Opgelet met USB sticks van BSIX bij action

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Eind 2012 kocht ik bij Action drie USB sticks van 16 GB bij action, merk BSIX.

Tot voor kort heb ik die sticks nooit echt bomvol gezet, maar toen ik recent 16 GB aan data per stick wou kopieren voor de autoradio, haakte de stick al na 7.5 GB af. Ik las een tijdje terug op slashdot dat er valse USB sticks in omloop zijn, die aan je OS een grotere capaciteit raporteren dan er werkelijk geheugen chips op de stick zitten.

De truuk is dat deze stick de helft van de data als bad sectors rapporteert, waardoor je dus na het kopieren van een kleine 8GB de 16 GB stick vol krijgt.
Een zeer bedenkelijke praktijk, en in bijlage het bewijs.

Want al mijn drie sticks haken altijd af na het kopieren van 7.5 GiB af (= 8GB), en in windows explorer zie ik dan net geen 8 GB aan gekopieerde data, terwijl deze wel zegt dat de stick vol is .....
Bijlagen
corrupt.png
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De gekopieerde data op de stick = net niet de helft van de capaciteit
Bijlagen
stick01.png
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Extra data bijkopieren lukt niet meer, omdat de stick zogezegd vol zou zijn, maar we volgens de specificatie nog 8 GB recht op hebben.

Dus bedrog ...
Bijlagen
stick02.png
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Heb dezelfde en ook capaciteitsprobleem.
Hij overschrijft bij meer dan 8GB met als gevolg dat de files corrupt zijn.
Heb er gewoon een 8Gb partitie op gemaakt, probleem pas vastgesteld na een maand of 2 en de stick was ook maar 9 euro ofzo.
Waarschijnlijk weet Action het zelf niet en hebben ze in vertrouwen 16GB ingekocht in China.
Ik zelf koop alvast geen sticks meer bij Action! :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit zijn gebreken (de stick doet niet waarvoor hij gekocht werd) die gedekt zijn door de wettelijke garantie van 2 jaar.
Gewoon terugsturen naar de verkoper en geld terug ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb dat eens voorgehad bij Carrefour met microsd kaartjes, net het zelfde fenomeen. Gewoon teruggedaan en geld teruggekregen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:Ik heb dat eens voorgehad bij Carrefour met microsd kaartjes, net het zelfde fenomeen. Gewoon teruggedaan en geld teruggekregen.

J.
Voor garantie heb je kasticket nodig en ik ken maar weinig mensen die dit bijhouden voor iets van 9 euro
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Was net in den action, op de verpakking staat slechts 1 jaar, maar de wettelijke garantie is uiteraard 2 jaar, dus van toepassing.

Heb de kassabediende hier nog niet mee geconfronteerd, had geen tijd, heb wel al mail naar info at action.nl gestuurd met de suggestie deze rommel uit de rekken te halen en uiteraard de bewijzen zoals in dit topic. Zeer benieuwd hoe ze gaan reageren.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb ook eens 32Gb microSD kaartje gekocht in China.
Bleek uiteindelijk maar 4Gb te zijn, alleen bleef die wel kopiëren :). Het duurde dus even eer ik het door had. Hij bleef gewoon overschrijven.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm, net een MicroSD-kaartje van 16 GB Class 10 gekocht in de Action voor 12,95 euro.
Ik zal die maar eerst eens vol proberen schrijven voor dat ik er op vertrouw dat die effectief zoveel data kan opslaan...
DSC_0806 (Medium).JPG
//edit: Die Class 10 ziet er al oké uit:
CLASS10.PNG
(2.05 KiB) 1002 keer gedownload
//edit2: allé, toch geen kat in een zak gekocht
verify.png
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Net naar Action geweest met de drie sticks + factuur. Ze weigeren garantie.

8 GB usb stick teruggebracht die valselijk gelabeled is als 16GB. Drie stuks maar liefst. Kassabediende haalt winkelverantwoordelijk erbij, die belt naar hoofdzetel. Hoofdzetel zegt: sorry, 6 maand garantie, dus garantie vervallen. Ik zeg: ja maar wettelijk 2 jaar garantie, waarop zij zegt: ik kan maar zeggen wat de hoofdzetel zegt. Ik heb de sticks in december 2012 gekocht, dus al 1 jaar 2 maand, dus nog wettelijke garantie, maar daar wou de winkelbediende niet naar luisteren.

