemen, en dan pas Dommel opzeggen (om niet zonder internet te vallen)? Ik veronderstel dat ik de opzeg bij Dommel best niet via een ticket doe, maar per telefoon, (of nog beter met een aangetekende brief?). Bij Dommel wordt de betaling gedaan via een domiciliëring. Nu is de wet betrekkende de domiciliëringen in 2014 blijkbaar veranderd, en is het moeilijker om dit te beëindigen (voor zover ik het heb begrepen). Ik voorzie al horor-scenario's waarbij Dommel me een tijd gaat laten blijven betalen. Hoe dit het beste aan te pakken?
Alvast bedankt voor de tips.
edit: Hoe zit het met de modem die je bij Belgacom krijgt/koopt? Is dit een bbox3 of is er nog veel kans dat je een bbox2 krijgt? Ik heb nu nog een bbox2 van Dommel gekregen. Zal ik deze moeten teruggeven of niet?
Opzeggen Dommel, switch naar Belgacom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik zou de volgende doen:
1) Domiciliëring Dommel opzeggen
2) Belgacom bestellen
3) Belgacom actief of installatiedatum meegedeeld, Dommel afzeggen per mail en/of aangetekende brief (de kans blijft dat je nog een maand zal moeten betalen maar dan ben je zeker dat je niet zonder internet valt)
Dat word bij Belgacom vermeld indien je wilt overschakelen van operator:
Ik geef Belgacom toestemming om mijn internetabonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom.
Let wel: u zal zelf uw internetcontract bij uw huidige operator moeten opzeggen.
Tip: zeg uw contract pas op nadat Belgacom u de definitieve installatiedatum heeft meegedeeld.
Normaal bij een nieuwe abbo krijg je de Bbox3.
1) Domiciliëring Dommel opzeggen
2) Belgacom bestellen
3) Belgacom actief of installatiedatum meegedeeld, Dommel afzeggen per mail en/of aangetekende brief (de kans blijft dat je nog een maand zal moeten betalen maar dan ben je zeker dat je niet zonder internet valt)
Dat word bij Belgacom vermeld indien je wilt overschakelen van operator:
Ik geef Belgacom toestemming om mijn internetabonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom.
Let wel: u zal zelf uw internetcontract bij uw huidige operator moeten opzeggen.
Tip: zeg uw contract pas op nadat Belgacom u de definitieve installatiedatum heeft meegedeeld.
Normaal bij een nieuwe abbo krijg je de Bbox3.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Dank je voor het hele snelle antwoord! Op hoop van zegen dan maar.
Spijtig dat ik dan waarschijnlijk een maand dubbel zal betalen, maar inderdaad beter zo dan een maand zonder internet.
Spijtig dat ik dan waarschijnlijk een maand dubbel zal betalen, maar inderdaad beter zo dan een maand zonder internet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Domicilieringen zijn tegenwoordig SEPA wat wil zeggen dat ze door de SCHULDEISER beheerd worden. Stoppen van een SEPA gebeurt dus op vraag van Dommel. De domi blijft 36 maanden in je lijst staan op de bank voor deze verdwijnt.
Dus, Bij opzeg Dommel eveneens zeggen dat je de domi wil stopzetten.
Haalt Dommel onterecht nog geld van je rekening moet je via je bank het bedrag betwisten en laten terugstorten (dat is een gewone vraag, ze moeten dat direct uitvoeren). Je rekening goed in het oog houden zodat Dommel geen verdere pogingen doet tot inning.
Geef na activatie van Belgacom in je dommelopzeg zelf een datum op om je abo te stoppen. Bv. BGC actief op 25/2, Dommel per mail dezelfde dag opzeggen met vermelding stopzetting abo 26/2.
Optie: proberen om Dommel het betaalde restant van je abo terug te laten betalen.
Dus, Bij opzeg Dommel eveneens zeggen dat je de domi wil stopzetten.
Haalt Dommel onterecht nog geld van je rekening moet je via je bank het bedrag betwisten en laten terugstorten (dat is een gewone vraag, ze moeten dat direct uitvoeren). Je rekening goed in het oog houden zodat Dommel geen verdere pogingen doet tot inning.
Geef na activatie van Belgacom in je dommelopzeg zelf een datum op om je abo te stoppen. Bv. BGC actief op 25/2, Dommel per mail dezelfde dag opzeggen met vermelding stopzetting abo 26/2.
Optie: proberen om Dommel het betaalde restant van je abo terug te laten betalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Helaas. Daarom, kort op de bal spelen wat je domi betreft. Ten onrechte afgehaald, direct laten terugstorten (en daar heeft Dommel niets aan te zeggen). De domi zeker laten beëindigen.EotT schreef:Dommel proberen geld terug te laten storten? Naar wat ik hier al gelezen heb, is dat echt een onbegonnen zaak. Niet?
Bye, Maurice
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb die zelfde overstap vorige maand gemaakt.
Alles is heel vlot verlopen bij Belgacom.
Dommel blijft me voorlopig wel herinneringen sturen.
Ze hebben het over 1 maand vooropzeg, maar gezien
de enorme prijsstijging (33% in mijn geval) ga ik daar niet mee akkoord.
We zien wel.
Alles is heel vlot verlopen bij Belgacom.
Dommel blijft me voorlopig wel herinneringen sturen.
Ze hebben het over 1 maand vooropzeg, maar gezien
de enorme prijsstijging (33% in mijn geval) ga ik daar niet mee akkoord.
We zien wel.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Opzeg is gedaan via mail naar [email protected], 1 dag na de nieuwe installatie door Belgacom.
Domiciliëring werd ingetrokken.
Was 2 weken voor de renewal date van mijn speed connect plus.
Opzeg moest gedaan worden blijkbaar vanaf jouw dommel mail , anders werd het geweigerd.
Ik heb een Bbox3 gekregen, snelheid viel heel even terug van 25/2 naar 20/2, maar nu sinds
enkele dagen naar 30/2.
Bbox2 heb ik nog, werd niets van gezegd door Dommel.
Maar ze blijven dus een factuur sturen van 50 Euro voor de maand na de renewal date.
Domiciliëring werd ingetrokken.
Was 2 weken voor de renewal date van mijn speed connect plus.
Opzeg moest gedaan worden blijkbaar vanaf jouw dommel mail , anders werd het geweigerd.
Ik heb een Bbox3 gekregen, snelheid viel heel even terug van 25/2 naar 20/2, maar nu sinds
enkele dagen naar 30/2.
Bbox2 heb ik nog, werd niets van gezegd door Dommel.
Maar ze blijven dus een factuur sturen van 50 Euro voor de maand na de renewal date.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Mijn grootmoeders bbox2 was defect, is naar de Belgacom center gegaan en kreeg nieuwe bbox3.
Dus ik veronderstel dat bij een nieuwe internetlijn je zeker de bbox3 zal krijgen
Anders contacteer bgc alvorens je besteld om 110% zeker te zijn
[
Post made via mobile device ]
Dus ik veronderstel dat bij een nieuwe internetlijn je zeker de bbox3 zal krijgen

