Het 2G-netwerk, het eerste generatie digitale telefonienetwerk. Nog veel telefoons gebruiken dat meen ik. Ik heb een telefoon die ik heel graag heb maar wel enkel op 2G kan werken.
Zijn er mensen die enig idee hebben tot wanneer 2G nog veilig zou kunnen zijn? zeker zal blijven bestaan? Veilig voor afschaffing?
opm. bewerking - verduidelijking "veilig"
2G switch off ... wanneer zou dat kunnen zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Euh veilig, in welke zin?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Ik denk dat de providers eerder geneigd zijn om 3g af te zetten/refarmen naar LTE dan 2g af te zetten. Veel m2m communication gebruikt nog 2g en 2g is een goed dekkend netwerk zodat het makkelijk gebruikt word om iver te bellen (wat vaak gedaan wordt.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Base heeft hier in nevele slechts in één van de 6 deelgemeentes 3G dekking en dan nog wel enkel buiten.
En hier ziet er niet echt naar uit dat er hier snel 3G zal komen van base...alle masten rond nevele hebben 3G en hier blijft het akelig stil.
Ik gok dat er hier nooit 3G zal komen maar direct 4G in 201X.
En hier ziet er niet echt naar uit dat er hier snel 3G zal komen van base...alle masten rond nevele hebben 3G en hier blijft het akelig stil.
Ik gok dat er hier nooit 3G zal komen maar direct 4G in 201X.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Hier staat nog wat info waarom op lange termijn niet het 2g-netwerk, maar juist het 3g-netwerk kan uitgezet worden.AndRo555 schreef:Ik denk dat de providers eerder geneigd zijn om 3g af te zetten/refarmen naar LTE dan 2g af te zetten.
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Voor belgie weet ik het niet maar in de US plant AT&T het einde van 2G in 2017 en Verizon Wireless pas in 2021. Dus bij ons zal het misschien ergens daar tussen liggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk