Telenet Yelo TV: profielbestand voor Serviio (DLNA)

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zal vanavond eens bekijken welk formaat en codec het bestand is.
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@r2504

Juist, en daarom had ik dan ook de vraag gesteld :
"heb je dit probleem met alle avi files of met één specifieke file ( welke Video codec en welke Audio codec is de file) ?"
Laatst gewijzigd door Edja 10 jan 2014, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@Thai2000
Ik krijg zelfs in de map waar het bestand staat niets te zien op mijn digicorder.
Als je de file niet in de map ziet staan hoe selecteer je dan je avi file op je tv ?
Check alleszins in de Serviio Console in de Library-tab of je
  • de juiste pathnames hebt gezet
    de juiste attributen hebt aangevinkt
Doe daarna ook nog een "Force refresh" en SAVE.
Ik gebruik uw laatste profile maar weet niet of die h264 is. Beeld is wel goed van kwaliteit.
Mijn profile.xlm file bevat het DIGICORDER profile dat transcodeert naar h264 en aac.
Ik vraag me af of je het juiste renderer profile hebt geselecteerd
Open de Serviio console en kijk op de status-tab of je "DIGICORDER" ziet staan in de kolom Profile. Indien niet, selecteer deze dan en SAVE. Dan heb je het profile geselecteerd dat transcodeert naar h264(video) en aac(audio).
Ik vermoed dat je per ongeluk het Generic DLNA profile geselecteerd hebt of het wel geselecteerd hebt maar zonder het te saven.
Dat zou verklaren waarom je beeld hebt maar geen geluid.

Als dit niet de oplossing geeft, zal je nog wat meer info moeten bezorgen
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb het DIGICORDER profile gekozen.
Nog eens geprobeerd met een ander AVI bestand.... geen beel en geen klank ?? Strange....

Met deze ( zie bijgevoegd tekstbestand ) krijg ik gewoon niets te zien....

Na een 30 tal seconden krijg ik de tekst . Er is een technisch probleem ....
Bijlagen
Gravity.txt
(4.87 KiB) 99 keer gedownload
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@thai2000

Ik ben er nog niet uit wat er misloopt in jouw situatie.
Ik heb een nieuwe profiles.xml gemaakt voor de Telenet Digicorder.
Deze laat je toe om in de Serviio console een keuze te maken tussen DIGICORDER1 of DIGICORDER2

In regel transcodeert DIGICORDER1 naar h264 (video) en aac (audio). Indien evenwel de combinatie van VCodec en/of ACodec van de source file door de Digicorder kan verwerkt worden, wordt er, om snelheid te winnen én zonder dat de kwaliteit eronder lijdt, alleen het noodzakelijke getranscodeerd soms alleen remux. Maar als een video van onderschriften moet voorzien worden dan wordt er steeds naar mpegts/h264/aac getranscodeerd.

In regel transcodeert DIGICORDER2 naar mpeg2video (video) en aac (audio). Indien evenwel de combinatie van VCodec en/of ACodec van de source file door de Digicorder kan verwerkt worden, wordt er, om snelheid te winnen én zonder dat de kwaliteit eronder lijdt, alleen het noodzakelijke getranscodeerd soms alleen remux. Maar als een video van onderschriften moet voorzien worden dan wordt er steeds naar mpegts/mpeg2video/aac getranscodeerd.

Ook heb ik in beide de maxVBitrate verhoogd naar 8192 (voordien 4096)
Beide renderer profiles werken hier voorbeeldig, beeld én geluid.

Persoonlijk prefereer ik DIGICORDER1 (beeldkwaliteit) maar test DIGICORDER2 ook uit als de eerste niet zou werken. DIGICORDER1 vergt iets meer CPU power van je PC maar ik neem aan dat elke dual core met minimaal 4GB ram dit aankan.

Doe vooral je testen MET onderschriften.

