Ik vraag mij af of het enkel ik is; of nog anderen deze problemen hebben...
Na de update van week terug (met hun 'handige' 3 nieuwe features zoals gelijkaardige programma's) zit ik met heel wat problemen.
1. Wanneer ik naar de tv gids ga; springt hij altijd naar een dag eerder.
2. De functie om zenders te verbergen in Favorieten bestaat niet meer; je kunt ze wel van plaats veranderen maar niet meer verbergen.
Ik had dit dan maar gedaan; maar na dat te doen stond er in de tv gids plots bij heel wat zenders 'geen informatie beschikbaar'. Pas na een reset van de zendernummering kon ik dat weer bekijken.
3. De fontgrootte is nu heel klein geworden; je kunt amper nog iets lezen van de tekst!
4. Alles is trager geworden. Nu enkel maar mogelijk om vooruit/terug te spoelen in sprongen van 2x - 16x -64x
Ik heb al gereset maar dat helpt niks.
Is er niemand dat deze problemen heeft?
Dit is echt een ramp!
De laatste update is een ramp!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Toch al lang bekend dat er sederd de laatste software update van verleden jaar op de V3 en V3b decoders,
het klachten regent (ik veronderstel toch dat je een V3 hebt aan je klachten te zien)
Bij de volgende firmware zou dit probleem moeten opgelost zijn !!
Eens de modem resetten en als je terug kunt sufen dan de decoder resetten en eventueel een factory reset doen , veel meer kan je niet zelf ondernemen, buiten nog eens de technische dienst lastig vallen op 0800 22 800
het klachten regent (ik veronderstel toch dat je een V3 hebt aan je klachten te zien)
Bij de volgende firmware zou dit probleem moeten opgelost zijn !!
Eens de modem resetten en als je terug kunt sufen dan de decoder resetten en eventueel een factory reset doen , veel meer kan je niet zelf ondernemen, buiten nog eens de technische dienst lastig vallen op 0800 22 800
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Over welke software versie hebben jullie het dan ?
Ik heb nl. ook een oudere V3 en zit al maanden te wachten op een software update en heb dus ook geen flauw idee hoe de interface er zou kunnen uitzien.
Vraag is meteen ook of het een verbetering zou opleveren.
Ik heb nl. ook een oudere V3 en zit al maanden te wachten op een software update en heb dus ook geen flauw idee hoe de interface er zou kunnen uitzien.
Vraag is meteen ook of het een verbetering zou opleveren.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik zit momenteel op Sigma 3.0.9.154 en die is inderdaad rampzalig langzaam. Ik ben overigens ook niet de enige met die mening: http://community.belgacom.be/posts/27c0020a07
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Zelf voor deze softwareversie van in november vorig jaar, is het een regelrechte ramp en komen er van alle kanten klachten in verband met de V3 en V3b decoder.
De Sigma 3.0.9.154 is alleen op de V3b decoder en op de V3 is het nog een ander versie dacht ik toch !
De Sigma 3.0.9.154 is alleen op de V3b decoder en op de V3 is het nog een ander versie dacht ik toch !
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Di decoders zijn van deze tijd niet meer vrees ik. Te traag gewoon. Dat ze dat bij een low cost provider gebruiken tot daar aan toe.
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Jawel, wij hebben het hier ook aan onze been. Software update op een ouder model decoder. Dit is fustrerend traag, waar dit bij de oude software nog doenbaar was, is het nu een zodanige ramp dat je je bijna omziet om tv te kijken... Of toch serieus overweegt belgacom tv dada te zegen en over te stappen naar een andere provider.
De problemen die ik heb zijn gekend volgens mij...
- Traag, trager, traagst
- Opnames die niet opgenomen worden, andere die dubbel opgenomen zijn
- Andere rare kuren, zoals niet reageren op afstandsbediening, niet uit willen, vastlopen, ...
Maar het vervelenste, het niet willen opstarten. Wel geluid krijgen, maar een melding op beeld hebben met geen signaal. Als je zender verzet krijg je even beeld, heel even en dan terug de geen signaal mening. Belgacom helpdesk zegt mij, decoder en modem volledig uitschakelen en dan terug starten en dan is het probleem meestal ook wel. Tot de volgende keer dat net voorkomt, zo'n paar keer per week, zeer fustrerend...
Zal nog paar keer onze brave helpdesk medewerkers lastig vallen. Want ik ben niet zo tevreden momenteel. Zal ook wel even mijn beklag gaan doen in de belgacom winkel. Want heb dit nu zo'n week en overweeg al sterk om concurentie even van nabij te bekijken.
