Let's try to make art
op Got (tweakers.net) hebben ze topics waar de leden hun art kunnen tonen, dwz zelf gemaakte pictures, wallpapers, designs, in 2D of 3D en daar is het redelijk populair, maar nu wil ik via dit topic kijken of er hier veel mensen zijn met dezelfde interesse om trachten iets te maken
regels: hou de afbeelding, foto binnen de volgende grootte 648-480 in de post (om de layout van dit forum niet te verpesten) maar je mag linken naar het originele werk in volledige grootte.
Flamen mag niet, maar ik denk dat dit hier geen probleem gaat zijn.
wie: iedereen mag mee doen al is het een snelle schets, studie, krabbel, iets uit verveling tot iets waar voor je echt gewerkt hebt
wat wordt verwacht: vriendelijk en behulpzaam zijn, commentaar mag maar hou het on topic en zorg er voor dat het nuttig commentaar is dus niet van "jak da zuigt" ect als er voorbeeld iets verkeerd is zeg dat dan op een goede manier met grondige argumenten
groeten en hopelijk zijn er hier die ook wel mensen diewat willen laten zien
regels: hou de afbeelding, foto binnen de volgende grootte 648-480 in de post (om de layout van dit forum niet te verpesten) maar je mag linken naar het originele werk in volledige grootte.
Flamen mag niet, maar ik denk dat dit hier geen probleem gaat zijn.
wie: iedereen mag mee doen al is het een snelle schets, studie, krabbel, iets uit verveling tot iets waar voor je echt gewerkt hebt
wat wordt verwacht: vriendelijk en behulpzaam zijn, commentaar mag maar hou het on topic en zorg er voor dat het nuttig commentaar is dus niet van "jak da zuigt" ect als er voorbeeld iets verkeerd is zeg dat dan op een goede manier met grondige argumenten
groeten en hopelijk zijn er hier die ook wel mensen diewat willen laten zien
Laatst gewijzigd door Akira 05 sep 2004, 23:03, in totaal 1 gewijzigd.
de pispaal <<
Het zou nuttig zijn om er bij te posten welke proggies/plug-ins gebruikt zijn. Bij sommige mensen of ook alles wel zelf gemaakt is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Niet nu gemaakt, maar al een tijd geleden
De achtergrond is gemaakt in Discreet Plasma (een soort 3D Studio Light), de letters zijn apart gemaakt, met alpha geëxporteerd, alles samen gezet in Photoshop en daar ook die schaduw gemaakt. De kleuren ook beetje bijgetrokken (het was eerst wat grauwer) zodat het bij het XP Blue-theme past.
De achtergrond is gemaakt in Discreet Plasma (een soort 3D Studio Light), de letters zijn apart gemaakt, met alpha geëxporteerd, alles samen gezet in Photoshop en daar ook die schaduw gemaakt. De kleuren ook beetje bijgetrokken (het was eerst wat grauwer) zodat het bij het XP Blue-theme past.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ge zijt wel goed in het tracen zeg... chapeau!
Ik heb er mij actually nooit echt mee bezig gehouden, wie weet zou ik er ook goed in zijn
Hoe pak je zoiets aan? Place een afbeelding, die locken, en dan beziers er overheen trekken? Doe je dat met een muis? Of met een digitizer?
Haal je op voorhand de kleuren naar beneden?
Ik heb er mij actually nooit echt mee bezig gehouden, wie weet zou ik er ook goed in zijn
Hoe pak je zoiets aan? Place een afbeelding, die locken, en dan beziers er overheen trekken? Doe je dat met een muis? Of met een digitizer?
