Hallo,
Ik heb een fritzbox 7390 + siemens gigaset c475 + freevoipdeal + edpnet
Ik heb overlaatst eindelijk mijn kaart ontvangen voor elektronische maaltijdcheques.
Ik wilde mijn pincode wijzigen door te bellen naar 02/547.55.02. Hier kom ik terecht in een keuzemenu: voor nederlands druk 1, voor frans druk 2, ...
Als ik nu 1 toets dan wordt mijn keuze niet aanvaard. Ligt dat ergens aan mijn instellingen want als ik m'n gsm gebruik via mobile vikings werkt dit wel.
Bedankt voor de info!
ingetoetste keuze uit menu wordt niet aanvaard
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Zie deze onderwerp http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=39980
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
In de Fritzbox (192.168.178.1), DTMF op in-band bij "DTMF transmission", zie screenshots.
- Bijlagen
-
- foto1.PNG
- (9.38 KiB) 692 keer gedownload
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Je heb deze aangepast op freevoipdeal neem ik aan ?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat hangt af van hoe je Siemens Gigaset ingesteld staat:darkzero schreef:Ik heb een fritzbox 7390 + siemens gigaset c475 + freevoipdeal + edpnet
- Indien jouw Gigaset rechstreeks registreert op de VoIP provider, zal je de instellingen moeten wijzigen in de Gigaset.
De VoIP instellingen van de FritzBox hebben hierop geen invloed (gezien je de FritzBox dan alleen gebruikt om internet te voorzien aan de Gigaset). - Indien jouw Gigaset ingesteld is als SIP client op je FritzBox, zullen de instellingen van de FritzBox wellicht wel invloed hebben (met de instelling van de vorige poster), maar misschien moet je ook de verschillende mogelijkheden uitproberen op de gigaset (en alle combinaties).
Om dit alles (gratis) te testen gebruik ik het nummer 0800/22800
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
iddjos123 schreef:Je heb deze aangepast op freevoipdeal neem ik aan ?
denk de 2de optie.philippe_d schreef: Dat hangt af van hoe je Siemens Gigaset ingesteld staat:
•Indien jouw Gigaset rechstreeks registreert op de VoIP provider, zal je de instellingen moeten wijzigen in de Gigaset.
De VoIP instellingen van de FritzBox hebben hierop geen invloed (gezien je de FritzBox dan alleen gebruikt om internet te voorzien aan de Gigaset).
•Indien jouw Gigaset ingesteld is als SIP client op je FritzBox, zullen de instellingen van de FritzBox wellicht wel invloed hebben (met de instelling van de vorige poster), maar misschien moet je ook de verschillende mogelijkheden uitproberen op de gigaset (en alle combinaties).
In dit laatste geval moet de FritzBox de DTMF code begrijpen die hij van de Gigaset ontvangt, en die daarna op een juiste manier doorgeven aan freeVoipdeal ...
Om dit alles (gratis) te testen gebruik ik het nummer 0800/22800
heb de handleiding van de gigaset c475 gedownload en vind niks als ik op dtmf zoek. vind er ook niks over terug in de foon zelf.
het gekke is: als ik naar 0800/22800 bel werkt het wel!
zou het dan aan sodexo (02/547.55.02) liggen? maar als ik naar hen bel met m'n gsm via mobile vikings werkt het wel...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wordt dezelfde route gebruikt voor deze gesprekken?
Misschien stuur je 0800/ via edpnet, en 02/ via FreeVoipDeal (zou ook logisch zijn).
Misschien stuur je 0800/ via edpnet, en 02/ via FreeVoipDeal (zou ook logisch zijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het werkt, maar bij de keuze
Misschien heb je geen geduld genoeg?
