Welke android GPS pakket
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Hallo,
Ik ben van plan om een android GPS software pakket aan te kopen. Nu zie ik dat Sygic een kerstactie doet. betaal 1 licentie en krijg een 2de licentie gratis. Ook krijg je op bepaalde pakketten van sygic nog eens 30% op de prijs. Graag had ik mensen gehoord die met dit pakket ervaring heeft. Heb ook al van tomtom en navigon en IGO gehoord voor android. Met welk pakket hebben jullie ervaring en wat vind je er goed aan?
Thanks
Ik ben van plan om een android GPS software pakket aan te kopen. Nu zie ik dat Sygic een kerstactie doet. betaal 1 licentie en krijg een 2de licentie gratis. Ook krijg je op bepaalde pakketten van sygic nog eens 30% op de prijs. Graag had ik mensen gehoord die met dit pakket ervaring heeft. Heb ook al van tomtom en navigon en IGO gehoord voor android. Met welk pakket hebben jullie ervaring en wat vind je er goed aan?
Thanks
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik was van sygic tot voor kort vrij content, maar de laatste tijd lijkt de navigatie soms erg achter te lopen - bijvoorbeeld dat het scherm pas update en zegt dat je moet afslaan nadat je dat al vrij lang gedaan had. Dit maakt navigatie in drukke gebieden of met veel opeenvolgende afslagen erg lastig...
Ik heb al geexperimenteerd met opties (vb 3d uit etc) - maar niks lijkt verschil te maken. Dit probleem duikt sinds enkele maanden (schat ik) op op hetzelfde toestel waar het voorheen correct op werkte. Het probleem lijkt ook niet de gps-ontvangst te zijn, bijvoorbeeld google maps werkt wel ok, en ook gps-apps geven een goede ontvangst aan. Herinstalleren heeft ook niet geholpen...
*edit*: ik heb een samsung S3 - wel relevant...
Ik heb al geexperimenteerd met opties (vb 3d uit etc) - maar niks lijkt verschil te maken. Dit probleem duikt sinds enkele maanden (schat ik) op op hetzelfde toestel waar het voorheen correct op werkte. Het probleem lijkt ook niet de gps-ontvangst te zijn, bijvoorbeeld google maps werkt wel ok, en ook gps-apps geven een goede ontvangst aan. Herinstalleren heeft ook niet geholpen...
Laatst gewijzigd door TRiSS 24 dec 2013, 14:24, in totaal 1 gewijzigd.
i will live forever.... or die trying!
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik heb sygic op een wince in de wagen, mijn smartphone, en de tablet staan.
overigens, als je de goeie promocode geeft krijg je trouwens een jaar gratis traffic info
tot heden ben ik er nog steeds tevreden van en ondervind eigenlijk amper problemen.
voor in de wagen is het goed, voor op de tablet is het zalig, voor op de telefoon is het "ok",
maar dat komt natuurlijk doordat het scherm van een smartphone niet ideaal is (vind het te klein voor navigatie)
ik heb tomtom's gehad (niet de android versie, maar toestellen), alsook garmin... beide voldeden niet aan de verwachtingen,
terwijl sygic dat tot op heden wel doet.
overigens, als je de goeie promocode geeft krijg je trouwens een jaar gratis traffic info
tot heden ben ik er nog steeds tevreden van en ondervind eigenlijk amper problemen.
voor in de wagen is het goed, voor op de tablet is het zalig, voor op de telefoon is het "ok",
maar dat komt natuurlijk doordat het scherm van een smartphone niet ideaal is (vind het te klein voor navigatie)
ik heb tomtom's gehad (niet de android versie, maar toestellen), alsook garmin... beide voldeden niet aan de verwachtingen,
terwijl sygic dat tot op heden wel doet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik gebruik Waze, waarover op Userbase ook een topic loopt. Waze is community-based en vereist een werkende data-connectie. Het is gratis, dus je kan het gewoon testen.
Als back-up (mocht mobiel internet niet werken) heb ik tijdens de zomerpromotie ook Sygic met verkeersinformatie aangeschaft en ervaringen zijn positief. Van vertragingen in gps heb ik nog geen last gehad, maar ik gebruik dus meestal Waze.
Als back-up (mocht mobiel internet niet werken) heb ik tijdens de zomerpromotie ook Sygic met verkeersinformatie aangeschaft en ervaringen zijn positief. Van vertragingen in gps heb ik nog geen last gehad, maar ik gebruik dus meestal Waze.
-
- Plus Member
- Bedankt: 7 keer
ik heb ook waze
het feit dat het community-based is maakt ook wel dat wegen op enkele dagen tijd verbeterd worden moest er bvb een weg enkelrichting worden of grote aanpassingen zoals bvb in geel-west
als je voldoende rijd kan je zelf ook aanpassingen doen via de editor van waze.
ik ben zeer tevreden over waze
het enige kleine minpuntje (buiten verplichte data-connectie) is wel dat je geen verkeersinfo krijgt via de radio, maar de waze-community in belgië is redelijk tot vrij groot dus de meeste files zijn ook op waze zichtbaar
het minpuntje is langs de andere kant ook een pluspunt want je krijgt ook bericht van file op kleinere wegen dan enkel snelwegen
het feit dat het community-based is maakt ook wel dat wegen op enkele dagen tijd verbeterd worden moest er bvb een weg enkelrichting worden of grote aanpassingen zoals bvb in geel-west
als je voldoende rijd kan je zelf ook aanpassingen doen via de editor van waze.
ik ben zeer tevreden over waze
het enige kleine minpuntje (buiten verplichte data-connectie) is wel dat je geen verkeersinfo krijgt via de radio, maar de waze-community in belgië is redelijk tot vrij groot dus de meeste files zijn ook op waze zichtbaar
het minpuntje is langs de andere kant ook een pluspunt want je krijgt ook bericht van file op kleinere wegen dan enkel snelwegen
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Ja waze heb ik ook al geprobeerd maar is niet echt mijn ding. Geen lane assistant en junctionview en dergelijke. Ook omdat het community based is denk ik dan wat als er iemand voor de gein meldingen maakt van files of controles of iets dergelijks. Ik kan mij niet inbeelden dat iedereen die waze gebruikt even eerlijk en sociaal is. Dat er ook gebruikers tussenzitten die express foute dingen aangeeft. Ik vergelijk het met facebook (en ben geen fan van facebook ook ).
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik gebruik al jaar en dag Sygic, en doordat ik veel op 2 wielen verplaatst moet ik er naar "luisteren" en dat is de enige die het bij mij voortreffelijk doet. Deze staat op een Samsung Galaxy S4. Voor de prijs moet je het zeker ook niet laten, en gebruik het op alle men androidtoestellen zonder problemen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Heb sinds enkele maanden juist hetzelfde probleem... bij het overschakelen van een SG2 naar een HTC One.TRiSS schreef:Ik was van sygic tot voor kort vrij content, maar de laatste tijd lijkt de navigatie soms erg achter te lopen - bijvoorbeeld dat het scherm pas update en zegt dat je moet afslaan nadat je dat al vrij lang gedaan had. Dit maakt navigatie in drukke gebieden of met veel opeenvolgende afslagen erg lastig...
-
- Pro Member
- Bedankt: 17 keer
ik gebruik Copilot
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Sygic is prijs/kwaliteit top, maar ik merk dat ze oudere kaarten dan Tom Tom gebruiken (ergens moet er prijsverschil zitten). Ook hun algoritme om routes te berekenen vind ik minder efficiënt dan Tom Tom. Heb ook ooit eens een afslag gemist, doordat sygic er te laat mee kwam....of hij zij rechts, en de afslag was links...?!
Ondanks dat hun android app nog niet voldoende ontwikkeld is, kies ik voor TomTom (nu ook in promo zelfs:40% korting en levenslange mapupdates)
https://play.google.com/store/apps/deve ... ational+BV
Ondanks dat hun android app nog niet voldoende ontwikkeld is, kies ik voor TomTom (nu ook in promo zelfs:40% korting en levenslange mapupdates)
https://play.google.com/store/apps/deve ... ational+BV
- Vladimirke
- Plus Member
- Bedankt: 8 keer
Ik gebruik BE-ON-ROAD. Gratis als je de kaarten van Open Street Maps gebruikt, maar als je NAVTEQ-kaarten wil gebruiken moet je een regitratienummer hebben.
Voorlopig ben ik er tevreden van.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ponia.bor3
Voorlopig ben ik er tevreden van.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ponia.bor3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
heeft te maken met wifi het haperen.redman schreef:Heb sinds enkele maanden juist hetzelfde probleem... bij het overschakelen van een SG2 naar een HTC One.TRiSS schreef:Ik was van sygic tot voor kort vrij content, maar de laatste tijd lijkt de navigatie soms erg achter te lopen - bijvoorbeeld dat het scherm pas update en zegt dat je moet afslaan nadat je dat al vrij lang gedaan had. Dit maakt navigatie in drukke gebieden of met veel opeenvolgende afslagen erg lastig...
in uitloggen wifi.
-
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
die wifi uitzetten ( ik neem aan dat je bedoelt de app disconnecten ? - onderweg zowiezo geen wifi ) had ik al geprobeerd, maar leek niet te helpen...
Heb me nu toch maar eens tomtom voor android aangeschaft - die is nu in promo op de play store. Ziet er wat minder fancy uit (voordeel is wel: makkelijker in gebruik daardoor), maar werkt op eerste zicht wel goed!
Heb me nu toch maar eens tomtom voor android aangeschaft - die is nu in promo op de play store. Ziet er wat minder fancy uit (voordeel is wel: makkelijker in gebruik daardoor), maar werkt op eerste zicht wel goed!
i will live forever.... or die trying!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier Sygic op een Sony Xperia SP. Werkt probleemloos.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Op de Xperia Z gaat die ook geweldig. Er staan veel POI's in, best handig
[ Post made via mobile device ]
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Ik gebruik nu waze maar gaat best snel met mn data... Bestaat er geen app die de kaarten offline opslaat?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
TomTom voor android hier in gebruik en zeeeeer tevreden van.
Werkt even goed zoals in de tijd op windows mobile en hun eigen toestellen
Werkt even goed zoals in de tijd op windows mobile en hun eigen toestellen
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Pro Member
- Bedankt: 17 keer
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Base
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik den dat je bij waze wel je route kunt plannen op voorhand en dan offline gaan.tommekentom schreef:Ik gebruik nu waze maar gaat best snel met mn data... Bestaat er geen app die de kaarten offline opslaat?
Mijn ervaring was dat waze heel weinig traffiek gebruikte. Je kan dat trouwens zien ik de geavanceerde settings.
-
- Elite Poster
Een deel kan je vooraf via wifi al downloaden. Voor omleggingen en verkeersinfo heb je wel de connectie nodig.
Gebruik je waze al lang? In het begin verbruikt hij meer omdat de kaarten moeten gedownload worden, die worden dan wel opgeslagen. Nadien is het enkel de verkeersinformatie en kaartupdates die gedownload worden.
Ik heb eens de vergelijking gedaan en zowel Waze als Sygic opgezet op een drukke ochtend voor woon-werk verkeer. Waze verbruikte iets van een 20% meer aan mobiele data, volgens mij vooral omdat bij herberekenen van de route ook de servers geraadpleegd worden als je online bent.
Het dataverbruik kan je wel een beetje verminderen door het tonen van andere Wazers enzo uit te schakelen.
Gebruik je waze al lang? In het begin verbruikt hij meer omdat de kaarten moeten gedownload worden, die worden dan wel opgeslagen. Nadien is het enkel de verkeersinformatie en kaartupdates die gedownload worden.
Ik heb eens de vergelijking gedaan en zowel Waze als Sygic opgezet op een drukke ochtend voor woon-werk verkeer. Waze verbruikte iets van een 20% meer aan mobiele data, volgens mij vooral omdat bij herberekenen van de route ook de servers geraadpleegd worden als je online bent.
Het dataverbruik kan je wel een beetje verminderen door het tonen van andere Wazers enzo uit te schakelen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
een andere reden waarom Waze een iets hoger dataverbruik kent is natuurlijk ook de regelmaat waarin kaarten worden aangepast... Elke paar dagen is de kaart vernieuwd en als er dan toevallig enkele 'tiles' in je omgeving vernieuwd zijn, al is het maar met enkele aanpassingen, wordt die 'tile' natuurlijk vernieuwd...
Ik weet niet over welke orde je het dan hebt, als je zegt dat Waze veel data zou verbruiken?
We hebben al verschillende wazers gehad die wat testjes gedaan hebben, rond verbruik, maar dat viel toch telkens heel erg mee...
Ik weet niet over welke orde je het dan hebt, als je zegt dat Waze veel data zou verbruiken?
We hebben al verschillende wazers gehad die wat testjes gedaan hebben, rond verbruik, maar dat viel toch telkens heel erg mee...
-
- Elite Poster
Ik wil maandag nog wel eens de test doen, ik moet dan 100 km rijden, dus 200 heen en terug. Heen- en terugrit gebeuren tijdens de spits
De eerste 25 km kom ik meermaals per week, de volgende 50 sporadisch (> 1 maand geleden) en de laatste 25 nog nooit geweest.
Ik zal Waze opzetten met standaard opties, en Sygic met updates van de verkeersinformatie om de 5 minuten.
Nadien zal ik met 3G Watchdog het verbruik zien.
De eerste 25 km kom ik meermaals per week, de volgende 50 sporadisch (> 1 maand geleden) en de laatste 25 nog nooit geweest.
Ik zal Waze opzetten met standaard opties, en Sygic met updates van de verkeersinformatie om de 5 minuten.
Nadien zal ik met 3G Watchdog het verbruik zien.
-
- Elite Poster
Ik heb maandag dus de test gedaan, 100 km enkele rit, zowel 's morgens als 's avonds 1u45 min onderweg geweest.
's Morgens heb ik op mijn gsm Waze in de achtergrond gedraaid en Sygic op de voorgrond. Ik had ook mijn oude gsm mee en daar Waze kaal op geinstalleerd en op de voorgrond gedraaid. Die heb ik wel enkel 's morgens kunnen gebruiken omdat ik die niet kon opladen.
's Morgens was dit het verbruik volgens 3G Watchdog:
Waze: 0,8 MB
Sygic: 1 MB
Waze op oude gsm: 2,6 MB
's Avonds heb ik vooral Waze op voorgrond gedraaid:
Waze: 1,2 MB
Sygic: 0,9 MB
Eens Waze zijn kaarten gedownload heeft, is er dus geen wezenlijk meerverbruik.
Zowel 's morgens als 's avonds heeft Waze een snellere route gevonden terwijl Sygic me in de file liet staan.
's Morgens heb ik op mijn gsm Waze in de achtergrond gedraaid en Sygic op de voorgrond. Ik had ook mijn oude gsm mee en daar Waze kaal op geinstalleerd en op de voorgrond gedraaid. Die heb ik wel enkel 's morgens kunnen gebruiken omdat ik die niet kon opladen.
's Morgens was dit het verbruik volgens 3G Watchdog:
Waze: 0,8 MB
Sygic: 1 MB
Waze op oude gsm: 2,6 MB
's Avonds heb ik vooral Waze op voorgrond gedraaid:
Waze: 1,2 MB
Sygic: 0,9 MB
Eens Waze zijn kaarten gedownload heeft, is er dus geen wezenlijk meerverbruik.
Zowel 's morgens als 's avonds heeft Waze een snellere route gevonden terwijl Sygic me in de file liet staan.
-
- Pro Member
Thx... Bevestigd wat het opzet he...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb een officiele sygic, en toch even een waarschuwing, als je een versie koopt koop dan ineens de definitieve die je moet hebben. Klinkt ingewikkeld, maar snel uitgelegd. Als je zoals ik eerst West-Europa koopt en daarna beseft dat de wereld toch groter is dan moet je de prijs van een volledig pakket terug betalen.
Dus ik heb nu een licentie voor West-Europa en World.
Trouwens de korting is zoals een opendeurdag bij een garage, eigenlijk is het altijd opendeurdag, maw der zijn altijd kortingen in omloop voor Sygic.
Waze gebruik ik nu al 3 jaar en voor een vaste route, klinkt gek, zou ik het niet kunnen missen. Wanneer hij opstart weet hij zelf of ik naar het werk of naar huis rijd en zie ik ongeveer waar er problemen zijn. Ik zie weinig 'fun' meldingen. Maar om eerlijk te zijn voor gps routering om ergens naartoe te rijden .... no way.
Er zijn er nog een paar anderen die je offline kan gebruiken. Navfree en be-on-road (welke al genoemd was) en moet eerlijk bekennen, elk heeft zijn charme. Beide maken gebruik van opensource maps welke soms nieuwer en juister zijn dan Sygic. Voorbeeld is dat ik in een zone 30 woon en Sygic geen snelheidsbord aanduid terwijl be-on-road dit wel doet. In een land waar om de 5 sec de snelheidheidslimiet zich aanpast is dit een voor mij goede zaak.
Trouwens 'gratis' is een groot word voor speedcams moet je betalen, maar dan laat je bijvoorbeeld CamSam in de achtergrond draaien.
Ze zijn beide gratis dus je kan testen, en in de meeste gevallen voldoen ze prima.
Dus ik heb nu een licentie voor West-Europa en World.
Trouwens de korting is zoals een opendeurdag bij een garage, eigenlijk is het altijd opendeurdag, maw der zijn altijd kortingen in omloop voor Sygic.
Waze gebruik ik nu al 3 jaar en voor een vaste route, klinkt gek, zou ik het niet kunnen missen. Wanneer hij opstart weet hij zelf of ik naar het werk of naar huis rijd en zie ik ongeveer waar er problemen zijn. Ik zie weinig 'fun' meldingen. Maar om eerlijk te zijn voor gps routering om ergens naartoe te rijden .... no way.
Er zijn er nog een paar anderen die je offline kan gebruiken. Navfree en be-on-road (welke al genoemd was) en moet eerlijk bekennen, elk heeft zijn charme. Beide maken gebruik van opensource maps welke soms nieuwer en juister zijn dan Sygic. Voorbeeld is dat ik in een zone 30 woon en Sygic geen snelheidsbord aanduid terwijl be-on-road dit wel doet. In een land waar om de 5 sec de snelheidheidslimiet zich aanpast is dit een voor mij goede zaak.
Trouwens 'gratis' is een groot word voor speedcams moet je betalen, maar dan laat je bijvoorbeeld CamSam in de achtergrond draaien.
Ze zijn beide gratis dus je kan testen, en in de meeste gevallen voldoen ze prima.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik ben tevreden van Sygic op mijn Nexus 7 tablet, maar op mijn budget smartphone (Samsung GT-S5660) werkt het niet goed. Dit heeft enkel te maken met de slechte GPS ontvanger in het toestel. Naar weke specs moet ik kijken bij de aankoop van een nieuw toestel zodat de GPS ontvanger die erin zit degelijk werkt?
-
- Pro Member
Johan,
Ik denk dat je er zou mogen vanuit gaan dat in principe elke smartphone ondertussen een goede GPS-functie heeft.
Echter, het lijkt me niet overbodig om als je een specifiek toestel in gedachten hebt, enkele reviews/ervaringen op te zoeken voor de aankoop...
Ik denk dat je er zou mogen vanuit gaan dat in principe elke smartphone ondertussen een goede GPS-functie heeft.
Echter, het lijkt me niet overbodig om als je een specifiek toestel in gedachten hebt, enkele reviews/ervaringen op te zoeken voor de aankoop...