Iemand een idee of je hier zaken van de google play store op kan installeren (in het bijzonder stievie)?
Iemand ervaringen in het algemeen hiermee?
Minimum android 4.1
Google TV stick
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Meestal zijn die dingen gewoon een android telefoon in HDMI stick, dus alle apps (zoverre compatibel) werken gewoon. Alleen wel zien dat ze met de Play store geleverd worden, al weet de doorsnee userbase bezoeker wel hoe men daaar eventueel langs kan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Lijkt me alleszins bijzonder interessante oplossing en qua prijs tov Apple TV kan het ook tellen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Contacteer:
Als je de FAQ van Stievie leest lijkt dit toch niet zo vanzelfsprekend. Ik had ook graag geweten of het effectief werkt op die manier. Leuk idee om stievie op een tv te bekijken zonder connectie naar een smartphone. Kan iemand met een compatible stick dit even testen? Er is een gratis 14 dagen proefabonnement beschikbaar op de website van Stievie, dus dat kan normaal geen probleem vormen
Er is inderdaad minimaal Android 4.1 nodig op die stick om Stievie te kunnen installeren.

-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik zal 't jullie weten zeggen. Ik heb zo'n doosje met Android 4.2 besteld en zal het proberen eens het aankomt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag voor Bhaalu. Ik zie niet in waarom je hun stick zou moeten afnemen, als het op gelijk welke Androidstick kan. Dus als iemand dit dan ook eens kan testen.
Maak er misschien een aparte topic van met een duidelijke titel. "Androidstick voor Bhaalu en Stievie of zo"?
Maak er misschien een aparte topic van met een duidelijke titel. "Androidstick voor Bhaalu en Stievie of zo"?
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik zal ook Bhaalu testen. Eens ik het device heb is testen geen issue meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
bhaalu werkt op mijn stick (gk802) perfect
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik heb zo'n Android stick (Ricomagic, iets van een 30€ op DX) met Android 4.2 en Bhaalu werkt daar perfect op.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Bedankt, maar welk model is dat juist? De goedkoopste heeft immers een single core, de latere versies op z'n minst dual core. Ik had gewoon graag geweten of het ook op een gewone single core werkt.KRL100 schreef:Ik heb zo'n Android stick (Ricomagic, iets van een 30€ op DX) met Android 4.2 en Bhaalu werkt daar perfect op.
http://dx.com/s/rikomagic?PriceSort=up
-
- Plus Member
- Contacteer:
Great! Thx guys 

-
- Elite Poster
ja, das hetzelfde... alhoewel de tablet beter zal bedienen door touchscreen. Bij een stick moet je een muis of toetsenbord aansluiten. Of zoals ik met een wireless mini keyboard/mouse werken
de koe zegt boe
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Bedankt.
En de kwaliteit? Is de stream niet iets lagere kwaliteit op de app dan op de stick?
Indien niet, waarom zou je dan hun stick kopen?
Kan je toch beter de Play Store App draaien op een eigen MK stick?
Puur voor de afstandsbediening? Op die MK stick kan je denk ik ook een afstandsbediening doen werken...
Met Mobiele Licentie + eigen stick zit je natuurlijk ook rond de 100 euro, maar dan heb je ten minste nog alle vrijheid.
Stel dat ze op een moment tegen gehouden worden [als je de discussie in het Parlement bekijkt weet je wel welke richting ze uit willen => aanpassen decreet zodat het illegaal wordt en hun kindjes (Steevie, VRT, Telenet, Belgacom) beschermd worden] kan je nog iets anders doen met je stick.
Of is de Bhaalu Stick ook open om andere Android Apps op te draaien?
En de kwaliteit? Is de stream niet iets lagere kwaliteit op de app dan op de stick?
Indien niet, waarom zou je dan hun stick kopen?
Kan je toch beter de Play Store App draaien op een eigen MK stick?
Puur voor de afstandsbediening? Op die MK stick kan je denk ik ook een afstandsbediening doen werken...
Met Mobiele Licentie + eigen stick zit je natuurlijk ook rond de 100 euro, maar dan heb je ten minste nog alle vrijheid.
Stel dat ze op een moment tegen gehouden worden [als je de discussie in het Parlement bekijkt weet je wel welke richting ze uit willen => aanpassen decreet zodat het illegaal wordt en hun kindjes (Steevie, VRT, Telenet, Belgacom) beschermd worden] kan je nog iets anders doen met je stick.
Of is de Bhaalu Stick ook open om andere Android Apps op te draaien?
Laatst gewijzigd door Jack3770 28 jan 2014, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
op de stick van bhaalu, zit ook ineens je 49€ eenmalige bijdrage in. + inderdaad die afstandsbediening
De kwaliteit op de android stick zal wel hetzelfde zijn als op de bhaalu stick. Als ik het goed heb, is alleen de box met een betere beeldkwaliteit.
Op de bhaalu stick zou je geen android apps kunnen draaien. Dat kan een voordeel zijn (gebruiksvriendelijkheid), maar ook een nadeel (geen apps)
De kwaliteit op de android stick zal wel hetzelfde zijn als op de bhaalu stick. Als ik het goed heb, is alleen de box met een betere beeldkwaliteit.
Op de bhaalu stick zou je geen android apps kunnen draaien. Dat kan een voordeel zijn (gebruiksvriendelijkheid), maar ook een nadeel (geen apps)
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb een tijdje geleden ook eens gekeken voor zo'n Android stick om te gebruiken icm met TV Overal. Werkt deze app daarop?
Hoe werkt het trouwens, zo'n stick? Start hij op als je de HDMI poort selecteert op je tv? Of staat hij altijd ingeschakeld.
Mizuu is ook een mooie app voor je tv
.
Hoe werkt het trouwens, zo'n stick? Start hij op als je de HDMI poort selecteert op je tv? Of staat hij altijd ingeschakeld.
Mizuu is ook een mooie app voor je tv

-
- Elite Poster
een android stick heeft een stroomkabel (moet dus in de stekker). Staat altijd onder stroom, tenzij je hem uitzet 

de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik heb zo'n droid tv box met meegeleverde afstandsbediening. For what it's worth, daarmee is 't alvast onbegonnen werk om Bhaalu/Stievie te gaan bedienen. Keyb/muis zijn een betere optie dan