B-Box3 aanschaffen of niet?
Is er iemand die mij advies kan geven, want ik overweeg om een B-box3 te kopen?
Ik heb nu een B-box2, ik zou voornamelijk de b-box 3 kopen omdat die wireless N heeft en aangezien de computer op mijn kamer met Wireless G niet tot het maximum van de internetsnelheid geraakt, en de B-box3 wel draadloos N heeft. Dus brengt het op om een B-box3 te kopen?
Ik zou dan verbinding maken met de B-box3 via de linksys wireless usb adapter AE3000. Kan er iemand zeggen of dit een goede usb stick is om wireless te verbinden?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Ik heb nu een B-box2, ik zou voornamelijk de b-box 3 kopen omdat die wireless N heeft en aangezien de computer op mijn kamer met Wireless G niet tot het maximum van de internetsnelheid geraakt, en de B-box3 wel draadloos N heeft. Dus brengt het op om een B-box3 te kopen?
Ik zou dan verbinding maken met de B-box3 via de linksys wireless usb adapter AE3000. Kan er iemand zeggen of dit een goede usb stick is om wireless te verbinden?
Alvast bedankt voor het antwoord!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn advies: doe het niet. Ik heb tweedehands gezocht naar een goedkope WiFi N router en ik heb er een gevonden voor 15 euro. De transfersnelheid is wel maar 300 Mbps, maar ik wou gewoon de maximale snelheid van mijn Belgacomlijn halen over mijn draadloos netwerk. Voor de helft van de prijs van een b-box 3 vind je volgens mij een perfect WiFi N Access Point nieuw.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als het enkel is om wireless N te gebruiken ben je misschien beter af met een wifi AP.
Heb je die adapter echt nodig voor je pc/laptop/device om die wireless N te benutten. Deze overdracht bestaat al jaren als standaard, over welk device gaat het hier ?
Heb je die adapter echt nodig voor je pc/laptop/device om die wireless N te benutten. Deze overdracht bestaat al jaren als standaard, over welk device gaat het hier ?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
De enige serieuse tekortkoming is dat je de Vdsl2Tool niet kan draaien om je lijnwaarden te zien.
De rest, tja, ik weet niet of die zo belangrijk zijn, maar bij mij werkt hij echt goed.
Ik kan eigenlijk niet vergelijken met de B-Box2, want had daarvoor niet zo'n witte strijkijzer
De rest, tja, ik weet niet of die zo belangrijk zijn, maar bij mij werkt hij echt goed.
Ik kan eigenlijk niet vergelijken met de B-Box2, want had daarvoor niet zo'n witte strijkijzer
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
In't begin: bweikes, brol ding met een hoop bugs (en bugs zullen er nog inzitten, maar 'k merk het niet meer )
Nu: zaligheid in samenwerking met de WiFi bridge en daar hangt een switch aan. Ik heb nu een extra decoder en andere MM materiaal in een andere kamer waar de PLC niet goed werkte.
Nu: zaligheid in samenwerking met de WiFi bridge en daar hangt een switch aan. Ik heb nu een extra decoder en andere MM materiaal in een andere kamer waar de PLC niet goed werkte.
Victory Not Vengeance
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb hier de BBox 3 van Technicolor en kan zeggen dat die wifi ..... genen vette, of zelfs slecht is.
De N-wifi werkt enkel op 5GHz (dacht ik) en dan is range, zeker door muren, al een serieus problem.
Iets met interne antenne's is al niet aan te raden.
Een goede Asus of, cheaper, TP-link met externe antenne's doen het veel beter.
Zelf heb ik de RT-N66U waar ik meer dan tevreden over ben kwa performance en wifi range maar die kost wat meer dan die TP-links. Die TP-links bieden veel waarde voor hun geld.
Dus zoals gezegd Bbox2 bijhouden en deftig wifi N zetten en dan aub 1 met Gigabit network poorten
De N-wifi werkt enkel op 5GHz (dacht ik) en dan is range, zeker door muren, al een serieus problem.
Iets met interne antenne's is al niet aan te raden.
Een goede Asus of, cheaper, TP-link met externe antenne's doen het veel beter.
Zelf heb ik de RT-N66U waar ik meer dan tevreden over ben kwa performance en wifi range maar die kost wat meer dan die TP-links. Die TP-links bieden veel waarde voor hun geld.
Dus zoals gezegd Bbox2 bijhouden en deftig wifi N zetten en dan aub 1 met Gigabit network poorten
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Onlangs overgeschakeld van Dommel naar Belgacom.
Ik was in elk geval erg verrast , maar de Wifi ontvangst via mijn Bbox3 is overal in huis even goed als via mijn TP-link
router met externe antennes. Van bugs niks gemerkt tot nu toe.
Ik was in elk geval erg verrast , maar de Wifi ontvangst via mijn Bbox3 is overal in huis even goed als via mijn TP-link
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
als je op een ADSL lijnkaart bent aangesloten moet dit wel lukkenpufpufpuf schreef:sry, even hijack
Kan ik een BBOX 3 aansluiten op een bestaande ADSL verbinding die binnenkort op VDSL2 wordt overgezet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Bedankt Flupke19
Een operator van TD BGC heeft mij eens gezegd dat de BBOX3 niet werkt op ADSL ,
maar ik kan het moeilijk geloven!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De N-wifi werkt enkel op 5GHz (dacht ik)
Da BBOX3 heeft twee AP's aan boord één op 2,4 en één op 5 Ghz.
