TV met een kaartje: installatie nodig?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik ben aan het overwegen om mij zo'n CI+ kaartje van Telenet aan te schaffen. Mijn TV is compatibel dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Momenteel heb ik Belgacom TV en de kabel is dus officieel buiten gebruik, al werkt deze nog wel want ik kan nog steeds analoog kijken en ook digitaal naar de ongeëncrypteerde zenders (bv Één HD). Daarvoor moet dus in principe geen installateur langskomen.

Moet er voor de rest nog iets geïnstalleerd worden, of is enkel zo'n CI+ kaartje voldoende (en uiteraard terug maandelijks betalen voor de kabel)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Installatie is niet noodzakelijk... toch niet voor interactieve diensten. Je zal natuurlijk wel moeten betalen voor het opnieuw in dienst stellen van de kabel (en volgens mij - al ben ik niet zeker - krijg je dan toch nog een technieker om een wandcontactdoos te zetten).
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Er hangt reeds een wandcontactdoos, want ik heb vroeger nog kabel TV gehad. Dat werkt trouwens nog altijd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Werken of niet maakt niet uit vrees ik... kosten voor indienststelling ga je moeten betalen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Je zal hoe dan ook € 50 activatiekosten moeten betalen + € 69 voor de aankoop van de CI+ module.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

en ik vrees dat je nu ook "zwart" kijkt aangezien je belgacom hebt ipv telenet ntgs uw kabelverbinding nog werkt, het gebeurt nogal eens dat men die is vergeten aansluiten....
In huur-appartementen gebeurt het ook als eens dat een handige harry de blocker er vantussen haalt om alze gratis als zwart kijker te kijken...
Als jij dan als nieuwe huurder komt kan het dan zijn dat jij onwetend toch telenet hebt...
Wanneer jij nu een CI+ kaartje aanvraagt en men geen actieve aansluiting ziet zal je inderdaad bovenstaande kosten moeten betalen + ongeveer 16 euro maandelijs voor de kabel en hopelijk drigen ze nog niet met een boete voor zwartkijken dan......natuurlijk moet men dan wel kunnen bewijzen dat U iets fout zou hebben gedaan....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De TS is niet aan het zwartkijken, hij heeft Belgacom TV.
Hij heeft alleen vastgesteld dat de kabel (die hij niet gebruikt) niet correct afgesloten werd ...
Daarvoor kan hij toch niet beboet worden?

In de Telenet documentatie zal dit per definitie gewoon als een nieuwe aansluiting gezien worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja idd niet zwartkijken dus maar blijft een gevoelig iets, hoelang kijkt hij al Belgacomtv etc..... denk niet dat men er zal van wakker liggen gewoon naast de aankoop van het kaartje zullen er toch wel wat kosten bijkomen....
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik snap dit topic niet zo goed, maar het zal wel weer aan mij liggen.
Als hij een kaartje gaat kopen, worden zijn gegevens genoteerd, en krijgt hij automatisch een factuur en abonnement voor TV, vermoed ik.
Ik weet niet of je wel een kaartje krijgt als je verder geen andere producten van Telenet hebt.....

Zwart kijken doet hij analoog alleszins niet. Ze moeten het maar fatsoenlijk afsluiten. Dus fout van Telenet.
Digitaal zal je 'iets' moeten aanschaffen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zijn "kaartje" zal vergezeld moeten gaan van een CAM (module). Eens deze in de TV geplaatst, kan hij digitaal kijken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

spijtig dat die nooit acties doen (evt. gereduceerde kost) om mensen die geen whop of whoppa willen, maar enkel digitale kabeltv. Desnoods wil ik contract ondertekenen van 2-3 jaar.

Want als ik alles nalees, kost het 99 € installatie + 50 € activatie + 69 € tv-met een kaartje (om nog niet van de prijs van digicorder te spreken)..pfff.... (dus 411 € voor 1ste jaar)

Bij scarlet heb je daar al bijna 11 maand tv+internet+telefoon voor. Dus voor 57 € meer heb je alles (behalve paar zenders minder, die ik nooit bekijk)
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:spijtig dat die nooit acties doen (evt. gereduceerde kost) om mensen die geen whop of whoppa willen, maar enkel digitale kabeltv. Desnoods wil ik contract ondertekenen van 2-3 jaar.

Want als ik alles nalees, kost het 99 € installatie + 50 € activatie + 69 € tv-met een kaartje (om nog niet van de prijs van digicorder te spreken)..pfff.... (dus 411 € voor 1ste jaar)
Bij tv met een kaartje heb je geen digicorder meer nodig.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb bestelling geprobeerd, blijkbaar enkel 50 euro! Analoge kabel is afgesloten in 2004 op afstand (er was kabel in deze recente woning). Brief gekregen toen, maar wegens sattv, geen interesse. Zal voor 50 EUR ze laten komen. Wel heb ik versterker weggedaan. Ondertussen hebben ze nieuwere modellen?

Ik wil evt beginnen met zelf gekochte decoder, kan ik nadien zonder kosten 1 toevoegen? En hoe met CI kaart op PC?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je zal toch ongeveer 15 euro per maand moeten betalen voor de kabelkost en idd eenmalig 50 euro activatie...
radiometeor.be
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

15,35 € vanaf 26/1 :-D
als ik extra kaart tvv vraag is dat ook 2,5 € en vb. 1 op pc: 2,5 € extra. (totaal 5 €).

