MV 4G/LTE op iOS7

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
chouf
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2014, 23:49

Deze middag buiten te Oostende, sportpark de Schorre :-D Blijkbaar buiten geen probleem.
Bijlagen
IMG_3938.PNG
vercruz
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2014, 10:31

dekking in oostende is heel goed heb ik al gemerkt. in Brugge precies wat minder toch.
damad
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006, 17:19

Daarstraks in Antwerpen geprobeerd met die ipcc van in de startpost, krijg LTE switch maar nergens LTE bereik gehad. Heb nu de ipcc van de voorlaatste pagina eens ingeinstalleerd. Hopelijk werkt deze wel :) Morgen eens testen wanneer ik terug in Antwerpen ben!
chouf
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2014, 23:49

Xe0n schreef:
Kubbie92 schreef:Ik gebruik nu LTE al enkele uurtjes lang en het eerste kwaaltje duikt op.. Als ik in een LTE zone ben en iemand belt mij, dan wordt ie onmiddellijk naar voicemail herleid en krijg ik een sms dat ik een bericht heb..
Vanavond getest en inderdaad, ik heb er ook last van.. :(
Op 3G geen enkel probleem, op 4G krijgen ze van zodra er verbinding is, mijn Voicemail te horen. Ik krijg geen gemist gesprek op mijn iPhone en geen melding van de voicemail (er werd dan ook wel niks ingesproken). Aangezien er tot hiertoe nog maar 2 zijn waarvan ik weet dat ze er last van hebben is het, vermoedelijk, geen probleem met de .ipcc. Ik heb daarom MV een bericht gestuurd op FB om te vragen of ze dit probleem al vaker hebben gehoord (met Android gebruikers dan toch).. Als ze antwoordden laat ik het wel weten.

De speedtest ging wel vlotjes, vind ik. ;)
Hier juist hetzelfde probleem. Onmiddellijk voicemail. Kan men terugkeren naar de vorige instellingen maw de installatie van de .ipcc ongedaan maken en zo naar eerdere instellingen (zonder 4G dus) terugkeren. Iemand die mij kan helpen, alvast bedankt.

Heb het ondertussen gevonden, heb commcenter patch uit cydia verwijderd. Ik heb nu opnieuw het sterkste signaal nl 5 bolletjes, waar ik met de patch er slechts 3 had en thuis bij het aanzetten van 4G slechts 1.
neogoa
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2011, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een Iphone 5s met JB en commcenter patch van apt.chinasnow.net

Heb ipcc opgeladen voor mobile vikings (en heb er al verschillende geprobeerd) reeds meerdere malen LTE kunnen testen tot een downloadsnelheid van 54 Mbps!

Probleem is wel als ik terugval op 3g ik geen uitgaande oproepen meer kan doen. Reboot of respring helpt soms maar niet altijd. Resetten van netwerkinstellingen helpt ook niet. Enkel het herstellen naar de oorspronkelijke IPCC helpt om opnieuw uitgaande oproepen te kunnen doen maar heb dan geen LTE/4G meer...

Iemand een oplossing?


Om IPCC te herstellen naar oorspronkelijke instellingen

1. ga naar var/mobile/Library/Carrier Bundles en verwijder map "iPhone" of "iPad" afhankelijk van uw toestel.

2. In de map Overlay, verwijder alle bestanden in deze map, map zelf niet verwijderen.

3. Reboot 2 keer. wacht na eerste reboot op signaal. Dan 2de reboot doen.

ga naar uw instellingen en kijk of je terug op 15.X bent
neogoa
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2011, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lost ios 7.0.5 dit probleem op dat er geen oproepen ontvangen/gemaakt kunnen worden?
damad
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006, 17:19

Ik ben nu aanwezig in Antwerpen maar het lukt mij niet om ergens 4G ontvangst te krijgen. Comm center patch gedaan, 4G ipcc geinstalleerd, er staat MV bovenaan en alle settings zijn automatisch ingevuld. Ook 4G switch, een serieuze 3G speedbump maar helaas geen 4G. Vergeet ik nog iets?
sammyke007
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2005, 18:37
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi,

Ik heb tot enkele dagen Proximus gehad en aldaar werkte de aangepaste carrier perfect voor LTE (superspeeds).
Nu heb ik sinds enkele dagen MV en 3G werkt perfect, doch wanneer ik de aangepaste carrierfiles probeer uit dit topic, kan hij niet meer verbinden met het netwerk. Hij blijft zoeken en af en toe even 1 bolletje.
Als ik de commcenterpatch deinstalleer en reboot, heb ik terug perfect 3G (3 van de 5 ontvangst).

