trage LAN transfersnelheden over telenet modem/router CH6541

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
steve_jaspers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Onlangs heb ik een NAS aangeschaft en toen ik bezig was met het overzetten van mijn gegevens van de server > NAS merkte ik dat dit zeer langzaam ging.

beetje achtergrondinfo: (zie bijlage)
(1) als ik de nas zoals afgebeeld op de telenet modem/router aansluit dan is de transfersnelheid beperkt tot 11MB/s..
(2) als ik de nas rechtstreeks op de netgear router hang (en zo de telenet router bypass) kom ik aan snelheden die vlotjes over de 50MB/s gaan..

voor zover technische gegevens gaan heb ik niet erg veel kunnen vinden over het router gedeelte van de telenet modem maar ik mag toch aannemen dat dit een 1Gbit/s router is ?

Iemand een idee hoe ik aan zulk een verschil kan komen ?
Bijlagen
NW.png
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Heeft je nas dan 2 ethernet aansluitingen ?

de telenet modem zou normaal ook gigabit moeten ondersteunen,welke snelheid heb je als je je nas en je pc hier rechtstreeks op hangt ?

hou er ook rekening mee dat Gigabit ook 8 draadjes nodig heeft,kennis van mij had ze verkeerd aangesloten waardoor hij wel 100mb had,maar geen gigabit
steve_jaspers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

heeft wel 2 aansluitingen maar ik gebruik er slechts 1...

in de eerste situatie is de nas verbonden via de telenet router
in de tweede situatie is de nas rechtstreeks verbonden met de netgear router (dezelfde als waardat de htpc aan hangt waar de gegevens vandaan komen)

edit: heb uw raad opgevolgd en de server en nas eens op de router van TN alleen gehangen .. en inderdaad, het blijkt maar een 100mbps verbinding te zijn .. dit zal dan meer dan waarschijnlijk in de bekabeling zitten ... pfffff
toch bedankt om het inzicht te verschaffen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”