Politie gebeld, wouden niet tussenbeide komen gezien burgerrechterlijke zaak, adviseren me om ofwel een vrederechter in te schakelen of het aan de grote klok te hangen. Bij deze.

Action : bedrog. Ze weten dat niemand de moeite zal doen om hen in gebreke te stellen of hun een rechtzaak aan te doen voor USB sticks van 10 euro.

Op mijn mail is trouwens nog geen reactie gekomen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Bij Action geldt de wettelijke garantie blijkbaar niet, en geven ze maar 6 maand .... hoe dit kan ?????

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=135233
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Hier wringt het schoentje, waar Action handig misbruik van maakt:

http://www.unizo.be/kopenenverkopen/ken ... ument.html
Vanaf de 7de maand na de levering aan de consument van het toestel aan de consument liggen de kaarten echter helemaal anders. Indien de consument zich vanaf de 7de maand na levering/aankoop bij de handelaar aandient met een defecte gsm, is de verkoper niet langer zonder meer gehouden tot kosteloos herstel. Het is dan de consument die moet bewijzen dat het defect al bestond op het ogenblik dat hij de gsm in ontvangst nam/na aankoop. In de praktijk is dit niet zo eenvoudig. Temeer omdat de consument het product vaak al gedurende 6 maanden zonder problemen heeft gebruikt. Indien de consument dan ook niet het bewijs kan leveren dat dit gebrek al vanaf de levering bestond, is de verkoper niet langer gehouden om het defecte toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Hij kan in dat gevel wel degelijk herstelkosten aan de klant aanrekenen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dit heeft niets met garantie te maken, maar met bedrog.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ben nog eens terug geweest (toch niet zo ver, 2 min rijden) en nog eens van mijnen tamtam gemaakt :)

Bij een kassa direct gevraagd om met de winkelbediende te kunnen spreken. Alweer zelfde dame.

En maar direct gezegd dat het probleem al van het begin bestond (gezien alle sticks exact hetzelfde probleem hebben, dus geen random data corruptie) en op deze site uiteraard ook mensen klagen, en dat ze zich niet kunnen schuilen achter 6 mnd maar 2 jaar moeten geven.

Toen heeft ze nog eens naar het hoofdkantoor gebeld, blijkbaar was hun interne helpdesk er niet op zaterdag, en ik heb op een kopie van mijn aankoopfactuurke mijn GSM nr en email nagelaten en ze zouden me ten laatste maandagmiddag terug contacteren hierrond.

Benieuwd ....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

FOD Economie zou wel eens kunnen helpen. Ze hebben wel gelijk, dit is geen garantiegeval maar oplichting. Wat de grote klok betreft, UB is niet echt "grote klok". Magazines/kranten en gerichte sociale media haalt wss meer uit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ga maandag eens bellen ... niks te verliezen ... er zijn veel mensen die zich hieraan laten vangen en niet technisch onderlegd zijn om te beseffen dat dit bedrog is wat den action verkoopt. De fake 16GB sticks hangen immers nog steeds in de rekken aan de kassa.
U bent ondernemer, consument, student, onderzoeker, burger en u zoekt informatie over de bevoegdheden van de FOD Economie?

Ons Contact Center kan heel wat van uw vragen beantwoorden.
Aarzel niet om ons te contacteren, iedere werkdag van 9u tot 17u.

Tel. (gratis nr.) : 0800 120 33
Fax (gratis nr.) : 0800 120 57
E-mail: [email protected]

http://economie.fgov.be/nl/
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

1) Action maakt geen misbruik, maar gebruik van de wettelijke regeling. Het is een misvatting dat je 2 jaar garantie hebt. Dat is feitelijk 6 maand, want daarna sta jij voor de onmogelijke opdracht om alsnog te bewijzen dat het probleem zich vanaf dag 1 voordeed.

2) Het gaat hier wss niet om een defect maar om bedrog. De beste manier om dat te bewijzen is natuurlijk nog een of meerdere van diezelfde sticks te kopen en direct te testen. Als ze er allemaal aan lijden heb je daar tegelijk ook je bewijs dat het bij de jouwe ook vanaf dag 1 was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

1) -> inderdaad onmogelijke opdracht, stel nu dat ik dit zou uithalen met mijn eigen klanten (heb een hifi zaak) hoe lang zou het duren voor niemand nogt durft te kopen .... uiteraard wel een handige stok achter de deur voor lastige of onmogelijk klanten maar soit .....

