Telenet aast op zenders VIER en VIJF

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140118_00935183
Vandaag om 00:09 door Kim De Raedt | Bron: de tijd

Mail
Print
Telenet aast op zenders VIER en VIJF
Foto:
Telenet heeft zijn oog laten vallen op de tv-zenders VIER en VIJF. Volgens De Tijd voert de kabelaar gesprekken met De Vijver Media, het moederhuis boven de zenders.
De deal met Telenet zou het medialandschap volledig kunnen overhoop gooien. De Vijver Media telt nu drie evenwaardige aandeelhouders: het duo Wouter Vandenhaute en Erik Watté, mediagroep Corelio en mediagroep Sanoma. Sinds Sanoma vorig jaar liet weten dat België niet langer een kernland is, is er dus voor 33.3% procent plaats voor een nieuwe eigenaar. En die plaats wil Telenet graag innemen.

Volgens De Tijd is het bijzonder opmerkelijk dat Telenet interesse uit. In het verleden stelde de kabelaar zich altijd neutraal op tegenover de zenders die het verdeelt. Een aandeel bij De Vijver Media zou de neutraliteit van Telenet sterk aantasten.

Telenet en De Vijver willen het nieuws voorlopig niet bevestigen.
Ik vraag me af of dit wel een goede stap is, voor mij moet tv kanalen en distributeur onafhankelijk zijn / blijven.

Dit zou een hele verschuiving te weeg kunnen brengen, vmma heeft nu ook meer kanalen op telenet dan op belgacom. Ik vraag me af of het een goede trend is / kan zijn.

Of wat als Belgacom plots vier & vijf niet meer wil doorgeven ? Bij mijn weten vallen die niet onder een must carry statuut.

Intressante ontwikkelingen.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik vind dit totaal niet interessant.. :(

Telenet wil alleen maar monopolie en is al jaren een doorn in het ook van de kleine productiehuizen zoals Menuet en Sultan Sushi.

Ik voorspel niet veel goeds. Telenet zal de volledige markt van VIER kijkers willen inpalmen en alles recht onze strot binnenduwen. Netflix gewijs zelf series beginnen produceren of funden die VIER of VIJF exclusive zijn. Bah!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, maken maar geen werk van het verbieden om exlusief zenders aan te bieden, en wss gaat een verplichte scheiding provider/zendereigenaar er dus ook niet direct aankomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

sardonis schreef:Ik vind dit totaal niet interessant.. :(

Telenet wil alleen maar monopolie en is al jaren een doorn in het ook van de kleine productiehuizen zoals Menuet en Sultan Sushi.

Ik voorspel niet veel goeds. Telenet zal de volledige markt van VIER kijkers willen inpalmen en alles recht onze strot binnenduwen. Netflix gewijs zelf series beginnen produceren of funden die VIER of VIJF exclusive zijn. Bah!
vertel dan eens welke vlaamse series nu wel op andere zenders te zien zijn ?
Als telenet wilt investeren in een zender en het zenderaanbod word hierdoor beter,zijn er alleen toch maar voordelen voor de kijker ?
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Het grote gevaar zit hem in feit dat het mogelijks exclusief voor telenet kijkers gaat worden. VIER en VIJF zijn prive zenders dus die hoeven geen contracten met andere aanbieders af te sluiten
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waardoor ze dan nog meer in geldnood komen... ik vermoed dat ze die centjes niet kunnen missen.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... odig.dhtml

en zelfs, mocht het zo zijn, dan is tegen dan netflix op de markt.
de koe zegt boe
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Goh wa kan mij dat boeien eigenlijk.
Ik heb denk ik de laatste 4 jaren mss 1 of 2 keer naar vier gekeken ???
Zelfde met VTM en 2be........... VTM al zeker 8 jaar niet meer opgezet en 2be de laatste 4 jaren keer of 4 bekeken.

Das het voordeel van de satelliet je hebt zoveel andere en veel betere zenders dan die prut zenderkes in ons vlaanderen.
De hollandse commercielen zijn veels beter / de engelse zijn veel beter / zelfs de duitse kijk ik af en toe naar.
Nog maar te zwijgen over dat die allemaal gratis te bekijken zijn. (buiten de hollandse dan want die moe ge betalen)
Zelf heb ik ook tv vlaanderen steken hier maar ook c+nl / sky uk / nova en NC+ en al de rest komt er dan zo wel bij ook als je snapt wat ik zeg.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb er persoonlijk niets tegen dat Telenet aandeelhouder of eigenaar wordt van die zenders, zo lang die zenders gewoon bij andere providers beschikbaar blijven zoals nu het geval is.
Zelf kijk ik relatief weinig naar de commerciële zenders, ik kijk vooral Canvas, NED2, de BBC's (1,2,4), Prime en TVEi.
De Nederlandse commerciële heb ik al de kans gehad om te bekijken toen die openstonden, en ik zou niet weten wat daar beter aan is dan de Vlaamse commerciële.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Vast exclusiviteit op wat woestijnvis maakt en andere huizen die voor vier produceren.
Eerst op rio en dan op vier.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Opus schreef:Goh wa kan mij dat boeien eigenlijk.
Ik heb denk ik de laatste 4 jaren mss 1 of 2 keer naar vier gekeken ???
Zelfde met VTM en 2be........... VTM al zeker 8 jaar niet meer opgezet en 2be de laatste 4 jaren keer of 4 bekeken.
Gelukkig ben jij geen referentie voor de vlaamse tv-kijker.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja, de zenders verenigen zich voor projecten als Stievie... dus het is niet verwonderlijk dat TN daar ook een vinger in de pap wil krijgen.