Dan moet ik nog decoder op mijn verwarming zetten in keuken, terwijl ik nu met ci kan werken.... :-)

en veel meer zenders in HD op telenet. by bye tvv. (spijtig voor mijn dure zelfgekochte decoder)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:Ik wil evt beginnen met zelf gekochte decoder, kan ik nadien zonder kosten 1 toevoegen? En hoe met CI kaart op PC?
Ja, extra decoders/kaartjes registreren is gratis... enkel dus de aankoop of huur moet je betalen.

Voor zover ik weet zijn er geen CI+ (belangrijk is de "+") mogelijkheden op PC's.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

tommekentom schreef: Bij tv met een kaartje heb je geen digicorder meer nodig.
Tommeke, kan je een digicorder niet gebruiken wanneer je TV met een kaartje hebt? Hoe kan je dan TV-programma's opnemen? (Langs de video?)

Bedankt,

A.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Moderne TV's laten toe opnames te maken op een harde schijf of USB stick (maar je hebt volgens mij maar één zender tegelijk dan, dus opnemen en ondertussen naar iets anders kijken lukt dan niet).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

En sommige tv toestellen hebben twee digitale tuners (en 2ci+ slots) zodat men kan kijken en tegelijkertijd een andere zender kan opnemen ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tja, dan moet je al twee CI+ kaartjes gaan kopen en kan je nog steeds minder dan een Digicorder... vraag me dan af wat het nut is.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Het nut moet men natuurlijk zelf afwegen.

De voordelen zonder digicorder zijn altijd dezelfde:
- eenvoudige installatie
- eenvoudig gebruik met 1 afstandsbediening
- minder energieverbruik
- geen return kanaal en big brother
- geen lange opstarttijd
- vrije hardwarekeuze
- via DLNA kan men opnames bekijken en opnemen op andere toestellen
- ...

En de nadelen zijn natuurlijk ook altijd dezelfde:
- EGP enkel voor 2 dagen
- men heeft een CI+ module nodig per tuner (*1)
- via DLNA zijn de versleutelde kanalen niet beschikbaar zodat men bv voor prime meerdere abonnementen nodig heeft indien men deze op meerdere toestellen wilt bekijken
- ...

*1: ik heb een Duitse HD recorder met 2 tuners en 2 CI+ slots met één kaartje en kan twéé gecodeerde kanalen (vb vier HD en vtm HD) tegelijkertijd opnemen. De opname die eerst begon kan ik dan direct bekijken, de 2de opname wordt ergens in de nacht gedecodeerd en kan pas daarna bekeken worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

johan.devos schreef:De voordelen zonder digicorder zijn altijd dezelfde:
- eenvoudige installatie
Ik hoor hier nochtans meer problemen om de CI+ kaart geinstalleerd en werkend te krijgen dan een decoder welke je gewoon in het stopcontact moet steken.
johan.devos schreef:- eenvoudig gebruik met 1 afstandsbediening
Ik gebruik nochtans ook maar één afstandsbediening (al kon de CEC implementatie nog beter)
johan.devos schreef:- geen lange opstarttijd
Indien je je decoder steeds helemaal afzet... anders heb je geen opstarttijd.
johan.devos schreef:- vrije hardwarekeuze
Met CI+ is je keuze voor TV beperkter dan een decoder... die werkt namelijk op ieder toestel (zelfs een oude TV van 20 jaar geleden).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Ik hoor hier nochtans meer problemen om de CI+ kaart geinstalleerd en werkend te krijgen dan een decoder welke je gewoon in het stopcontact moet steken.
Met eenvoudige installatie bedoel ik de bekabeling zonder alle extra bakjes (antenneversterker, modem, digibox, voedingen). Voor TV met een kaartje heb je enkel een TV, stopkontakt en coax kabel nodig. Bij mensen zonder internet is dit vaak het enige dat aanwezig is. Stel dat je een wand hebt met een flatscreen erop, waar moet je dan al die bakjes kwijt? Heb je als eens geprobeerd een HDMI kabel door een bestaande buis te trekken?

De hoofdreden waarom het in Belgie moeilijker is om TV met een kaartje werkende te krijgen is gewoonweg omdat Telenet veel te lang dwars lag en de tijd had om hun monopolie uit te bouwen op DVB-c vlak. De TV fabrikanten hebben hierdoor jarenlang geen reden gehad om hun firmware voor Belgie aan te passen. In principe zou het met een goede firmware in de TV moeten volstaan om het land en taal te kiezen.

Maar zelf zonder fatsoenlijke firmware is TV met een kaartje even gemakkelijk (of moeilijk) in te stellen als de oude analoge TV en dit was inderdaad ook een probleem voor veel mensen. Dit is een oppertuniteit voor de betere TV handelaar.
Ik gebruik nochtans ook maar één afstandsbediening (al kon de CEC implementatie nog beter)
En als je die afstandsbediening dan al werkende krijgt met je TV dan zijn er altijd wel een paar toetsen die ontbreken om je TV volledig te bedienen.

Indien je je decoder steeds helemaal afzet... anders heb je geen opstarttijd.
Als je de powersaving inschakelt (slimme energiestand) duurt het ook lang eer deze opgestart is en anders verbuik je altijd > 10 W
Met CI+ is je keuze voor TV beperkter dan een decoder... die werkt namelijk op ieder toestel (zelfs een oude TV van 20 jaar geleden).
De keuze met CI+ is veel ruimer:
- Men kan nog altijd een digibox huren bij Telenet
- Men kan een decoder kopen naar eigen smaak met CI+ interface
- Men kan werken zonder externe decoder als de TV dit ondersteunt
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”