Rond 18 december is er een update gebeurd en sinds heb ik, naast dat àl m'n opnames weg waren, heel wat problemen. Nu ja, er zijn vooral dingen veranderd, en waarschijnlijk leer ik er wel mee werken. Zo kan ik niet meer 'in serie' opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken, dus moet ik alle dagen al m'n programma's opnieuw programmeren, ik kan de opties bij opname (bv -5 +30 minuten) wel veranderen, maar hij neemt toch -5 en +30 op, dus waarom dan de keuze laten m'n opties aan te passen en de meeste opnames verdwijnen na 30 dagen, tenzij je kiest voor 'nooit verwijderen', maar dan moet je wel kijken naar wat je opneemt, dus ja, waarom dan opnemen? Ook zijn m'n HD-zenders weg, niet echt een probleem, want ik keek er toch al niet naar. Ik kan de decoder 's nachts niet meer uitzetten (met de standbytoets op ab of toestel en dus niét volledig van het stroomnet) want dan krijg ik hem 's ochtends niet meer aan, dus moet ik nu 's nachts een boek voor de decoder leggen om het licht tegen te houden. Enz. Voor de update werkte dit dus allemaal wel perfect. Waarschijnlijk ben ik wel wat verwend. *bloos*
Maar zoals gezegd, ik zal er wel mee leren werken. Alle verandering vraagt aanpassing. Het echte probleem is dat sinds de update de tvgids steeds vastloopt. Na de eerste heropstart, dus decoder uit het stopcontact, werkte de tvgids zo'n twee dagen, om vervolgens te blijven steken. Ik kan via de knop 'tv guide' wel een week vooruit, maar na een week kan dit niet meer en neemt hij dus ook niet meer op, zelfs al staat de hele serie geprogrammeerd. De tweede keer heropgestart, weer twee dagen okee, dan blokkeert hij weer. Nu zou ik dus morgen opnieuw moeten opstarten, om weer een week vooruit te kunnen, maar dit is toch geen oplossing? Kan niet goed zijn voor de decoder en de harde schijf om elke week opgestart te worden. Ik ben ook altijd bang dat ik hem niet meer opgestart ga krijgen, dus ik herstart alleen als het écht moet. Ik ben nu zo'n vier jaar klant bij Belgacom, voor tv, en dit heb ik nog nooit meegemaakt, ondanks kleine dingetjes altijd tevreden over geweest. Het is pas begonnen sinds de update. M'n decoder is een V3, wel een oud beestje dus, maar hij deed het wel prima, tot een paar weken geleden.
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en tips hebben?
Dank u.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)