volgens de nieuwe lijntest.be zou ik bij mij 1.89mbit upload en 29.56mbit upload (dus een 20/2 met DLM naar 30/2) halen volgens het gewone VDSL-profiel, en dit klopt wel met wat mijn modem nu haalt. Aangezien ik blijkbaar verder dan 400-450m van de kast zit, zou het snellere 17a-profiel met 50mbit enzo hier niet haalbaar zijn.
Op lijntest.be wordt ook het High Upload VDSL-profiel getoond met 8.66Mbps upload en 15.59Mbps download. De 16/10 van het high upload-profiel dus.
Gisteren heb ik reeds contact gehad met de EDPnet-helpdesk, en nu heb ik via mail een offerte gehad (met dezelfde prijs als wat ik nu betaal) voor dit high upload profiel, maar dat doet enkele vragen rijzen bij mij:
* Heeft er al iemand ervaring met zo'n omschakeling? Of met het High upload profiel in het algemeen? Wat is er buiten de snelheid anders? Blijft het dynamic IP in de praktijk nog even lang hetzelfde, namelijk tot de lijn verbroken wordt, router herstart,...? FUP blijft FUP?
* Wat als die 16/10 toch niet gehaald kan worden omdat ik te ver van de centrale zou zitten? Dit hebben ze blijkbaar nog niet kunnen opvragen volgens die offerte. Is er een snelheid waarnaar kan teruggeschakeld worden als 16/10 niet werkt? Of blijft de verbinding dan gewoon verbroken?
* Het voorstel met die High Upload vermeldt een minimum contractduur van 12 maanden, wil dat zeggen dat ik 12 maanden die high upload moet behouden, of gewoon 12 maanden edpnet-klant blijven? (al is dit een vraag die ik best aan EDPnet zelf stel waarschijnlijk
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)