is scarlet ok?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
vampke
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik overweeg om eindelijk ook een over te stappen op digitale tv! Zit momenteel bij dommel voor internet/telefonie. Nog altijd op analoge kabel (Telenet).
Als ik de 2 optel (zeker na de prijsverhoging van de kabel die volgende maand plaatsvindt) kom ik goedkoper uit bij scarlet.
Ik lees echter zeer negatieve commentaren over dit bedrijf (klantenservice ondermaats, vaak problemen met facturatie).
Heeft iemand goede dan wel slechte ervaringen met scarlet, en dan vooral vergeleken met telenet (waar ik ben weggevlucht - behalve dan voorlopig voor analoge tv) of belgacom (waar het ook niet fameus was)?
Is het gewoon kwestie van geluk te hebben of loopt er echt structureel iets mis?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Ik heb eigenlijk nog weinig klagen gehad over Scarlet.
Wel moet ik toegeven dat het prijsvoordeel niet meer zo heel groot is t.o.v Belgacom.
Ook moet je geen nieuwigheden meer verwachten bij Scarlet, dat sterft langzaam aan een stille dood.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vampke
Starter
Starter
Provider

bedankt voor de snelle reactie.
Ik vind het prijsverschil met belgacom toch behoorlijk: die zijn 50% duurder. Of mis ik iets?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Hun helpdesk is momenteel erg traag en enkel via telefoon bereikbaar (chat is gemakkelijker maar is al sinds minstens eind november offline). Voor mij is het enige minpuntje dat ze telkens een technieker moeten sturen als er een router/decoder wissel nodig is, omdat ze zelf geen winkels hebben.

Qua administratie en afspraken heb ik nog geen problemen ondervonden (wel met de techniek maar dat is een specifieke situatie, niet algemeen).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

je zegt wel niet welk abbo je hebt.... is prijs/snelheid belangrijk?

Vermoed dat je netline had? daar cityline toch interessant is?

Scarlet Trio is ook een 30/2.5 vdsl2 abbo.

Anders BGC start + voip ovh + telenet digicorder= 41,38€ (huidige prijs)
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... l?tabnav=1

was dommel eigenlijk ok? Al die negatieve commentaren zelfs niet overwogen naar daar over te stappen. + hun cityline dekking is in 3 jaar tijd ongewijzigd gebleven.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hun huidige televisie aanbod is ook geen evenwaardige vervanger van Belgacom.
Dit was een tijdje geleden wel nog zo, vergelijk het aantal zenders maar eens, en kijk of je niks mist.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

honda4life schreef:Wel moet ik toegeven dat het prijsvoordeel niet meer zo heel groot is t.o.v Belgacom.
duh? klein? :eek:

http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... l?tabnav=1
58 €

http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... telefonie/
39 €
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zou je bij scarlet je eigen fritzbox modem mogen gebruiken (dus zonder hun sagem)....krijg je dan de accountgegevens (ook van telefonie)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

sorry, dacht dat het verschil kleiner was.

Fritz zou mogelijk zijn, maar heb hier geen ervaring mee.
vampke
Starter
Starter
Provider

satsurfer schreef:je zegt wel niet welk abbo je hebt.... is prijs/snelheid belangrijk?
euh... uiteraard is dat belangrijk! Is dat niet bij iedereen zo?
Ik ben geen downloader maar heb wel de hele dag internet nodig professioneel.
Vermoed dat je netline had? daar cityline toch interessant is?
nee, zit nu op cityline, maar dommel biedt geen digitale tv aan.
Anders BGC start + voip ovh + telenet digicorder= 41,38€ (huidige prijs)
ik zie daar nergens die 41.38 euro staan.
Wat bedoel je met telenet digicorder? ik heb geen digicorder
was dommel eigenlijk ok? Al die negatieve commentaren zelfs niet overwogen naar daar over te stappen. + hun cityline dekking is in 3 jaar tijd ongewijzigd gebleven.
Ik ben er wel content van. Wel ongeveer een keer per jaar dat alles een halve dag plat ligt, maar verder nooit noemenswaardige problemen.
De helpdesk is altijd vriendelijk en behulpzaam. Niet de ervaring die ik met de telenet helpdesk had: daar heb ik ooit letterlijk - na een half uur wachtmuziek - meer dan 10 minuten met een medewerker zitten discussiëren omdat hij wilde weten waarom ik geen digitale tv wilde en ik hem vertelde dat ik niet vond dat ik me voor die keuze moest verantwoorden. Hij wilde me gewoon niet verder helpen tot ik een antwoord gaf. Op het laatste ben ik echt beginnen roepen tegen dat manneke. Ik zou de telefoon neergegooid hebben als ik geen dringende afspraak moest maken voor een verhuis.
Echt nooit meegemaakt en goed om mij definitief bij telenet weg te houden (behalve voorlopig nog analoge tv). Daarnaast heb ik ook veel facturatieproblemen gehad met telenet. Enfin, het ging eigenlijk over scarlet :)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Met Scarlet One was het verschil een pak kleiner. Maar met TRIO heb je maar 27 TV zenders, bij BGC een stuk of 70. Dus je kan moeilijk beiden direct vergelijken. Maar als je geen behoefte hebt aan al die extra zenders (die de doorsnee kijker zelden gebruikt), dan kan je flink besparen met TRIO.
satsurfer schreef:Anders BGC start + voip ovh + telenet digicorder= 41,38€ (huidige prijs)
als je echte een combinatie wilt maken met Telenet digitale TV, vergeet je dan niet het basis kabel-abonnement (+/-15€) ??
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Best tevreden over scarlet trio. En hier toch ook een mooie besparing!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