2) had ik ook al aan gedacht, nog ééntje bijkopen, direct testen met een laptop met daarop het tooltje (alhoewel 16 GB a 5 MB per seconde wel even duurt)

-> dan is inderdaad het bewijs geleverd dat het bedrog is, en de fout vanaf dag 1 al bestond
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Verwacht van de FOC economie geen wonderen.
Ze hebben daar blijkbaar niet veel zin om zich moe te maken.

Ik heb eens een klacht ingediend over een verzekeringsverkoper van HamburgMannheimer/Ergo/Carover. De verkoopster, aangebracht door een verre vriend (ondertussen nog verdere verre vriend, zoiets lap je niet onbestraft :)), spiegelde allerlei fantastische rendementen voor.
Maar ze was niet in regel:
- ze had niet de verplichte informatiefiche bij
- ze wilde iemand laten tekenen die daar niet voor bevoegd was

Reactie FOD Economie: zolang je niet getekend hebt, is er geen fout gemaakt en treden wij niet op.
Ipv preventief die mevrouw op de vingers te tikken, wachtten ze daar liever tot het kwaad geschiedt is.

Ik bedoel maar: probeer gerust, maar verwacht geen wonderen.

PS: en blijf weg van Hamburg Manheimer of Ergo, tenzij als je u eenzaam voelt en af en toe iemand op bezoek wil krijgen.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Geen oplossing, wel een tip: Makro - TDK sticks (TF10) 8Gb voor 5,90 & 16Gb voor 6,90.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik zeg niet dat Macro brol verkoopt.
Let bij het aankopen van USB-sticks en micro-sd kaarten etc, goed op de snelheid.

Voor micro-sd hebben ze dat toegevoegd aan de standaard: Class2, 4, 6, 10.
Voor USB sticks bestaat zoiets niet, en moet je het stellen met wat de winkel hopelijk aangeeft.

Alternate bv doet dat systematisch.
Goedkoopste 8Gb: €8 (5MB/s schrijven, 11MB/s lezen)
Goedkoopste 16Gb: €11 (5MB/s schrijven, 11MB/s lezen)
De betere 8Gb: €22 (30MB/s schrijven, 90MB/s lezen)
De betere 16Gb: €23 (30MB/s schrijven, 90MB/s lezen)
Het beste dat ik ben tegengekomen is 250MB/s lezen én schrijven: Kingston DataTraveler Workspace 32 GB, €90 :)

Ik bedoel maar, prijs is niet alles...
Het zal er ook van afhangen waar je het voor gebruikt.
Op die 250MB/s stick kan je, op USB3, een VMWare draaien :).
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Ga naar de winkel en neem gewoon extra USBtjes mee zodat je in totaal 16GB hebt zonder af te rekenen. Wat gaan ze doen? Je hebt toch mee waarvoor je betaalde?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Kwaad met kwaad bestrijden heeft nog niet al te veel mensen vooruit geholpen.
In het beste geval dwing je zo een gesprek af met de verantwoordelijke van de winkel.
In het realistische geval, kan je het aan een politieman uitleggen. Ik zou er niet vanuit gaan dat USB snelheden en capaciteiten die mensen veel zeggen. De Federal Computer Crime Unit gaat zich met zoiets niet bezighouden :).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Of je koopt usb sticks van een gereputeerde winkel die wel om zijn klanten en garantie geeft en een gereputeerd merk waar je zelf ook terecht kan als je winkel weigert. Zoals bv een fnac of mediamarkt, en een kingston, of sandisk.

Als je natuurlijk de cheapskate wil uithangen en denkt kwaliteit te vinden in sticks die je praktisch gratis krijgt ... tjah, dan vraag je natuurlijk zelf om problemen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@Trojan: Doet er toch niet toe wat je betaald voor een product? Een cola blikje dat zegt 33 cl als inhoud te hebben, en slechts 15cl in werkelijkheid te hebben.... Dat mag gewoon niet :-)

Als de winkel dit in de rekken plaatst voor 1 euro (33cl), dan neem ik mij 2 blikjes voor aan die hoeveelheid te komen... Je neemt namelijk gewoon de hoeveelheid waarvoor je betaald aan de prijs waarvoor de winkel dit aanbiedt. Tijdje geleden met die hoeveelheden en prijs ook een hele heisa geweest, de prijs die gewoon aan het prodcut hangt in het rek/boekje voor de hoeveelheid, moeten ze leveren.
Action Nederland
Verified Account
Verified Account
Bedankt: 9 keer

Hierbij een bericht voor de plaatser van het bericht met betrekking tot de USB sticks.

