hoeveel kost nu een be site ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Zodiac
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2002, 16:13

Ik vroeg me gewoon af hoeveel nu een be naam met daarbijhorende webruimte nu kost ? Kan je je gratis webruimte niet gebruiken om dit te koppelen aan je be domeinnaam ? Graag wat info.

Thanx
Gigabyte SQ800 ultra - PIV [email protected] - 1024MB RAM DDR 333- 2*WD raptor 10K 36.7 Gb + WD 120 Gb (8Mb)+ 2*Maxtor 80Gb (8Mb)- Ati Radeon 9000 Pro AIW - Chieftech modded case
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zodiac schreef:Ik vroeg me gewoon af hoeveel nu een be naam met daarbijhorende webruimte nu kost ? Kan je je gratis webruimte niet gebruiken om dit te koppelen aan je be domeinnaam ? Graag wat info.

Thanx

Ja, je kan je een domain kopen en dat dan laten doorverwijzen naar je webspace bij skynet (ik heb dat vroeger gedaan).
Op www.dns.be moet ergens een lijst staan met geregistreerde agenten, bij die agenten moet je dan kijken of de prijs gunstig is en of ze 'URL Forwarding' aanbieden (dwz het domain linken aan je webspace bij skynet bvb). Als je voor URL Forwarding gaat zullen meestal wel niet alle functies beschikbaar zijn (subdomains enzo)...
NuKeM
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

tussen de 7€/13€ per jaar voor forwarding is een schappelijke prijs http://domeincentrale.be zijn meestal de goedkoopste , als je speekt van met hosting , php support , perl , mysql , ... kom je toch al snel aan een 50/100€ per jaar , hangt er van af wat je precies wil
Tracer07

computools is een goeiekope .. www.computools.be dachtek ..
10 euro per jaar voor je .be en voor dns en mailfwds kun je zoneedit gebruken he :-) is free en unlimited fwds en subdomeinen die je makkelijk kan beheren
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi,

als u een .be domeinnaam door skynet laat registereren kan u deze aan uw webruimte laten koppelen die bij uw adsl abonnement hoort precieze details heb ik hier niet over maar ik weet wel dat het mogelijk is

let wel u hebt geen server side support in dit geval (geen php cgi etc )


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik kan me eigenlijk geen enkele reden bedenken om een domein bij skynet te laten registreren. Bedrijven kunnen misschien een reden hebben, maar Skynet is duur! Er zijn beterkopere alternatieven.

Als je dan toch een webruimte wilt koppelen aan een domein kan dat denk ik beter wie een hogergenoemde service met een redirect of frame-redirect. (meer controle en beterkoop).
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

das juist ja meon skynet is in die zaken nogal aan de dure kant
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”