De problemen die ik heb zijn gekend volgens mij...
- Traag, trager, traagst
- Opnames die niet opgenomen worden, andere die dubbel opgenomen zijn
- Andere rare kuren, zoals niet reageren op afstandsbediening, niet uit willen, vastlopen, ...
Maar het vervelenste, het niet willen opstarten. Wel geluid krijgen, maar een melding op beeld hebben met geen signaal. Als je zender verzet krijg je even beeld, heel even en dan terug de geen signaal mening. Belgacom helpdesk zegt mij, decoder en modem volledig uitschakelen en dan terug starten en dan is het probleem meestal ook wel. Tot de volgende keer dat net voorkomt, zo'n paar keer per week, zeer fustrerend...
Zal nog paar keer onze brave helpdesk medewerkers lastig vallen. Want ik ben niet zo tevreden momenteel. Zal ook wel even mijn beklag gaan doen in de belgacom winkel. Want heb dit nu zo'n week en overweeg al sterk om concurentie even van nabij te bekijken.
*-*
-
- Plus Member
Herstelnummer gehad. Krijg ik terug een v3 mee... Leuk.
Na installatie en even mee gewerkt te hebben, komen snel de grootste frustraties terug, traag traag traag. En toen de opstart problemen terug kwamen opnieuw gebeld. Dan kreeg ik te horen dat ik voeding moet vervangen, iets van dat die decoders na de update 0.6w/v/a meer nodig hebben ofzo. Vaag, maar ik terug naar de winkel, nieuwe voeding gehad. Problemen blijven, echt leuk.
Binnenkort maar weer eens opnieuw bellen...
Na installatie en even mee gewerkt te hebben, komen snel de grootste frustraties terug, traag traag traag. En toen de opstart problemen terug kwamen opnieuw gebeld. Dan kreeg ik te horen dat ik voeding moet vervangen, iets van dat die decoders na de update 0.6w/v/a meer nodig hebben ofzo. Vaag, maar ik terug naar de winkel, nieuwe voeding gehad. Problemen blijven, echt leuk.
Binnenkort maar weer eens opnieuw bellen...
*-*
-
- Elite Poster
- Bedankt: 299 keer
Bedrijven als Belgacom/Proximus kennen enkel maar het verhaal van de harde valuta. Dus zolang je klant blijft is er voor hen niets aan de hand. Tevreden of niet ze krijgen toch hun centen binnen iedere maand.Marsmillo schreef:
Hierbij zeg ik niet dat het op een ander beter is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Sinds zaterdag hebben wij ook problemen: De decoder wil niet opstarten zonder
dat je er eerst eens de voeding uittrekt. Hem binnenbrengen is blijkbaar
geen avance lees ik hier, dus ik zal ook eens belllen om ze daar wakker te maken.
dat je er eerst eens de voeding uittrekt. Hem binnenbrengen is blijkbaar
geen avance lees ik hier, dus ik zal ook eens belllen om ze daar wakker te maken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Makkelijke oplossing:
-Je vraagt belgacom aan op je partner zijn/haar naam
-Als de installatiedatum bekend is zeg je je huidigde abbonnement op jou naam op met installatiedaum als ingangsdatum
voordelen:
-Je krijgt de nieuwste bbox3 en v5 decoder
-Je geniet (momenteel) de eerste 6 maanden van serieuze korting die je omschakelkost (50€) activatie meer dan dekken
-Je kan een "lager" abbonnement nemen als dit intussen volstaat en/of zonder bvb telefonie moest je dit inmiddels niet meer echt gebruiken
nadelen:
-ze sturen meestal ondanks de "doe het zelf" een technieker langs: je moet een dagje thuis zijn
-wat administratie en het binnenbrengen in een BGC shop van je oude modem/decoder
-eventuele belgacom premium club punten dien je op te souperen
-als je ook gsm abbonnementen in je pack hebt steken is het niet aangeraden het bovenstaande te doen
als wat meer mensen dit deden zouden bedrijven zich eens wat meer focussen op klanten houden ipv klanten werven. Zo een opzeg+aanvraag kost massa's in administratie voor bedrijven + kosten aan techniekers.
