Telenet internet verbruik controleren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Beste,
ik vroeg me af als er voor mac geen programma bestond waarmee je je internet verbruik kon controleren. Want ik overschrijd mijn maandelijkse telenet limiet en dit is wel ambetant. Ik heb nochtans "Internet 120 (Whoppa)" Maar als je meer dan 150 Giga dowload word je als grootverbruiker gezien. Anyway.
Het rare is dat ik setert 3 dagen 10Giga op mijn telenet meter heb staan. Al heb ik in die 3 dagen NIETS gedowload ik kijk wel soms naar youtube video's enz... Zou dit daar door zo hoog kunnen oplopen ? Kan bijna niet volgens mij.

Daarom zou ik vragen of niemand zo een praktische software kent die je internet/dowload enz... controleert. Iets waar je meer zicht op hebt.
Ik woon nu bij mij ouders, dus heb ik whoppa, maar binnen dat en 6 maanden ga ik aleen wonen en zal ik nooit een Whoppa abonnement kunnen verantwoorden. Zou dus meer voor een basis pakket gaan waar je maximum 50 giga zal kunnen dowlaoden. Maar als ik na 3 dagen al op 10 giga ben zal ik voor ik het weet met vertraagd internet zitten.

Thx voor jullie tips
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriL schreef:Het rare is dat ik setert 3 dagen 10Giga op mijn telenet meter heb staan. Al heb ik in die 3 dagen NIETS gedowload ik kijk wel soms naar youtube video's enz... Zou dit daar door zo hoog kunnen oplopen ? Kan bijna niet volgens mij.
Je vebruik is niet alléén downloaden... maar iedere byte die over je verbinding gaat !

YouTube, mailtjes die je ontvangt, websites die je bezoekt, programma's die zich updaten, gadgets die het weer tonen, ... noem maar op.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Zou dit tot 10Giga kunnen oplopen ? Dit luikt me toch wel veel voor zulke onbenulgeheden. Wat ga ik later doen als ik maar 50 giga heb.
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Als ge youtube filmpjes bekijkt in HD of fullscreen dan gaat het wel snel met het verbruik.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Hoi, daarnet even de traffic-logs uit mijn router geraadpleegd: mijn oudste dochter die veel on-line gamed en daarbij constant teamspeak gebruikt, daarnaast ook regelmatig iets download via torrent, zit op een maandelijks verbruik van 35 tot 50 Gb.

Mijn volgende dochter, die alleen maar op sociale websites en vooral op youtube zit, en daarbij nooit iets "download", heeft eveneens een maandelijks verbruik van 35 tot 50 Gb. Dus onderschat het verbruik van youtube filmpjes niet. :nono:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

DimitriL schreef: Al heb ik in die 3 dagen NIETS gedowload ik kijk wel soms naar youtube video's enz... Zou dit daar door zo hoog kunnen oplopen ? Kan bijna niet volgens mij.
Kan natuurlijk zijn dat iemand anders in jouw huis het internet gebruikt? Of bv is de Wifi niet goed beveiligd en profiteert de buurman ervan ;)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Weet wel dat er naast Telenet andere providers bestaan die gewoon onbeperkt downloaden voorstellen.

Ben niet zeker waar die 50 gieg vandaan komt. Het laagste telenetabo heeft nu 100 gieg.

Met whoppa kan je trouwens wel meer downloaden als je die tijdens hun groene uren doet. Kijk eens op hun website voor meer info.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Ben niet zeker waar die 50 gieg vandaan komt. Het laagste telenetabo heeft nu 100 gieg.
Inderdaad ! Vreemd... ik was er zeker van dat ik 50Giga had gezien. Das een verluchting.
Kan natuurlijk zijn dat iemand anders in jouw huis het internet gebruikt? Of bv is de Wifi niet goed beveiligd en profiteert de buurman ervan
Heb ik ook al aan gedacht, heb mijn paswoord nu wel veranderd voor alle zekerheid.
Hoi, daarnet even de traffic-logs uit mijn router geraadpleegd: mijn oudste dochter die veel on-line gamed en daarbij constant teamspeak gebruikt, daarnaast ook regelmatig iets download via torrent, zit op een maandelijks verbruik van 35 tot 50 Gb.

Mijn volgende dochter, die alleen maar op sociale websites en vooral op youtube zit, en daarbij nooit iets "download", heeft eveneens een maandelijks verbruik van 35 tot 50 Gb. Dus onderschat het verbruik van youtube filmpjes niet. :nono:
Interessant om dit te weten ! Zal ik zeker in het oog houden nu !! Thx
Ook praktisch dat je zulke logs kan raadplegen. Welke programma heb je daar dan voor ? (zal waarschijnlijk op windows zijn zeker :) )



Door iets verder te zoeken ben ik ook te weten gekomen dat als je Torrent Software gewoon aan laat zelf zonder iets te downloaden dat dit toch internet traffic genereert. Vreemd genoeg.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Torrents zijn uitwisselingen van bestanden. Jij neemt ze bij iemand anders en iemand andrrs komt ze halen bij jou. Dus dat is logisch.

Er zijn verschillende meter voor traffiek, onder andere firefox addons. Maar ik heb zelf geen telenet dus zoek eens naar telenet meter?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Torrents zijn uitwisselingen van bestanden. Jij neemt ze bij iemand anders en iemand andrrs komt ze halen bij jou. Dus dat is logisch.

Er zijn verschillende meter voor traffiek, onder andere firefox addons. Maar ik heb zelf geen telenet dus zoek eens naar telenet meter?
Ja vanaf het moment dat je effectief een torrent aan het dowloaden bent. Maar als niets aan het dowloaden is of jij zelf bent geen bestanden aan het delen of zo lijkt het me onlogisch dat er dan nog internet gegevens op een zekere manier worden uitgewisseld.

Voor een telenet meter ben ik al op zoek geweest. Ben op dit terecht gekomen: http://telemeterx.vandenpoel.be

Maar werk al geen kanten... Ik denk dat de maker van dit programma het al in een lange tijd niet meer heeft ge update.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriL schreef:Maar als niets aan het dowloaden is of jij zelf bent geen bestanden aan het delen of zo lijkt het me onlogisch dat er dan nog internet gegevens op een zekere manier worden uitgewisseld.
De meeste torrent clients seeden automatisch alles wat jij hebt staan... ik zou het dus maar eens goed nakijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”