Telenet concurent van VRT, VMMa en SBS?

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Telenet wil zich niet meer louter als een kabelbedrijf profileren, maar als een entertainmentbedrijf - een concurrent van de televisiezenders, dus. CEO John Porter: “Breedband of mobilofonie, dat bieden al veel bedrijven aan. Wij willen mensen hun favoriete programma’s brengen. Wij zijn het vierde netwerk.”
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 507920.htm

als ... als dat er doorkomt, kunnen we ons dan verwachten dat vtm, vt4... uit het telenet aanbod geschrapt worden?
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

een flinke stok dus in het kippenhok! Het wordt tijd dat deze (zender) privileges in vraag worden gesteld en/of aangevochten. Ironisch genoeg dat een monopolist als TN hierbij het voortouw neemt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gans het lineaire model staat op de schop... mensen kijken naar programma's, niet naar zenders (al willen deze dat niet begrijpen).

De macht en princiepes van de media industrie kennende gaan we SABAM achtige gevolgen krijgen vrees ik... bedrijven die zich hopeloos blijven vast klampen aan een ouderwets business model en daar volgens hun ook nog steeds dezelfde inkomsten voor willen zien als in de gloriedagen van de commerciele TV.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Waarom is dit zo raar? Als telenet denkt hiermee een extra verkoopsargument te hebben om extra klanten te winnen, waarom niet dan.

Het moeilijke is uzelf in de markt te positioneren. Je kan het niet zot genoeg bedenken of er zijn al zenders die het aanbieden. En gelijk wij belgen/vlamingen zo hondstrouw zijn zullen ze toch wel hun best moeten doen.

Hopelijk gaan ze (niet) dezelfde toer op als alfacam met hun exqi. :bdaysmile:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet gaat heus geen zender starten (waarom zouden ze ook, ze kunnen zoveel kanalen maken op hun netwerk als ze willen).

Men gaat gewoon de zenders overslaan... waarom zou je wachten tot film of serie X, Y, Z op zender A, B, C te zien is als je hiervoor zelf de nodige rechten kan krijgen en je het rechtstreeks (betalend) aan je eigen klanten kan aanbieden. Men snoept dus kijkers weg van de commerciele zenders... en in dat opzicht is Telenet het "4e netwerk".

Commerciele zenders zullen ze zich moet focussen op nieuws, actualiteit, eigen producties, ... maw. iets wat Telenet (nog) niet kan bieden.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je kan dit niet mel alfacam vergelijken. Die wilden een kanaal om hun eigen werk nog eens te bundelen. Ik vraag mij af waar dit interview op slaat. Is dit over wat is (rex rio) of over wat komt? En wat mag dat dan zijn. Het lijkt erop dat ze hun positie serieus willen versterken. Het klopt dat er nu meerdere triple play aanbieders zijn. Belgacom heeft duidelijk geen interesse om content aan te bieden. Ze hebben in het verleden al negatief gerageerd op die vraag. Ze konden met hbo een mooi tegenwicht bieden maar vertikten het. Wie dat soort entertainment wil moet wel naar telenet. Ze slagen er in om die extra wel te bieden. De hele hype rond netflix sterkt hen in hun overtuiging natuurlijk. Verder zie ik alweer een reden om te wachten met bhaalu. Want concurreren met stevie is ook concurreren met bhaalu. En daar zal tn toch wel meer middelen voor hebben denk ik dan zo. En zonder extra overprijsde setop box.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

inderdaad, entertainment brengen op de manier dat de klanten het wensen (dixit J. Porter) :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

de reactie van r2504 slaat de nagel op de kop, het staat ook zo in het artikel.
“Porter heeft de zenders niet vernoemd, en heeft het ook niet zo bedoeld”, aldus de woordvoerder van Telenet, in een poging om de opmerkelijke uitspraak van de topman van richting te doen veranderen. Op de vraag van De Tijd welke ‘netwerken’ Porter dan wél bedoelde, werd na rijp beraad geantwoord: lineaire platformen zoals de klassieke zenders, ‘over-the-topspelers’ zoals Netflix en diensten om uitgesteld te kijken zoals Stievie.
bron:http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 507920.htm

