Retentie Skynet Nieuwsserver?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
POl

Ok ik hoop dat ik in het juiste deelforum zit.

Ik heb namelijk een vraag iv.m. de newsreader van skynet (news.skynet.be). Sinds enkele dagen heb ik de "mogelijkheden" ontdekt van nieuwsgroepen en heb een vraag over de retentie van de verschillende nieuwsgroepen.

Ik gebruik Xnews als newsreader en enkele dagen geleden was ik op zoek naar iets. Ik had het uiteidelijk gevonden en heb dan all "headers" geopend binnen die nieuwsgroep. Ik heb vervolgens de gewilde headers gedownload (die header waren een vijftal dagen oud). Maar sommige van die headers waren niet compleet.

Nog niet wetende dat je PAR's kunt gebruiken om rar files te herstellen heb ik de volgende dag opnieuw alle headers (had nog niet door dat er een storage functie bestaat) van dezelfde nieuwsgroep geopend. En dit is eigenlijk mijn probleem dat ze er niet meer opstonden. Dus nu vraag ik mijn af hoever kun je teruggaan (aantal dagen) binnen een welbepaalde nieuwsgroep?

Heb nog effe gekeken op een site die nieuwsgroepen indexeert en daar staat ie nog op (dus ik veronderstel dat ze nog bestaan binnen die nieuwsgroep zijn maar dat het ligt aan de retentie van skynet nieuwsserver zelf?

Bedankt op voorhand.

Groeten pol
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik denk da de retentie een drietal dagen is.
Gast

Lukse schreef:Ik denk da de retentie een drietal dagen is.

Euhm maar waarom kan het dan dat ik headers kan openen en decoden die ouder zijn dan 3 dagen?
Lukse
Premium Member
Premium Member

Newsservers werken met een fifo principe (first in first out)

Files worden gepost in stukjes.
Op de server wordt bv gezegd dat een bepaalde newsgroup 10gig in beslag mag nemen.
Wanneer er nieuwe files gepost worden naar die groep, verdwijnen er oudere.
Er verdwijnen dus stukjes van files, niet de volledige in een keer.
Je kan dus niet exact zeggen hoe lang de retentie van een bepaalde group is, omdat dit onder andere ligt aan hoeveel er gepost wordt in die bepaalde group.
Ik heb al een jaar niet meer van de server van skynet gedownload, maar ik weet dat vroeger de retentie rond de drie dagen lag.
Gast

Lukse schreef:Newsservers werken met een fifo principe (first in first out)

Files worden gepost in stukjes.
Op de server wordt bv gezegd dat een bepaalde newsgroup 10gig in beslag mag nemen.
Wanneer er nieuwe files gepost worden naar die groep, verdwijnen er oudere.
Er verdwijnen dus stukjes van files, niet de volledige in een keer.
Je kan dus niet exact zeggen hoe lang de retentie van een bepaalde group is, omdat dit onder andere ligt aan hoeveel er gepost wordt in die bepaalde group.
Ik heb al een jaar niet meer van de server van skynet gedownload, maar ik weet dat vroeger de retentie rond de drie dagen lag.

Ok bedankt voor de snelle reply
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De retentie bij Skynet zou nu rond de 4-5 dagen moeten liggen. Ze hebben 2 maanden geleden nog eens een update gedaan.

Cheers
Afbeelding
Ik

Met een payserver heb je een veel hogere retentie, 20-25 dagen is geen uitzondering. Zelf gebruik ik newshosting.com en ben er zeer tevreden over.
Het kost wel wat geld ($15 per maand voor unlimited data), maar ik vind dat het dat wel waard is :)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb de indruk dat de retentie bij skynet schommelt tussen de 5 tot 6 dagen. Soms staan de headers van een file er niet meer op, maar kan je bv. wel nog zonder probleem (via een nzb file) de bestanden volledig downloaden.
NuKeM
Lukse
Premium Member
Premium Member

ja, kzeg het, tis ondertss al een jaar geleden (a2f eh :wink: )
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De reden dat de binaries en de headers niet altijd synchroon lopen is omdat deze op verschillende servers staan die niet zo vaak gesynchroniseerd worden. Da's toch wat ik in de nieuwsgroepen zelf gelezen heb :)
che
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb eerder den indruk dat het 2 a 3 dagen is.
De laatsten tijd toch zeker
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”