Blijkbaar zit het pc kijken in beta fase maar kan iedereen het wel al nemen. Fullscreen zou niet werken en ook bewaren en opnemen zou niet gaan als je op pc kijkt...
Vind het raar dat ik dan voor de pc versie evenveel moet betalen... Of overzie ik nu iets... Grrrrr op de karige informatie van Bhaalu. Ik ga het van het weekend allemaal eens 8u gratis uittesten en dan zien we wel.
Vrij duidelijk, niet?
Ondertussen heeft Bambipower een ander antwoord gegeven, een beter dan dat van de helpdesk dus... Case closed voor mij.
Ik vroeg naar verschillen tussen PC en de box/stick.
1. Fullscreen werkt bij mijn weten wel (via de website althans werkt dit bij mij op diverse pc's)
2. Ik heb thuis de box en kan ook geen programma's bewaren of opnemen op mijn HDD
Dus jij mist geen functionaliteiten dan, toch?
EDIT
Tenzij jij met "bewaren" en "opnemen" de toegang tot de favoriete programma's bedoeld, en dus niet het daadwerkelijk recorden van het programma op je PC zoals vroeger met cassettes?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ik denk dat er met 'bewaren' bedoeld wordt wat bhaalu bewaart
en dan is er wel een verschil tussen stick/mobiel en box
Met bhaalu Mobiel bekijk je je opnames op tablet of smartphone tot 7 dagen na opname. Markeer je een programma als favoriet of wordt het aangeraden op sociale media, dan kan je dat programma tot 28 dagen na opname herbekijken. En voor series kan je het hele uitgezonden seizoen opnemen en bekijken.
Met een bhaalu Box in huis bekijk je je opnames via je televisie standaard 30 dagen terug in de tijd. Markeer je een opname als favoriet, dan kan je die 90 dagen bijhouden. En je favoriete serie kan je zo zelfs tot 90 dagen na de laatste uitzending herbekijken! Later zal je je persoonlijke video content zelfs nog langer kunnen opslaan op het geheugen van de bhaalu Box.
Bij mij werkt de pc-versie niet volledig full-screen. De taakbalk en bovenste bhaalu-balk verdwijnt niet.
Zucht, laatste keer dat ik er op reageer want het is een straatje zonder einde... Ik vergeleek de uitleg van het mobiele abo met kijken op de PC, ik heb toch nergens met de stick vergeleken? Daar was de helpdesk absoluut niet duidelijk over en dan lieten ZIJ uitschijnen dat er met de stick veel meer mogelijk was dan puur kijken op de pc.
Als je t zo bekijkt is er inderdaad een verschil.
En mja snap nu meteen ook wat je met fullscreen bedoeld : die balk bovenaan blijft bij mij ook staan, startbalk gaat automatich weg (zo ingesteld). Al denk ik dat dit laatste het vergelijken waard is?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Het feit dat Bhaalu voorlopig nog geen hd zenders aanbiedt, komt dit omdat er nog niet genoeg leden zijn want toestemming van de zenders hebben ze (volgens hen) toch niet nodig.
Vraag mij of hoe de zenders gaan reageren als hun hd zenders ook worden doorgegeven. Gaan zij dit zo maar door de vingers zien?
Bon, ik heb dus de Bhaalu speler voor de pc even uitgeprobeerd. Installeren op het werk ging niet wegens geen administrator rechten, maar dat is opgelost door de directory gewoon van een werkende versie over te zetten naar de werkpc. Kijken gaat, al moet ik zeggen dat de bediening toch wel enige handigheid vergde. "Live" kijken zit wat verstopt, de speler start steeds op de opname waar je ergens stopte en het navigeren verloopt vaak wat stroever. Het is wel erg jammer dat je naar een piepklein kadertje moet turen op 4:3 scherm, daar gaat full screen helemaal niet. Op een 16:9 scherm krijg je wel full screen, helaas nog met balken onderaan.
Super product, helaas zit hun speler duidelijk nog in beta... Hopelijk gaan daar snel oplossingen voor komen...
Ik kom nog even terug op het probleem tussen (bepaalde?) onkyo receivers en de bhaalu box. bhaalu is er van op de hoogte, zie hun website.
Zijn er hier ook waarbij in de laatste tijd het probleem is toegenomen? Nu komt het veel vaker voor, nochtans het is nog steeds dezelfde receiver. Als het geluid wegvalt, dan gaat er op de display van de receiver ook een ledje uit, weet nog niet precies hetwelke.
bartman schreef:Ik kom nog even terug op het probleem tussen (bepaalde?) onkyo receivers en de bhaalu box. bhaalu is er van op de hoogte, zie hun website.
Zijn er hier ook waarbij in de laatste tijd het probleem is toegenomen? Nu komt het veel vaker voor, nochtans het is nog steeds dezelfde receiver. Als het geluid wegvalt, dan gaat er op de display van de receiver ook een ledje uit, weet nog niet precies hetwelke.
