Draadloze router probleempje

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
sander

Ik ben vandaag een draadloos netwerk gaan installeren bij wat mensen nu had ik het volgende probleem:

Signaal ontvangst: 0 ;)

Ik mocht de router zelfs tegen de draadloze netwerkkaart houden der kwam geen sikkepit ontvangst uit, als ik diezelfde pc en diezelfde router (zonder iets aan te veranderen) 100 meter verder zetten en dus op een andere plaats werkte het wel perfect met 100% signaal ontvangst.

Maar op die plaats dus niet, ging niet over een oppervlakte van 20m² (kan zijn nog verder maar zover heb ik niet geprobeerd).

Ik denk dus dat er iets stoorzender aan het spelen is

Nu was mijn vraag dus of er misschien iemand enig idee heeft WAT voor iets zo hard kan storen dat ik zelfs geen signaal krijg als ik de router VLAK naast die netwerkkaart hou...

Die mensen zelf wisten niet speciaal iets dat zou kunnen storen en hebben dus ook niet echt een idee....

netwerkkaart + router is van USRobotics
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Uw aura :p

neen, ik denk eerder aan hoogspanningskabel of een sterke elektrische leiding? Wat ook zou kunnen (maar dan moet er ook storing op tv beeld zitten dacht ik) is een sterk magnetisch veld onder het huis, maar dit is echt zeldzaam
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

tv staat er naast, geeft geen problemen
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Draagbare telefoon.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Defecte HF versterker, zoals bv een antenne versterker (huisversterker voor kabel TV) sommige van die spullen kunnen soms raar doen indien deze overstuurd of defect zijn, dus te hoge pegel.
Heb ooit zo'n geval gekend waar een overstuurde antenneversterker een buurt stoorde tot 100 meter in de omgeving.
(dit kan bv ook een defecte versterker zijn van de kabelmaatschappij, dat zou zich dan ook bemerkbaar maken op de TV beelden door moiré)

SeNsEi Ze0n schreef: een sterk magnetisch veld onder het huis, maar dit is echt zeldzaam
Voorbeeld: een transformatorhuisje in de onmiddellijke omgeving van die woning?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”