Haal je op voorhand de kleuren naar beneden?
ik place idd een foto en dan met de "brush" er over gaan
eerst kijk ik wel welke kleuren ik zou nodig hebben, en probeer dit op zo een miniem aantal te houden. die zet ik aan de kant allemaal op een rijtje zodat ik snel kan wisselen van kleur
Meestal zorg ik dat het document groter is dan de afbeelding die ik plaats, kwestie van wat ruimte te hebben
en nee ik behoud de afbeelding zoals ie is.
en alles is met de muis, maar je hebt niet zo'n bevende lijnen omdat illustrator die automatisch corrigeert
ik vind het leuk werk en doe het puur als ontspanning, kdoe et liever dan gamen want ik verlies toch altijd
eerst kijk ik wel welke kleuren ik zou nodig hebben, en probeer dit op zo een miniem aantal te houden. die zet ik aan de kant allemaal op een rijtje zodat ik snel kan wisselen van kleur
Meestal zorg ik dat het document groter is dan de afbeelding die ik plaats, kwestie van wat ruimte te hebben
en nee ik behoud de afbeelding zoals ie is.
en alles is met de muis, maar je hebt niet zo'n bevende lijnen omdat illustrator die automatisch corrigeert
ik vind het leuk werk en doe het puur als ontspanning, kdoe et liever dan gamen want ik verlies toch altijd
de pispaal <<
- foxxy girl
- Pro Member
damm das knap.
ik zou nog niet weten hoe ik eraan zou beginnen, maar ik werk alleen en beetje met fireworks, en heb zoiets niet dikwijls nodig.
ik zou nog niet weten hoe ik eraan zou beginnen, maar ik werk alleen en beetje met fireworks, en heb zoiets niet dikwijls nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb je over de eerste foto persoonlijk men mening gegeven op messenger omdat je dat had gevraagd, geek. Maar deze laatste laat toch weer één van uw beste kanten zien, uitmuntend gewoon
- foxxy girl
- Pro Member
je moet nog wel wat meer oefenen op haar b*rst*n, deze vallen precies een beetje klein uit, en omdat ik ervan uit ga dat jij een man bent kan dit niet de bedoeling zijn.
-
- Administrator
- Contacteer:
@ foxxy wel: ik wil alles zo realistisch mogelijk houden en als de modellen op foto toevallig een kleine cup hebben...
en ik ben niet echt gefocust op de grootte tis hoe ze eruit zien dat telt
@zeon: ik weet et ogen zijn verdomd moeilijk om na te maken ge kunt die blik niet vastleggen in zo weinig kleuren daarom kijken ze wat raar
in den deze waar ik nu aan bezig ben (zwart wit) zijn de ogen al iets beter
is binnenkort af maar nu is et ff druk
nog wat dingen aanvullen, corrigeren enzo
en ik ben niet echt gefocust op de grootte tis hoe ze eruit zien dat telt
@zeon: ik weet et ogen zijn verdomd moeilijk om na te maken ge kunt die blik niet vastleggen in zo weinig kleuren daarom kijken ze wat raar
in den deze waar ik nu aan bezig ben (zwart wit) zijn de ogen al iets beter
is binnenkort af maar nu is et ff druk
nog wat dingen aanvullen, corrigeren enzo
de pispaal <<
em is af kvind et iedere keer wa beter worden
en voor degenen die het in de max resolutie willen (die waar ik in gewerkt heb) : hier (2560x2048)
en het origineel: hier
en ja ze heeft blokjes
lip en co *fixed*
en voor degenen die het in de max resolutie willen (die waar ik in gewerkt heb) : hier (2560x2048)
en het origineel: hier
en ja ze heeft blokjes
lip en co *fixed*
Laatst gewijzigd door Akira 11 sep 2004, 14:09, in totaal 1 gewijzigd.
de pispaal <<
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
stephan schreef:MrCide, dees is echt wel super!!! da gaak ook is proberen na te doen als ik tijd heb...
Ge gaat u in mct der binnenkort wel moeten mee bezighouden vanaf januari krijgde illustrator
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Sub Zero schreef:Inderdaad, heel heel sjiek. Alleen in die laatste foto is de linkerbovenkant van haar lip nogal recht he Tenzij ze met een latje de lippenstift heeft aangebracht...
