Daarnet eens gekeken of de 4G optie er nog staat in e-services, en die is spoorloos verdwenen.
Bij wie nog? Want ik heb smart 15 met 500MB mobiel internet.
Als dat 4G gaat bijtellen bij de meter hoeft het al niet voormij.
4G optie weg in e-services
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Ja maar als die 500MB die meetelt voor 4G moet het niet op de huidige iPhone via jailbreak en ook niet op de vervangende iPhone die toch zal verkocht worden.
Tenzij Apple hun kar heel snel de andere richting zal draaien.
Tenzij Apple hun kar heel snel de andere richting zal draaien.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik begrijp het probleem niet zo goed.
De optie 4G is er niet meer, omdat dit vanaf vandaag voor iedereen "gratis" inbegrepen is.
Je spreeks van Iphone... voorlopig zal je dus nog geen probleem kunnen maken van 4G (hopelijk binnen enkele maanden wel, of nu al als je jailbreakt), maar zal wel gewoon gebruik kunnen maken van het 3G netwerk.
De optie 4G is er niet meer, omdat dit vanaf vandaag voor iedereen "gratis" inbegrepen is.
Je spreeks van Iphone... voorlopig zal je dus nog geen probleem kunnen maken van 4G (hopelijk binnen enkele maanden wel, of nu al als je jailbreakt), maar zal wel gewoon gebruik kunnen maken van het 3G netwerk.
-
- Pro Member
Het probleem is dat ik nu 500MB mobiel internet heb.
In die optie had je 1GB, maar die valt blijkbaar weg als je die optie niet hebt aangegaan.
Dus het enige wat ik wens te weten is of die 500MB 4G mee zal optellen of niet?
Of krijg je 4G gratis en bijv 5GB download zoals bij Mobistar.
In die optie had je 1GB, maar die valt blijkbaar weg als je die optie niet hebt aangegaan.
Dus het enige wat ik wens te weten is of die 500MB 4G mee zal optellen of niet?
Of krijg je 4G gratis en bijv 5GB download zoals bij Mobistar.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
datavervruik gaat gewoon van uw 500mb af
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Wat is er daar nu mis mee? Wat is het probleem in feite?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Dat vraag ik mij ook af. Het is toch niet meer dan normaal dat de verbruikte data van je maandelijkse volume wordt afgehouden, ongeacht of je deze via het 2G, 3G of 4G-netwerk hebt verbruikt. Ik denk dat Geert2800 gewoon een reden zoekt om te kunnen zagen en klagen over 4G, omdat het op zijn IPhone niet fatsoenlijk werkt
Sent from my Xperia Z using Tapatalk
-
- Pro Member
Heu in de korte periode dat ik 4G op de iPhone had, was mijn verbruik er door op 5 dagen.iRockabizzydilly schreef:Wat is er daar nu mis mee? Wat is het probleem in feite?
Eva zei me toen ook dat 500mb ruim onvoldoende was, zelfs 1GB was eigenlijk te weinig zei ze.
-
- Pro Member
Nee jongeman zie mijn reply hierboven maar.nickz schreef:Dat vraag ik mij ook af. Het is toch niet meer dan normaal dat de verbruikte data van je maandelijkse volume wordt afgehouden, ongeacht of je deze via het 2G, 3G of 4G-netwerk hebt verbruikt. Ik denk dat Geert2800 gewoon een reden zoekt om te kunnen zagen en klagen over 4G, omdat het op zijn IPhone niet fatsoenlijk werkt
Heb geen zin om na 5 dagen al bij te gaan betalen!
Dat je gebruikte verbruik wordt afgehouden is normaal ja, maar als je MAAR 500MB mobiel internet hebt kan daarmee niet veel doen!!!
PS: Niet vergeten dat je zelf je iPhonetje hebt weggedaan voor een andere smartphone omdat je tegen Apple hun arrogante houding niet kon en kan!
