Ik heb op een klein servertje in mijn kelder een aantal toepassingen draaien (sickbeard, couchpatato, domotica-toepassing, ... ).
Intern heb ik geen enkel probleem om deze via een intern ip-adres te bereiken.
Extern kan ik die ook perfect bereiken dmv een dyndns (blablabla.myds.me:poort).
Als ik echter vanop men lokaal netwerk de externe url gebruik (blablabla.myds.me:poort) dan lukt het niet.
Mijn setup is een bbox2 met daarachter een netgear router. De ip's achter de bbox2 zijn 192.168.1.... . Die achter de netgear 10.0.0....
Als ik van intern de externe url gebruik dan krijg ik volgende melding ...
url --> http://192.168.1.1/dns_error
Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.
Uw internetverbinding is hersteld, gelieve uw browser eerst te sluiten en
daarna opnieuw te starten.
Votre connection internet fonctionne correctement, veuillez fermer votre
navigateur et le redémarrer.
Volgens mij zit ik dus ergens met een probleem in m'n bbox2.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Het zou erg makkelijk zijn dat ik toepassingen die lokaal draaien ten alle tijde met zelfde url kan gebruiken.
access internal server via external url ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik weet niet of het op een BBOX gaat,
maar daar kan je eventueel een DNS entry maken zodat als je intern zit, blabla.dyndns.org naar je intern ip verwijst.
Ik heb hier hetzelfde 'probleem' en heb in m'n routerboard router DNS entry's gemaakt zodat de URL's die ik intyp gewoon naar de interne IP's verwijzen als ik in huis ben.
indien niet mogelijk met de BBOX kan je misschien best een DNS servertje draaien op je servertje, en die dan instellen als DNS server in de DHCP van je BBOX.
En daarin de entry van blabla.dyndns.org naar een intern ip laten verwijzen
maar daar kan je eventueel een DNS entry maken zodat als je intern zit, blabla.dyndns.org naar je intern ip verwijst.
Ik heb hier hetzelfde 'probleem' en heb in m'n routerboard router DNS entry's gemaakt zodat de URL's die ik intyp gewoon naar de interne IP's verwijzen als ik in huis ben.
indien niet mogelijk met de BBOX kan je misschien best een DNS servertje draaien op je servertje, en die dan instellen als DNS server in de DHCP van je BBOX.
En daarin de entry van blabla.dyndns.org naar een intern ip laten verwijzen
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
blondie2001 schreef: Als ik van intern de externe url gebruik dan krijg ik volgende melding ...
url --> http://192.168.1.1/dns_error
Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.
Heb dat ook, lukt niet vanop een pc binnen je netwerk met je dyndns adres.
Internet via Mobile Vikings
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Uw router moet 'NAT Loopback' supporteren om van binnen uit, een externe url te gebruiken en terug binnen te komen. Haal even uw interne router er tussen uit. En prberr dan eens. Indien het niet werkt ligt het aan uw bbox.