Cheers
Muggenzifter
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Mr.Cide schreef:8 uurtjes werk nu heb ik er effe genoeg van
Het resultaat mag dan ook gezien worden!
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
- foxxy girl
- Pro Member
heb je deze ook gemaakt met adobe illustrator en adobe photoshop CS?
zo iets zou ik ook graag willen kunnen maken.
zo iets zou ik ook graag willen kunnen maken.
- foxxy girl
- Pro Member
mss kunnen de lokale kunstenaars (zoals mr. cide) een tutorial maken over hoe ze hun tekening omgeveer gemaakt hebben. want ik zou er nit aan beginnen omdat ik geen idee heb hoe ik zo'n resultaat zou kunnen krijgen.
maken jullie eerst een zwart wit tekening en kleuren jullie die later in? zijn er trukjes om een tekening mooier te maken?
en ik bedoel echt op het tekenen ervan, dus niet hoe zo'n tekenprogramma's werken.
maken jullie eerst een zwart wit tekening en kleuren jullie die later in? zijn er trukjes om een tekening mooier te maken?
en ik bedoel echt op het tekenen ervan, dus niet hoe zo'n tekenprogramma's werken.
ik open gewoon een nieuw werkblad (redelijk groot, dubbele van 1280*1024)
ga dan bij file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen en plaats die op het blad en vergroot die zodanig dat ie even hoog of even breed is als het werkblad. voorbeeld bij het laatste ben ik begonnen met de ogen te doen, dan heb ik het haar omlijnt en dan gefilld met eerste kleur (de lichtvlekken en lichtere kleur) en dan het derde kleur. het gemakkeljikste is om eerst de details te doen want dan kan je de grote delen gewoon volledig doen en dan zal je zien dat ie alles overlapt maar die breng je dan naar de achtergrond zodat je de details ziet. De trace tekeningen maak ik enkel met de brush.
Andere vaakgebruikte tools zijn het vergrootglas en de colorpicker.
in illustrator kan je getrokken lijnen editen door in de buurt van de originele lijn(standaard max 4px afstand) te corrigeren. Ook handig is de undo, die gebruik ik vaak.
Dit is zowat het enige wat ik kan vertellen (al doende leert men)
ik heb niet echt tutorials gevolgd heb er wel naar gezocht maar je hebt niet niet dezelfde bevrediging als je een tut volgt of je zoekt het zelf uit. En als je het laatste doet heb je het rapper onder de knie.
hotkeys zijn ook handig, maar deze leer je wel door dat je ermee werkt
ga dan bij file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen en plaats die op het blad en vergroot die zodanig dat ie even hoog of even breed is als het werkblad. voorbeeld bij het laatste ben ik begonnen met de ogen te doen, dan heb ik het haar omlijnt en dan gefilld met eerste kleur (de lichtvlekken en lichtere kleur) en dan het derde kleur. het gemakkeljikste is om eerst de details te doen want dan kan je de grote delen gewoon volledig doen en dan zal je zien dat ie alles overlapt maar die breng je dan naar de achtergrond zodat je de details ziet. De trace tekeningen maak ik enkel met de brush.
Andere vaakgebruikte tools zijn het vergrootglas en de colorpicker.
in illustrator kan je getrokken lijnen editen door in de buurt van de originele lijn(standaard max 4px afstand) te corrigeren. Ook handig is de undo, die gebruik ik vaak.
Dit is zowat het enige wat ik kan vertellen (al doende leert men)
ik heb niet echt tutorials gevolgd heb er wel naar gezocht maar je hebt niet niet dezelfde bevrediging als je een tut volgt of je zoekt het zelf uit. En als je het laatste doet heb je het rapper onder de knie.
hotkeys zijn ook handig, maar deze leer je wel door dat je ermee werkt
de pispaal <<
- foxxy girl
- Pro Member
kan je ergens een trial van die illustrater downloaden ofzo? dan kan ik mijn meest artistieke kunsten eens uittesten.
en wat bedoel je juist hiermee "file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen" je hebt eerst de tekening ergens anders mee gemaakt en met illustrater werk je ze af ofwat?
en wat bedoel je juist hiermee "file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen" je hebt eerst de tekening ergens anders mee gemaakt en met illustrater werk je ze af ofwat?
