https://apps.services.telenet.be/online-dtv-tool/#/
Na deze vergelijkingstabel, zwaar teleurgesteld
Veel van men zenders zitten in de RIO
24 zenders inleveren!
3 zenders krijg ik bij en de rest is radio. WTF man!
En nog is een euro meer betalen... (Van plus naar Rex)
Telenet lanceert nieuwe zenderpakketten op 17/09
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik zal een uitzondering zijn, want ik doe geen nadeel met mijn pakketten als ik verhuis naar Rio.
Tot hiertoe had ik namelijk Prime + Music Choice.
Die combinatie kostte meer dan Rio, en alle zenders die ik had zitten in Rio en ik krijg er nog een pak zenders bij uit het HD XL en het Plus pakket.
Bovendien ben ik van plan om in de zomer een paar maanden het pakket op te zeggen, zodat ik eens een boek kan lezen in een vreemde taal of eens wat achterstand van mijn opnames van satellietzenders kan inhalen.
Tot hiertoe had ik namelijk Prime + Music Choice.
Die combinatie kostte meer dan Rio, en alle zenders die ik had zitten in Rio en ik krijg er nog een pak zenders bij uit het HD XL en het Plus pakket.
Bovendien ben ik van plan om in de zomer een paar maanden het pakket op te zeggen, zodat ik eens een boek kan lezen in een vreemde taal of eens wat achterstand van mijn opnames van satellietzenders kan inhalen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Volgens de website van Digitale TV weblog zouden BBC 3 en BBC 4 alsook die 2 kinderkanalen die overdag op BBC 3 en BBC 4 uitzenden alsnog in het REX en RIO pakket worden opgenomen, alleen weet men niet wanneer dat zal gebeuren.
BBC 1 HD zal echter niet in REX en RIO verschijnen, dus deze zender zal waarschijnlijk verdwijnen.
BBC 1 HD zal echter niet in REX en RIO verschijnen, dus deze zender zal waarschijnlijk verdwijnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Spijtig dat het tot die zenders beperkt blijft, dan.
Op satelliet heb ik ondertussen BBC1 HD, BBC2 HD, BBC3 HD, BBC4 HD, CBBC HD, CBeebies HD, BBC News HD, en dezelfde zenders nog eens in SD ook, en allemaal ongecodeerd.
Op satelliet heb ik ondertussen BBC1 HD, BBC2 HD, BBC3 HD, BBC4 HD, CBBC HD, CBeebies HD, BBC News HD, en dezelfde zenders nog eens in SD ook, en allemaal ongecodeerd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Ik heb ondertussen ontdekt dat BBC 3 en BBC 4 al in REX en RIO zitten, staan respectievelijk op kanaal 565 en 566.
En BBC 1 HD staat op kanaal 62 en dat in het basispakket.
Ook Sundance Channel HD (kanaal 63) en Eurosport HD (kanaal 65) zouden nu ook in het basispakket zitten.
Ik kan daar alleen tevreden zijn over deze gang van zaken.
Alleen nog BBC 2, BBC 3, BBC 4, NED 1, NED 2 en NED 3 in HD doorgeven, dan zou dat de max zijn.
En BBC 1 HD staat op kanaal 62 en dat in het basispakket.
Ook Sundance Channel HD (kanaal 63) en Eurosport HD (kanaal 65) zouden nu ook in het basispakket zitten.
Ik kan daar alleen tevreden zijn over deze gang van zaken.
Alleen nog BBC 2, BBC 3, BBC 4, NED 1, NED 2 en NED 3 in HD doorgeven, dan zou dat de max zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Satelliet ontvanger aanschaffen, dan hebt ge da allemaal.apestaart schreef:Alleen nog BBC 2, BBC 3, BBC 4, NED 1, NED 2 en NED 3 in HD doorgeven, dan zou dat de max zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Dat is jammer genoeg geen optie voor mij, om te beginnen woon ik in een flatgebouw waar een schotelantenne niet toegelaten is en bovendien heb ik momenteel het geld niet voor om zo'n hele installatie aan te kopen.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Op hun website staat bbc3en bbc4 niet bij REX alleen bij hun rio.
Maar goed heb telenet opgezegd en nu bij bgctv 5.95 voor 13thstreet en syfy en cbbc/bbc3 enige ik meeste bekeek op mijn pluspakket.
Maar goed heb telenet opgezegd en nu bij bgctv 5.95 voor 13thstreet en syfy en cbbc/bbc3 enige ik meeste bekeek op mijn pluspakket.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Dan neemt ge bhaalu met een tv-vlaanderen abbo, en je kijkt sateliet zonder een schotel te hangen.apestaart schreef:Dat is jammer genoeg geen optie voor mij, om te beginnen woon ik in een flatgebouw waar een schotelantenne niet toegelaten is en bovendien heb ik momenteel het geld niet voor om zo'n hele installatie aan te kopen.
HD is nog wel niet beschikbaar, maar zou bij bhaalu binnenkort gelanceerd worden
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Maar je hebt ook niet alle zenders die je via FTA kan bekijken bijvoorbeeld
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
BBCs enkel in duurste Telenet pakket. Hoe durven ze.
Dat betaal ik er niet aan, enkel voor 2 zenders.
Is dat nu bijna gedaan met die pakketten, laat ons toch gewoon a la carte zenders kiezen.
Enfin, niet veel opties verder.
Satelliet is geen optie wegens verbod in huurcontract; bhaalu is geen optie wegens onaantrekkelijk juridisch statuut als gebruiker.
Zou je eventueel een schotel kunnen non-permanent vastmaken aan de ballustrade van een terras (met vertikale tralies)? Dan kan de huisbaas eigenlijk niet veel meer zeggen over die schotel. Alsook, zijn er volledig transparante schotels beschikbaar, dat het zo niet opvalt?
[ Post made via mobile device ]
Dat betaal ik er niet aan, enkel voor 2 zenders.
Is dat nu bijna gedaan met die pakketten, laat ons toch gewoon a la carte zenders kiezen.
Enfin, niet veel opties verder.
Satelliet is geen optie wegens verbod in huurcontract; bhaalu is geen optie wegens onaantrekkelijk juridisch statuut als gebruiker.
Zou je eventueel een schotel kunnen non-permanent vastmaken aan de ballustrade van een terras (met vertikale tralies)? Dan kan de huisbaas eigenlijk niet veel meer zeggen over die schotel. Alsook, zijn er volledig transparante schotels beschikbaar, dat het zo niet opvalt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Nog even over het plaatsen van parabool antenne: je huisbaas kan je niet verbieden om schotel antenne te plaatsen. Je huisbaas kan je wel verbieden om beschadigingen aan te brengen, bv. keilbouten om één en ander goed vast te maken. Er zijn voldoende precedenten wat plaatsing van schotelantenne betreft waarbij huurders hun gelijk hebben gehaald voor de rechtbank. Toen ik indertijd op een appartement woonde had ik een tegelstatief waarin 4 stoeptegels lagen als contergewicht. Op de vertikale buis de schotelantenne en nog een spankabeltje rond de balustrade gespannen om de boel goed staande te houden bij hevige windvlagen. Geen enkel gat moeten boren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
inderdaad, een schotel op tegelvoet is eenvoudig op te stellen en kan naar astra 2 gericht worden! Dan heb je alle engelse zenders gratis (bbc 1234, itv 1234, channels 4 en channels 5)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Voor een schotel op tegelvoet heb ik geen plaats. Het is een ietwat vierkant terras van ongeveer 6m2 dat ook gebruikt wordt; ik vroeg me dus af of er klemmen bestaan om zoiets te monteren op een terrasrailing die bestaat uit vertikale tralies. En transparant zou voor mij goed uitkomen, dan blokkeert het mijn zicht niet vanop het terras. Alsook, hoe krijg je de kabel binnen zonder gaten te boren in de gevel, dat zal ook nog een probleem worden. Ik dacht aan het misbruiken van de luchtuitgang van de dampkap.
En een schotel op een staaf die vertikaal bevestigd wordt zou mss mogelijk zijn, maar dan heb je nog altijd een voet, en dan hangt hij in de weg van de parasol die in de zomer het terras leefbaar moet houden.
En een schotel op een staaf die vertikaal bevestigd wordt zou mss mogelijk zijn, maar dan heb je nog altijd een voet, en dan hangt hij in de weg van de parasol die in de zomer het terras leefbaar moet houden.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Zoek eens op "Selfsat" bij Google Afbeeldingen. Dat ding heeft meerdere montagemogelijkheden (aangezien bij schotels alles modulair is zou je het in principe bij elk merk kunnen doen). Het kabelprobleem los je op met een plat tussenstuk dat tussen de venster past (voorbeeld).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik zou voor deze gaan !
http://www.conrad.com/ce/en/product/943 ... at-Antenna
On topic:
Jammer dat Telenet zo'n speeltuin is geworden.
Die (zender) mag meedoen, die niet meer, oh toch (ze bedenken zich), de naamgeving, ...
Ik heb het gevoel dat ze het ipv eenvoudiger net lastiger maken voor de klanten, alleen hebben de klanten het (nog) niet door.
Met GSM was het vroeger niet anders, ondertussen (mijn gevoel) is het een stuk(je) eenvoudiger geworden (kan altijd beter uiteraard).
http://www.conrad.com/ce/en/product/943 ... at-Antenna
On topic:
Jammer dat Telenet zo'n speeltuin is geworden.
Die (zender) mag meedoen, die niet meer, oh toch (ze bedenken zich), de naamgeving, ...
Ik heb het gevoel dat ze het ipv eenvoudiger net lastiger maken voor de klanten, alleen hebben de klanten het (nog) niet door.
Met GSM was het vroeger niet anders, ondertussen (mijn gevoel) is het een stuk(je) eenvoudiger geworden (kan altijd beter uiteraard).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
Genoteerd. Hoeveel sats kunnen die flat antennas tegelijk aan?
Hoeveel/welke sats moet je best kunnen ontvangen?
En heeft niemand weet van minder opvallende dingen (ik zweer da'k ooit transparante schotels gezien heb ergens)?
Dat kabelding voor de ruit ziet er best interessant uit. Da's al een probleem opgelost.
Welke diameter is het interessants trouwens? Ik heb gehoord dat hoe groter de diameter, hoe beter de ontvangst, maar hoe gevoeliger de schotel om af te regelen.
Hoeveel/welke sats moet je best kunnen ontvangen?
En heeft niemand weet van minder opvallende dingen (ik zweer da'k ooit transparante schotels gezien heb ergens)?
Dat kabelding voor de ruit ziet er best interessant uit. Da's al een probleem opgelost.
Welke diameter is het interessants trouwens? Ik heb gehoord dat hoe groter de diameter, hoe beter de ontvangst, maar hoe gevoeliger de schotel om af te regelen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Nu heb ik een schotel in mijn tuin.
Waar ik vroeger huurde stond hij gewoon achter het raam op de slaapkamer dat zuidelijk gericht was. Perfect beeld toendertijd
op 19 oost en de bbc zend nog veel sterker uit op 28
Waar ik vroeger huurde stond hij gewoon achter het raam op de slaapkamer dat zuidelijk gericht was. Perfect beeld toendertijd
op 19 oost en de bbc zend nog veel sterker uit op 28