Het valt me toch op dat Porter zo'n uitspraak doet, van Sickinghe zou je dergelijke spierballentaal verwachten (of zelfd erger). De top heeft dan ook meer dan een uur (volgens De Tijd) overlegd om tot bovenstaande verklaring, via de woordvoerder, te komen.
Ach, Telenet zal heus wel tot akkoord komen met de comm. zenders. Anders gaan ze veel te veel lineair-kijkende klanten verliezen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

serialchiller schreef:Ach, Telenet zal heus wel tot akkoord komen met de comm. zenders. Anders gaan ze veel te veel lineair-kijkende klanten verliezen.
Wel een beetje raar dat volgens het artikel dit de onderhandelingen met de zenders negatief zou beinvloeden ?

Als zender zou ik maar niet teveel zeuren over mensen die opnemen... zo heb je tenminste nog kijkers. Het alternatief voor de zenders is dat ze gewoon overbodig worden (al zullen ze zich nog wel even inleven in een slachtoffer rol met alle absurde decreten/wetten tot gevolg).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het klassieke tv kijken is nog lang niet uitgestorven. Als ik ga lopen in de avonduren, dan zie je tientallen tv's staan op Thuis en familie of het nieuws. Ik denk dat userbase niet echt representatief is voor tv kijkend Vlaanderen.

Er zijn ook nog enkele honderdduizenden klanten die nog steeds analoog kijken, ook een heel grote groep.

Het TV landschap is aan het veranderen, maar het zal nog wel jaren duren voor er eens echt iets kan veranderen. Ondertussen is het vooral dreigen om de beste voorwaarden te kunnen bedingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Het klassieke tv kijken is nog lang niet uitgestorven. Als ik ga lopen in de avonduren, dan zie je tientallen tv's staan op Thuis en familie of het nieuws.
Je noemt dan ook net de dingen op waar de kracht van een zender nog zit.

Maar hoe weet jij dat Thuis of Familie niet gewoon een opname is die men (dus niet lineair) aan het bekijken is ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Om te bedenken dat Telenet indertijd nog overwogen heeft om de Canal+ kanalen te verkopen en zich te focussen op de verbinding ipv content.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het niet kunnen als Telenet in de TV Bis. stapt dat ze hun eigen zender gaan bevoordeligen op de kabel(Telenet Tv zou bijv.alleen te bekijken zijn via de kabel)? of bijv.andere (Concurerende)zenders uit hun aanbod gaan schrappen?
Ook andere TV aanbieders (Belgacom bijv.) zou de zender Telenet kunnen schrappen.
Ik vind dit een zeer gevaarlijk iets,in ieder geval.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

infeite is het slim gezien, als ze een zender starten hebben ze bijnan altijd als eerste de films de series het voetbal binnen en buitenland.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:Maar hoe weet jij dat Thuis of Familie niet gewoon een opname is die men (dus niet lineair) aan het bekijken is ?
Nu ook niet overdrijven he... Als ik door de straat loop en praktisch hetzelfde beeld zie op drie huizen binnen enkele seconden dan weet je genoeg he.

Niet te veel userbase denken helpt ook. De honderduizenden analoge kijkers hebben geen digicorder he, en ik ken ook nog steeds een aantal mensen die nog steeds een digibox hebben en ook niet uitgesteld kunnen kijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niks userbase mentaliteit, maar realiteit voor een flink deel van de kijkers:

http://www.sat4all.com/forums/topic/337 ... ijkt-live/

tenminste, als dit onderzoek representatief is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bron Het Laatste Nieuws. Heu. :) Neem dat al maar met een korreltje zout. Zelfs dan nog 56% kijkt dus altijd live, dat is dus nog steeds een meerderheid van de klanten. Zijn die klanten VRT kijkers dan hoeven ze zelfs geen reclame door te spoelen. Met cijfers kan je alles bewijzen.

