Ik heb de vraag al gesteld bij kd, facebook, twitter en tech. dienst maar blijkbaar kan niemand mij een antw. geven bij Mobistar.
Mijn gsmgesprekken worden steeds na 90 minuten automatisch onderbroken.
Kan hier iets aan worden gedaan zodat dit niet meer gebeurt of is dit standaard zo ingesteld op hun netwerk voor alle klanten?
90 minuten ?
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Opvallend, da's inderdaad een veel voorkomende 'instelling'.
Ik heb dit echter enkel bij Proximus en bellen met/naar een vaste lijn met DECT telefoon. Mobistar en Base hebben dit naar mijn ervaring net niet?
Kan het zijn dat het is als je belt naar een persoon met vaste lijn of andere provider dan Mobistar?
Ik heb dit echter enkel bij Proximus en bellen met/naar een vaste lijn met DECT telefoon. Mobistar en Base hebben dit naar mijn ervaring net niet?
Kan het zijn dat het is als je belt naar een persoon met vaste lijn of andere provider dan Mobistar?
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Tgoh ik ondervind het enkel met een proximusnummer, meer weet ik eigenlijk ook niet naar andere nummers bel ik haast nooit zolang 

[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
bij proximus is het zo dat gesprekken steeds na 90 minuten afgebroken worden,
inkomend & uitgaand.
is voor alle klanten zo en kan blijkbaar niet anders...
persoonlijk had ik het liever trouwens bij alle providers gezien,
dit zorgt dat "per ongeluk gesprekken" nooit hoger kunnen oplopen van 90 minuten.
en het is nu niet dat even terugbellen na die 90 minute zo moeilijk is (en dan is het gewoon de beurt aan de andere partij om uitgaande beller te zijn!
)
inkomend & uitgaand.
is voor alle klanten zo en kan blijkbaar niet anders...
persoonlijk had ik het liever trouwens bij alle providers gezien,
dit zorgt dat "per ongeluk gesprekken" nooit hoger kunnen oplopen van 90 minuten.
en het is nu niet dat even terugbellen na die 90 minute zo moeilijk is (en dan is het gewoon de beurt aan de andere partij om uitgaande beller te zijn!

- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Als de ene partij een unlimited-formule heeft hoeft dat uiteraard niet 
Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg. Heel soms bel ik erachter terug, want als dit te vaak voor komt dan kan je alsnog van misbruik beschuldigd worden, al zal dit heel uitzonderlijk zijn.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Is idd vervelend, zeker als je in conference calls zit (en de leader bent) en dan plots je verbinding na 90 minuten onderbroken wordt 
Destijds diverse mails over gedaan met onze account manager bij Proximus, maar helaas... niets aan te veranderen!

Destijds diverse mails over gedaan met onze account manager bij Proximus, maar helaas... niets aan te veranderen!
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)
En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)
Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Nu, Splitter zei dat bij Proximus een gesprek na 90 min. wordt afgebroken, ook bij inkomende gesprekken. Dan is het natuurlijk niet Mobistar, maar de ontvangende operator die in dit geval het gesprek afbreekt en daar kan Mobistar niet zoveel aan veranderen uiteraardBillyMobiel schreef:In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)
En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)
Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.

Naar andere Mobistar-nummers heb ik het tot nu toe nog niet getest.
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Ontvangende operatoren zullen een gesprek nooit afbreken. Ze hebben hier geen voordeel bij!
Een ontvangende operator krijgt namelijk ook geld voor het gebruik van z'n lijn, betaald door de operator vanwaar de verbinding start.
Da's dus dubbel winst voor een ontvangende operator: enerzijds het abonnementsgeld betaald door de ontvanger, en anderzijds het gebruik van de lijn, betaald door de operator van de bellende partij.
Je zal trouwens bij FUP nooit zien staan dat inkomende gesprekken beperkt zijn in duurtijd. Dus afbreken komt altijd van de operator die de verbinding tot stand brengt!
Een ontvangende operator krijgt namelijk ook geld voor het gebruik van z'n lijn, betaald door de operator vanwaar de verbinding start.
Da's dus dubbel winst voor een ontvangende operator: enerzijds het abonnementsgeld betaald door de ontvanger, en anderzijds het gebruik van de lijn, betaald door de operator van de bellende partij.
Je zal trouwens bij FUP nooit zien staan dat inkomende gesprekken beperkt zijn in duurtijd. Dus afbreken komt altijd van de operator die de verbinding tot stand brengt!