inkomende gesprekken via betamax voip

Plaats reactie
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Heb het volgende probleem.
Ik gebruik Poivy voor mijn uitgaande gesprekken. Echter reeds geruime tijd krijg ik oproepen van 100 en dergelijke onzin nr. Bij opnemen krijg ik niets te horen maar is wel vervelend omdat dit vooral s'nacht is. OP de site van poivy vind ik geen manier om dit te melden of te blokkeren.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is.

Gebruik een tiptel 100 cyberbox.
info op volgende site :
http://www.tiptel.nl/item/1083004/tipte ... x+100/norm
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Welke VoIP-provider gebruik je voor inkomende gesprekken? 't Is dáár dat je gaat moeten zoeken...
Computer(k)nul
JanD25
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

beste david,

Voor zover ik op de productpagina kan nagaan is dit toestelletje een combinatie van een
DECT basistation voor een analoge telefoonlijn en een USB telefoon.
m.a.w. als 's nachts Uw pc uitstaat kan U sowieso geen VOIP calls ontvangen op die tiptel 100 cyberbox, aangezien
die niet eens een netwerkaansliuting heeft, evenmin VOIP calls maken daarmee als Uw pc uitstaat.
Ofwel komen die calls dan van Uw gewone analoge lijn (onwaarschijnlijk met die caller id "100") of een
mankement aan de tiptel 100 cyberbox, of Uw dect handset ?

Ik ging er nu even van uit dat Uw pc afstaat 's nachts.

mvg,
Jan
crazydavid
Pro Member
Pro Member

Is via een routerboard en krijgt dus constant voeding en internettoegang.
negRib
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds maandag ontvang ik ook oproepen van het nummer 100, telkens op het zelfde tijdstip (om 2u 's morgens). Bij opnemen hoor ik niks.
Op de klantenportal van Weepee vind ik ook geen inkomende oproepen terug voor dit tijdstip.

Enig idee?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Kan je die oproepen zien in de logs van je ip-telefoon of ATA of pc ? Dan moet je zien op welke account/provider ze binnenkomen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
negRib
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

In die GrandStream vind ik niet onmiddellijk iets terug. Bij Weepee zelf niks te zien van inkomende oproepen. Ik zou bijna denken dat het gebeurt via een port scan en dan ze zo oproepen kunnen laten doorgaan?
crazydavid
Pro Member
Pro Member

ondertussen reeds van adapter vv en nog steeds hetzelfde probleem.
JanD25
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

negRib schreef:In die GrandStream vind ik niet onmiddellijk iets terug. Bij Weepee zelf niks te zien van inkomende oproepen. Ik zou bijna denken dat het gebeurt via een port scan en dan ze zo oproepen kunnen laten doorgaan?
ja, zo werkt het ongeveer. Ik gebruik mijn bbox2 voor voip call's via een van de analoge poorten,
en gelukkig weigert de bbox2 de inkomende call's die niet afkomsting zijn van mijn voip provider
(voiptiger in mijn geval). Ik zie die geweigerde oproepen wel in de sip call history, voorbeeld :

Code: Selecteer alles

Sat Dec 14 05:10:34 2013, 0972599247046 <-- sip:[email protected] : rejected cause=404
Bij een echte oproep staat i.p.v. 0972599247046, mijn sip account nr van voiptiger, welke ook in de bbox is ingevoerd.
Op die manier maakt de bbox het onderscheid denk ik.
Afgaande op het aantal van dergelijke entries in het log, zou het hier een zottekot worden als de
bbox die oproepen niet zou weigeren.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”