Laatst gewijzigd door Geert2800 31 jan 2014, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Maar dat heb je zelf wel in de hand hé, uw verbruik. OK, 4G heeft hogere snelheden en het potentieel verbruik is vele malen hoger maar een gsm in standby op 4G of 3G verbruikt evenveel data ze
-
- Pro Member
Mijn 3G staat af als ik niet bel en als hij in standbye staat de iPhone dus daar zie ik het probleem eigenlijk niet bij.
En ik ga op de deze niet teveel meer foefelen ook niet vermits ik maandag of dinsdag de vervangende iPhone heb omdat er met de deze weer een probleem is met de homeknop en de aan/uit knop.
Ik ga ook tijdelijk terug naar een niet smartphone en vanaf de iPhone verkocht is voor een correcte prijs ga ik een LG kopen!
En ik ga op de deze niet teveel meer foefelen ook niet vermits ik maandag of dinsdag de vervangende iPhone heb omdat er met de deze weer een probleem is met de homeknop en de aan/uit knop.
Ik ga ook tijdelijk terug naar een niet smartphone en vanaf de iPhone verkocht is voor een correcte prijs ga ik een LG kopen!
-
- Elite Poster
Heb je bijvoorbeeld speedtests gedaan toen je even 4G had? En waarom zet je je 3G uit als je niet belt? Om te bellen heb je geen 3G nodig? Ik begrijp het niet zo goed wat het probleem in feite is met wat je verteld van standby enz.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
4G wordt voor iedereen gratis, maar wie momenteel nog een 4G optie heeft, zou die moeten behouden (wegens die 1 GB die je natuurlijk extra krijgt). Ik zou eens bellen naar de klantendienst om te vragen of je nog wel die 4G optie aanstaan hebt (normaal gezien wel). Zeg duidelijk dat het om je 1 GB extra gaat he.Geert2800 schreef:Daarnet eens gekeken of de 4G optie er nog staat in e-services, en die is spoorloos verdwenen.
Bij wie nog? Want ik heb smart 15 met 500MB mobiel internet.
Als dat 4G gaat bijtellen bij de meter hoeft het al niet voormij.
-
- Pro Member
- Bedankt: 17 keer
dit hangt van je suft/mail gedrag af , niet van de snelheid waarmee je het binnen trekt.Geert2800 schreef:Heu in de korte periode dat ik 4G op de iPhone had, was mijn verbruik er door op 5 dagen.iRockabizzydilly schreef:Wat is er daar nu mis mee? Wat is het probleem in feite?
Eva zei me toen ook dat 500mb ruim onvoldoende was, zelfs 1GB was eigenlijk te weinig zei ze.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Pro Member
Ja ik heb toen een speedtest gedaan en de download van 4G kwam in de buurt van 3G en de upload idem.iRockabizzydilly schreef:Heb je bijvoorbeeld speedtests gedaan toen je even 4G had? En waarom zet je je 3G uit als je niet belt? Om te bellen heb je geen 3G nodig? Ik begrijp het niet zo goed wat het probleem in feite is met wat je verteld van standby enz.
Waarom moet ik 3G aan laten staan als ik niet bel of geen gebruik maak van mobiel internet? Om de batterij laten leeg te zuigen ofwat?
Als jij dat doet zal ik dat voortaan ook doen, maar daar wil ik dan wel bewijzen van. Maar die zullen wel niet volgen dat ken ik ondertussen al!
Bon einde discussie ik weet genoeg!
-
- Pro Member
Mailen heb ik er niet meegedaan enkel wat surfen op de smartphone en via webmail mijn e-mails beantwoorden en af en toe is op FB.ik000ike schreef:dit hangt van je suft/mail gedrag af , niet van de snelheid waarmee je het binnen trekt.Geert2800 schreef:Heu in de korte periode dat ik 4G op de iPhone had, was mijn verbruik er door op 5 dagen.iRockabizzydilly schreef:Wat is er daar nu mis mee? Wat is het probleem in feite?