Anders contacteer bgc alvorens je besteld om 110% zeker te zijn
[

Internet: edpnet internet vdsl
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Hier ook van dommel naar belgacom gegaan voor internet.
Volledige wijziging:
Dommel VDSL2 -> Belgacom VDSL2
Telenet Digitale TV -> Belgacom Digitale TV
2x Telenet King -> Belgacom Smart 15.
Ben in december naar een Belgacom center gegaan, daar hebben ze de GSM Transfer in orde gebracht, alles van Belgacom aangevraagd, en mij de keuze gegeven qua installatie datum. Had jaarlijks betaald bij Dommel en dat verviel op 10/01/14, dus besloten 03/01/14 de installatie van Belgacom door te laten gaan.
Voor Telenet hadden ze ook een papiertje dat ze voor mij invulde, moest ik gewoon ondertekenen en opsturen voor TV op te zeggen.
Tenslotte voor Internet op te zeggen heb ik de voorbeeldbrief hier op het forum opgevraagd (de link in de sticky topic was dood, ondertussen fixed denk ik), deze ingevuld en gezegd om op 10/01/14 Dommel te laten stoppen.
Alles is hier vlot verlopen, heb niet echt dubbel betaald (buiten die 7 dagen 03/01-10/01, maar ja dat is niet van het ergste).
Had zelf er ook een beetje schrik voor, zeker met de verhalen die je soms van dommel leest, maar alles is goed gegaan.
Volledige wijziging:
Dommel VDSL2 -> Belgacom VDSL2
Telenet Digitale TV -> Belgacom Digitale TV
2x Telenet King -> Belgacom Smart 15.
Ben in december naar een Belgacom center gegaan, daar hebben ze de GSM Transfer in orde gebracht, alles van Belgacom aangevraagd, en mij de keuze gegeven qua installatie datum. Had jaarlijks betaald bij Dommel en dat verviel op 10/01/14, dus besloten 03/01/14 de installatie van Belgacom door te laten gaan.
Voor Telenet hadden ze ook een papiertje dat ze voor mij invulde, moest ik gewoon ondertekenen en opsturen voor TV op te zeggen.
Tenslotte voor Internet op te zeggen heb ik de voorbeeldbrief hier op het forum opgevraagd (de link in de sticky topic was dood, ondertussen fixed denk ik), deze ingevuld en gezegd om op 10/01/14 Dommel te laten stoppen.
Alles is hier vlot verlopen, heb niet echt dubbel betaald (buiten die 7 dagen 03/01-10/01, maar ja dat is niet van het ergste).
Had zelf er ook een beetje schrik voor, zeker met de verhalen die je soms van dommel leest, maar alles is goed gegaan.

- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Dank je foxhound, dat geeft mij toch al een beetje een geruster gevoel.
Een abonnement voor digitale tv heb ik niet, dus dat moet ik niet over zetten, en telefoon is nu al bij Belgacom. Ik ga dit wel naar een pack omvormen dan (internet + telefonie)
Een abonnement voor digitale tv heb ik niet, dus dat moet ik niet over zetten, en telefoon is nu al bij Belgacom. Ik ga dit wel naar een pack omvormen dan (internet + telefonie)