is scarlet ok?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,het Trio aanbod is een absoluut low-kost aanbod,waar de belangrijkste elementen de 'Vorige' digicorder zijn,plus een beperkt aantal TV zenders,en een 'iets mindere' internetsnelheid van een 30 mbps.

Absolute voordelen zijn,Dig tv (Zie zenderlijst bij Scarlet zelf) ik raad mensen aan een maand aan een stuk op te schrijven naar welke zenders er gekeken word,en zo de vgl te maken.
Onbeperkt internet (ondanks een lagere snelheid t.o.v. het One abbo).VDSL
Bellen met het vast toestel vanaf 1600h tot 8h,naar een ander vast in Belgie gratis.
De Prijs,voor een 39€ is er geen enkel goedkoper aanbod.

Grootste nadeel is dat men t.o.v. het One abbo,geen enkele zender kan recuperen door bijv. een extra pack te nemen.
Andere t.o.v het One abbo,geen extra gratis voetbal meer (Nooit topwedstrijden).
Er is wel tot op de laatste dag promo gevoerd voor het One abbo,en dat vind ik raar,om zo maar dat abbo dan af te voeren,mss toch nog een vervolg met een nieuwe One?? tijd zal dat uitbrengen.

Ik wil mensen ook nog waarschuwen,die een andere (aparte)digicorder willen aankopen in een Belgacomstore,dat gaat niet werken bij Scarlet,de prijs v/h abbo zal altijd hetzelfde blijven,nl. met de huur v/e digicorder erbij.
Men kan,indien nodig wel terecht bij een Belgacom store,voor bijv. een nieuwe afstandsbediening van Uw digicorder,dat heb ik zelf ook al eens gedaan.
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

jackho schreef:Welke software versie staat er eigenlijk op die v3b ?
dit heb ik kunnen vinden op m'n decoderke: SW-Versie Scarlet_5.2.1.36

Waarom wou je dit weten?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

fluppie schreef:Grootste nadeel is dat men t.o.v. het One abbo,geen enkele zender kan recuperen door bijv. een extra pack te nemen.Andere t.o.v het One abbo,geen extra gratis voetbal meer (Nooit topwedstrijden).
Op de TRIO pagina staat toch een link naar de extra boeketten? Alleen de std. Nat.Geo ben je definitief kwijt wegens niet in basisaanbod en niet in boeket. En gratis voetbal kan je enkel betalend recupereren mits 11+ boeket € 9,95/mnd. Dus TRIO vooral interessant als je enkel naar de basiszenders kijkt (met uitz. van Nat.Geo. is dat voor mij 99% van de tijd het geval). Moest ik bvb. op een 20/2 profiel zitten, zou ik zeker downgraden, want ik verwacht ook niet dat Scarlet klanten snel vectoring (modems) gaan krijgen
fluppie schreef:mss toch nog een vervolg met een nieuwe One
Ik geloof er niet in, ik denk dat de strategie is om zeker niet in het vaarwater te komen van het BGC aanbod en vooral in het lowcost segment, het Snow aanbod te counteren.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

fluppie schreef:Ik wil mensen ook nog waarschuwen,die een andere (aparte)digicorder willen aankopen in een Belgacomstore,dat gaat niet werken bij Scarlet,de prijs v/h abbo zal altijd hetzelfde blijven,nl. met de huur v/e digicorder erbij.
Men kan,indien nodig wel terecht bij een Belgacom store,voor bijv. een nieuwe afstandsbediening van Uw digicorder,dat heb ik zelf ook al eens gedaan.
Je kan toch zelf nieuw of 2dehands een V4 digicorder kopen als je dat wenst?

het wordt sowieso tijd dat edpnet (waar ik bij zit) hun tarieven herbekijkt....en als die vectoring er niet gauw aankomt, dan ben ik ook weg. Hier heb je toch wel veel waar voor je geld.
Voor theoretisch 20 Mbps (praktijk 10) download en 3,5 Mbit (praktijk 2,5) meer upload, betaal ik eigenlijk +/- 57 € (met TA-korting). En ik heb dan zelf mijn decoder. dus eigenlijk mag je 20 €/maand besparing rekenen :-D

Spijtig dat ze nog een CI-module gebruiken à la Telenet.

Zouden ze geen korting geven als je zegt zelf een modem te hebben en decoder (geen activatiekost)? Heb hier nl. nog een Sagem VDSL2 modem die 3 jaar stof hapt in de kast van edpnet. Vraag me af of ze die gaan terugeisen na opzegging. (verouderd?). Zou wel een fritzbox dan installeren.

Sowieso belooft 2014 een aantal vernieuwingen/prijsaanpassingen met zich mee te brengen, daarom kijk ik nog wat de kat uit de boom. Hoe komt het dat hun cityline (dommel) nog altijd niet uitgerold is (geldgebrek?)....ze missen zo een aantal potentiële klanten.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

satsurfer schreef:Je kan toch zelf nieuw of 2dehands een V4 digicorder kopen als je dat wenst?
ja, technisch gaat dat werken maar...
fluppie schreef:de prijs v/h abbo zal altijd hetzelfde blijven,nl. met de huur v/e digicorder erbij.
satsurfer schreef:Zouden ze geen korting geven als je zegt zelf een modem te hebben en decoder
Veel geluk zou ik zeggen, maar hoop er maar niet te veel op :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Die cityline van Dommel is inderdaad een kei v/e aanbod,maar ik vermoed zo dat dit alleen maar te krijgen is in drukbevolkte gebieden,(ook hier is het niet te verkrijgen). Mss moet Dommel eens hier en daar een poll houden,en kijken hoeveel mensen bereid zouden zijn die cityline te nemen.
Bij Scarlet zal men bij het Trio abbo altijd de kost v/d digicorder erbij betalen,hoe dan ook.
vampke
Starter
Starter

de beslissing is gevallen
de eerste die mij zijn klantennummer pm't krijgt korting op zijn volgende factuur!
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Je hebt PM :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bericht door seppe op 29 dec 2013, 13:41
jackho schreef:Welke software versie staat er eigenlijk op die v3b ?
dit heb ik kunnen vinden op m'n decoderke: SW-Versie Scarlet_5.2.1.36
Waarom wou je dit weten?
gewoon omdat een vriend mij gevraagd heeft of ik wist wat de laatste SW versie was op de V3b decoder
en nu kan ik hem dat medelen :wink:
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

het wordt sowieso tijd dat edpnet (waar ik bij zit) hun tarieven herbekijkt....en als die vectoring er niet gauw aankomt, dan ben ik ook weg. Hier heb je toch wel veel waar voor je geld.
Voor theoretisch 20 Mbps (praktijk 10) download en 3,5 Mbit (praktijk 2,5) meer upload, betaal ik eigenlijk +/- 57 € (met TA-korting). En ik heb dan zelf mijn decoder. dus eigenlijk mag je 20 €/maand besparing rekenen :-D
Vectoring is een technologie die op infrasctructuur gefaseerd wordt uitgerold. Planning is niet beïnvloedbaar door ISP's en ligt in handen van Belgacom.
Aangaande uw tarief kan u even uw klantennummer bezorgen aub in PM daar u aangeeft 57 EUR te betalen bij Edpnet
internet, fiber & telephony
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

misverstand: ik betaal 42,35 euro/maand (internet met korting TA + telephony omdat dit goedkoper is dan raw copper, maar die ik niet gebruik) + 11,90 euro voor TVV.
edpnet: 54,25 € (dus zonder korting = 57,85 euro), neem je nog 24/24 telefonie erbij +5 euro= 62,85 euro (zonder een decoderhuur te rekenen van +/-
8 eur)
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/int ... ellen.aspx
TVV: 34,05 euro + 11,9 = 45,95 euro/maand (dezelfde snelheid die edpnet aanbiedt), telefonie peperduur

scarlet 39 euro
soit, in mijn geval neem ik de telefonie bij derden, dus geen behoefte eraan, maar scarlet biedt nog de interessantste van de 3 aan (gratis bellen na 16 u.)

enige nadeel is hun lager profiel....(bij one was dit 5 euro extra voor hogere snelheid, bij snow 9 euro). Dus 39 euro + 5 euro voor theoretisch hogere snelheid= 44 euro/maand ipv +/- 70 euro. Dat doet een mens toch eens 2 X nadenken of hij 30 euro meer wil betalen hiervoor!

Edpnet, het wordt tijd dat jullie VDSL only formule (geen raw copper meer) bij Belgacom wholesale kunnen afdwingen....
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Sowieso belooft 2014 een aantal vernieuwingen/prijsaanpassingen met zich mee te brengen, daarom kijk ik nog wat de kat uit de boom. Hoe komt het dat hun cityline (dommel) nog altijd niet uitgerold is (geldgebrek?)....ze missen zo een aantal potentiële klanten.
Ik heb er 3 jaar goed mee geweest met cityline. Denk niet dat het slim is dat een isp om nog te gaan investeren in ADSL2+ .Moesten isp's een eigen netwerk maken zouden ze het in VDSL moeten doen. Maar er is niet zoiets als BRUO voor VDSL denk ik dus men mag niet eens eigen netwerk uitrollen.
Edpnet, het wordt tijd dat jullie VDSL only formule (geen raw copper meer) bij Belgacom wholesale kunnen afdwingen....
Je moet bij het bipt zijn die de tarieven bepaald en de wetgever zijn die de belgakoe wil beschermen. Ik denk dat edpnet's van deze wereld het in 2014 nog lastiger gaan krijgen dan nu.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

satsurfer schreef:misverstand: ik betaal 42,35 euro/maand (internet met korting TA + telephony omdat dit goedkoper is dan raw copper, maar die ik niet gebruik) + 11,90 euro voor TVV.
edpnet: 54,25 € (dus zonder korting = 57,85 euro), neem je nog 24/24 telefonie erbij +5 euro= 62,85 euro (zonder een decoderhuur te rekenen van +/-
8 eur)
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/int ... ellen.aspx
TVV: 34,05 euro + 11,9 = 45,95 euro/maand (dezelfde snelheid die edpnet aanbiedt), telefonie peperduur.

Als testaankooplid betaal je voor Newer and Faster en Edpnet telefonie als maandelijkse kost 32,35 EUR + 10 EUR.
Dat is idd de correcte prijs. Let wel op met de telefonie betalende opties van Scarlet die bij heel wat operatoren gratis zijn
http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... telefonie/
Ook rekent Scarlet nog connectiekosten per oproep. 24/24 telefonie is met niet duidelijk wat u bedoelt en waar u 5 EUR voor bij aanrekent.
Als u het hebt over Support 24/24 uur dit is een optie en biedt geen enkele operator aan. Ook Scarlet (Belgacom call center) niet.
satsurfer schreef: Edpnet, het wordt tijd dat jullie VDSL only formule (geen raw copper meer) bij Belgacom wholesale kunnen afdwingen....
Zoals een post aangeeft de regulator BIPT bepaalt het aanbod en DSL wordt altijd geleverd op een raw copper lijn, ook in Nederland.
Er is enkel DSL mogelijk met raw copper of DSL op een Belgacom telefoonlijn en daar betaal je ook abbonnementsgeld voor.
En niet onbelangrijk naast prijs zijn er nog andere factoren uiteraard, zoals service en kwaliteit van de diensten :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

jullie vragen toch 5 EUR/maand voor plus pack (ik bedoel gn 24/24 support)? kijk moest het voip gedeelte nog deftig gewerkt hebben indertijd (2,5 jaar terug), maar nooit gedaan. Ik ga hier de tickets nt terug posten, maar er is nooit een statement geweest waarom het NT werkte! 't lag bij mij volgens jullie.....soit, eenmaal overgeschakeld naar -gratis- WeePee en OVH (1,18 EUR/m) en FVD (quasi gratis) en alle problemen waren vd baan! geen megalange delaytime (geen normaal gesprekje te voeren), echo's, storing,...wel kraakhelder geluid. Dus waarom zou ik 5 EUR/maand betalen, als ik voor 1,7 EUR/maand +/- hetzelfde kan, maar veel beter, en zonder troubles en geen struisvogelpolitiek :-o? Toen ik de reden van overstap naar andere isp jaren terug gaf, en het feit dat jullie GSM abbo's peperduur (nog altijd trouwens) zijn, kreeg ik boos antwoord van hulpvaardige helpdeskmedewerker (nu woordvoerster :-) ) dat NT iedereen alles zo uitpluist....duh...

Scarlet geen service of goeie verbindingen? service 10 jaar terug ondermaats, maar nu bijna op het niveau van jullie. vergeet NT: Scarlet= Belgacom 'spin-off' en dus ad bron.... :-)

sent from my xperia z, using tapatalk 4
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Dat is inderdaad 5 EUR voor de plus pack. Klopt als een bus.
Echter stond er 24/24 telefonie daarom beter even informeren of het geen 24/24 support betreft.

Hebt u nog vragen dan horen wij dat graag.

Aangaande de tickets denk niet dat het zinvol is dit op een forum verder te gaan uitspitten.
Edpnet is steeds bereid dit na te kijken. Wenst u dat dan wil ik u vragen een bericht te sturen naar [email protected] met vermelding van uw klantenummer en melding van een userbase post

Wij wensen u succes met uw keuze uiteraard!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dat van die telefoon diensten is juist.
Maar als je hetzelfde wil als bij belgacom kost dit 5€ extra (gratis bellen naar gsm tijdens daluren. Gratis naar vast tijdens de daluren is inbegrepen)
Alles is een optie bij scarlet en daar valt ook wat voor te zeggen, zo betaal je niet voor dingen die je niet of weinig gebruikt. Ik bel met mijn gsm ongeveer voor 3€ per maand. Vaak kom ik er niet eens aan. 5€ om gratis te bellen in de daluren zou zelfs duur zijn.
Vergelijk trouwens ook eens de kost voor opties die je ook bij belgacom kan nemen. (nummer herkenning? Goedkoper bij scarlet.)
De decoder kost de helft bij scarlet.

Wij hebben trio + extra decoder (+4€) + gratis bellen naar gsm tijdens daluren (+5€ om het gratis tijdens daluren compleet te hebben.)
Eerste 2 "volle" facturen waren eens 53€ en eens 49€ (incl verbruik). Een mooie besparing tegenover voorheen!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag mij af of EDPNet overweegt om een Triple Play Pack op de markt te brengen,alleen zo is het mogelijk om een goed vgl te maken met andere providers.(Scarlet,Snow) of Mss Begacom en Telenet (wat de duurdere zijn).EDPNet zou een pack kunnen uitbrengen,die wat prijs betreft, mooi tussen deze twee groepen valt.
Laatst gewijzigd door fluppie 05 jan 2014, 10:31, in totaal 1 gewijzigd.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Die geruchten gingen hier de ronde, ik heb dan ook naar edpnet gebeld met die vraag en een negatief antwoord gekregen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Vladimirke schreef:In heb al jaren Scarlet en ben er tevreden over. Voorlopig enkel Internet en telefoon maar op 24-12 heb ik online Scarlet Trio aangevraagd en vandaag hebben ze me gebeld dat op 24-1 de technieker langskomt voor de installatie.
En die technieker is op de afgesproken dag alles netjes komen installeren.
De Bbox2 en de decoder V3.

De Sagem 3464 heb ik mogen houden.

De decoder geeft dan wel een mooi beeld maar ik zeg TV Vlaanderen toch niet op. :nono:
mrwhite
Starter
Starter

Vrijdag kwam er een technieker langs om eindelijk het langverwachte Scarlet Trio te activeren. Meldt hij doodleuk dat de installatie niet kan doorgaan omdat hij geen powerline adapters bij had. We moesten dan maar bellen voor een nieuwe afspraak en zelf de adapters in huis halen. Als klap op de vuurpijl is hij dan vergeten om het VDSL signaal weer terug te zetten naar ADSL met als gevolg geen internet meer. Hier is dan zaterdag weer speciaal iemand voor moeten terugkomen. Intussen wel de adapters in huis gehaald en een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag.

Omdat er nog niemand was komen opdagen, bellen we met de vraag waar ze blijven. Blijkbaar was de afspraak geannuleerd owv de interventie van zaterdag (??). Dus weer wachten op een nieuwe afspraak. Van zo'n onkunde gaat mijn bloed aan het koken... Als het deze week niet in orde is mogen ze hunne rommel houden (weet niet als dat contractueel nog kan).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”