90 minuten ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Ik heb de vraag al gesteld bij kd, facebook, twitter en tech. dienst maar blijkbaar kan niemand mij een antw. geven bij Mobistar.

Mijn gsmgesprekken worden steeds na 90 minuten automatisch onderbroken.
Kan hier iets aan worden gedaan zodat dit niet meer gebeurt of is dit standaard zo ingesteld op hun netwerk voor alle klanten?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Opvallend, da's inderdaad een veel voorkomende 'instelling'.
Ik heb dit echter enkel bij Proximus en bellen met/naar een vaste lijn met DECT telefoon. Mobistar en Base hebben dit naar mijn ervaring net niet?

Kan het zijn dat het is als je belt naar een persoon met vaste lijn of andere provider dan Mobistar?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Tgoh ik ondervind het enkel met een proximusnummer, meer weet ik eigenlijk ook niet naar andere nummers bel ik haast nooit zolang ;-)
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

bij proximus is het zo dat gesprekken steeds na 90 minuten afgebroken worden,
inkomend & uitgaand.

is voor alle klanten zo en kan blijkbaar niet anders...
persoonlijk had ik het liever trouwens bij alle providers gezien,
dit zorgt dat "per ongeluk gesprekken" nooit hoger kunnen oplopen van 90 minuten.

en het is nu niet dat even terugbellen na die 90 minute zo moeilijk is (en dan is het gewoon de beurt aan de andere partij om uitgaande beller te zijn! ;) )
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Als de ene partij een unlimited-formule heeft hoeft dat uiteraard niet ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg. Heel soms bel ik erachter terug, want als dit te vaak voor komt dan kan je alsnog van misbruik beschuldigd worden, al zal dit heel uitzonderlijk zijn.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2642
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Is idd vervelend, zeker als je in conference calls zit (en de leader bent) en dan plots je verbinding na 90 minuten onderbroken wordt :(
Destijds diverse mails over gedaan met onze account manager bij Proximus, maar helaas... niets aan te veranderen!
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.

Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)

En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)

Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

BillyMobiel schreef:
TiTanium schreef:Die 90 minuten regel is ook om een vorm van misbruik tegen te gaan. Indien men den telefoon als babyfoon probeert te gebruiken. Mijn gesprekken vallen ook na 90 minuten weg.
In de FUP van Mobistar is er nochthans sprake van 3 uur en dus geen 90 minuten.

Bij panter staat er:
"...wanneer je meer dan 3 uur onafgebroken belt en/of door direct terug te bellen nadat de verbinding werd verbroken behoudt Mobistar zich het recht voor om de levering van de dienst te beperken..."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... nter#tab-5)

En bij Kangoeroe staat het er iets korter:
"◦Elke oproep wordt automatisch onderbroken na drie uur."
(http://www.mobistar.be/nl/aanbod/gsm-ab ... eroe#tab-5)

Ik denk dat je hiermee wel naar Mobistar kan stappen en vragen waarom een gesprek reeds na 90 minuten beëindigd wordt.
Nu, Splitter zei dat bij Proximus een gesprek na 90 min. wordt afgebroken, ook bij inkomende gesprekken. Dan is het natuurlijk niet Mobistar, maar de ontvangende operator die in dit geval het gesprek afbreekt en daar kan Mobistar niet zoveel aan veranderen uiteraard ;-)

Naar andere Mobistar-nummers heb ik het tot nu toe nog niet getest.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Ontvangende operatoren zullen een gesprek nooit afbreken. Ze hebben hier geen voordeel bij!
Een ontvangende operator krijgt namelijk ook geld voor het gebruik van z'n lijn, betaald door de operator vanwaar de verbinding start.

Da's dus dubbel winst voor een ontvangende operator: enerzijds het abonnementsgeld betaald door de ontvanger, en anderzijds het gebruik van de lijn, betaald door de operator van de bellende partij.

Je zal trouwens bij FUP nooit zien staan dat inkomende gesprekken beperkt zijn in duurtijd. Dus afbreken komt altijd van de operator die de verbinding tot stand brengt!
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”