2e decoder op fritzbox 7360

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb sinds een paar maanden scarlet one, ik heb de bbox modem vervangen door een fritzbox 7360 omdat ik een fritzfon in gebruik had (fritzbox als dect station)
Nu heb ik sinds een week een 2e decoder(v4) aangekocht, de gehuurde is een v3b. Mijn bedoeling was om de 2e decoder op de slaapkamer te gebruiken, maar ik krijg deze niet aan de praat. Ik heb de aangekochte decoder in de living gezet i.p.v. de gehuurde decoder,maar nu werkt de gehuurde decoder niet meer(op slaapkamer). Er ligt een utp kabel van slaapkamer naar decoder, dus geen devolo's. Utp kabel is getest met tester, dus daar ligt het ook al niet aan.

De modem is ingesteld voor belgacom vdsl + iptv, dus lan 3 en lan 4 zijn dus de aansluitingen voor de decoders, als ik me niet vergis. Of moet ik bij instellingen van modem aangeven dat ik een 2e decoder installeer??? Hoewel ik bij instellingen van modem, bij network-devices and users de ip adressen zie van decoders....
Of kunnen die 2 verschillende versie van decoders niet met mekaar overweg???
Of is de snelheid van vdsl niet goed genoeg om 2 decoders goed te laten werken??? snelheid is namelijk 16.6Mbit/s downl,2.1Mbit/s upload
Factory reset van de decoder helpt ook niet, vandaar deze topic.

Alvast bedankt voor de reacties
seppe
Pro Member
Pro Member

ik ben er bijna zeker van dat het aan fritz!box ligt want als ik een laptop aan utp-kabel (lan4 poort)van de slaapkamer verbindt kan ik niet op internet. Steek ik echter die utp op lan2 van fritz!box dan kan ik wel online. Als ik me niet vergis moet ik via lan poort 4 toch online kunnen geraken met laptop. Niet?

Is er hier iemand op dit forum die aan een fritz!box 7360 twee tv's aangesloten/werkende heeft?

Alvast bedankt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In plaats van de decoders van plaats te verwisselen, probeer eens de 2 kabels te verwisselen van LAN3 naar LAN4
Dan kan je uitsluiten dat het aan de kabels ligt, en dat de LAN4 poort niet werkt

Je kan de FritzBox ook eens instellen op Belgacom Vdsl (zonder TV). Nu moet je internet hebben op alle 4 LAN poorten.
Hiermee kan je uitsluiten of de LAN4 poort defect is

Check ook eens of je nergens hebt aangevinkt dat LAN4 voor je gastnetwerk gebruikt wordt.
In recentere Firmwares kan je nu ook LAN4 poort gebruiken voor Gasten (en niet alleen een WiFi gast netwerk).

Als niets helpt, zou ik een ticket aanmaken bij support (at) avm.de

Een voorlopige oplossing is misschien een goedkope 100mbit switch (< €20) hangen aan LAN3, en hierop je beide decoders aansluiten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member

In plaats van de decoders van plaats te verwisselen, probeer eens de 2 kabels te verwisselen van LAN3 naar LAN4
Dan kan je uitsluiten dat het aan de kabels ligt, en dat de LAN4 poort niet werkt
Ik dacht dat dit al gedaan had, maar nu ben ik zeker; Het ligt aan de LAN4 poort. De decoder(v4) die werkte doet het dan niet meer: geeft netwerkprobleem aan en de de decoder(v3b) die niet meer wou werken doet het na een tijdje dan weer wel.
Check ook eens of je nergens hebt aangevinkt dat LAN4 voor je gastnetwerk gebruikt wordt.
In recentere Firmwares kan je nu ook LAN4 poort gebruiken voor Gasten (en niet alleen een WiFi gast netwerk).
Dit is niet aangevinkt. Gevonden bij instellingen van fritzbox: Homenetwork-Network-Network Settings-Guest access enable for LAN4 is niet aangevinkt.
Je kan de FritzBox ook eens instellen op Belgacom Vdsl (zonder TV). Nu moet je internet hebben op alle 4 LAN poorten.
Hiermee kan je uitsluiten of de LAN4 poort defect is
Dan moet ik dit maar eens proberen en zo uitsluiten dat het aan de poort ligt of aan fritzbox(softwarematig dan) ligt.
seppe
Pro Member
Pro Member

LAN4 poort is stuk; ingesteld op belgacom zonder iptv laptop aangesloten aan utp-kabel die in LAN4 zit - geen internet, utp-kabeltje verstoken(LAN2) - wel internet.
Da is wel klote!!!
Ik kan wel es proberen bij AVM een ticket aan te maken, maar wat kunnen die nog meer doen???
Een voorlopige oplossing is misschien een goedkope 100mbit switch (< €20) hangen aan LAN3, en hierop je beide decoders aansluiten.
Gaat dit dan met een gewone switch? Hoe moet ik deze dan instellen? Of is dit gewoon inpluggen (op LAN3 poort dan)?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seppe schreef:Ik kan wel es proberen bij AVM een ticket aan te maken, maar wat kunnen die nog meer doen???
Die kunnen jouw diagnose bevestigen ... en jouw een nieuwe Box sturen. Je hebt toch 5 jaar garantie :-) !!
seppe schreef:Gaat dit dan met een gewone switch? Hoe moet ik deze dan instellen? Of is dit gewoon inpluggen (op LAN3 poort dan)?
Jawel. Aan een (unmanaged) switch valt er niets in te stellen. Gewoon 3 UTP kabeltjes aanhangen: één naar LAN3, en 2 naar je 2 decoders.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”