Langs de andere kant is het tijd dat men de rol van provider en content leverancier gaat splitsen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ngen.dhtml

Telenet wil zijn voetbal samenvattingen naar vier brengen misschien ?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... elenetReax

Wel grappig politici die een balangenconflict zien ;-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zouden er dan echt zoveel naar 4 en 5 kijken ik heb daar totaal geen idee over.
ik ben eigenllijk ook geen frevente TV kijker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Minister van Media Ingrid Lieten (SP.A) stelt zich vragen bij de mogelijke plannen van kabelmaatschappij Telenet om zich in te kopen bij de televisiezenders Vier en Vijf. Opvallend, aangezien Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) gisteren een pak voorzichter reageerde op het nieuws.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140119_00935826
Synman
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer

Nu betaalt telenet één, canvas, vtm etc om hun programma's te mogen distribueren. Doordat telenet mogelijks 4 en 5 binnenhaalt, hebben ze schrik dat de rollen omgedraaid worden en ze aan telenet gaan moeten betalen om hun programm's te distribueren. Zou voor ons als abo wel eens voordeliger kunnen worden en tevens kunnen we misschien dan ook vtm via yelotv incl opnames bekijken.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

waarom moeten ze zich met alles moeien hier in belgie ?
Als proximus iets wil lanceren dan moeten ze toestemming vragen aan bipt
vier vijf en telenet zijn privézenders dus mogen ze doen wat ze willen onderling.
De regering bang voor de klant :-D , als ik het goed voor heb dan hebben ze jaren geleden alles gedaan wat in hun macht lag om vt4 buiten te houden in belgie.
En dat de klant meer zou moeten betalen voor minder te krijgen , gemakkelijke oplossing de miljarden die ze gekregen hebben van belgacom terug in het bedrijf pompen en veeeeeeeeeeeeel gemakkelijker verguningen geven om rop kasten te zetten in sneltempo vdsl2 (beter nog glasvezel) uitrollen en iedereen kan gebruik maken van belgacomtv dus hun vrees is opgelost :beerchug:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik vind het ergens normaal dat een regering ingrijpt als het gaat over belangenvermenging. En daar is in deze een kans toe.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als Telenet in vier/vijf de plaats van Sonoma inneemt, krijgen ze 33% van de stemmen, en dus minderheidsaandeelhouder.
Waarom zou dit belangenvermenging zijn?

Waarom zouden de andere aandeelhouders (in de meerderheid) ooit kunnen instemmen met exclusiviteit voor Telenet, en daardoor (nog meer) klanten en inkomsten verliezen als Belgacom die zenders niet meer zou krijgen?

Ik lig er in ieder geval niet wakker van :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 0_00937601

Het gaat goed met Telenet :-)

‘900 miljoen euro voor 12 jaar Belgisch voetbal’
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Het is toch ergens normaal als diezelfde regering hun monopolie afneemt en inkomsten dreigen de verliezen, dat ze andere wegen gaan bewandelen.
Belgacom heeft dat ook gedaan en tv begonnen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Hoeveel gaan ze daar weer voor lenen? Ik vermoed dat Belgacom ook gaat bieden en FOX niet onderschatten.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het is inderdaad niet abnormaal dat Telenet zich probeert uit te breiden.

Maar, als dat zou betekenen dat Belgacom Vier en Vijf niet meer mag uitzenden (exclusiviteit), in een land als Belgie waar niet veel lokale zenders zijn, is het niet meer dan normaal dat de regering hier een onderzoek naar voert, en mogelijks verplicht aan Telenet om in dat geval die zenders aan standaard prijs aan te bieden aan de concurrentie. DAT is niet meer dan normaal vind ik, de overheid moet erop toezien dat dat soort belangenvermenging vermeden wordt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

philippe_d schreef:Als Telenet in vier/vijf de plaats van Sonoma inneemt, krijgen ze 33% van de stemmen, en dus minderheidsaandeelhouder.
Waarom zou dit belangenvermenging zijn?

Waarom zouden de andere aandeelhouders (in de meerderheid) ooit kunnen instemmen met exclusiviteit voor Telenet, en daardoor (nog meer) klanten en inkomsten verliezen als Belgacom die zenders niet meer zou krijgen?

Ik lig er in ieder geval niet wakker van :-) .

Het is niet omdat ze minderheidsaandeelhouder zijn dat het geen belangenvermenging is.
Ze hebben er dan nog altijd 1/3 te zeggen, een niet te verwaarlozen belang, zou ik denken. Komt daarbij dat ze transporteur en zender worden, vermenging van belangen.

Maar ik durf wedden dat, als het zover komt, ze ermee wegkomen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

33% is toch al een blokkeringsminderheid of vergis ik me? Dan kunnen ze nog altijd serieus sturen wat er moet gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”