Ik heb het hen overlaatst gevraagd (heb ook een onkyo, en kijk op beamer, dus kan hem niet "rechtstreeks aan de tv" hangen zoals zij suggereren). bij mij flikkert het "pcm" lampje als het geluid even wegvalt. De hdmi implementatie is ook niet de meest robuuste, denk ik: als je eerst de box aanzet en geen weergaveapparaat dan moet ik meestal de hele box herstarten om beeld te krijgen (niet echt een probleem eens je het weet). Ook als je hem op pauze zet springt de receiver op "no signal" - beeld blijft wel staan (geen probleem, enkel wat raar).
Wordt daar nog aan een oplossing gewerkt?
bhaalu België
04/01/2014 20:10
bhaalu België
Hallo Tristan, bedankt voor je feedback. Het probleem met de Onkyo reciever staat op de agenda, alleen kan ik geen definitieve datum geven. *Yuri
Verder wel tevreden eigenlijk, HD zou natuurlijk leuk zijn... Een manier om opnamen te verbergen (via toggle op afstandsbediening ofzo) die je al gezien hebt zou ook wel handig kunnen zijn - nu loop je al eens verloren in je favorieten bijvoorbeeld als je probeert te zien wat de laatste/volgende aflevering is die je gezien hebt...
Ik heb me gisteren rot gezocht op m'n bhaalu-box naar de Crimi Clowns-aflevering van maandag 6 januari op 2BE. Die is bij mij nergens terug te vinden in de horizontale lijst onderaan met voorbije programma's van 2BE. Is dit een algemeen probleem? Kan iemand met een box die aflevering wel vinden?
Staat het kinderslot aan op het profiel waarop je zat?
Want gisteren was ik via de PC app ook aan het zoeken naar Crimi Clowns, maar per ongeluk in profiel 1 (waar kinderslot op staat), terwijl ik op mijn box altijd profiel 6 gebruik.
In het begin waren profielen 1 tem 5 met slot, en 6 tem 9 zonder.
Daarom gebruik ik al maanden profiel 6, want zelfs de stomste film of serie waar geweld of bloot in komt is al KNT.
Aha, bedankt svenska, dat zou het wel eens kunnen zijn. Straks uitproberen. Waar verander je dat? Kan je dat kinderslot niet standaard uitzetten voor profiel 1?
Kan je dat kinderslot niet standaard uitzetten voor profiel 1?
Nu kan je dat zonder probleem, maar in het begin was dat een vast gegeven.
Daarom werk ik al sinds juni 2013 met profiel, en gezien al mijn favorieten daar inzitten, ben ik niet geneigd om nog te veranderen.
Het zoeken naar programma's en dus het instellen van favorieten, is via de "PC/MAC app" trouwens een plezier, want dan kan je tenminste via een toetsenbord zoeken op titel.
Het zou schitterend zijn wanneer het bewerken van profielen ooit naar het web komt.
Zo zou je bvb favorieten kunnen verslepen van 1 profiel naar het andere. Favorieten kunnen kopiëren. adhv een TV-gids je favorieten uitbreiden, ...
Volgens mij is dat echter veel programmeerwerk.
Een mens kan maar hopen eh.
Iemand trouwens een idee wat die gele knop is? En -als- een aflevering dan plots een gele markering heeft gekregen, hoe krijg je die er terug af?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
De gele knop is om dat programma aan te bevelen op Twitter en of facebook. Als je op geel drukt krijg je een email en van daaruit kan je dan beslissen, of je het deelt of je gooit de mail gewoon weg.
Hallo Sven, bedoeling was inderdaad dat deze er begin januari kwam. Deze deadline hebben we niet kunnen halen. Wanneer het er precies aankomt kan ik niet zeggen, vermoedelijk tweede helft januari.
volgens iemand op twitter zou de upgrade oa te maken hebben met dynamic streaming als je een verminderde internetsnelheid hebt. het beeld zou dan nog steeds ok blijven?
Hallo Sven, door die update kunnen we nu adaptive streaming aanbieden. Dat wil zeggen dat wanneer de internetverbinding minder is, we ook een mindere kwaliteit uitzenden. Zo worden veel haperingen en storingen opgelost. Hier heb je als kijker geen last van, enkel verbeteringen!
Groeten
Jorien
Heb die update inderdaad ook doorgekregen gisteren. Ze vernieuwen wel serieus als je het bekijkt, want dit lijkt me geen slecht idee. Er zijn nog altijd mensen met 4.4Mpbs verbindingen in de ardennen
ik ervaar met mijn model de nr626 ook af en toe wat problemen met het geluid. Of komt het bij jou echt heel vaak voor?
Ongeveer een hapering of 2 per 3 minuten, zoiets, duur van de hapering is ongeveer 1 woord lang. Wel bekijk/luisterbaar, maar zonder zou toch leuker zijn
Nog mensen met problemen? Op de box lijkt het beeld constant vast te lopen.. internet kan het niet zijn want snelheid is goed en geen enkel ander apparaat actief (tot nu)