Illustrator is de ideale rip-eens-iets tool . De kleuren gebruikt in de foto zijn prob rechtstreeks overgenomen? (het voordeel van een al bestaande foto te gebruiken bestaande uit kleurvlakken) Het moeilijke is een gewone foto na te tekenen . Daar moet je zelf de vlakken aflijnen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
the borg alleen die laatste is met bestaande kleurvlakken overgenomen maar
ik heb eigenlijk gewoon manueel de afbeelding vergroot (origineel was 283x283) ik wou het gewoon als achtergrond omdat ik in love ben met miharu
alle andere heb ik zelf de kleuren gekozen maar vlakken een andere kleur gegeven aan de hand van licht en schaduw
ik heb eigenlijk gewoon manueel de afbeelding vergroot (origineel was 283x283) ik wou het gewoon als achtergrond omdat ik in love ben met miharu
alle andere heb ik zelf de kleuren gekozen maar vlakken een andere kleur gegeven aan de hand van licht en schaduw
de pispaal <<
na een lange tijd, weer iets nieuws:
het is voor een project grafisch design op school
we moeten een cdover ontwerpen voor een bestaande groep in de sfeer van de groep
http://users.skynet.be/fa086595/front.jpg
foto van het huis is zelf getrokken,
de foto van bliksem is van op het net
4,5 uurtjes werk
gebruikt:
photoshop en illustrator(voor het logo)
het is voor een project grafisch design op school
we moeten een cdover ontwerpen voor een bestaande groep in de sfeer van de groep
http://users.skynet.be/fa086595/front.jpg
foto van het huis is zelf getrokken,
de foto van bliksem is van op het net
4,5 uurtjes werk
gebruikt:
photoshop en illustrator(voor het logo)
de pispaal <<
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Weeral nice work Mr.Cide Het resultaat mag gezien worden!!!
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
ik ben maar beginner in photoshop...
voor school moeten we portfolio maken in photoshop/imageready
enkel de interface en design staat al wa online, hij moet in 2 weken af zijn.
www.jacobsstephan.tk
alle commentaar is welkom
wel duidelijk : het is nog niet af!
ciao
s
www.jacobsstephan.tk
ciao
s
There are two types of planes : Fighters and Targets
-
- Erelid
- Contacteer:
Anonymous schreef:ik ben maar beginner in photoshop...
www.jacobsstephan.tk
ciao
s
Foto gehaald bij Virgin-express getuigt van niet veel originaliteit,
zeker als de foto veel te zien is met die actie op de site van Virgin.
Als het mag, geen commentaar maar ik denk dat voor een portfolio
enige originaliteit gewenst is.
Greetz
Weetgraag
PS: Dit is geen verwijt, alleen een vaststelling.
"Carpe Diem"
een bedoeling van een portfolio is dat je je diensten te koop aan biedt,
portfolio moet ook iets "eigen" zijn dwz het moet een afdruk zijn van je talent en kwaliteiten, ook is originaliteit noodzakelijk
alhoewel ik het goed begrijp dat dit niet zo eenvoudig is voor iemand die het niet gewoon is om met photoshop te werken
enkele voorbeelden van meer dan geslaagde en originele portfolios:
http://www.in2media.com/
http://www.pulcomayo.com/
portfolio moet ook iets "eigen" zijn dwz het moet een afdruk zijn van je talent en kwaliteiten, ook is originaliteit noodzakelijk
alhoewel ik het goed begrijp dat dit niet zo eenvoudig is voor iemand die het niet gewoon is om met photoshop te werken
enkele voorbeelden van meer dan geslaagde en originele portfolios:
http://www.in2media.com/
http://www.pulcomayo.com/
de pispaal <<