Open de Serviio console:
  • selecteer DIGICORDER1 of DIGICORDER2 én SAVE.
    Zijn in de Library tab de juiste attributen aangevinkt ?
    Heb je in de Delivery tab het volgende aangevinkt :
    • onder Transcoding tab : Enable transcoding
      onder Subtitles tab : Enable subtitles en ook Enable subtitles ALWAYS
en zorg ook dat er een .srt file bij je video zit en Refresh je Library

Om te installeren rename je onderstaande file van profiles.txt naar profiles.xml.
Vervolgens plaats je deze in de config directory in de directory waar je Serviio hebt geinstalleerd.
Waarschijnlijk is dat C:\Program Files\Serviio\config\profiles.xml ... en dan rebooten.
Bijlagen
profiles.txt
(16.64 KiB) 297 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Edja 12 jan 2014, 19:04, in totaal 6 gewijzigd.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

In de status tab zie ik verschillende IP adressen staan .. de laatste heb ik de Digicorder profiel gezet omdat dit IP adres overeenkomt met mijn Digicorder .
Moet ik de andere IP adressen ook aanpassen dat ze het DIGICORDER profiel gebruiken ?
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@thai2000
Moet ik de andere IP adressen ook aanpassen dat ze het DIGICORDER profiel gebruiken ?
Nee, er is maar 1 Digicorder. De andere IP adressen zet je op "Generic DLNA profile". Of je schrapt ze met "Remove" als je ze niet gebruikt om er mediabestanden naar door te sturen.
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@thai2000
De andere IP adressen zet je op "Generic DLNA profile"
Ter vervollediging : dit is natuurlijk alleen maar juist indien je geen andere DLNA capable toestellen in je configuratie hebt.
Je zou bv. mediabestanden rechtsreeks naar een (moderne DLNA capable) TV of gameconsole, enz.... kunnen sturen zonder eerst over de Digicorder te gaan. In dat geval dien je voor het IP adres dat overeenstemt met deze TV een profile te selecteren dat met die TV overeenstemt. Ik heb al die profiles uit de profiles.xml file gedelete omdat ze irrelevant zijn als je alleen maar naar de Digicorder mediabestanden stuurt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Edja schreef:De andere IP adressen zet je op "Generic DLNA profile".
Op wat je de andere adressen zet maakt totaal niet uit... het enige wat van belang is dat je decoder z'n settings juist staan.

De andere adressen zijn mogelijk je PC's in huis... maar als je die niet gebruikt als DLNA client maken de settings dus ook niets uit.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

@thai2000: mijn profiel werd uitvoerig getest en nadien in Serviio 1.4 toegevoegd. Dus met het standaard profiles.xml zou alles moeten werken.

Eventueel moet je er nog voor zorgen dat het IP-adres op profiel Telenet Digicorder (Yelo TV) staat.

Als je dan nog steeds problemen ondervindt dan ligt het ofwel aan een trage netwerkverbinding ofwel is de computer waarop Serviio geïnstalleerd is te traag.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@Thai2000
@SamuelDebruyn

Volgens de beschrijving die Thai2000 van zijn probleem geeft, is de oorzaak niet te zoeken in de profiles.xlm en ook niet in een te trage PC of netwerk. Ik ben voor 99% zeker dat de set-up van Serviio, zoals je die via de Serviio-console kan doen, niet correct is.
Hoogstwaarschijnlijk is in de console onder de Library-tab één en ander te corrigeren :
  • de pathname naar de videofile kan verkeerd ingesteld zijn
  • de pathname kan juist ingegeven zijn, maar daarna niet gesaved zijn
  • de refresh van de library files is misschien gedisabled. Enable dit of doe zoals ik : klik op <Force Refresh> telkens je een file toevoegt (of verwijdert) en vervolgens <Save>
  • de attributen die bij elke pathname horen, zijn mogelijk foutief ingesteld
Als al deze punten niet correct zijn ingesteld dan krijg je de error message die Thai2000 beschrijft.
Als ze wel correct zijn ingesteld dan zal het werken ongeacht of je profile DIGICORDER1 of DIGICORDER2 uit mijn profiles.xlm geselecteerd hebt (zie eerdere posts) OF het Telenet Digicorder (Yelo TV) profile van Samuel (dat nu wordt meegeleverd met Serviio 1.4).

En als het dit dan toch niet zou zijn dan is er meer info nodig.
Maar ik vermoed dat Thai2000 het probleem al heeft opgelost aangezien hij niets meer heeft laten horen.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben een paar dagen aan het testen geweest met uw profiel en het werkt nu allemaal zeer goed.

Prima geluid en beeldkwaliteit.