Ik kan het iedereen aanraden, loop eens een rondje en kijk eens in de huiskamers binnen. In de week zag ik het zelf in de appartementsblokken hier wat verderop, er wordt veel live naar Thuis en Familie gekenen of het weer en het nieuws...
miel
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2013, 12:47
Bedankt: 4 keer

Slafes schreef:
Ik kan het iedereen aanraden, loop eens een rondje en kijk eens in de huiskamers binnen. In de week zag ik het zelf in de appartementsblokken hier wat verderop, er wordt veel live naar Thuis en Familie gekenen of het weer en het nieuws...
Ga jij speciaal rondjes lopen om te zien naar welk program je buren kijken.Moet je ook goesting voor hebben.
Zo mis jezelf het nieuws, Thuis en Familie :nono:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Voor de duidelijkheid, nee, zenders als VTM, VT4 etc zullen nooit bij Telenet verdwijnen, omdat dat iirc niet mag. Die moeten in het aanbod zitten, dat is wettelijk zo geregeld.

Dit hadden ze trouwens beter direct ook doorgetrokken naar het streaming aanbod, dan was al dat gedoe met die verschillende apps overbodig. Misschien eens tijd voor een regeling zoals bij bepaalde patenten. Namelijk, als je als bedrijf bepaalde patenten wil licensen, dan 1) mag men dat niet verbieden, en 2) moet de gevraagde prijs nominaal zijn (dus geen woekerprijs). Oa in de telecom zijn er zulke regelingen, again iirc.

Dat zou mss een goeie regeling zijn voor het licensen van 1) tv zenders, en bijhorend 2) alle programmas die ze uitzenden. Nu wordt al te vaak een license als wapen gebruikt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...zenders als VTM, VT4 etc zullen nooit bij Telenet verdwijnen...

ik vraag me af of vier en vijf wel gaan overleven zelfs :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Goh, als ze zo blijven herhalen... Kost toch uiteindelijk ook kijkers zenne! Er wordt weinig vernieuwd. Die familie spel programma's dat werd graag bezien, niet diene realityshit. En als ze iets nieuw uitbrengen stopt het meestal na 1 seizoen. Sorry maar ik heb geen zin om nog veel vlaams te zien. Betrap mij er op dat ik meer en meer naar docuchannels zie en buitenlandse series. Aanbod in België is triestig :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
miel
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2013, 12:47
Bedankt: 4 keer

Vlaamse zenders vrezen dat Telenet aan eigen zender werkt
3 oktober 2012

De VRT, de VMMa en SBS zijn in een gezamenlijke reactie tevreden dat Telenet met de aankondiging van hun investering in de Vlaamse kwaliteitsfictie ‘verantwoordelijkheid opneemt in de Vlaamse audiovisuele industrie’. Ze hopen dat dit een eerste stap is in het bevorderen en verder laten evolueren van een gezonde audiovisuele sector in Vlaanderen.

De omroepen vinden het wel jammer dat ze bij het opzetten van dit initiatief niet werden geconsulteerd. ‘Blijkbaar wil Telenet zich verder als omroep profileren en met deze investering producties aankopen voor exploitatie op haar eigen ‘zender’’, klinkt het.

Daarnaast vinden de VRT, VMMa en SBS het jammer dat dit initiatief er buiten bestaande organisaties zoals het Vlaams Audiovisueel Fonds en het Mediafonds komt. ‘Zij staan immers garant voor een objectieve beoordeling.’

