Alle klanten van Proximus / Belgacom krijgen 4G
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
AndRo555 ik heb een tijdje de 625 en 820 getest en moet zeggen, deze toestellen vielen reuze mee.
Ik weet dat er natuurlijk betere toestellen zijn, maar prijs kwaliteiot vind ik dit zeker goeie toestellen.
Ik weet dat er natuurlijk betere toestellen zijn, maar prijs kwaliteiot vind ik dit zeker goeie toestellen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
En hoeveel zal de maximale download volume zijn?
2 GB zal dat waarschijnlijk niet zijn, we zullen al mogen blij zijn met 250 MB.
En bovendien heb ik nu geen zin om € 150 te betalen voor een 4G stick voor mijn laptop en mijn tablet die ik huur bij Belgacom is niet geschikt voor 4G, enkel voor 3G, dus ik zal er weinig aan hebben aan die 4G.
2 GB zal dat waarschijnlijk niet zijn, we zullen al mogen blij zijn met 250 MB.
En bovendien heb ik nu geen zin om € 150 te betalen voor een 4G stick voor mijn laptop en mijn tablet die ik huur bij Belgacom is niet geschikt voor 4G, enkel voor 3G, dus ik zal er weinig aan hebben aan die 4G.
- proximusboyke
- Elite Poster
apestaart het volume is zoals je nu hebt, dat zal niet wijzigen
- proximusboyke
- Elite Poster
inderdaad jacko
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het aanbod voor gratis 4G is trouwens maar voor 6 maanden... daarna zal 4G betalend worden.
- proximusboyke
- Elite Poster
nee zal niet betalend worden !!
wat denk je nu van betalend naar niet betalend en na 6 maand terug betalend
wat denk je nu van betalend naar niet betalend en na 6 maand terug betalend
- proximusboyke
- Elite Poster
inderdaad
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Op m'n iPad (SIM van Belgacom pack) is het al geactiveerd. Op m'n iPhone (JB) nog niet. Ik krijg wel bizarre snelheden 12down/12up bij m'n eerste test met 3 streepjes LTE (3G haalt dan 15 down haha, wel slechts 2mbit up). Bij m'n tweede test met 4 streepjes 8mbit down en 20 up. Wel een mooie ±30 ping vs ±90 voor 3G.
Dus zoveel stelt het hier voorlopig niet voor qua download(binnen, Borgerhout). Maar in de praktijk is het surfen véél vlotter dan 3G, waarschijnlijk door de veel betere ping in combinatie met de snellere upload voor requests.
Dus zoveel stelt het hier voorlopig niet voor qua download(binnen, Borgerhout). Maar in de praktijk is het surfen véél vlotter dan 3G, waarschijnlijk door de veel betere ping in combinatie met de snellere upload voor requests.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het gaat niet betalend worden, je gaat gewoon 2 profielen hebben:r2504 schreef:Het aanbod voor gratis 4G is trouwens maar voor 6 maanden... daarna zal 4G betalend worden.
- maximum 20mbit voor de goedkopere abonnementen
- maximum 80mbit voor de duurdere abonnementen
Komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat alle goedkopere abo's nu tot 80mbit kunnen gaan, en over 6 maand niet meer.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Als gewoonlijk vind je 1) de snelheid niet relevant en 2) het is maar voor 6 maandenr2504 schreef:Het aanbod voor gratis 4G is trouwens maar voor 6 maanden... daarna zal 4G betalend worden.
Hallo ? Kan jij nu eens nooit tevreden zijn met een aantrekkelijk aanbod ? En neen, ik ga hier verder niet meer op reageren dankzij personen zoals jij. Tot binnen een half jaar of zo ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Twee mogelijke redenen waarom men het netwerk openzet lijken mij:krisken schreef:Het gaat niet betalend worden, je gaat gewoon 2 profielen hebben:r2504 schreef:Het aanbod voor gratis 4G is trouwens maar voor 6 maanden... daarna zal 4G betalend worden.
- maximum 20mbit voor de goedkopere abonnementen
- maximum 80mbit voor de duurdere abonnementen
Komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat alle goedkopere abo's nu tot 80mbit kunnen gaan, en over 6 maand niet meer.
1. Het 4G netwerk de komende maanden zoveel mogelijk testen. Maximaal laten belasten, met zoveel mogelijk gebruikers om de kinderziekten eruit te kunnen halen.