Een operator van TD BGC heeft mij eens gezegd dat de BBOX3 niet werkt op ADSL ,
maar ik kan het moeilijk geloven!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De N-wifi werkt enkel op 5GHz (dacht ik)
Da BBOX3 heeft twee AP's aan boord één op 2,4 en één op 5 Ghz.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
User_Rudy schreef:Onlangs overgeschakeld van Dommel naar Belgacom.
Rudy, net eens wat testen gedaan ivm die wifi. Spijtig genoeg heb ik nog geen TP-link in mijn collectie, maar met een D-Link 825 met dd-wrt, Linksys E4200, good old WRT54GS en de Asus RT-N66U.
Allemaal mooi naast elkaar en 1 voor 1 opgezet en gemeten op een redelijk vrij 2.4GHz kanaal en op 5GHz (helemaal vrij hier). Als ontvanger een Nexus 5 met Wifi Analyzer.
De BBox 3 die ik heb is de slechtste en de Asus de beste met voorsprong, de rest is toch een pak sterker kwa signaal dan de Bbox
Met de Asus kan ik door 2 buitenmuren en dan nog eens 60 meter diep in de tuin gaan en dan lukt het nog, maar op het randje.
5GHz is redelijk zielig ivm afstand en muren, maar daar haal ik een throughput van tussen de 20 a 30MB/s naar de nas in dezelfde ruimte als de router.
@Stefdeve Ik zou ook eens uitkijken naar een andere wifi stick met externe antenne. Ook een usb-kabeltje van bijvoorbeeld 2 meter tussen de pc en de stick doet soms al wonderen omdat je minder storingen opvangt en de interne antenne verder van de pc zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Het grootste gedeelte van de mensen met BBOX3 zij nochtans tevreden over hun wifi ontvangst
( sommigen beweren zelf dat die iets zou beter zijn dan met de BBOX2),
De wifi ontvangst met de wifi bridge die ze gebruiken voor hun draadloze verbinding met de decoder
daar is blijkbaar ook (bijna) iedereen tevreden over.
Dat er niks beter bestaat, is weer een ander verhaal , in ieder geval qua uitgstraald vermogen
zullen ze allemaal wel tot het toegelaten maximum gaan.
Het zal dan waarschijnlijk een kwestie van opstelling van antennes zijn die het verschil uitmaakt !
( sommigen beweren zelf dat die iets zou beter zijn dan met de BBOX2),
De wifi ontvangst met de wifi bridge die ze gebruiken voor hun draadloze verbinding met de decoder
daar is blijkbaar ook (bijna) iedereen tevreden over.
Dat er niks beter bestaat, is weer een ander verhaal , in ieder geval qua uitgstraald vermogen
zullen ze allemaal wel tot het toegelaten maximum gaan.
Het zal dan waarschijnlijk een kwestie van opstelling van antennes zijn die het verschil uitmaakt !
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik deed de test met een Sitecom WLR-5000 , een TP link TL-1043ND (met 3 externe antennes) en een BBox3.
Wifi Analyzer gaf voor de 3 een vergelijkbaar resultaat binnenshuis. Soms was de ene ontvangst wat sterker dan de
andere, maar even later net omgekeerd.
Buiten niet getest.
Wifi Analyzer gaf voor de 3 een vergelijkbaar resultaat binnenshuis. Soms was de ene ontvangst wat sterker dan de
andere, maar even later net omgekeerd.
Buiten niet getest.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik heb ook een bbox3 en mijn wndr3700 is stukken beter.
Die heb ik er nu achter gezet.
Het grootste voordeel bij mij was een hoger profiel
Die heb ik er nu achter gezet.
Het grootste voordeel bij mij was een hoger profiel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Met een beetje geluk zelfs gratis, zeker als je storingsnummer hebt en het expliciet vraagt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
Hoezo, op welk gebied dan?proximusboyke schreef:ik heb ook een bbox3 en mijn wndr3700 is stukken beter.
Zéker niet op 5GHz wifi, want de wndr3700 heeft maar 2 antennes / spatial streams; de bbox3 haalt met zijn 4 antennes gewoon daar de dubbele snelheid.
en dan ook niet op USB, waar de wndr3700 maar 1 poort heeft, en de bbox3 er 2 heeft, die zelfs 1,5A kunnen voeden.
2.4GHz en de ethernet poorten zijn identiek.
Maar ik hoor het graag waarom jij de wndr3700 stukken beter vindt...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
En zonder gefoetel? Vind er niets van terug op de Belgacom website...iRockabizzydilly schreef:Met een beetje geluk zelfs gratis, zeker als je storingsnummer hebt en het expliciet vraagt.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ja flupke als ik in de tuin zit en ik heb met bbox3 1 streepje op laptop en netgear 4 van de 5 streepjes dan kan ik zeggen dat met netgear beter is.
iphone 8+ : prox MUP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Effe een ander vraagje over de bbox.
Kan ik met een bbox2 een restrictie opzetten dat bepaalde apparaten (tablet) langs een adult filter moeten passeren? Zoniet, kan dat met een Bbox3?
Kan ik met een bbox2 een restrictie opzetten dat bepaalde apparaten (tablet) langs een adult filter moeten passeren? Zoniet, kan dat met een Bbox3?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Fritzbox 7490?tekuro schreef:bump : kan er iemand mij een alternatief voor de bbox3 aanbevelen , of bestaat dit nog niet ?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Fritzbox 7360 (geen 5Ghz), alleen deze (en 7490) Vdsl2 modem met os 06.06 is goedgekeurd voor vectoring van Belgacom.
Vectoring:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41528
Vectoring:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41528
Internet: edpnet internet vdsl