Tot slot wijzen de omroepen erop dat tegenover de aangekondigde Telenet-ondersteuning van 7,5 miljoen euro per jaar, meer dan 300 miljoen euro staat die de Vlaamse omroepen jaarlijks in Vlaamse televisieproducties investeren.


en laatst(eergisteren) op 19 december 2013 spreekt john porter van een vierde network (zender) :bdaysmile:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Voor de duidelijkheid, nee, zenders als VTM, VT4 etc zullen nooit bij Telenet verdwijnen, omdat dat iirc niet mag. Die moeten in het aanbod zitten, dat is wettelijk zo geregeld.

OK,daar kan ik inkomen,vraag is wat er gaat gebeuren als er een nieuwe Telenet zender erbij komt,die dus wrsl niet in die wettelijke regeling zit,omdat die nog niet bestond toen die wet gemaakt is.
Zal Telenet gewoon zijn zender aanbieden bij Belgacom TV?? ik heb daar erg mijn twijfels over,tenmeer daar we hier spreken over Liberty Global,een pure Amerikaanse onderneming,ik vraag mij af hoe het syst. in Amerika in elkaar zit,is het daar niet zo,als men kiest voor een bepaalde kabelaar,dat men vast zit aan zijn programma's?? (puur vermoeden)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Natuurlijk zal die Telenet TV zender niet bij Belgacom te zien zijn, omgekeerd zou dat ook zo zijn; moest Belgacom ook zo'n TV zender starten dan zou deze ook niet te zien zijn bij Telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

miel schreef:De omroepen vinden het wel jammer dat ze bij het opzetten van dit initiatief niet werden geconsulteerd.
Tja, de zenders moeten wat minder zielig doen... zeker na het lanceren van Stievie.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Is toch al lang zo.Telenet tracht het onderste uit de kan te halen met hun monopoly op de kabel . Hoeveel kanalen heeft telenet niet min of meer in eigen beheer? Hun Gunktv is afgevoerd en op de rest van de zenders zijn continu herhalingen maar telenet lijkt het succesvol te kunnen gebruiken als unique selling point. Ik zie telenet hoogstes wat exclusieve rechten kopen om dingen (vroeger) aan te bieden op een of ander kanaal (en eventueel enkel op betaling) maar een volwaardige generalistische zender is onwaarschijnlijk....De adverteerders horen liever niet 'exclusief te bekijken op telenet' maar horen liever 'overal te bekijken'.

Het niet lineair kijken is zeker een grote groep.We nemen al op sinds de jaren 80 op VHS en spoelen sindsdien de reclame door. Maar toen hadden we nog geen 'net gemist' , stevie , tv overal ... Het is daar waar men nu het geld denkt te kunnen gaan halen... en hoewel die groep gebruikers denk ik niet zo groot is, zal dat veel opleveren aangezien er buiten wat servers en dataverkeer geen grote kosten zijn.
Maar als bhaalu zijn cloud videorecorder een eerlijke kans krijgt (lees : de rechters laten hun niet doen door de vele lobbymensen maar redeneren naar het recht op thuiskopie en de rechten die je reeds hebt betaald) zal dat net gemist er een serieuze concurrent bijhebben.
Gelet op het feit dat telenet zijn kabel misschien gaat moeten openstellen en dat TV ook via internet aangeboden kan worden heb ik er goede hoop op dat met wat extra concurrentie die machtsspelletjes tussen provider en aanbieder wat gaan luwen.
Als laatste, heel dat gedoe over must-carry en may-carry is ook een politiek spelletje waarbij de wind nogal eens durft keren.
Yelo heeft geen vtm en bij mijn weten hebben die een must-carry ...dus voor tv via tablet gelden de regels al niet meer...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De lineair kijkende groep is nog steeds zeer groot, zo groot dat ze niet te verwaarlozen is hoor. We nemen al jaren met de videorecorder op... Mja, 1 programma... De digicorder met EPG is echt niet te vergelijken met de VHS van vroeger.