2. Vanuit de smartphone fabrikanten het pushen van duurdere 4G toestellen (met steun van de providers)
De optie 4G wordt op die manier dus wel betalend na 6 maand gratis bij je abonnement. Nu kan je met Smart 15 genieten van 4G (volle snelheid) en daarna zal je terug een Smart 45 (volle snelheid) moeten hebben. Dus een prijsverschil van 30 euro lijkt mij wel degelijk "betalend".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Weet er iemand of die 1 GB die je als supplement krijgt in je pack ten gevolge van TV-Overal,
Valt die 1 GB nu weg tijdens de gratis periode van 6 maand periode,
want je kan dit supplementair van 1 GB niet zien staan in e-services,
zolang je niet eerst je ander inbegrepen data volume opgebruikt hebt.
Valt die 1 GB nu weg tijdens de gratis periode van 6 maand periode,
want je kan dit supplementair van 1 GB niet zien staan in e-services,
zolang je niet eerst je ander inbegrepen data volume opgebruikt hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Misschien een andere mogelijkheid? Ik denk eerder dat ze de capaciteit van het netwerk gewoon willen verhogen. Door extra antennes bij te plaatsen (4G) op bestaande masten moeten ze geen extra sites in gebruik nemen.Muziekbos schreef:Twee mogelijke redenen waarom men het netwerk openzet lijken mij:
1. Het 4G netwerk de komende maanden zoveel mogelijk testen. Maximaal laten belasten, met zoveel mogelijk gebruikers om de kinderziekten eruit te kunnen halen.
2. Vanuit de smartphone fabrikanten het pushen van duurdere 4G toestellen (met steun van de providers)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Goh, je moet het vooral praktisch bekijken. Snelheden van +20 mb zijn heden ten dage voor mobiel gebruik niet echt nodig. Het is leuk voor speedtests en dergerlijke. Maar met 3G moet je(zelfs bij Proximus) al geluk hebben om zulke snelheden te halen, bij 4G gebeurt het zelden dat ik 4G heb en geen 20MB haal(meestal dan nog op de trein, wat toch een realistischer scenario is dan op een statische plaats een speedtest te starten). En persoonlijk merk ik dat ik supervlot op de trein kan surfen met 4G(in tegenstelling tot 3G). Dus die limiet boeit mij echt niet, een betere dekking daarentegen wel.
[ Post made via mobile device ]
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De Lumia 625 voor 199 Euro is 4G compatibel. Wat is daar duurder aan? 4G toestellen zijn niet duurder dan 3G toestellen.Muziekbos schreef: 2. Vanuit de smartphone fabrikanten het pushen van duurdere 4G toestellen (met steun van de providers)
Nee. Smart 15 had vroeger max 3G, met als OPTIE 4G. Nu krijg je 4G GRATIS. Na zes maanden blijft de maximumsnelheid 20 Mbps OP 4G.Muziekbos schreef:De optie 4G wordt op die manier dus wel betalend na 6 maand gratis bij je abonnement. Nu kan je met Smart 15 genieten van 4G (volle snelheid) en daarna zal je terug een Smart 45 (volle snelheid) moeten hebben. Dus een prijsverschil van 30 euro lijkt mij wel degelijk "betalend".
Wat is hier eigenlijk moeilijk aan te begrijpen? Je connectiviteit tot 4G is gratis, wil je de allerhoogste snelheid, dan moet je wel een hoger abonnement nemen ofwel een Generation Connect van 20 euro per maand.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Ze zijn misschien niet rechtstreeks duurder, maar onrechtsreeks toch wel.Lord Utopia schreef: De Lumia 625 voor 199 Euro is 4G compatibel. Wat is daar duurder aan? 4G toestellen zijn niet duurder dan 3G toestellen.
Je vindt namelijk waarschijnlijk duizenden meer goedkopere 3G compatibele toestellen in tegenstelling tot 4G.
Je kan al een 'smartphone' met 3G vinden voor 59€, terwijl de minimum 199 is voor 4G devices.
Wel duurder op een andere manier
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zozo, 4G voor alle klanten.
Vrijdag had ik men GC belkrediet opgeladen omdat ik mobiel internet nodig had voor navigatie naar een vriendin.