Wij willen u vragen om een email te sturen naar [email protected]. Wij zullen samen met u naar een passende oplossing zoeken.

Met vriendelijke groet,

E. de Wit
Action Webcare
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kijk, ik kan de reactie van Action alleen maar toejuichen. Vandaar +1
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Tim.Bracquez schreef:@Trojan: Doet er toch niet toe wat je betaald voor een product? Een cola blikje dat zegt 33 cl als inhoud te hebben, en slechts 15cl in werkelijkheid te hebben.... Dat mag gewoon niet :-)

Als de winkel dit in de rekken plaatst voor 1 euro (33cl), dan neem ik mij 2 blikjes voor aan die hoeveelheid te komen... Je neemt namelijk gewoon de hoeveelheid waarvoor je betaald aan de prijs waarvoor de winkel dit aanbiedt. Tijdje geleden met die hoeveelheden en prijs ook een hele heisa geweest, de prijs die gewoon aan het prodcut hangt in het rek/boekje voor de hoeveelheid, moeten ze leveren.
Het verschil is wel dat dergelijke "fraude" met voedingsmiddelen waarschijnlijk amper of niet voorkomen.

En dan nog, zelfs als er minder in de verpakking zit dan er op staat mag jij niet het recht in eigen handen nemen en 2 stuks nemen om aan de geadverteerde hoeveelheid te komen terwijl je maar voor één stuk betaalt.

Je gaat toch ook niet bij je werkgever geld of producten meenemen naar huis als ze te weinig loon uitbetaald hebben?
De overheid komt toch ook niet zomaar bij u thuis uw inboedel ophalen als jij te weinig belastingen betaald hebt?

Dat moet allemaal via de juiste instanties gaan die hun oordeel daarover moeten vellen. Als jij het recht in eigen handen neemt ben JIJ in fout.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Jack Daniels schreef:De overheid komt toch ook niet zomaar bij u thuis uw inboedel ophalen als jij te weinig belastingen betaald hebt?
dat scheelt anders niet veel meer :)

misschien moet je zoiets aankaarten bij de ombudsman?
als zij dan kunnen bevestigen dat die sticks idd niet leveren wat ze zouden moeten,
dan kunnen zij die uit de rekken laten halen, en ziet de TS zijn geld misschien terug,
ook al heeft die geen kasticket meer?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@Trojan: Correct gesteld ben jij niet in fout, maar de handelaar. Dus zou me er niet zo zorgen over maken :-) Ook heeft de consument meer recht als de handelaar.

En ja ze komen je inboedel thuis ophalen, maak je geen zorgen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Het verschil is wel dat dergelijke "fraude" met voedingsmiddelen waarschijnlijk amper of niet voorkomen.
Lees en geniet:
http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten ... -nep.dhtml
of
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ater.dhtml
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ach ach.
Dat zijn laakbare praktijken, maar is geen fraude.

Als je sla koopt, krijg je sla en geen gras of paardenbloembladeren ofzoiets.
In België wordt ons voedsel nog altijd heel streng gecontroleerd, ook al heeft het FAVV steeds minder en minder middelen.
Als je moeite doet, kan je natuurlijk kaas kopen dat geen kaas is, maar opgespoten palmvet en melk kopen dat eerder wit water is, etc...
Als de consument quasi gratis eten wil, kan de industrie daar voor zorgen natuurlijk.

Idem met USB-sticks.
Als mensen maar €1 willen betalen voor een stick van 8Gb,... tja, dan zal je wel inboeten aan kwaliteit en snelheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Ach ach.