Volgens mij wordt hier echt veel te vaak userbase gedacht, oudere mensen nemen geen Bhaalu/Stievie/..., mensen met een TV in huis die al klant zijn bij Telenet en daarmee toekomen, wat zouden die dan nog een Stievie of een Bhaalu nemen? Willen de kids een 2e scherm kan het nog steeds met Yelo, of neem een 2e digibox/corder. Vermits nog velen onder ons een harde limiet hebben, zullen deze diensten ook niet van grond raken. Ook niet denken dat mensen met een digicorder nooit meer lineair kijken. Ook wij kijken regelmatig nog lineair, en dan denk ik voornamelijk aan het nieuws en ook thuis want dat wil mijn madam niet missen natuurlijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat eens Bhaalu wat meer klanten zou krijgen dat de prijs dan niet zal stijgen, ze hebben ook geen HD, en dat gaat waarschijnlijk nog eens extra kosten. Net zoals Weepee hebben we het raden naar hoeveel klanten ze eigenlijk hebben en of ze wel gaan overleven.

Diensten als deze zijn op dit moment geen volwaardige tv vervangers, enerzijds omdat ze te duur zijn, anderzijds door de limieten. Als bijkomend scherm hebben zowel BC als Telenet hun eigen platform dat eigenlijk gratis is. Nog een groot minpunt van deze betalende diensten, ze zijn niet te bekijken op pc. De meeste gebruikers hebben nog steeds een vaste pc en/ of laptop. Een smartphone is immers te klein om leuk tv te kijken en tablets zijn nog in de minderheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:De lineair kijkende groep is nog steeds zeer groot, zo groot dat ze niet te verwaarlozen is hoor. We nemen al jaren met de videorecorder op... Mja, 1 programma... De digicorder met EPG is echt niet te vergelijken met de VHS van vroeger. Volgens mij wordt hier echt veel te vaak userbase gedacht, oudere mensen nemen geen Bhaalu/Stievie/...,
Als ik rondom mij kijk in familie en buren... naar de oudere generatie en daar zijn zelfs mensen bij van 80 jaar... dan nemen die vlotjes programma's op met hun Digicorder. De tijd dat die puur lineair keken is dus ook al een tijdje voorbij, al zullen het inderdaad niet meteen klanten zijn voor een Stievie, Bhaalu, ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...ze zijn niet te bekijken op pc...

ik kijk al meer dan 12 jaar (satelliet) TV op mijn pc, en ik ben vast niet de enige :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wied, uw reactie ontgaat me een beetje... Ik bedoel wel degelijk IP type Bhaalu/Stievie tv en geen satelliet op pc...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niemand is verplicht om een (dure) internet-verbinding te gebruiken voor ontvangst van TV signalen! Tenzij je kiest voor Bhaalu/Stievie/Netflix...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wied, is het al eens in u opgekomen dat sommige mensen beperkt zijn in wat ze mogen of kunnen nemen?

Ik kan moeilijk op de muur van mijn werk een schotelantenne plaatsen, we hebben geen BC en het netwerk is er officieel niet van Telenet dus Yelo kunnen we niet gebruiken. We hebben er anderzijds 9 pc's staan met 21 tot 24" schermen.

Mijn tablet is ook maar 7" en daar weiger ik tv op te kijken. Ook thuis kijk in Yelo enkel op pc.

Maar ik ga offtopic...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet zal moeten opletten met een eigen zender dat ze niet tegen een muur lopen.Het zou niet de eerste zijn die v/e kale reis thuiskomt.Ook voor reklame inkomsten is het zo dat investeerders er rekening mee gaan houden dat niet iedereen die zender zal kunnen ontvangen(In Vlaanderen!!),en er dus minder klanten bereikt worden,vergeleken met bijv VTM,of VRT,en daar word ook al geklaagd dat de reklameinkomsten achteruit gaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Telenet zal moeten opletten met een eigen zender
Telenet gaat heus geen eigen zender beginnen... lees deze thread maar eens aandachtig.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”