Buitengekomen voor ik de auto instap zie ik inderdaad 4G staan, geen probleem, f*** awesome eigenlijk. Bewijst dus meteen dat die lul die ik destijds aan de lijn had van proximus uit zijn nek aan het lullen was dat 4G reeds geactiveerd was, ondanks dat ik het niet te zien kreeg.
Zodus, vandaag naar een vriend gereden en tijdens het wachten in de auto wat youtube gekeken. Zonder haperingen of bufferen speelt dat lekker af in hoge kwaliteit.
Dan snachts nog wat zitten babbelen en wat praten over technologie en navigatie, dus ik dacht, laat ik maar eens osmand installeren met enkele kaarten van belgie en duitsland.
Halverwege krijg ik al een sms dat ik in de helft van mijn volume zit met nog 1002MB over.
10 minuten laten een sms dat mijn volume op is ...
f*** dat gaat snel zeg, met een downloadsnelheid van 60Mbit, dubbel zo snel als thuis, is mijn volume er op één dag dus volledig door geblazen.
Vrijdag had ik men GC belkrediet opgeladen omdat ik mobiel internet nodig had voor navigatie naar een vriendin.
Buitengekomen voor ik de auto instap zie ik inderdaad 4G staan, geen probleem, f*** awesome eigenlijk. Bewijst dus meteen dat die lul die ik destijds aan de lijn had van proximus uit zijn nek aan het lullen was dat 4G reeds geactiveerd was, ondanks dat ik het niet te zien kreeg.
Zodus, vandaag naar een vriend gereden en tijdens het wachten in de auto wat youtube gekeken. Zonder haperingen of bufferen speelt dat lekker af in hoge kwaliteit.
Dan snachts nog wat zitten babbelen en wat praten over technologie en navigatie, dus ik dacht, laat ik maar eens osmand installeren met enkele kaarten van belgie en duitsland.
Halverwege krijg ik al een sms dat ik in de helft van mijn volume zit met nog 1002MB over.
10 minuten laten een sms dat mijn volume op is ...
f*** dat gaat snel zeg, met een downloadsnelheid van 60Mbit, dubbel zo snel als thuis, is mijn volume er op één dag dus volledig door geblazen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Sim kaarten kan je gemakkelijk en gratis via Jim mobile bestellenmgo72 schreef:Iemand een simkaart op overschot? Dat ik naar MV kan porteren
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Allez ja dan heb ik wel gelijk dat 4G toestellen wel duurder zijn dan 3G. Daar ging het toch over?Sub Zero schreef:De meeste BMW's zijn ook duurder dan een Kia. Your point being? Allez, 't is maar hoe je het bekijkt he.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Niet noodzakelijk, maar meestal loopt dat wel mee met de kwaliteit van de GSM/smartphone. Als je de laatste snufjes wil, dan zal je daar ook voor moeten betalen. Maar als 't om auto's gaat ben ik eerder een skoda fan: de snufjes en kwaliteit, voor een prijs waarvoor ik geen ledematen moet verkopen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Ik vind echt nergens op de website van Belgacom dat Generation Connect ook tot de tariefplannen behoort die echte LTE-snelheden zullen toelaten.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- proximusboyke
- Elite Poster
SamuelDebruyn ik denk toch dat dit heel duidelijk is. In het persbericht staat ALLE klanten.
-
- Elite Poster
De eerste 6 maand krijgen inderdaad alle klanten de volledige snelheid van 4G.
Nadien wordt een deel ervan gecapd op 4G max 20mb/s.
Voor Generation Connect zou dit inderdaad een achteruitgang zijn, want die hadden al vanaf het begin 4G aan volle snelheid.
De berichten of GC een cap zal krijgen zijn echter tegenstrijdig, dus afwachten is de boodschap.
Nu heb ik persoonlijk wel liever 4G aan 20 MB dan 3G aan 20MB(voor zover je dat in Real Life situaties tegenkomt).
Voor Generation Connect zou dit inderdaad een achteruitgang zijn, want die hadden al vanaf het begin 4G aan volle snelheid.
De berichten of GC een cap zal krijgen zijn echter tegenstrijdig, dus afwachten is de boodschap.
Nu heb ik persoonlijk wel liever 4G aan 20 MB dan 3G aan 20MB(voor zover je dat in Real Life situaties tegenkomt).
