Bbox3 WiFi nas storage niet bereikbaar

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Sinds enkele weken heb ik een bbox3 staan. Deze is verbonden met een linksys switch waarop 2 netwerkschijven aangesloten zijn. Als ik wired connecteer met mijn laptop kan ik de netwerkschijven vlot bereiken. Als ik echter wireless ga zijn de netwerkschijven onbereikbaar. Op internet vind ik weinig info omtrent gelijkaardige problemen. Is er hier iemand die er meer over kan zeggen ?

Routers, schijven, switch hebben een vast ip. Zitten allemaal in dezelfde ip range en hebben dezelfde domein naam.
Laptop, ipad, en gsm krijgen hun ip via dhcp. Bbox is dhcp server.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Nog even wat aanvullende info ... als ik met mijn Linux-laptop connecteer lukt het mij wel. Laptop en NAS staan beiden binnen het zelfde windows-domein. Probleem stelt hem dus met een Laptop Windows 7, Ipad, en Android GSM.

Feit dat het op Linux werkt doet mij vermoeden dat het niet aan het netwerk ligt. Feit dat mobile devices en windows-laptop het niet doen lijkt me dan weer aan te geven dat het niet aan windows ligt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zitten inderdaad nog bugs in de bbox3 want bvb VPN werkt ook alleen maar wired en ook niet via wireless !
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Is echt wel irritant omdat mijn NAS heel veel documenten bevat die ik dagelijks nodig heb. Moet nu aan mijn bureau werken omdat ik bekabeld moet connecteren. Hoop dat er ooit eens een fatsoenlijk werkende B-Box3 van komt. Heb al zin om terug naar de B-Box2 terug te keren.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

En SOLVED :-)

Heb zonet de BBOX3 even uitgezet en opnieuw aangezet en alles is opnieuw normaal. Buggy spul als je daarop je thuisnetwerk draait :roll:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het zijn toch nog niet allemaal bugs dan :wink:
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Een undocumented feature zou ik het nu toch ook niet noemen. Als je een Bbox moet herstarten om via WiFi aan je nas te kunnen die je wired wel kan bereiken zou ik het toch als bug bestempelen.

Anyway, het werkt en ik hoop dat het blijft werken. In het andere geval weet ik nu wat me te doen staat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is wel waar maar met de bbox2 moest men ook na veranderen van instellingen soms eerst de box opnieuw opstarten, als je iets aan je pc instelt moet je hem soms ook eerst opnieuw opstarten !
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”