geen dsl wel telefoon?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus

hoi,

Belgacom is vanmorgen een nieuwe kabel komen plaatsen (zie foto) maar nu heb ik wel telefoon maar geen dsl.

Grijze kabel komt binnen in kelder en neemt de netwerkkabel (blauw/blauw-wit) het verder over (richting keuken waar telefoon staat).
De netwerkkabel in keuken zit in een ntp 2007 (a,b) en de andere kabel die richting het salon gaat, zit ook rond a,b gebonden, levert dit storing op?

Afbeelding

Klopt deze opstelling? Moet de aders van de netwerkkabel (links) niet tegenover blauw-oranje staan?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Probleem in de centrale / ROP denk ik dsl niet correct gejumperd en voice wel, storingen bellen 0800 22 800 maar ik vrees dat het voor na kerst zou kunnen zijn.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Die kabel die vanuit de NTP in de keuken naar de salon gaat kan het probleem zijn. Hangt deze in de NTP aan de zwarte (a/b) poort, dan zal die wellicht storing geven op uw DSL. Binnenbekabeling die vanaf de NTP richting andere telefoontoestellen gaat moet aan de groene connector (a2/b2) hangen ipv aan de zwarte (a/b). De kabel die vanuit de kelder komt moet uiteraard op de zwarte a/b blijven zitten.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

voor de zekerheid modem eens rechtstreeks aansluiten aan de invoer, alvorens naar de storingen te bellen. Mocht je daar syncro hebben dan moet je eens de binnenbekabeling controleren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”