satsurfer schreef:Anders BGC start + voip ovh + telenet digicorder= 41,38€ (huidige prijs)
DIBO schreef:als je echte een combinatie wilt maken met Telenet digitale TV, vergeet je dan niet het basis kabel-abonnement (+/-15€) ??
BGC Start (25,50 €) + OVH (1,19 €) + Telenet (16,45 €)= 43,14 € (tarieven 2014!!!). Tarieven zijn toch 'all-in' voor die prijs?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Satsurfer, moet je je decoder dan ook niet huren???

Het is me nog altijd niet zo duidelijk wat topic starter precies wil qua snelheden en volume. Dat is toch wel belangrijk. Er is relatief weinig dat een combinatie van VOIP en Internet Start + digi TV van BGC klopt alds je veel kanalen wil en met 150 GB per maand kan leven. Maar als je voldoende hebt met minder kanalen, dan is het waarschijnlijk Trio van Scarlet dat er het goedkoopste gaat uitkomen.

We lezen hier de laatste tijd relatief weinig problemen met Scarlet. Enkel wat lange wachttijden voor activering van Internet wegens het succes van hun Trio (lees: meerdere weken).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
vampke
Starter
Starter
Provider

@satsurfer:
wat is ovh?
waar is de digitale tv in uw berekening, die digicorder van telenet behoeft geen abo?
vampke
Starter
Starter
Provider

Het is me nog altijd niet zo duidelijk wat topic starter precies wil qua snelheden en volume. Dat is toch wel belangrijk. Er is relatief weinig dat een combinatie van VOIP en Internet Start + digi TV van BGC klopt alds je veel kanalen wil en met 150 GB per maand kan leven. Maar als je voldoende hebt met minder kanalen, dan is het waarschijnlijk Trio van Scarlet dat er het goedkoopste gaat uitkomen.
snelheid en volume: hoe meer hoe beter uiteraard, maar ik ben op dat vlak geen 'poweruser'.
Hier staat wel elke dag 8 uur internet radio op, geen idee wat dat met het volume doet.
Downloaden doe ik zelden of nooit.
ik wil uiteraard wel een breedband verbinding. Kom van telenet en zit nu op dommel cityline. Een inbelverbinding moet het niet zijn.
Digitale tv is ter vervanging van mijn analoog abonnement. Ik heb geen behoefte aan 300 zenders. Ik kijk enkel de vlaamse en durf af en toe wel eens naar discovery, bbc of cnn te zappen.
De kindjes kijken naar alles wat cartoons is, dat zal ook wel in scarlet zitten.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Zenders trio: http://www.scarlet.be/pdf/nl/Zenders_Tr ... nderen.pdf

Als je het niet weet, dan zal je met 150 GB wel genoeg hebben ;).

OVH is een voice over ip provider, net zoals er wel wat andere zijn. Deze komen vaak heel goedkoop uit qua telefoniekosten maar vragen iets meer configuratie dan bijvoorbeeld Scarlet trio wat plug and play is.

Ik zou voor Scarlet trio gaan als die zenders voor jou voldoende zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

In heb al jaren Scarlet en ben er tevreden over. Voorlopig enkel Internet en telefoon maar op 24-12 heb ik online Scarlet Trio aangevraagd en vandaag hebben ze me gebeld dat op 24-1 de technieker langskomt voor de installatie.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Ben ook al enkele jaren klant bij Scarlet en nooit problemen gehad. Recent ook met de verhuis geen problemen, overschakeling ging heel vlot en zelfs een maand gratis gekregen :)

Voor iemand die weinig televisie kijkt is Trio een superaanbod. Enkel jammer van de 30Mbit cap, maar ik kan hier voorlopig toch niet sneller krijgen dus maakt voor mij persoonlijk weinig uit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

vampke schreef:@satsurfer:
wat is ovh?
waar is de digitale tv in uw berekening, die digicorder van telenet behoeft geen abo?
idd. vergeten... ja, ik koop altijd zoiets -liefst 2dehands-op 1-2 jaar terugverdiend...

krijg je account gegevens om zelf met fritzbox te bellen/TV te kijken?

spijtig dat bgc nog geen CI aanbiedt a la Telenet TV met een kaartje...

spijtig dat je geen pack kunt bijkopen om 50/6 te krijgen voor vb. 3-5 EUR meer?

sent from my xperia z, using tapatalk 4
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Ik ben bij Scarlet al van voor de overname door Belgacom(toen One,alleen internet en vaste tel).Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad tot nog toe.(Heb nog het One abbo,met dig.tv nu,maar dat is niet meer te verkrijgen)
Bekijk eerst eens welke zenders U heeft met hetTrio abbo,en vgl even met deze waar U nu naar kijkt,met de analoge Telenet kabel.Wrsl gaat U wel een goede zaak doen.Ook onbeperkt internet(de snelheid van Scarlet zal wel ten minste evengoed zijn denk ik),en vaste tel aan redelijk goede voorwaarden.Op financieel vlak zal U zowieso een mooie vooruitgang boeken.
Computerleek1
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ben sinds 2 jaar scarlet one(internet+telefonie), ben zeer tevreden en heb tot nu toe weinig problemen gekend. Wij bellen +/- 32 uren per maand en betalen 5 euro extra om onbeperkt te bellen naar vaste nummers in België.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Scarlet is ok: voordeel is de prijs, nadeel is dat ze wel steeds achterlopen op Belgacom: oude versiere van modem en decoder, geen TV Overal.
Wat OVH betreft: dat is een Franse telecomprovider die ook in België vaste telefonie over internet aanbiedt aan 1,18 euro per maand, inclusief oproepen naar vaste nummers en goedkoop bellen naar gsm's.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Die oude decoder is wel een goed punt. Het verschil tussen de v3b van scarlet en de v5 van Belgacom is echt enorm. Als je analoog zappen gewend bent is de v3b een grote stap achterwaarts.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Scarlet heeft al een tijdje V4 van decoder, hier thuis en bij de schoonouders dan toch.

Wij zijn over het algemeen wel tevreden van Scarlet. Ok, je mist eens wat extra's die je bij Belgacom krijgt (toegang tot wifi, decoder op afstand instellen, ...) maar dat is niet echt iets om over te struikelen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Daarom dat ik een fonera besteld heb. Heeft zelfs heel goed signaal om als ap te gebruiken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

MClaeys schreef:Scarlet heeft al een tijdje V4 van decoder, hier thuis en bij de schoonouders dan toch.

Wij zijn over het algemeen wel tevreden van Scarlet. Ok, je mist eens wat extra's die je bij Belgacom krijgt (toegang tot wifi, decoder op afstand instellen, ...) maar dat is niet echt iets om over te struikelen.
Is tegenwoordig een BBOX2 & V3b met aangepaste software. Geen V4's meer.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Ik heb Scarlet 14 dagen geleden een mail gestuurd met een aantal vragen (wachttermijn voor installatie en nog een paar details).
Onmiddellijk auto reply gehad dat ik het tot 7 dagen kan duren eer ik een antwoord heb, en dat ik voor dringende zaken moet bellen.

Nu zijn we meer dan 14 dagen verder, en ik heb nog steeds geen antwoord (terwijl ze in de auto reply spreken van 7 dagen).
Boezemt mij om eerlijk te zijn geen vertrouwen in...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Ik zou zowieso naar geen enkel provider een mail sturen. Dat heeft de allerlaagste prioriteit. (Er zijn altijd meer calls dan dat er agents zijn)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Inderdaad. Heel weinig antwoorden op mails. Probeer eens twitter of Facebook misschien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Wat die Digicorders betreft,daar is het een en ander veranderd,sinds het Scarlet One abbo(52€) geschrapt is,ik heb destijds met dat One abbo ook een v4 gekregen,maar nu er alleen nog een Trio abbo te verkrijgen is (aan 39€) kan men zeggen dat alleen nog de Basic Digicorers worden gelevert(ik weet niet juist welke model dat dan juist is,wrsl een v3).Als men als One klant overstapt naar een Trio abbo,mag men de digicorder wel houden.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Reeds 2,5jaar Scarlet klant (alleen internet met de thompson vdsl2 modem, zonder bbox2): nooit problemen gehad (uurtje downtime ooit).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

fluppie schreef:Wat die Digicorders betreft,daar is het een en ander veranderd,sinds het Scarlet One abbo(52€) geschrapt is,ik heb destijds met dat One abbo ook een v4 gekregen,maar nu er alleen nog een Trio abbo te verkrijgen is (aan 39€) kan men zeggen dat alleen nog de Basic Digicorers worden gelevert(ik weet niet juist welke model dat dan juist is,wrsl een v3).Als men als One klant overstapt naar een Trio abbo,mag men de digicorder wel houden.
Ik wist zelfs niet dat Scarlet One verdwenen was o.O Ben ik even blij dat ik nog bij de 50Mbps snelheid zit. Maar dat wil dan ook weer zeggen dat ons One abonnement geen upgrades meer zal krijgen... Wel een dwaze zet in mijn ogen want dat product is eerder een achteruitgang dan een vooruitgang (One > Trio, behalve op prijs).

Maar bij Belgacom gaan ze er precies ook niet op vooruit, als ik daar nakijk welke snelheid ze me kunnen leveren krijg ik het volgende:

Code: Selecteer alles

Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw adres 
 9112 Sinaai-Waas 

Uw internetabonnement 
Belgacom Internet Overal Maxi 
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 18,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 18,5 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring
Terwijl ik nu toch echt wel 50 haal, gewoon blijven waar ik zit is dus de boodschap :P
Laatst gewijzigd door MClaeys 28 dec 2013, 12:01, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zoals ik reeds zei, waarom bieden ze tegen meerprijs geen 50/5 Mbps snelheid aan VR vb. 3 EUR extra/maand.

sent from my xperia z, using tapatalk 4
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Het Scarlet aanbod wordt meer en meer het echte low-cost aanbod en niet langer meer een concurrent voor de BGC producten. We kunnen de hoop laten varen dat het Scarlet aanbod ooit nog aangevuld wordt met internet overal, TV overal, etc. En dat ze snel volgen met het aanbieden van hogere up-/download snelheden zal vermoedelijk ook wel tot het verleden behoren. Ik verwacht niet dat bestaande Scarlet One's nog veel verbeteringen gaan krijgen. Maar voor wie eenvoudige low cost wil (dus zonder allerlei combinaties met bvb. OVH) met een normale doorsnee support, lijkt me Scarlet TRIO nog een valabel aanbod.
Laatst gewijzigd door DIBO 28 dec 2013, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

LOL, ik plaatste in deze thread dat ze al 2 weken niet antwoorden op mijn vraag gesteld via mail.
Nu opeens wel een antwoord, zal wel toeval zijn zeker, of word ik paranoia?

Ik vroeg via mail of ze de installatiekost konden laten vallen, het antwoord daarop is nee maar er zijn wel degelijk uitzonderingen waar de klant geen installatiekost moet betalen. Ze vragen me om telefonisch contact op te nemen om te kijken of ik één van de uitzonderingen vorm :-)

Hehe, ben eens benieuwd, zal ze één van de dagen eens bellen.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Provider

Devilzown schreef: Is tegenwoordig een BBOX2 & V3b met aangepaste software. Geen V4's meer.
Kan iemand dit bevestigen? Nieuwe klanten krijgen nooit geen V4 meer? Zou wel een struikelpunt voor mij kunnen vormen...
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Ik heb sinds een paar maand scarlet one werkende op een fritz!box 7360(aangekocht met een dommel abonnement). Ik had me hier goed geïnformeerd hierover; hoe ik alles werkende zou krijgen, maar eigenlijk was/is dit niet moeilijk.
Ik had fritz!box-modem ook nodig voor m'n fritz!fon te laten werken; bbox2 is geen dect-station.(en de installatie-technieker zei me, bij het buitengaan, dat de fritz!box eigenlijk een betere modem is dan bbox2 en vertelde dat ik me kon informeren op userbase.be om fritz!box in te stellen :) ) Dus die bbox2 was binnen het uur al vervangen door mijn fritz!boxke :p

Ik ben content van scarlet....

en inderdaad de belgacom decoder die hier staat is een v3b, maar ik heb hier geen klagen over eigenlijk. Is niet van de snelste, maar wat wil je voor deze prijs.
Ik heb zopas een belgacom decoder v4 aangekocht, heb em nog niet werkende gekregen('k ga hierover op dit forum een topic beginnen) dus kan (nog)niet vergelijken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Welke software versie staat er eigenlijk op die v3b ?
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

cyberbozzo schreef:
Devilzown schreef: Is tegenwoordig een BBOX2 & V3b met aangepaste software. Geen V4's meer.
Kan iemand dit bevestigen? Nieuwe klanten krijgen nooit geen V4 meer? Zou wel een struikelpunt voor mij kunnen vormen...
24 januari zal ik dat weten. Als de afspraak tenminste doorgaat. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”