ingetoetste keuze uit menu wordt niet aanvaard

Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Hallo,

Ik heb een fritzbox 7390 + siemens gigaset c475 + freevoipdeal + edpnet

Ik heb overlaatst eindelijk mijn kaart ontvangen voor elektronische maaltijdcheques.
Ik wilde mijn pincode wijzigen door te bellen naar 02/547.55.02. Hier kom ik terecht in een keuzemenu: voor nederlands druk 1, voor frans druk 2, ...
Als ik nu 1 toets dan wordt mijn keuze niet aanvaard. Ligt dat ergens aan mijn instellingen want als ik m'n gsm gebruik via mobile vikings werkt dit wel.

Bedankt voor de info!
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

wow da's echt chinees voor mij!
waar pas ik iets aan? in fritzbox? in m'n telefoon zelf? of ergens op freevoipdeal?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

In de Fritzbox (192.168.178.1), DTMF op in-band bij "DTMF transmission", zie screenshots.
Bijlagen
foto1.PNG
(9.38 KiB) 692 keer gedownload
foto2.PNG
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

het stond op "automatically" . nu op "In-band" gezet.

geen verandering. werkt nog steeds niet.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Je heb deze aangepast op freevoipdeal neem ik aan ;)?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

darkzero schreef:Ik heb een fritzbox 7390 + siemens gigaset c475 + freevoipdeal + edpnet
Dat hangt af van hoe je Siemens Gigaset ingesteld staat:
  • Indien jouw Gigaset rechstreeks registreert op de VoIP provider, zal je de instellingen moeten wijzigen in de Gigaset.
    De VoIP instellingen van de FritzBox hebben hierop geen invloed (gezien je de FritzBox dan alleen gebruikt om internet te voorzien aan de Gigaset).
  • Indien jouw Gigaset ingesteld is als SIP client op je FritzBox, zullen de instellingen van de FritzBox wellicht wel invloed hebben (met de instelling van de vorige poster), maar misschien moet je ook de verschillende mogelijkheden uitproberen op de gigaset (en alle combinaties).
In dit laatste geval moet de FritzBox de DTMF code begrijpen die hij van de Gigaset ontvangt, en die daarna op een juiste manier doorgeven aan freeVoipdeal ...

Om dit alles (gratis) te testen gebruik ik het nummer 0800/22800
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

jos123 schreef:Je heb deze aangepast op freevoipdeal neem ik aan ;)?
idd

philippe_d schreef: Dat hangt af van hoe je Siemens Gigaset ingesteld staat:
•Indien jouw Gigaset rechstreeks registreert op de VoIP provider, zal je de instellingen moeten wijzigen in de Gigaset.
De VoIP instellingen van de FritzBox hebben hierop geen invloed (gezien je de FritzBox dan alleen gebruikt om internet te voorzien aan de Gigaset).
•Indien jouw Gigaset ingesteld is als SIP client op je FritzBox, zullen de instellingen van de FritzBox wellicht wel invloed hebben (met de instelling van de vorige poster), maar misschien moet je ook de verschillende mogelijkheden uitproberen op de gigaset (en alle combinaties).
In dit laatste geval moet de FritzBox de DTMF code begrijpen die hij van de Gigaset ontvangt, en die daarna op een juiste manier doorgeven aan freeVoipdeal ...

Om dit alles (gratis) te testen gebruik ik het nummer 0800/22800
denk de 2de optie.
heb de handleiding van de gigaset c475 gedownload en vind niks als ik op dtmf zoek. vind er ook niks over terug in de foon zelf.

het gekke is: als ik naar 0800/22800 bel werkt het wel!
zou het dan aan sodexo (02/547.55.02) liggen? maar als ik naar hen bel met m'n gsm via mobile vikings werkt het wel...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wordt dezelfde route gebruikt voor deze gesprekken?
Misschien stuur je 0800/ via edpnet, en 02/ via FreeVoipDeal (zou ook logisch zijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nee alles gaat via FVD.
het is mij echt een raadsel. werkt het bij jou wel op 02/547.55.02?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het werkt, maar bij de keuze
  • 1 = Nederland
    2 = Frans
    3 = Engels
moet je wachten tot ze het hele rijtje afgegaan heeft :)
Misschien heb je geen geduld genoeg?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

net nog eens geprobeerd. werkt hier nog altijd niet. morgenvroeg fritzbox es herstarten en nog es proberen
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

daarnet geprobeerd: zelfde resultaat
dan modem es herstart
nu werkt het wel. bedankt voor de hulp!
:banana:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nog een probleem: als ik bel met mijn huistelefoon naar mijn gsm verschijnt mijn vast nummer op m'n gsm (omdat de nummer van m'n huistelefoon in m'n telefoonboek staat neem ik aan).
maar als ik bel naar andere mensen die mijn nummer niet hebben staat er "privé nummer". ik zou graag hebben dat ze m'n nummer zien want sommigen reageren niet op privénummers.
dit ligt aan de clir-functie denk ik?

mijn settings:
Telephony --> Telephony Devices --> FON1 --> Telephony Device Features --> Calling line identification restriction (CLIR) staat uit
Telephony --> Telephone Numbers --> FON1 -->
Suppress outgoing Caller ID (CLIR): CLIR via display name
Caller ID: Disabled

moet ik hier iets aanpassen? bedankt nogmaals!
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Misschien eens kijken in je instellingen op freevoipdeal bij nummerweergave?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

website freevoipdeal --> Settings --> Phone numbers:
Home (mijn nummer) (CallerId aan) Verified
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hier ook hetzelfde probleem
de dtmf word niet door gegeven ik hoor wel de tonen in de handset maar kennelijk worden ze niet naar buiten gestuurd
mijn setup fb7390 met software 06.05 megavoip (en freevoipdeal) om uit te bellen weepee om in te bellen
ik lees hier op de site dat er aanpassingen zouden moeten worden gedaan in de fritzbox maar ik vind deze niet terug in mijn fb
kan iemand me even opweg zetten waar deze aanpassing zou moeten gebeuren
waar vind ik de instelling "automatically" / "In-band"
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Telephony > telephone Numbers > Edit telephone Number
Onderaan onder "Features"
Herhaal dit voor elke VoiP provider (waarmee je een DTMF probleem hebt) ...
--------
Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de dtmf transmission verzet naar in-bond en de box software matig een herstart gegeven
maar geen positief resultaat de keuze menu op het nummer 02 547 55 02 doet het nog steeds niet
het os is nog steeds 06.05 (2jaar geleden met de overschakeling naar 06.20 had ik echt heel grote problemen terug naar 06.05 en dat is dan zo gebleven)
zou dat het probleem kunnen zijn ?
uiteindelijk de stekker eruit en een volledig nieuwe opstart laten doen (met het oude os) en nu werkt die wel
bedankt voor de info
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”