Want 3/4de van de tijd waar ik kwam was er zelfs geen LTE/4G terwijl er andere wel beweren dat er op die plekken LTE/4G aanwezig is terwijl ik wel wat anders ervaarde.
Maar afgesloten hoofdstuk voor mijn part!
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ook ik zie eigenlijk het probleem niet... Zolang jouw gebruik niet wijzigt zal het geen zak uitmaken met welke technologie je verbinding hebt in je verbruik. En verlies je de 1GB extra dan neem je toch gewoon een andere dataoptie of provider?
Ofwel heb je nog steeds 1,5GB en betaal je evenveel (recht op klagen!) of minder (leuk cadeautje) dan oorspronkelijk, ofwel heb je slechts 500MB en betaal je minder dan oorspronkelijk en neem je gewoon een andere optie of abo met meer data inbegrepen.
Hou er trouwens rekening mee dat speedtests ook een relatief hoog dataverbruik met zich meedragen!
Ofwel heb je nog steeds 1,5GB en betaal je evenveel (recht op klagen!) of minder (leuk cadeautje) dan oorspronkelijk, ofwel heb je slechts 500MB en betaal je minder dan oorspronkelijk en neem je gewoon een andere optie of abo met meer data inbegrepen.
Hou er trouwens rekening mee dat speedtests ook een relatief hoog dataverbruik met zich meedragen!
Laatst gewijzigd door sirWard 31 jan 2014, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
begrijp ik ook niet goed hoor !!
als je iets download van 150MB met 3G of 4G datblijft hetzelfde hoor, tis niet als je met 4g download dat je dan 300MB kwijt zijt.
je kan ook een hoger abo nemen.
Heb je geen andere producten van belgacom ? anders proberen om in een pack te steken dan heb je zowieso 2gb extra
als je iets download van 150MB met 3G of 4G datblijft hetzelfde hoor, tis niet als je met 4g download dat je dan 300MB kwijt zijt.
je kan ook een hoger abo nemen.
Heb je geen andere producten van belgacom ? anders proberen om in een pack te steken dan heb je zowieso 2gb extra
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
Voor wat het waard is; mijn dataconnectie staat altijd aan, tenzij mijn gsm op vliegtuigmodus staat.Geert2800 schreef:Ja ik heb toen een speedtest gedaan en de download van 4G kwam in de buurt van 3G en de upload idem.
Waarom moet ik 3G aan laten staan als ik niet bel of geen gebruik maak van mobiel internet? Om de batterij laten leeg te zuigen ofwat?
Als jij dat doet zal ik dat voortaan ook doen, maar daar wil ik dan wel bewijzen van. Maar die zullen wel niet volgen dat ken ik ondertussen al!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Wat bedoel jij eigenlijk met dat 3G af staat? Als je bedoelt dat je 3G effectief uitschakelt zodat je toestel enkel nog met 2G-netwerken (GSM/GPRS/EDGE) kan verbinden (wat op een iPhone enkel mogelijk is als LTE niet is geactiveerd, anders heb je geen 3G-schakelaar), dan is dat vrij nutteloos, want de standby- en gesprekstijd via 2G resp. 3G is identiek hetzelfde op iPhone's. Op andere toestellen is de gesprekstijd via 3G vaak zelfs langer dan via 2G. Enkel in een gebied met slechte 3G-dekking kan het nuttig zijn om dit uit te schakelen en je toestel dus op 2G vast te zetten. Op zich is LTE nog efficiënter qua energieverbruik, alleen is het (nog) niet mogelijk om via dat netwerk te telefoneren, aangezien het enkel 'packet switched' is (voor data) en niet 'circuit switched' (voor telefoongesprekken).Geert2800 schreef:Waarom moet ik 3G aan laten staan als ik niet bel of geen gebruik maak van mobiel internet? Om de batterij laten leeg te zuigen ofwat?