-Je vraagt belgacom aan op je partner zijn/haar naam
-Als de installatiedatum bekend is zeg je je huidigde abbonnement op jou naam op met installatiedaum als ingangsdatum
voordelen:
-Je krijgt de nieuwste bbox3 en v5 decoder
-Je geniet (momenteel) de eerste 6 maanden van serieuze korting die je omschakelkost (50€) activatie meer dan dekken
-Je kan een "lager" abbonnement nemen als dit intussen volstaat en/of zonder bvb telefonie moest je dit inmiddels niet meer echt gebruiken
nadelen:
-ze sturen meestal ondanks de "doe het zelf" een technieker langs: je moet een dagje thuis zijn
-wat administratie en het binnenbrengen in een BGC shop van je oude modem/decoder
-eventuele belgacom premium club punten dien je op te souperen
-als je ook gsm abbonnementen in je pack hebt steken is het niet aangeraden het bovenstaande te doen
als wat meer mensen dit deden zouden bedrijven zich eens wat meer focussen op klanten houden ipv klanten werven. Zo een opzeg+aanvraag kost massa's in administratie voor bedrijven + kosten aan techniekers.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb voorlopig een gemakkelijkere oplossing gevonden:
Hem gewoon laten aanstaan. Na 16 uren macheerde hij nog,
wat een bewijs is dat het niet aan de voeding ligt.
Of het zou moeten zijn dat hij meer verbruikt in stand-by dan
dat hij operationeeel is.
Hem gewoon laten aanstaan. Na 16 uren macheerde hij nog,
wat een bewijs is dat het niet aan de voeding ligt.
Of het zou moeten zijn dat hij meer verbruikt in stand-by dan
dat hij operationeeel is.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook absoluut niet (meer) tevreden! Als ze mensen zo'n rommel geven mogen ze niet verwachten dat we nog lang blijven.
Het begon bij onze vorige decoder
Die had altijd goed gewerkt tot hij plots raar begon te doen:
- bij wisselen van post liep het geluid en beeld de eerste 10 seconden niet sync
- opnames mislukten continu
- vaak gebeurde het dat bij wisselen van post er een melding op kwam dat 'de huidige opname' dan onderbroken wordt maar er was niets aan het opnemen...
Uiteindelijk hebben we hier dan voor gebeld en is er op een dag een technieker een andere decoder komen brengen maar die is al niet veel beter!
Nu hebben we deze:
Met volgende problemen:
- wanneer je een programma pauzeert en terug op play zet, skipt hij altijd 5 seconden van het programma en blijft ook nog is 5 seconden het beeld hangen (geluid start dus eerst 5secs verder terwijl beeld blijft hangen) en heb je dus een stuk gemist... Heel hatelijk als ze juist iets belangrijk gingen zeggen en je pauzeerde omdat de telefoon ging en je dat terug op zet en dat de decoder dat dan leuk ff skipt...
- voortspoelen gaat alleen nog met 2x 16x 64x, wie verzint er dat! Was veel handiger met de vroegere snelheden... Is dat om ons te ontmoedigen dat we reclame skippen ofzo?
- bij voortspoelen reageert het toestel immens veel trager, ook hier bij drukken op play zelfde probleem als na pauzeren
- bij starten van opgenomen programma moeten we nu altijd wachten en krijgen we een melding dat we ff geduld moeten hebben
- alles gaat gewoon dubbel zo traag
Ligt dat aan dit model? Of is ons toestel gewoon defect?
Het begon bij onze vorige decoder
Die had altijd goed gewerkt tot hij plots raar begon te doen:
- bij wisselen van post liep het geluid en beeld de eerste 10 seconden niet sync
- opnames mislukten continu
- vaak gebeurde het dat bij wisselen van post er een melding op kwam dat 'de huidige opname' dan onderbroken wordt maar er was niets aan het opnemen...
Uiteindelijk hebben we hier dan voor gebeld en is er op een dag een technieker een andere decoder komen brengen maar die is al niet veel beter!
Nu hebben we deze:
Met volgende problemen:
- wanneer je een programma pauzeert en terug op play zet, skipt hij altijd 5 seconden van het programma en blijft ook nog is 5 seconden het beeld hangen (geluid start dus eerst 5secs verder terwijl beeld blijft hangen) en heb je dus een stuk gemist... Heel hatelijk als ze juist iets belangrijk gingen zeggen en je pauzeerde omdat de telefoon ging en je dat terug op zet en dat de decoder dat dan leuk ff skipt...
- voortspoelen gaat alleen nog met 2x 16x 64x, wie verzint er dat! Was veel handiger met de vroegere snelheden... Is dat om ons te ontmoedigen dat we reclame skippen ofzo?
- bij voortspoelen reageert het toestel immens veel trager, ook hier bij drukken op play zelfde probleem als na pauzeren
- bij starten van opgenomen programma moeten we nu altijd wachten en krijgen we een melding dat we ff geduld moeten hebben
- alles gaat gewoon dubbel zo traag
Ligt dat aan dit model? Of is ons toestel gewoon defect?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dus je had een V4 decoder en je kreeg een V3 decoder... typisch belgacom. Ze mochten u toch een V5 in de plaats geven in plaats van oude 'refurbished' modellen die nog meer problemen hadden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Je bent er in ieder geval achteruit op gegaan qua decoder: van V4 naar V3b. Hier kan je de verschillen zien. Kan goed zijn dat dit jouw traagheidsverschijnselen verklaart, maar kan het zelf niet bevestigen, want zit zelf met een nog oudere V3.
-
- Elite Poster
V3 is een pak trager dan V4... dus ongetwijfeld daardoor.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Ok ik dacht al dat het om een ouder model ging!
Nog wat extra's:
- precies een kleinere schijf( lijkt te kloppen met vergelijk), niet veel opgenomen en na een maand nog maar 69% vrij terwijl de vorige nooit onder de 80% ging
- bij selecteren programma in gids om op te nemen duurt het tien seconden vooraleer er verschijnt dat het programma opgenomen wordt
- de schijf gaat nooit uit, ookal staat de decoder 'af', de schijf blijft altijd aan en stroom verbruiken, terwijl dit bij de vorige niet was
We zitten bij Scarlet, ik was zelf niet thuis toen ze de omruiling deden. Ze mogen deze week van mij een telefoontje verwachten.
Bedankt voor de replies.
Nog wat extra's:
- precies een kleinere schijf( lijkt te kloppen met vergelijk), niet veel opgenomen en na een maand nog maar 69% vrij terwijl de vorige nooit onder de 80% ging
- bij selecteren programma in gids om op te nemen duurt het tien seconden vooraleer er verschijnt dat het programma opgenomen wordt
- de schijf gaat nooit uit, ookal staat de decoder 'af', de schijf blijft altijd aan en stroom verbruiken, terwijl dit bij de vorige niet was
We zitten bij Scarlet, ik was zelf niet thuis toen ze de omruiling deden. Ze mogen deze week van mij een telefoontje verwachten.
Bedankt voor de replies.
-
- Elite Poster
Klopt inderdaad, kleinere schijf.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb je Scarlet Trio? Dan vrees ik dat je -voorlopig?- niets recenter dan een V3b kan krijgen. Bij het duurdere Scarlet One was een V4 de 'standaard' decoder en mensen die een downgrade naar Trio doen, die mogen die houden, maar krijgen bij een omruiling wegens defect wel het huidige trio-standaardmodel, een V3(b). Je kan altijd proberen om een omruiling naar V4 te vragen, maar als het echt niet lukt en je kan niet leven met de snelheid van een V3 (wat ik begrijp ), dan kan je eventueel eens op ebay zoeken naar een tweedehands V4. Die aangekochte decoders werken ook perfect bij Scarlet en kan je tegenwoordig voor een prikje op de kop tikken.
-
- Elite Poster
Belgacom wil dus van hun stock af en dumpen het bij de OLO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Onze V3b is 2 maanden geleden nog vervangen door een andere V3b (bij Scarlet One abo).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Blij dat het hier een v4 was, en moest die stuk gaan moeten ze niet met een downgrade naar de v3b afkomen (ook Scarlet One). Momenteel ook geen problemen van slecht werkende firmwares, zowel hier als bij schoonouders.
-
- Plus Member
Oké, aanhouder wint... Heb een v5 opgestuurd gekregen. Na de zoveelste wissel van decoder in korte tijd (gewoon blijven bellen en zagen) hebben ze eindelijk toegegeven. Maar is toch wel beetje schandalig dat ze een trouwe klant tot enkele keren toe een oude v3 durven meegeven.
Tot nu toe werkt alles veel beter en vlotter. Snap niet waarom ze niet al hun klanten deze ervaring willen aanbieden, zou hun merknaam wonderen doen (meer dan van naam te veranderen). Is echt wel dag en nacht verschil tussen v3 en v5 decoder. Ik wist zelfs niet dat belgacomtv zo vlot kon werken...
* hoop dat het nu even vlot blijft werken...
Tot nu toe werkt alles veel beter en vlotter. Snap niet waarom ze niet al hun klanten deze ervaring willen aanbieden, zou hun merknaam wonderen doen (meer dan van naam te veranderen). Is echt wel dag en nacht verschil tussen v3 en v5 decoder. Ik wist zelfs niet dat belgacomtv zo vlot kon werken...
* hoop dat het nu even vlot blijft werken...
*-*