Mijn schoonvader heeft Dommel Cityconnect plus. Onlangs is zijn modem/router/Wireless AP stuk gegaan. Hij heeft de volgende aangeschaft:
http://www.alternate.be/TP-LINK/TD-W896 ... =7&lk=6346
Maar schijnbaar werkt die niet. Ligt dit eraan omdat hij annex B is of moet ik het ergens anders zoeken? Indien het ligt aan de annex B, kan ik die modem dan toch geschikt maken (ddwrt?) of moet er toch een andere komen? Zo ja: welke rond hetzelfde budget raden jullie dan aan?
Bedankt.
Dommel annex?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
ADSL2+ in België is Annex A, tenzij je ISDN hebt.
Voor Dommel moet je dus tenminste een Annex A modem hebben, een Annex M is nog beter (wegens de hogere upload).
Budget? een 2de handse b-box2 kan je al krijgen voor heel weinig geld
Nieuwe ADSL2+ modem/router max 50 EUR?
Voor Dommel moet je dus tenminste een Annex A modem hebben, een Annex M is nog beter (wegens de hogere upload).
Budget? een 2de handse b-box2 kan je al krijgen voor heel weinig geld
Nieuwe ADSL2+ modem/router max 50 EUR?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Volgens deze forum post zou het mogelijk moeten zijn om firmware van een annex A modem te flashen. Maar ik zou het eerlijk gezegd alleen proberen als je je modem niet terug kan sturen en je hem echt voor niets anders meer kan gebruiken. FIrmware flashen die niet voor je device bedoeld is is meestal geen goed idee en de kans is dus groot dat je modem volledig onbruikbaar wordt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb het met een duitse WAG200G ook al met succes uitgevoerd, flashen van de firmware is dus zeker een optie. Als je de kans hebt om het toestel in te ruilen voor een Annex A exemplaar draagt dat natuurlijk de voorkeur.
Zal straks eens kijken of ik hem kan inruilen.
Ik zie nu ook op de website dat ik zijn Cityconnect plus met raw copper beter kan laten veranderen naar Cityline en dan de Fritzbox erbij nemen voor 79€. Zou toch 10€ per maand goedkoper zijn, straks eens bellen naar Dommel.
Ik zie nu ook op de website dat ik zijn Cityconnect plus met raw copper beter kan laten veranderen naar Cityline en dan de Fritzbox erbij nemen voor 79€. Zou toch 10€ per maand goedkoper zijn, straks eens bellen naar Dommel.