- 1 = Nederland
2 = Frans
3 = Engels
Misschien heb je geen geduld genoeg?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
nog een probleem: als ik bel met mijn huistelefoon naar mijn gsm verschijnt mijn vast nummer op m'n gsm (omdat de nummer van m'n huistelefoon in m'n telefoonboek staat neem ik aan).
maar als ik bel naar andere mensen die mijn nummer niet hebben staat er "privé nummer". ik zou graag hebben dat ze m'n nummer zien want sommigen reageren niet op privénummers.
dit ligt aan de clir-functie denk ik?
mijn settings:
Telephony --> Telephony Devices --> FON1 --> Telephony Device Features --> Calling line identification restriction (CLIR) staat uit
Telephony --> Telephone Numbers --> FON1 -->
Suppress outgoing Caller ID (CLIR): CLIR via display name
Caller ID: Disabled
moet ik hier iets aanpassen? bedankt nogmaals!
maar als ik bel naar andere mensen die mijn nummer niet hebben staat er "privé nummer". ik zou graag hebben dat ze m'n nummer zien want sommigen reageren niet op privénummers.
dit ligt aan de clir-functie denk ik?
mijn settings:
Telephony --> Telephony Devices --> FON1 --> Telephony Device Features --> Calling line identification restriction (CLIR) staat uit
Telephony --> Telephone Numbers --> FON1 -->
Suppress outgoing Caller ID (CLIR): CLIR via display name
Caller ID: Disabled
moet ik hier iets aanpassen? bedankt nogmaals!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Misschien eens kijken in je instellingen op freevoipdeal bij nummerweergave?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
hier ook hetzelfde probleem
de dtmf word niet door gegeven ik hoor wel de tonen in de handset maar kennelijk worden ze niet naar buiten gestuurd
mijn setup fb7390 met software 06.05 megavoip (en freevoipdeal) om uit te bellen weepee om in te bellen
ik lees hier op de site dat er aanpassingen zouden moeten worden gedaan in de fritzbox maar ik vind deze niet terug in mijn fb
kan iemand me even opweg zetten waar deze aanpassing zou moeten gebeuren
waar vind ik de instelling "automatically" / "In-band"
de dtmf word niet door gegeven ik hoor wel de tonen in de handset maar kennelijk worden ze niet naar buiten gestuurd
mijn setup fb7390 met software 06.05 megavoip (en freevoipdeal) om uit te bellen weepee om in te bellen
ik lees hier op de site dat er aanpassingen zouden moeten worden gedaan in de fritzbox maar ik vind deze niet terug in mijn fb
kan iemand me even opweg zetten waar deze aanpassing zou moeten gebeuren
waar vind ik de instelling "automatically" / "In-band"
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Telephony > telephone Numbers > Edit telephone Number
Onderaan onder "Features"
Herhaal dit voor elke VoiP provider (waarmee je een DTMF probleem hebt) ...
--------
Onderaan onder "Features"
Herhaal dit voor elke VoiP provider (waarmee je een DTMF probleem hebt) ...
--------
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
de dtmf transmission verzet naar in-bond en de box software matig een herstart gegeven
maar geen positief resultaat de keuze menu op het nummer 02 547 55 02 doet het nog steeds niet
het os is nog steeds 06.05 (2jaar geleden met de overschakeling naar 06.20 had ik echt heel grote problemen terug naar 06.05 en dat is dan zo gebleven)
zou dat het probleem kunnen zijn ?
uiteindelijk de stekker eruit en een volledig nieuwe opstart laten doen (met het oude os) en nu werkt die wel
bedankt voor de info
maar geen positief resultaat de keuze menu op het nummer 02 547 55 02 doet het nog steeds niet
het os is nog steeds 06.05 (2jaar geleden met de overschakeling naar 06.20 had ik echt heel grote problemen terug naar 06.05 en dat is dan zo gebleven)
zou dat het probleem kunnen zijn ?
uiteindelijk de stekker eruit en een volledig nieuwe opstart laten doen (met het oude os) en nu werkt die wel
bedankt voor de info