Avi werkt niet maar dat zal wel aan het bestand (divx) liggen.
Edja
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2013, 14:59
Bedankt: 9 keer

@Thai2000

Het avi bestand dat bij jou moeilijkheden geeft transcodeert hier OK (met onderschriften)

2 vragen :
Gebruik je profile DIGICORDER1 of DIGICORDER2 ?
Gebruik je ondertiteling ?
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Geef ook eens de manier waarop je DigiCorder aangesloten is en waarop die pc aangesloten is: gewone UTP-5-kabel naar de modem, via powerplugs, wi-fi...
En de hoeveelheid RAM-geheugen en het type processor waarop Serviio draait.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb met de film THOR het probleem dat het beeld lang is uitgerokken.. de auto's zijn wat hoger , de mensen zijn wat langer...
Is daar een oplossing voor zodat de juiste beeldverhouding word weergegeven ?
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo ,
Ik heb de laatste tijd veel films waarbij er geen audio weergegeven word.
Is er iets veranderd aan de profiles bestanden.
Ook stotterd het beeld ... stopt en gaat na een paar seconden verder ...
Misschien is het een onbekend filmbestand formaat ?

Help
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hoi,

Sorry om deze oude thread te bumpen.
Zijn die profielen nog steeds aan te passen? Of zit dit nu standaard in Serviio ?

Gisteren kreeg ik Serviio aan de praat maar na het aanpassen van het profiel niet meer. :|
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Het telenet profiel staat in serviio. . Yelo telenet ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Kan je eens een screenshot posten waar die profielen kunnen gekozen worden?
Kon dit gisteren in geen enkel tab vinden.


edit: zou dat op deze tab beschikbaar moeten zijn?

http://download.chip.eu/ii/4731521542_57e6a468e5.jpg
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Op de begin pagina als je de serviio console opend..helemaal onderaan ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Als de gevonden informatie klopt zou dit niet met een modem only werken, dus ik moet hier niet verder zoeken. :|
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DLNA werkt inderdaad enkel met een HGW... al zijn er wel mogelijkheden om het aan de praat te krijgen met een modem-only maar dat blijkt niet zo eenvoudig te zijn.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb uw topic en nog een ander daaromtrent gelezen. Ook iets op het internet gevonden maar de te uit te voeren handelingen zijn niet voor mij bestemd. :lol:
Chipmunksky
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2016, 08:07

Sorry om te reageren op een oud topic maar ben net gestart met het gebruiken van Serviio.
Heb hierbij het Yelo TV profiel geselecteerd maar om één of andere reden lukt het mij niet om .srt ondertitels te gebruiken. Video en audio is OK maar krijg geen ondertitels te zien. Ik heb reeds geprobeerd met .mkv files waarin de ondertitels inzitten, de ondertitels er bijgezet als .srt file (zelfde naam. ook bij .avi met .srt ondertitels werkt het niet.

Heb ondertitels aangezet maar misschien staat er nog iets niet goed. Alle hulp is welkom aangezien ik hier lees dat het bij andere wel zou lukken...
Schermafbeelding 2016-12-02 om 08.14.51.png
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Voor zover ik weet kan dat niet, ondertitels op de decoder werken enkel met transcoding waarbij de ondertitel in de video ingebakken wordt.
Ik heb ooit ergens een artikel van een ontwikkelaar gelezen dat DLNA en ondertitels eigenlijk een grote soep was en elk product een beetje zijn ding mag doen... niet te verwonderen dat het niet altijd werkt dus...:-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan .srt's steeds "inbranden" met Vidcoder... geen idee eigenlijk of Serviio dit real-time kan ?
Chipmunksky
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2016, 08:07

@Tbone: hoger op in dit topic wordt er wel geschreven dat het gebruik van .srt zou moeten lukken. Er stond zelfs een profile bij die hiervoor gebruikt kon worden maar deze kan niet meer gedownload worden. Vandaar mijn vraag of er toch nog mensen zijn die hier positieve ervaringen met hebben...
Het zou moeten werken door het transcorderen en ondertussen inbakken van de .srt file.

@r2504: doe ik nu met Handbrake. Werkt goed alleen moet je nog een tijdje wachten alvorens het klaar is. :-(
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”