Iemand enig idee aub?

EDIT:

Ik heb de map var/mobile/Library/Carrier Bundles/iPhone volledig verwijderd en de map Overlay leeggemaakt (enkel de inhoud).
Dit stond hierboven beschreven.
Vervolgens lukte de aangepast carrierfile wel!
Waarschijnlijk conflict met de oude Pxoimus carrierfile...
neogoa
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2011, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb je eerst de mappen leeggemaakt en dan de aangepaste carrier bundel opgeladen?

Thanks
snerkone
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2014, 00:12

Stoof schreef:Gegroet,

Ik woon in regio Leuven en heb alles perfect kunnen instaleren. Maar mijn 4G doet het niet... als ik 'schakel 4g in' aanschakel dan heb ik even geen bereik. komt 4G even tevoorschijn. Verdwijnt 4G weer en dan komt 3G er op en heb ik vol bereik. Overal in leuven dus ik denk dat er iets niet juist is.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Filip
Jow Filip,

Ik ben ook van Leuven en heb identiek hetzelfde voor als u. Kheb een iPhone 5S, iOS 7.0.6, commcenter geïnstalleerd enzovoort, maar geen LTE.
Ik ben al eens gaan vragen in een BASE winkel en zij konden mij vertellen dat de antenne in Leuven plat lag (een maand geleden ongeveer), er was een probleem mee.
Vandaag ben ik opnieuw eens gaan vragen of de antenne al gemaakt was, wat het geval was, maar nog steeds heb ik geen LTE, wat mij stoort, haha.

Wel heb ik in Holsbeek (5km van Leuven), binnenshuis een zeer goede 3G verbinding (zie test hieronder)

Weet iemand hier raad mee? Ik ben ondertussen eens al de ipcc bestanden aan het uitproberen maar tevergeefs.

Alvast bedankt,
Jonas
Bijlagen
Zeer goede download maar een povere upload...
Zeer goede download maar een povere upload...
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Vanmorgen genomen op de E314 te Rotselaar.


Afbeelding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

ImageUploadedByTapatalk1393456180.177759.jpg
Nog niet zo lang geleden in Brecht!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
Wili6
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014, 00:00

Ik heb al verschillende malen geprobeerd om dit aan de praat te krijgen (met de Mobile Vikings 4G file), maar ik krijg maar geen LTE knop te zien.
Als je die command ingeeft, moet Itunes dan automatisch launchen, of moet je Itunes handmatig opstarten? Na het toevoegen van de MV file, moet je dan nog synchroniseren? Werkt dit met de laatste versie van Itunes (ik heb versie 11 normaal gezien, of een upgrade van versie 11).


Edit: Moet de aanbieder bij Settings-algemeen-info ook gewijzigd naar 10.3 als alles goed gegaan is?

Alvast bedankt.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Vraag 1:
Iemand een idee hoe ver een LTE antenne kan reiken?
Ik zit hier zo'n 2 km vogelvlucht (binnenshuis) van een LTE antenne verwijderd met maar 1/5 ontvangst.
Op de site van het BIPT zou de antenne op 32 meter hoogte hangen en 25 watt bedragen.
Het meest ben ik aangewezen op 3G en af en toe maakt hij de switch naar LTE, wat vertraging veroorzaakt.

Vraag 2:
De APN instellingen voor LTE bij Mobile Vikings, zijn die hetzelfde als voor 3G/Edge?

APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web

Deze instellingen werken momenteel, maar misschien kan dit vraag 1 meteen ook oplossen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
faun
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2013, 22:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kraven Craft schreef:Iedereen die problemen heeft dat 4G plots niet meer werkt, na update van de commcenter patch kunnen op de volgende link een aangepaste IPCC downloaden die het probleem oplost.
http://ianbauters.no-ip.org/download/Mo ... gs_be.ipcc
Als je wil weten wat de IPCC allemaal ondersteunt, neem even een kijkje op: http://ianbauters.no-ip.org/download/ipccabout.txt
Links werken niet meer :(
faun
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2013, 22:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Verdorie, ik krijg 4G op mijn iphone 5 niet aan de praat. Ik heb reeds de juiste CPCC file erop gezet en ik zie de 4G-schakelaar verschijnen. Echter maakt hij nooit verbinding met 4G. Ik heb al getest in 4G-gebied (ik woon in centrum Brugge en werk in centrum Gent), nog nooit 4G zien verschijnen op mijn iphone.

Mobile Vikings zegt dat 4G geactiveerd is voor mijn simkaart en ik zeker verbinding zou moeten kunnen maken.

Iemand een idee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Een andere IPCC proberen?
Probeer die eens met header MV.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”