BelgacomTV bug

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Weet er iemand hoe deze BelgacomTV bug getriggerd wordt (V3b decoder):

-- de pauze-tv opname van het kanaal waar je naar keek, wordt telkens herstart bij het zappen naar andere zenders of starten van opnames, zelfs na uitzetten van de decoder. Dus bij alles wat je doet, herstart steeds hetzelfde stukje beeld&geluid.

Een reset zal het wel verhelpen maar er loopt momenteel nog een opname en ik hoop (tegen beter weten in) dat die geen problemen heeft.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Naar het schijnt zitten er bugs in de software van november 2013, maar of dit er ook ene van is weet ik echter niet.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Een reset was blijkbaar toch niet nodig: na afloop van de opname was alles weer normaal. Zelfs de opname was normaal verlopen.

Ik dacht dat ik hier al eens een gelijkaardige melding gelezen had, en ben vrij zeker dat het niet de eerste keer was dat deze fout optrad maar het moet blijkbaar redelijk zeldzaam zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

misschien dat je niet meer gelijktijdig kon opnemen + zappen ?
en dat hij, ipv de normale "wenst u de pauze te stoppen" ofzo gewoon in een loop kwam?

als het zo is, moet je volgende keer als dat voorvalt mss eens proberen de pauze eerst te stoppen (terug naar live tv door stop te drukken),
en dan te zappen?

heb er iig nog nooit last van gehad, en ook nog niet eerder gehoord...
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Er zitten inderdaad nogal wat bugs in de nieuwe firmware voor de V3b decoders. Ik moet steeds de TV gids 2 keer openen, omdat die de eerste keer programma's van een compleet verkeerd tijdstip laat zien. TV gids sluiten en terug openen is dan de oplossing om de juiste programma's te krijgen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Andere bug: blijkbaar kan je een nPVR opname corrumperen als je probeert om die te bekijken terwijl de opname nog actief is. Ik geloof wel dat er meerdere nPVR opnames actief waren toen ik deze trachtte te bekijken, wat dus niet lukte en de opname bleef ook de dagen erna onbeschikbaar. Ik heb dit nog niet opzettelijk uitgetest maar misschien hebben anderen dit ook al eens voorgehad?
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Heeft iemand al sync problemen gehad, dat geluid en beeld niet gelijk lopen? Heb dit al enkele keren gehad, dit is dan op alle zenders. Het is niet veel, hooguit een halve seconde dat het geluid achter loopt, maar ik vind dat enorm storend. Het enige dat dan helpt om het probleem op te lossen is de decoder uit- en terug aan zetten (gewoon met de afstandsbediening is genoeg, hij moet niet uit het stopcontact). Ik heb een V3b decoder.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”