In België wordt ons voedsel nog altijd heel streng gecontroleerd, ook al heeft het FAVV steeds minder en minder middelen.
Nochtans staat er bij het artikel over water in diepvriesvis "Dat is pure fraude...". Jaja, strenge controle op ons voedsel. Waar hebben we dat nog gehoord? Als de media je maar met de regelmaat van een klok inprenten dat ons voedsel streng gecontroleerd wordt, gaat een mens het op de duur nog geloven ook. Maar was daar niet eens een dioxine crisis? Of als ik Belgisch varkensvlees op de pan leg, dan zie ik het zo krimpen. Of de blubber die er vaak uitkomt, wat wijst op de toediening van hormonen. Geen grotere maffia dan de vleesindustrie.
FODEconomie
Verified Account
Verified Account
Bedankt: 21 keer

Indien u het vermoeden heeft dat u niet correct benaderd geweest bent, kunt u steeds een melding doen via ons online formulier. Hier vindt u meer informatie over waarom dit belangrijk is en wat wij met deze informatie doen: http://economie.fgov.be/nl/consument/be ... achtoffer/

Vriendelijke groeten,

het conversatieteam
@FODEconomie
http://www.facebook.com/fodeconomie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

offtopic voor de USB sticks, maar mijn klacht bij de FOD Economie had als referentienummer "E7/WEB/2011/003852".
Mijn klacht bij de ombudsdienst van de FOD Economie had als referentienummer "OMBHCL11/3422".

Ik bedoel maar, ik loop hier niet wat te roepen, ik heb wel degelijk de geëigende paden gevolgd.
Helaas ben ik gestrand in de bureaucratie.
Bespaar u overigens de moeite om alles terug op te rakelen, gelukkig heeft de persoon in kwestie die polis niet ondertekent, maar het zal niet dankzij de FOD Economie zijn, dat andere mensen niet in dezelfde val getrapt hebben.

Misschien verwachtte ik teveel... :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

heist_175 schreef:Idem met USB-sticks.
Als mensen maar €1 willen betalen voor een stick van 8Gb,... tja, dan zal je wel inboeten aan kwaliteit en snelheid.
Dat klopt, maar 8GB moet 8GB zijn. Het is niet omdat je weinig betaalt dat je niet moet krijgen wat er op de verpakking staat. Het is niet omdat een Lada/Skoda 1600 goedkoop is dat er maar een 800cc mag in zitten, hé.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
heist_175 schreef:Ach ach.

Nochtans staat er bij het artikel over water in diepvriesvis "Dat is pure fraude...". Jaja, strenge controle op ons voedsel. Waar hebben we dat nog gehoord? Als de media je maar met de regelmaat van een klok inprenten dat ons voedsel streng gecontroleerd wordt, gaat een mens het op de duur nog geloven ook. Maar was daar niet eens een dioxine crisis? Of als ik Belgisch varkensvlees op de pan leg, dan zie ik het zo krimpen. Of de blubber die er vaak uitkomt, wat wijst op de toediening van hormonen. Geen grotere maffia dan de vleesindustrie.
hln ... :roll:

Als er geen regels zijn om vis te controleren moeten ze maar regels maken. Dat is wat een overheid moet doen. Maar wenen dat ze machteloos staan is bullshit.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als je 100g vis koopt en er zit 'meer water in dan normaal' dan is dat een vorm van fraude.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
heist_175 schreef:Idem met USB-sticks.
Dat klopt, maar 8GB moet 8GB zijn. Het is niet omdat je weinig betaalt dat je niet moet krijgen wat er op de verpakking staat. Het is niet omdat een Lada/Skoda 1600 goedkoop is dat er maar een 800cc mag in zitten, hé.
Inderdaad .... ik kocht de sticks totaal niet voor hun snelheid, maar louter voor de capaciteit.

Mijn dynaudio systeem in mijn volvo kan o.a. lossless files aflezen, en de 5 mbyte per seconde is meer dan genoeg als je dan weet dat .wav maar ongeveer 150 kbyte / sec is. Elke USB stick volstaat dus voor dit doel.

Action heeft uiteindelijk mijn aankoopbedrag vergoed en de sticks teruggenomen.
Anderzijds zie ik deze beruchte sticks nog in kleine hoeveelheden in de rekken liggen.

Dit is de eerste keer dat iets van den action niet goed is, passeer daar regelmatig en er zijn vaak koopjes te doen. Heb al massa's USB laders, USB autoladers, USB kabels & netwerkkabels gekocht, nog nooit vodden mee gehad. Bvb die 2.1 amp USB laders gebruik ik op al mijn raspberry's 24/7 (heb er vier) en ook hun oprolbare micro usb kabels zijn ok. Helaas is niet alles permanent leverbaar en sommige zaken geraken uitverkocht, is nu eenmaal hun business model.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”