Hallo,
Ik heb een vervelend probleem waar Weepee beweert dat het niet hun fout is, nu hebben we redelijk wat cliënteel op VOIP staan, op die manier zie je nochtans snel of iets een individueel of een algemeen probleem is.
Het probleem is dat FreePBX af en toe stopt met de TRUNK registratie. De enige manier om het op te lossen is dan een andere SIP server te nemen, en de registratie opnieuw te starten. Maar dat werkt niet altijd, vorige maandag belde ik met de Weepee support omdat niets het probleem leek op te lossen.
Blijkbaar als je Trunk vele malen tracht verbinden te maken, word je op een autoban geplaatst en mag je een uur niet authenicaten. (ik snap de logica hier wel achter, beveiliging tegen misbruik/fraude/...) Hoewel klanten met een fixed ip wel een whitelist zouden mogen krijgen. Lang verhaal kort, je dient dus een uur je telefooncentrale uit te zetten. Want telkens de client tracht te connecten, wordt de autoban tijd van één uur gereset. Althans dat is wat de meneer aan de telefoon me vertelde.
Bij het aanmaken van een trunk, krijg je direct twee SIP servers toegewezen (hoofd en backup). Het eigenaardige is dat beide stoppen met registreren. (ik weet dat de username bij de backup server 1 digit verschillend is). Op het moment dat het werkt, zijn beide servers dan ook online. Als ik bij een problematische setup dan even kijk op de weepee portal, dan zijn dit andere servers dan die ik initieel gekregen had. (Dit lijkt me geen probleem aangezien die allemaal connecten naar dezelfde backend server?)
Trunk specs zien er als volgt uit, het LIJKT erop dat klanten met EDPNET er meer last van hebben dan Telenet Klanten (beide fix ip). Maar ik kan het me inbeelden ook.
username=*********
type=peer&friend
secret=**************
qualify=no
nat=yes
insecure=very
host=ssw4.brussels.weepee.org
fromuser=***************
fromdomain=weepee.org
disallow=all
canreinvite=no
allow=alaw&g729
inc settings;
type=user
secret=***************
context=from-trunk
Registering string;
user:[email protected]/user
Nog mensen met ideeën, mogelijke oplossingen?
Freepbx - Weepee (Trunks stoppen met registeren af en toe)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
De vraag is: waarom stopt FreePBX met de Trunk registratie? En waarom lukt direct opnieuw registreren niet van de eerste keer?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je een verbinding met een vast IP of met een variabel IP?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Volgens WeePee ligt dit aan firewall instellingen. : / Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het altijd gewerkt heeft, en het redelijk at random disconnect. En als het in de eerste plaats KAN connecten, is het geen kwestie van een verkeerde poort want dan zou hij nooit naar buiten kunnen.
Is er een manier om een gedetailleerde log te trekken via putty? De log die ja ziet in freepbx daar kan je niet echt mee gaan troubleshooten, zou moeten kunnen zien waar het juist fout loopt.
//EDIT@hierboven, overal vaste IP's
Is er een manier om een gedetailleerde log te trekken via putty? De log die ja ziet in freepbx daar kan je niet echt mee gaan troubleshooten, zou moeten kunnen zien waar het juist fout loopt.
//EDIT@hierboven, overal vaste IP's
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Er is wel degelijk een verschil tussen kunnen connecten en geconnecteerd blijven.
Een lease verlengen is niet hetzelfde als een lease krijgen.
Dit geheel terzijde
.
Een lease verlengen is niet hetzelfde als een lease krijgen.
Dit geheel terzijde

-
- Moderator
- Contacteer:
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
En alle nodige poorten staan open?
5060-5070 UDP
10000-20000 UDP
5060-5070 UDP
10000-20000 UDP
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Hmm waar zet je dat aan? Nog niet van gehoord 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Verbinding maken via putty, inloggen met je root
asterisk -r
sip set debug on
Had deze ochtend op Twitter een paar tweets de wereld ingestuurd, en heb hier een email respons op gekregen van een andere firma, die blijkbaar net hetzelfde probleem heeft..
asterisk -r
sip set debug on
Had deze ochtend op Twitter een paar tweets de wereld ingestuurd, en heb hier een email respons op gekregen van een andere firma, die blijkbaar net hetzelfde probleem heeft..
Wij ervaren frequent de volgende problemen:
? Geen reacties op tickets, tenzij je op Twitter escaleert
? Primary & failover trunks gelijktijdig down
? 0 communicatie bij het in/uit porteren van nummers
? Het bericht “wegens werken is het nummer tijdelijk onbereikbaar” bij inkomende oproepen
? Verschillende nummers die via Weepee niet bereikbaar zijn, maar wel via andere providers / GSM
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb hier ook geregeld last van. Van tijd gaat het enkele uren goed, dan loopt die uren melding te spuwen zoals hieronder.
JordyM schreef:chan_sip.c: -- Registration for brussels.weepee.org' timed out, trying again (Attempt #5397)
Ik heb ook hetzelfde probleem, heb zelfs SIP¨alg uitgeschakeld zijn op mijn router, geeft blijkbaar soms problemen.
Heel vervelend dus zou ook bijzonder blij zijn met een oplossing, ben nu wat de sip registratie settings in freebpx aan het spelen om te kijken of dat enig verschil maakt.
Heel vervelend dus zou ook bijzonder blij zijn met een oplossing, ben nu wat de sip registratie settings in freebpx aan het spelen om te kijken of dat enig verschil maakt.