Scarlet trio telefoon installatie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

De telefoon die scarlet aanbied in dit pakket is dit voip?? Zo ja kan je naar noodnummers bellen? Op hun site staat dit niet vermeld. Ik kreeg net mijn installatie gegevens en daar staat een gebruikersnaam en wachtwoord in.

Waarom kan je zelf de installatie niet doen? Zoveel moeilijk kan dat toch niet zijn?
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De (vaste) telefoon is inderdaad voip maar dan wel de huiseigen Scarlet versie. Noodnummers zijn bereikbaar. Ik gebruik Scarlet telefonie sinds zo'n vier jaar zonder noemenswaardige problemen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt, anders smeet ik het direct terug buiten. Als het dan voip is, kan je dan bijvoorbeeld instellen dat je tussen 8h en 16h met een andere operator belt? maar bijvoorbeeld scarlet altijd de uitgaande noodoproepen en de inkomende oproepen laat afhandelen? Dan heb ik ook een andere modem nodig die vdsl aankan of kan dat anders worden opgelost? Ik heb nog nooit voip gebruikt dus ik weet niet in hoeverre je dat kan instellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

dragonflo schreef:Ik kreeg net mijn installatie gegevens en daar staat een gebruikersnaam en wachtwoord in.
Waarom kan je zelf de installatie niet doen? Zoveel moeilijk kan dat toch niet zijn?
Wat je kreeg is waarschijnlijk jouw VDSL login + paswoord. Dat is voor je internet connectie.
Dit is niet je VOIP login.
dragonflo schreef:Ik heb nog nooit voip gebruikt dus ik weet niet in hoeverre je dat kan instellen.
De Scarlet VoIP zit op de Sagem modem. Hier kan je niets instellen.
Bekijk de Scarlet VoIP als een vaste lijn, met dat verschil dat het PSTN signaal nu uit je modem komt, in plaats van uit het Belgacom stopcontact. Je moet dus geen verstand hebben van VOIP om de Scarlet telefoon te kunnen gebruiken.
dragonflo schreef:Als het dan voip is, kan je dan bijvoorbeeld instellen dat je tussen 8h en 16h met een andere operator belt? maar bijvoorbeeld scarlet altijd de uitgaande noodoproepen en de inkomende oproepen laat afhandelen?
Als je meerdere VoiP accounts wil instellen, zal je extra hardware nodig hebben: een ATA (vb Linksys), een IP telefoon (vb Siemens Gigaset),een VoIP router (vb fritzBox).
Dit soort toestellen kan je flexibel instellen. Je kan bijvoorbeeld instellen dat alle noodoproepen + binnenkomende oproepen via de "vaste lijn" gaan (in dit geval jouw Scarlet lijn), en andere oproepen via een alternatieve provider ...

Als je aan de VOIP logon van je Scarlet account kan geraken, zou je de Scarlet ook als één van de VoIP providers kunnen instellen. Maar hierop zal Scarlet geen support geven, vandaar mijn voorstel om de Scarlet lijn via de Sagem als jouw "vaste lijn" te beschouwen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nee, ik heb inloggegevens gekregen voor zowel mijn telefoon als vdsl, maar ik denk dat we het verschil er nooit gaan kunnen uitbellen. (Zal een paar jaar duren)
Maakt het uit welke powerline adapters je neemt voor digitale tv en voip of moeten het echt die van scarlet zijn? Ik denk er aan om deze te kopen, maar ik ben niet zeker of de telefoon dan over de een internet kabel gaat en of dit gaat werken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Powerline adapters?
Waarvoor wil je die gebruiken? Voip??
Jouw telefoon moet je direct aansluiten op de Sagem, daar kan je geen powerline adapter voor gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ok was me niet duidelijk over welke kabel telefoon dan ging gaan omdat het nu toch voip is(over internet?).
Maar belgacom tv werken ze wel?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

De inkomende telefoon kabel die eerst naar je telefooon ging, gaat nu naar je modem en op die modem zijn dan 2 tel aansluitingen waar je een telefoon aan kan hangen of de telefoonaansluiting die elders in je huis aankomt. Praktisch gezien maakt het niet uit dat het voip is, aangezien de modem al het werk doet. Maar voip gaat inderdaad via het internet, dus geen internet = geen telefoon.
Als je geen rechtstreekse utp kabel naar je tv hebt, dan gebruiken de techniekers ook powerline adapters (kost wel extra, tenzij je er zelf al hebt)
Zelf installeren MAG van scarlet niet, terwijl belgacom voor identiek dezelfde installatie wel doe-het-zelf pakketen verkoopt.
Zelf doen bij bgc kost 30 euro voor het pakket, laten doen door technieker voor scarlet kost 99 euro! Officieel om te zorgen dat het direct werkt en er achteraf geen problemen zijn, maar officieus waarschijnlijk om het prijs verschil in abonnement tussen hen en bgc wat te compenseren ...
Zoals 50 euro activatie vragen, wat gewoon 1 druk op de knop is. En 50 euro voor de modem, terwijl ze hier de oude sagem gewoon wouden laten hangen (had al scarlet internet)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”