-
- Erelid
Die behouden ook hun volledige snelheid. Gelieve geen fouten de wereld in te sturen.Stroper schreef:De eerste 6 maand krijgen inderdaad alle klanten de volledige snelheid van 4G.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat zouden ze dit op hun Site wel allemaal duidelijker mogen vermelden en je dit niet altijd via iemand anders moet vernemen,
maar ja nu ben ik weer al zeer oude koeien uit de gracht aan het halen zeker
die behouden ook hun volle snelheid
Natuurlijk kan je zeggen ze betalen er al voor en moet er inderdaad niks veranderen na die 6 mnd voor hen !
maar ja nu ben ik weer al zeer oude koeien uit de gracht aan het halen zeker
die behouden ook hun volle snelheid
Natuurlijk kan je zeggen ze betalen er al voor en moet er inderdaad niks veranderen na die 6 mnd voor hen !
-
- Elite Poster
Dit komt van hun website:Lord Utopia schreef: Die behouden ook hun volledige snelheid. Gelieve geen fouten de wereld in te sturen.
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... r_all.page
Het kan best zijn dat een of andere helpdeskmedewerker dit (al dan niet op eigen beweging) op hun fb,twitter, ander bericht gezet heeft, of dat het op een andere goed verborgen pagina staat. Maar zolang ik het op hun site niet zie staan, ga ik er niet direct van uit dat ik 4G aan volle snelheid zal hebben na 6 maand.
Daarna kan de klant in functie van zijn behoeften kiezen uit twee verschillende 4G-ervaringen:
1. een heel hoge kwaliteitservaring met surfsnelheden tot 86 Mbps voor klanten met één van de volgende tariefplannen (al dan niet in een Pack): Smart+45 in een aanbod met een toestel, Smart+50, Smart+65, Bizz Smart XL Intense, Bizz Smart XL Europe en Proximus Mobile Internet (Comfort, Favorite, Favorite for iPad en Pro)
2. een hoge kwaliteitservaring met surfsnelheden tot 20 Mbps voor alle andere klanten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- Contacteer:
Wat Stroper zegt. Het persbericht is hier nogal onduidelijk over. GC zou niet behoren tot die tarieven met echte LTE-snelheden. Ook die Bizz Smart XL Intense is een tariefplan dat niet bestaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
http://www.belgacom.be/self-employed-an ... tions.html
Dat tarief bestaat uiteraard wel, maar zoals ik hier eerder al aanhaalde en ondanks bevestiging van Utopia, het is niet bepaald duidelijk en ik zie het toch ook niet tussen de opsomming staan.
Dat tarief bestaat uiteraard wel, maar zoals ik hier eerder al aanhaalde en ondanks bevestiging van Utopia, het is niet bepaald duidelijk en ik zie het toch ook niet tussen de opsomming staan.
-
- Erelid
Dat is een tariefplan dat wel bestaat. Is gelanceerd op de eerste van deze maand. Is de vervanger van Smart XL All-in maar dan met onbeperkt sms'en in Europa. Zie shopmagazine van februari en natuurlijk de website.SamuelDebruyn schreef:Wat Stroper zegt. Het persbericht is hier nogal onduidelijk over. GC zou niet behoren tot die tarieven met echte LTE-snelheden. Ook die Bizz Smart XL Intense is een tariefplan dat niet bestaat.
Inderdaad.jackho schreef:2. een hoge kwaliteitservaring met surfsnelheden tot 20 Mbps voor alle andere klanten.
Dit wil dan zeggen, zelf ook voor Pay & GO klanten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou me toch nu nog niet druk maken over wat je binnen 6 maand gaat krijgen.Stroper schreef:Maar zolang ik het op hun site niet zie staan, ga ik er niet direct van uit dat ik 4G aan volle snelheid zal hebben na 6 maand.
In het huidig competitief landschap is 6 maanden "een eeuwigheid", en er kan nog zoveel veranderen .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Stroper schreef:
MV/base heeft me een tijdje +20Mbps gegeven. Hun DC-Hspa is inmiddels echter gezakt naar 16 à 17 Mbps...
MV/base heeft me een tijdje +20Mbps gegeven. Hun DC-Hspa is inmiddels echter gezakt naar 16 à 17 Mbps...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA