opzeggen Edpnet
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Een klachtenformulier ombudsman telecom is ingediend, we zullen zien...
edit: tikfoutje
edit: tikfoutje
Laatst gewijzigd door lacer 29 nov 2013, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Ook ik heb het teveel betaalde bedrag nog niet terug gekregen,(91€), lijkt een gewoonte te zijn bij Edpnet, heb 14 dagen geleden een ticket aangemaakt, ze zouden de creditnota door sturen naar de boekhouding, tot op heden nog niets ontvangen...
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Had Edpnet bevestigd dat ze geld gingen terugstorten ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
lees dit topic eens...
Tis pas als je gaat reklameren, dat men al iets meer rekening houdt met je datum. Toch blijven ze dan nog steeds verlangen dat je je maand uitdoet
Tis pas als je gaat reklameren, dat men al iets meer rekening houdt met je datum. Toch blijven ze dan nog steeds verlangen dat je je maand uitdoet
de koe zegt boe
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Bij sommigen de maand uitdoen en daarna nog een maandje erbij
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Kleine pro tip: journalisten gebruiken de aanduiding "[sic]" in dat geval. Dit is Latijn en betekent zoveel als "zoals dit".luigi schreef:"Beste,
Er staat inderdaad een creditnota in ons system om terug te betalen. Bedankt voor informatie. We geven dat nu door aan onze Beokhouding." ,schrijffout is niet van mij...
[ Post made via mobile device ]
Voor de geïnteresseerden: edpnet heeft ingebonden en de extra facturatiemaand laten vallen.jjschout schreef:Zijn er nog mensen die Edpnet onlangs hebben opgezegd en waarbij men, ondanks expliciet zelf een datum te vermelden op de opzegbrief, een maand vooropzeg hebben bijgerekend?
Gewoon een vriendelijke mailtje sturen, met een link naar de nieuwe telecomwet + verwijzen naar hun algemene voorwaarden (9.2) en zeggen dat de ombudsman zal gecontacteerd worden mochten ze er nog een probleem van maken. Dus als ze weten dat je geïnformeerd bent, laten ze blijkbaar de maand vooropzeg vallen .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
klopt... waarbij ze dan mikken op die 90% die niet geinformeerd is?
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
dan moet je dit topic eens goed lezen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
En ik die dacht dat een forum nu juist diende om zelf niet veel te moeten zoeken, te googelen, te bingen
en op de specialisten te kunnen rekenen!
daar gaat mijn mooie droom weer in rook op
en op de specialisten te kunnen rekenen!
daar gaat mijn mooie droom weer in rook op
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Voortaan kan de abonnee een contract schriftelijk opzeggen, per brief of langs elektronische weg (een e-mail versturen, een vakje aanvinken in een formulier op een website, een sms sturen naar een nummer dat door de operator speciaal voor opzeggingen werd ingesteld, …). Er is dus geen aangetekende brief meer nodig en er moeten ook geen rechtvaardigingsgronden meer worden aangehaald. Het contract wordt onmiddellijk geschorst op het door de abonnee gekozen moment. De operator moet zo snel mogelijk een einde maken aan de betrokken dienst, rekening houdend met de techniek, en de abonnee hiervan een schriftelijke bevestiging bezorgen.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
nee, want :
Die info had de ombudsdienst zelf opgevraagd bij het biptvoor de ombudsdienst was het duidelijk : de klant kiest de opzegdatum. Wat teveel betaald is, dient edpnet terug te betalen.
Technische problemen zijn er niet, het is technisch mogelijk om binnen de 24u af te sluiten (doen ze ook in geval van wanbetaling/misbruik)
de koe zegt boe
Heb uiteindelijk het teveel betaalde terug gekregen, heeft wel wat geduurd, van september vorig jaar, en niet na verschillende e-mails gestuurd te hebben, of ze niets vergeten waren...
Heb nu een comfort pack van Belgacom, sneller en goedkoper...
Heb nu een comfort pack van Belgacom, sneller en goedkoper...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik weet het, het topic is al even stil maar toch even volgende vraag:
Ik weet van de wettelijke contractduur van 6 maanden voor particulieren en heb dan ook een particulier abonnement. Nu, bij het nakijken van de orders zie ik staan dat de minimumcontractduur 12 maanden zou zijn... ik neem aan dat dit gewoonweg een fout is gebaseerd op oude wetgeving?
Ik weet van de wettelijke contractduur van 6 maanden voor particulieren en heb dan ook een particulier abonnement. Nu, bij het nakijken van de orders zie ik staan dat de minimumcontractduur 12 maanden zou zijn... ik neem aan dat dit gewoonweg een fout is gebaseerd op oude wetgeving?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat mag daar gerust nog staan. De nieuwe wet, iirc, voorziet niet dat het verboden zou zijn een abbo van 12 maand ofzo te maken. WEL ben je zoiezo vrij na 6 maand, wat er ook staat, want de wet beperkt de uitvoeringsduur van zulke contracten, tenzij er koppelverkoop mee gemoeid is, dan moet je het apparaat dat in de prijs zit afbetalen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Toch zou het niet oneerlijk zijn deze termijn dan ook aan te passen/correct weer te geven op de contracten
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het is idd vaak boerenbedrog in de zin van "de klant moet zijn rechten maar kennen", een beetje zoals de douane die, iirc, vluchtelingen op geen enkele manier op hun recht mag wijzen om asiel aan te vragen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Op de facturen staat ook nog steeds "Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand, vanaf datum van **/**/****" terwijl de wet toch al een hele tijd aangepast is. Niet netjes natuurlijk vooral als er bij opzeg aangedrongen wordt op deze voorwaarden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Als zelfs Belgacom veel opener en correcter hierover is in vermelding en toepassing van de termijnen (particulier wordt in feite zelfs de 6 maanden contractduur niet effectief toegepast), en Telenet zelfs particulier helemaal geen contractduur meer toepast (los van bepaalde koppelverkoop), dan is er toch duidelijk een probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Ik vraag me toch ook af, of dit een win-situatie is voor hun. Nu leg ik mensen al uit, dat edpnet duurder is, maar nog eens duurder wordt door de 'verkeerde' manier van opzeggen. Ik heb er al verschillende weggehaald bij edpnet , en heb er ook al verschillende edpnet afgeraden. Dan ben ik er van overtuigd, dat ik niet de enigste ben.
Ook deze edpnet wiki, blijft desinformatie verspreiden : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_kan_ik_opzeggen
Ook deze edpnet wiki, blijft desinformatie verspreiden : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_kan_ik_opzeggen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik had hiervoor voornamelijk een Telenet Business internet, bij verhuis dacht ik eens iets nieuw te nemen (had al belgacom gehad en dat had enkele voordelen tov Telenet) en het kwam goedkoper uit + onbeperkt volume.
Op nog geen 3 maanden tijd heb ik al een storing meegemaakt, serieuze packetloss gedurende weken, en nu afgesloten wegens een openstaande factuur (nog niet eens zo lang) waarover ik binnen de termijn een vraag had gesteld (blijkbaar via verkeerde manier, moest via ticket zijn en niet via mail). Afsluiten voor 1 openstaande factuur, zelfs bij Telenet doen ze dat totaal niet.
En nu merk ik hierdoor op dat ze zelfs de wet niet helemaal toepassen of toch proberen om zelf een strengere regelgeving toe te passen.
Het lijkt er meer en meer op dat ik naar de verkeerde personen geluisterd heb, jammer want het leek zo positief.
Toegegeven, die wiki's die ze hebben kunnen handig zijn voor bepaalde instellingen, en het onbeperkte is ook letterlijk onbeperkt. Deze maand door een project een serieus hoog volumeverbruik gehad en da's geen probleem (natuurlijk zou dit bij Belgacom ook lukken).
Op nog geen 3 maanden tijd heb ik al een storing meegemaakt, serieuze packetloss gedurende weken, en nu afgesloten wegens een openstaande factuur (nog niet eens zo lang) waarover ik binnen de termijn een vraag had gesteld (blijkbaar via verkeerde manier, moest via ticket zijn en niet via mail). Afsluiten voor 1 openstaande factuur, zelfs bij Telenet doen ze dat totaal niet.
En nu merk ik hierdoor op dat ze zelfs de wet niet helemaal toepassen of toch proberen om zelf een strengere regelgeving toe te passen.
Het lijkt er meer en meer op dat ik naar de verkeerde personen geluisterd heb, jammer want het leek zo positief.
Toegegeven, die wiki's die ze hebben kunnen handig zijn voor bepaalde instellingen, en het onbeperkte is ook letterlijk onbeperkt. Deze maand door een project een serieus hoog volumeverbruik gehad en da's geen probleem (natuurlijk zou dit bij Belgacom ook lukken).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het is inderdaad niet verboden om contracten van 12 maand te maken.ITnetadmin schreef:Dat mag daar gerust nog staan. De nieuwe wet, iirc, voorziet niet dat het verboden zou zijn een abbo van 12 maand ofzo te maken. WEL ben je zoiezo vrij na 6 maand, wat er ook staat, want de wet beperkt de uitvoeringsduur van zulke contracten, tenzij er koppelverkoop mee gemoeid is, dan moet je het apparaat dat in de prijs zit afbetalen.
De wet beperkt ook niet de uitvoeringsduur van zulke contracten.
De wet zegt dat je zo'n contract kan opzeggen na 6 maand. Als je het contract niet opzegt, dan blijft dit contract 12 maand lopen. Daarna heb je een contract van onbepaalde duur.
Je kan bijvoorbeeld bij een nieuw contract (zonder koppelverkoop) een korting krijgen gedurende 12 maanden.
Dit contract (inclusief de korting) blijft 12 maanden lopen, de nieuwe wet zegt dus niet dat zo'n contract na 6 maanden vervalt (je wilt toch niet dat de korting na 6 maand vevalt???). Tenzij je zelf na 6 maand opzegt.
Er is dus geen enkele reden om een operator te verplichten om zijn contracten aan te passen aan de 6-maand termijn!iRockabizzydilly schreef:Toch zou het niet oneerlijk zijn deze termijn dan ook aan te passen/correct weer te geven op de contracten
De telecomwet geeft de consument het recht om na 6 maanden zijn contract op te zeggen, op een datum die de klant kiest.on4bam schreef:Op de facturen staat ook nog steeds "Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand, vanaf datum van **/**/****" terwijl de wet toch al een hele tijd aangepast is. Niet netjes natuurlijk vooral als er bij opzeg aangedrongen wordt op deze voorwaarden.
Indien de klant geen datum opgeeft in zijn opzegbrief, dan geldt de bepaling van het contract (vb vooropzeg van één (1) maand). Het is dus wel wettelijk om deze opzeg in het contract te hebben (als fall-back), het is niet wettelijk om bij opzeg deze clausule toe te passen indien de klant een andere datum wenst ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik heb een tijdje geleden mijn abonnement opgezegd en eerlijk gezegd, ik mocht zelf van support mijn opzegdatum kiezen. Ze zouden zich er dan aan proberen te houden. Uiteindelijk hebben ze 7 dagen bij mijn voorgestelde datum geteld wat "toevallig" uitkwam op de dag van een nieuwe facturatieperiode.
Zou er niets achterzitten van het feit dat ze bij belgacom ook een opzeg moeten doen en dat ze dat allemaal proberen te doen uitkomen om zo weinig mogelijk extra kosten te genereren? Alhoewel ik toch vermoed dat belgacom zijn OLOs pro rata moet aanrekenen?
Zou er niets achterzitten van het feit dat ze bij belgacom ook een opzeg moeten doen en dat ze dat allemaal proberen te doen uitkomen om zo weinig mogelijk extra kosten te genereren? Alhoewel ik toch vermoed dat belgacom zijn OLOs pro rata moet aanrekenen?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als je tijdens de eerste zes maanden van het contract opzegt, is zo'n clausule nog steeds 100% wettelijk.
Na zes maanden ben je vrij. Dat staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden: http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... waarden#p9
Over de verplichting om de geleverde diensten tijdig te betalen kan er trouwens ook geen discussie zijn. Alles staat netjes vermeld in de algemene voorwaarden.
Als de andere providers betere voorwaarden bieden, moet je trouwens niet twijfelen om na zes maand terug over te stappen naar een ander en beter aanbod.
Na zes maanden ben je vrij. Dat staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden: http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... waarden#p9
Over de verplichting om de geleverde diensten tijdig te betalen kan er trouwens ook geen discussie zijn. Alles staat netjes vermeld in de algemene voorwaarden.
Als de andere providers betere voorwaarden bieden, moet je trouwens niet twijfelen om na zes maand terug over te stappen naar een ander en beter aanbod.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
zo vrij ben je niet, want ze kletsen er telkens nog een periode bij. Meestal eindigend op de facturatiedatum.Na zes maanden ben je vrij. Dat staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden: http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... waarden#p9
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Algemene voorwaarden zijn nogaltijd geen wetten, men kan bij wijze van spreken in de voorwaarden zetten wat men wil, dan nog zijn er wetten die mogelijks anders zeggen.raf1 schreef:Over de verplichting om de geleverde diensten tijdig te betalen kan er trouwens ook geen discussie zijn. Alles staat netjes vermeld in de algemene voorwaarden.
Maar los daarvan, de verplichting om de geleverde diensten en tijdig, al goed en wel maar iedereen kan al eens later zijn met betalen. Omdat je enkele dagen te laat was met je energiefactuur moet uw leverancier ook uw stroom niet komen afsluiten.
Maar wat ik vooral wil zeggen; geleverde diensten kan nogal makkelijk betwist worden als het gaat over facturen die op voorhand betaald worden (factuur voor mei begin april krijgen bijvoorbeeld). Dan is er weinig 'geleverd' aan.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Uw twee e-mails aan ons, van gisterenochtend en gisterennamiddag (ivm jouw topic over afsluiten wegens niet-betaling) wordt momenteel bekeken door collega. U mag dus zeker een antwoord verwachten. Een privé-bericht met jouw klantennr, zoals gisteren gevraagd, hoeft dus niet meer.
En als je met vragen zit, via telefoon, e-mail of ticket, dat kan allemaal. Want elk telefoongesprek en e-mail worden gelogd in ticket...
En als je met vragen zit, via telefoon, e-mail of ticket, dat kan allemaal. Want elk telefoongesprek en e-mail worden gelogd in ticket...
internet, fiber & telephony
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ik ben zelf pas overgestapt van edpnet naar telenet. telenet is ondertussen actief en edpnet gebruik ik niet meer.
ik heb edpnet nog niet opgezegd omdat ik liever een overlapping had, met natuurlijk het risico dat ik 1 of meerdere maanden aan 2 providers moet betalen.
nu wil ik dus edpnet opzeggen. ik heb dit hele topic doorlezen maar het wordt mij allemaal wat ingewikkeld. ik zou onmiddellijk alles, mijn domein (heb ik niet meer nodig, ook niet bij telenet) en internet (internet+telefoon), willen opzeggen bij edpnet. hoe ga ik hierbij tewerk? ik zou alles onmiddelijk willen opzeggen. ik ben al jaren klant dus dit zou geen probleem mogen zijn. mijn laatste facturen van edpnet, die ik nog moet betalen zijn:
internet (telefoon + newer & faster internet):
factuurdatum 27/04/14
betalen voor 27/05/14
periode 27/05/14 - 27/06/14
domein:
factuurdatum 23/04/14
betalen voor 23/05/14
periode 23/05/14 - 23/05/15
welke stappen moet ik ondernemen?
1) ik neem aan dat ik die 2 facturen nog zal moeten betalen?
2) en hoe zeg ik dan op? ticket aanmaken en vermelding dat ik zowel internet, telefoon en domein met onmiddellijke ingang wil stopzetten?
3) verder nog iets?
ik heb edpnet nog niet opgezegd omdat ik liever een overlapping had, met natuurlijk het risico dat ik 1 of meerdere maanden aan 2 providers moet betalen.
nu wil ik dus edpnet opzeggen. ik heb dit hele topic doorlezen maar het wordt mij allemaal wat ingewikkeld. ik zou onmiddellijk alles, mijn domein (heb ik niet meer nodig, ook niet bij telenet) en internet (internet+telefoon), willen opzeggen bij edpnet. hoe ga ik hierbij tewerk? ik zou alles onmiddelijk willen opzeggen. ik ben al jaren klant dus dit zou geen probleem mogen zijn. mijn laatste facturen van edpnet, die ik nog moet betalen zijn:
internet (telefoon + newer & faster internet):
factuurdatum 27/04/14
betalen voor 27/05/14
periode 27/05/14 - 27/06/14
domein:
factuurdatum 23/04/14
betalen voor 23/05/14
periode 23/05/14 - 23/05/15
welke stappen moet ik ondernemen?
1) ik neem aan dat ik die 2 facturen nog zal moeten betalen?
2) en hoe zeg ik dan op? ticket aanmaken en vermelding dat ik zowel internet, telefoon en domein met onmiddellijke ingang wil stopzetten?
3) verder nog iets?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Volgens de Telecom wet mag je inderdaad onmiddelijk opzeggen.
* Ik zou die 2 facturen, die slaan over een periode in de toekomst (resp 23/5 en 27/5) niet betalen. Die servcie is niet geleverd, en zal ook nooit geleverd worden, gezien je opzegt.
* De opzeg best schriftelijk, en vooral niet vergeten om er de gewenste opzegdatum te vermelden (vb 5/5/2014)
* Wettelijk moet EDPnet jou het teveel betaalde bedrag van de vorige facturen terugbetalen.
* Ik zou die 2 facturen, die slaan over een periode in de toekomst (resp 23/5 en 27/5) niet betalen. Die servcie is niet geleverd, en zal ook nooit geleverd worden, gezien je opzegt.
* De opzeg best schriftelijk, en vooral niet vergeten om er de gewenste opzegdatum te vermelden (vb 5/5/2014)
* Wettelijk moet EDPnet jou het teveel betaalde bedrag van de vorige facturen terugbetalen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
bedankt voor de tips, vooral over de openstaande facturen!
ik zou deze brief aangetekend willen versturen. wat denk je hierover? ik heb mijn persoonlijke info hier verwijderd en tussen ** gezet:
ik zou deze brief aangetekend willen versturen. wat denk je hierover? ik heb mijn persoonlijke info hier verwijderd en tussen ** gezet:
nog een vraag: stel ik verstuur deze brief aangetekend op de post op maandag 5 mei. zet ik dan als opzegdatum 6 mei (zoals hierboven)?t.a.v. EDPnet nv, Van Landeghemstraat 20, B–9100 Sint-Niklaas
Betreft: opzegging abonnement:
* Newer & Faster Internet (VDSL),
* Telephony (**telnr**),
* Domein .BE (**domein**)
Klantnummer: **nummer**
Klant: **naam, adres**
Geachte,
Bij deze zou ik bovenstaande abonnementen met onmiddellijke ingang, vanaf 06/05/2014, willen opzeggen.
Ontvangen facturen **factuurnummer internet en foon** en **factuurnummer domein** met ingang op 23/05 en 27/05 worden niet meer betaald.
Ik berust mij op de nieuwe telecomwet.
Rede van opzeg is het meermaals dubbel aanrekenen van facturen via domiciliëring, het niet beantwoorden van een reply op emails (aankondiging vectoring en mijn "zogezegd" niet compatibele modem, fritzbox 7390) en mijn overstap naar telenet.
Gelieve de goede ontvangst van deze opzegging te bevestigen en het nodige te willen doen.
Met vriendelijke groeten,
**naam en datum**
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Beter je aangetekende brief op vrijdag 2 mei reeds versturen.
Je kan ook via ticket, mail en fax opzeggen.
Ik gebruikte fax en ticket, maar dat mocht niet baten, de maand dat er op volgde en reeds was betaald kreeg ik niet meer terugbetaald...
Je kan ook via ticket, mail en fax opzeggen.
Ik gebruikte fax en ticket, maar dat mocht niet baten, de maand dat er op volgde en reeds was betaald kreeg ik niet meer terugbetaald...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op EDPnet hun wiki staat alle info
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_kan_ik_opzeggen
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_kan_ik_opzeggen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Terzijde meen ik me toch te herinneren dat ik geen twee mails op dezelfde dag stuurde maar wel met enkele dagen tussen beide. De eerste mail werd later in een ticket gestoken, nadat ik zelf een ticket had aangemaakt in de veronderstelling de verkeerde contactmethode gebruikt te hebben. Er hoeft dus niet echt zelfs maar een kleine onrechtstreekse, onbewuste insinuatie gemaakt worden dat ik hier op het forum maar wat zei over het feit dat ik reeds eerder (voor het overdreven afsluiten) contact had opgenomen.EDPnet schreef:Uw twee e-mails aan ons, van gisterenochtend en gisterennamiddag (ivm jouw topic over afsluiten wegens niet-betaling) wordt momenteel bekeken door collega. U mag dus zeker een antwoord verwachten. Een privé-bericht met jouw klantennr, zoals gisteren gevraagd, hoeft dus niet meer.
En als je met vragen zit, via telefoon, e-mail of ticket, dat kan allemaal. Want elk telefoongesprek en e-mail worden gelogd in ticket...
En over de Wiki: men spreekt over opzegtermijn van 1 maand, ook na stilzwijgende contractverlenging naar een contract van onbepaalde duur. En da's dus niet volgens die telecomwet en is dus misleidend voor wie dat niet weet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dit vind ik op mijn laatste factuur. Dit is nu toch niet "het niet vermelden van wettelijke bepaling" maar gewoon echt een andere regel proberen hanteren?Periode: 1/06/2014 - 1/07/2014
Minimum contractduur loopt tot 1/03/2015. Hierna zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
Uw opzegtermijn: één (1) maand.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat jij verwart tussen het contract "opzeggen" en "verbreken" (= voortijdig beeindigen)
- - Volgende algemene voorwaarden van EDPNet heb je een contract van één jaar.
- Mits een opzegtermijn van één maand wordt dit contract automatisch omgezet naar een contract van onbepaalde duur.
- Als je het contract voortijdig beeindigt binnen de eerste zes maanden van de contractduur moet je schadeloosstelling betalen.
- Na 6 maanden kan je het contract voortijdig beeindigen, zonder vergoeding (= volgens telecom wet)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Helaas,
Ik durf er haast op te wedden dat, moest het niet edpnet zijn maar haast eender welke andere provider, je niet zou telkens opnieuw proberen ontkennen dat het op zijn minst deels misleidend is.
Moest Belgacom op deze manier communiceren naar de klant toe in verband met de contracten, ze hadden al lang problemen gehad en in de media gekomen. Hetzelfde geldt voor Telenet.
En opnieuw, de één maand opzegtermijn ook na de 6 maanden is NIET volgens de nieuwe telecomwet.
En euh... ik heb een stevige rechtenachtergrond, maar een contract opzeggen en verbreken is in principe en zeker in de volksmond hetzelfde. Je kan een contract vroegtijdig verbreken en vroegtijdig opzeggen. Het wil zo goed als hetzelfde zeggen want het eindresultaat is hetzelfde. Of je er nu een interpretatie aan wil geven dat verbreken vroegtijdig is en opzeggen gewoon opzeggen is (of omgekeerd) is louter persoonlijke interpretatie. In beide gevallen zeg je een product op en verbreek je het contract (of het nu bepaalde duur of onbepaalde duur is) met de provider van dat specifiek product dat je opzegt.
Ik durf er haast op te wedden dat, moest het niet edpnet zijn maar haast eender welke andere provider, je niet zou telkens opnieuw proberen ontkennen dat het op zijn minst deels misleidend is.
Moest Belgacom op deze manier communiceren naar de klant toe in verband met de contracten, ze hadden al lang problemen gehad en in de media gekomen. Hetzelfde geldt voor Telenet.
En opnieuw, de één maand opzegtermijn ook na de 6 maanden is NIET volgens de nieuwe telecomwet.
En euh... ik heb een stevige rechtenachtergrond, maar een contract opzeggen en verbreken is in principe en zeker in de volksmond hetzelfde. Je kan een contract vroegtijdig verbreken en vroegtijdig opzeggen. Het wil zo goed als hetzelfde zeggen want het eindresultaat is hetzelfde. Of je er nu een interpretatie aan wil geven dat verbreken vroegtijdig is en opzeggen gewoon opzeggen is (of omgekeerd) is louter persoonlijke interpretatie. In beide gevallen zeg je een product op en verbreek je het contract (of het nu bepaalde duur of onbepaalde duur is) met de provider van dat specifiek product dat je opzegt.