viavia db-ad101 gekregen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Via via heb ik een niet-werkende digibox db-ad101 gekregen (waarvan ik veronderstel dat deze van het containerpark komt.
Dwars over het frontje hangt er een sticker met een naam, streepjescode en datum. Aan de onderkant hangen er een witte, gele, groene en roze.
Ik ben in de veronderstelling dat dit een "ooit-aangekochte" versie is die buiten de garantietermijn is binnengedaan en als "niet-repareerbaar" werd bestempeld (anders worden deze toch gewoon omgeruild toch?).

Stel, ik krijg deze weer aan de praat, wat moet ik vervolgens doen om deze te kunnen gebruiken, er zit een smartcard in, moet deze heractiveerd worden?
Wat gebeurt er met een toestel zonder smartcard? Hoe kom ik zeker te weten als dit een gekocht of gehuurd exemplaar is zonder telenet onmiddellijk te contacteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er zijn twee soorten decoders... met (de oudere modellen) en zonder (de nieuwe modellen) smartcard.

Beide moet je echter laten registreren bij TN en voor zover ik weet is dat tegenwoordig gratis (tenzij je de smartcard niet meer zou hebben).

Je kan de decoder zonder activatie trouwens altijd proberen... de ongecodeer zenders moeten werken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Misschien is hij niet binnengestoken voor herstelling.
Dan kan je hem mogelijks herstellen met een factory reset. Want soms zijn ze gewoon vastgelopen.
Zoek eens op internet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Tx voor de antwoorden, ik heb hem net getest, hij doet niks :) Blijkbaar is de kapotte voeding een bekend fenomeen (en makkelijk te vermaken met wat handigheid, vandaar dat ik het niet zelf zal doen :)) bij deze serie.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”